Pagina 16 van 24
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 15 dec 2017 13:22
door alexdepalex
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Toevallig gisteren navraag gedaan. Bij aanmelding kreeg ik te horen dat er eind oktober een accu beschikbaar zou zijn. Dat werd eind december en nu begin maart Nog altijd beter dan 1,5 jaar, maar toch

Re: Batterijwissel
Geplaatst: 21 dec 2017 12:00
door sybrenromer
Barreman schreef:De reactie van RCI vandaag ;
Geachte heer,
Wij zijn bezig met het afwerken van de lijst op datum aanvraag.
Ik schat dat ik u met de eerstvolgende beschikbare batch een batterij kan toekennen en dat ik u binnen 3 weken kan verblijden met goed nieuws!
Ik heb deze mail destijds ook gekregen, maar helaas is het daar tot nu toe bij gebleven.
Zijn er mensen die in de tussentijd al wél benaderd zijn met goed nieuws?
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 21 dec 2017 17:01
door Smarti48
Vanmorgen is in Etten-Leur de accu gecontroleerd en het contract ondertekend (RCI) als 1e stap van de batterijwissel.
De daadwerkelijke wissel staat gepland op 8 januari 2018
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 21 dec 2017 17:47
door cacofant
Zo dat is snel of niet?
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 21 dec 2017 18:34
door Smarti48
cacofant schreef:Zo dat is snel of niet?
Ik weet niet of het snel is. Ik heb gewoon goed opgelet wat er zoal geschreven wordt over dit onderwerp.
Toen het bekend werd dat een batterijwissel mogelijk was, hebben ik via de dealer aan RCI kenbaar laten maken dat ik in aanmerking wilde komen voor een batterij wissel. Dit was ergens in het voorjaar.
In oktober, toen de 5 eerste wissels plaats hadden gevonden, hebben ik contact opgenomen met RCI (via email) en bijna per omgaande antwoord gekregen dat we nog dit jaar aan de beurt zouden komen. Dit heb ik meteen doorgegeven aan de dealer, waarna vrij snel de afspraak voor de batterijcontrole, vandaag dus, was gemaakt. In overleg met de dealer kwam 8 januari als beste datum voor de wissel uit.
Het lijkt dat door een beetje aan de bal te zitten, je snel iets geregeld krijgt. Ik ben tenminste tevreden over de gang van zaken.
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 21 dec 2017 19:24
door barreman
Ik begreep van RCI dat ze afgelopen vrijdag nog allerlei mensen zouden melden dat er 'witte rook' is voor hun batterijwissel.
Onze Zoe is inmiddels afgelopen dinsdag op de foto geweest bij de dealer ( Stam in Nieuwegein ). Het is nog allemaal wat onwennig voor ze, volgens mij zijn wij de eerste(n) daar. Een afspraak voor de feitelijke wissel staat nog niet, maar dat wordt denk ik half januari.
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 22 dec 2017 08:44
door adinsx
Iemand in januari een wissel staan in Eindhoven? Heb vandaag contact met die dealer omtrent het volgen van een batterijwissel.
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 22 dec 2017 14:34
door Roy-ZOE
Yes! Mooi kerstcadeau van Renault zit zojuist in mijn mail:
Wij hebben een aantal batterijen beschikbaar voor de ZOE batterijupgrade en u komt in aanmerking voor de ZOE batterijupgrade!
Direct aangegeven dat ik dat wel wil en ik hoop dat ik inderdaad in januari een wissel kan doen. Gaat gebeuren bij Arend in Eindhoven.
Mijn datum aanvraag was 3 augustus. Toen vrij snel gereageerd op de linked in message van Merijn van Arend Eindhoven.
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 22 dec 2017 14:41
door sybrenromer
Ook hier zojuist goed nieuws ontvangen!
Ik had de aanvraag gedaan op 4 augustus en op 5 augustus alle ondertekende formulieren opgestuurd.
Ik ga kijken of Terwolde Groningen de wissel kan inplannen de komende tijd.
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 22 dec 2017 14:43
door PieterZoe
Mooi om te horen. Het lijkt erop dat Renault zich aan de afspraken heeft gehouden om per het nieuwe jaar meer batterijen beschikbaar te stellen voor NL. Hopelijk gaan ze in januari ook snel op de vrachtwagen naar NL
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 22 dec 2017 19:10
door renault15.17
Er zijn nu 70 accupacks beschikbaar. Ik dien onze ZOE op 4 januari bij de dealer te hebben staan. Ik heb op 31 juli jl de aanvraag ingediend.
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 22 dec 2017 19:35
door cacofant
Dit kreeg ik vandaag via de mail. Niet echt positief dus:
==
Voor een batterijupgrade kunt u via uw dealer een aanvraagformulier indienen.
Let wel, er is een grote wachtlijst en het is ook niet zeker of u daadwerkelijk een grotere batterij kunt krijgen.
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 22 dec 2017 19:47
door Hachy
Als je nu aanvraagt dan sta je natuurlijk achteraan in de rij.
De eerste aanvragen dateren van eind juli en die waren al heel snel vergeven.
En dat was nog uit die batch van 30 stuks. (5 per maand juli tm december) Ik hoorde dat ze nu 70 hebben gekregen voor NL die eigenlijk voor een ander land bedoeld waren maar daar om een of andere reden nog niet uitgeleverd konden worden.
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 22 dec 2017 20:52
door adinsx
Roy-ZOE schreef:Yes! Mooi kerstcadeau van Renault zit zojuist in mijn mail:
Wij hebben een aantal batterijen beschikbaar voor de ZOE batterijupgrade en u komt in aanmerking voor de ZOE batterijupgrade!
Direct aangegeven dat ik dat wel wil en ik hoop dat ik inderdaad in januari een wissel kan doen. Gaat gebeuren bij Arend in Eindhoven.
Mijn datum aanvraag was 3 augustus. Toen vrij snel gereageerd op de linked in message van Merijn van Arend Eindhoven.
Als dat 8 januari wordt zien we elkaar dan

Re: Batterijwissel
Geplaatst: 22 dec 2017 21:50
door Zohra
@Hachy,
Dat zullen die 70 voor België geweest zijn !
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 22 dec 2017 21:58
door zoe2goe
Even vragen naar de bekende weg: dus we hebben nu 100 die ofwel een nieuwe batterij hebben, dan wel min of meer zeker in de planning staan?
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 23 dec 2017 10:52
door hugo-zoe
Yes, ik heb ook gisteren te horen gekregen dat er een nieuwe batterij voor me is gereserveerd. Direct even langs de dealer gereden en een afspraak gemaakt (voor de schouw). Die staat op 9 januari bij Arend Amsterdam-West.
Ik zie er echt naar uit. Met de winterse kou, de winterbanden en een SoH van 79% leer je de beperkingen namelijk een beetje kennen.
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 23 dec 2017 14:51
door Beslaan
Ook wij kunnen een nieuwe batterij laten plaatsen.
30 augustus aangevraagd via Arend Eindhoven.

Re: Batterijwissel
Geplaatst: 23 dec 2017 20:33
door MartijnEV
100x€3500... = €350.000. Toch een lekkere omzet voor RCI Nederland !
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 23 dec 2017 22:28
door PieterZoe
Exl btw dus 290.000 en nog wat.
Ik begreep ondertussen dat daar aardig wat gross margin in zit. Dus inderdaad geen slecht resultaat
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 23 dec 2017 22:34
door barreman
Ik ken de hele business case niet. Maar ze laten ook een paar renderende batterijcontracten achter. Daarentegen zijn er ook mensen zoals wij die met een SOH van 80% Renault behoeden van een gratis nieuwe 23kW accu.
Ik vind het, gezien wat je ervoor krijgt, en de hele dag werk die het kost nog wel meevallen eigenlijk.
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 29 dec 2017 10:42
door MrGoogle87
adinsx schreef:Roy-ZOE schreef:Yes! Mooi kerstcadeau van Renault zit zojuist in mijn mail:
Wij hebben een aantal batterijen beschikbaar voor de ZOE batterijupgrade en u komt in aanmerking voor de ZOE batterijupgrade!
Direct aangegeven dat ik dat wel wil en ik hoop dat ik inderdaad in januari een wissel kan doen. Gaat gebeuren bij Arend in Eindhoven.
Mijn datum aanvraag was 3 augustus. Toen vrij snel gereageerd op de linked in message van Merijn van Arend Eindhoven.
Als dat 8 januari wordt zien we elkaar dan

Dat is onze auto (waarschijnlijk) op 8jan. ? Er moet ook wat anders worden gedaan (roest of parafinewax onder de lak in achterklep, lakgarantie)
Helaas nu ook kleine schade lv. Aan onze Zoe intens
Batterij komt 4/5/6jan binnen en de 8e word er eentje in gezet in Eindhoven!
Voor welke website (of blad) wil je een rapportage maken? Zolang mijn auto niet vertraagd word heb ik er geen bezwaar tegen iig. (dag werk die wissel, en tussendoor moet/kan er lak worden bijgewerkt)
(Eventueel kan vriendin of ik ook nog een woord kwijt over de batterijwissel en waarom dat (bijna) noodzakelijk is geworden en dat we blij zijn dat het kan )
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 30 dec 2017 08:47
door GertjanVB
De bedoeling van het artikel is dat het gaat over de batterijwissel, niet de peroonlijke ongemakken van het rijden met een Zoe in extreme omstandigheden door MrGoogle87. Aan de andere kant misschien komen we dan meer te weten over dat extreme rijgedrag met 9 laadsessies in een weekeind en de verplichtingen bij Fastned De Andel te blijven te laden en nergens anders.
Voor de goede orde: het ding moet gewoon doen wat het moet doen, maar graag alles in perspectief en ook oog voor de positieve elementen. Voor die discussie is een
ander draadje, graag het MrGoogle87 probleem daar behandelen, niet in alle andere posts van MrGoogle87.
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 03 jan 2018 18:01
door barreman
De 11e januari gaat de onze voor de grote operatie naar Stam.
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 03 jan 2018 18:16
door renault15.17
De onze staat sinds gistermiddag bij de dealer. Word ik vanmiddag verrast met een mailtje "dat het laden gestart is bij 32% en een actieradius van 76 km". Cool.
Zaterdag ophalen en dan lekker rondtoeren.

Re: Batterijwissel
Geplaatst: 03 jan 2018 18:17
door MartijnEV
Wat een goede berichten om het nieuwe jaar mee te beginnen!

Batterijwissel
Geplaatst: 04 jan 2018 14:13
door RudyH
Mooi berichten dat er flink wat accu’s worden gewisseld.
Mijn aanvraag midden september gedaan. Helaas nog geen mail gekregen van Renault.
Ben benieuwd of er nog accu’s beschikbaar zijn. Gezien de verkoop van de auto niet wil vlotten besloten om de auto maar te houden.
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 05 jan 2018 09:01
door Roy-ZOE
Mmm woensdag bij Arend geweest voor inspectie. Alles ok.
Krijg net bericht van Arend dat Renault NL toch vertraging heeft in het leveren van de batterijen wegens tekort. Geen nieuwe datum bekend.
Bizar!
Ga er even achteraan bij RCI
Groet,
Roy
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 05 jan 2018 10:14
door Fernando
I received today from Renault Service my TWO Zoe Q210 with the battery upgraded to 41 kWh.
My cars are the first and second retrofit made in Spain.Only 3 made today.
I recorded a detailed video and pictures showing all process. I must prepare the edited video. I can share with you.
I will start the tests, but I found a BIG problem: Charging in 22 kW pole the time is 3 times more the expected. It is like I am charging at 7 kW but CanZE said 21 kW....6 hours instead 2 hours from 25 % to 99 %. I measured the current and the 3 wires are working at 32 A.
It is very strange.
Someone have detected similar problem?

Re: Batterijwissel
Geplaatst: 05 jan 2018 12:53
door Roy-ZOE
Blijkt allemaal mee te vallen met de batterij voorraad. Ik ben benieuwd hoe verder.
Wel fijn dat de strakke communicatie gedurende de levensloop van de auto wordt vastgehouden
Kreeg deze reactie:
Goedemorgen,
Ik kan u gerust stellen, er zijn wel degelijk batterijen beschikbaar.
Een email vanuit Renault Nederland richting de Renault dealer is wat ongelukkig verwoord.
Het betreft hier geen vertraging, het is het logistieke proces wat ze in Parijs hanteren wat in het ergste geval voor een paar klanten +/- 2 extra werkdagen inhoudt.
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 05 jan 2018 13:03
door MrGoogle87
Ik hoop dat Roy gelijk heeft. Ik ben ook gebeld door de dealer in Eindhoven: Batterij is nog niet aangekomen en had er al even moeten zijn. Vandaag nog steeds niet binnen gekomen en mijn afspraak van aanstaande maandag kan dus mogelijk/waarschijnlijk niet door gaan.
Ook is mij verteld dat er maar zo’n 20beschikbaar zijn gesteld terwijl dat eerst meer was: er zijn een aantal beloofde batterijen toch naar de productie van nieuwe Zoe’s gegaan (dit zou door hogere pief bij Renault FR zijn besloten)
Er is wel bericht geweest in december dat de Batterij voor onze Zoe iig al met transport onderweg is, dus wij hopen dat dit dan nog steeds ZSM kan worden uitgevoerd. Helaas was de hoofdverantwoordelijke van RenaultNL niet aanwezig ivm vakantie.
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 05 jan 2018 14:22
door Roy-ZOE
Ik krijg net nog dit bericht wat inderdaad bevestigd dat het een storm in glas water is:
--------------
Het valt allemaal wel mee, het is inderdaad alleen wat slecht gecommuniceerd.
Het zit zo:
Er komen telkens bestellingen binnen van 20 stuks welke op voorraad worden gelegd in een magazijn.
Wanneer dat deze 20 op zijn komen er weer 20 nieuwe, wat +/- 2 tot 3 werkdagen duurt.
Vandaar dat er soms een dag of 2 vertraging in kan zitten.
De batterijen zijn dus wel gewoon beschikbaar voor de wissel.
--------------------
Ben er pas echt gerust op als hij in de auto zit. Maar aan de andere kant wel erg leuk om vooraan mee te draaien in een nieuw proces!
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 05 jan 2018 14:53
door Fernando
The retrofit plan for ALL Spain is 10 batteries every month.
This means 120 changes at the year.
The list is growing quickly...
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 05 jan 2018 15:06
door Hachy
Relax jongens, komt allemaal goed

Re: Batterijwissel
Geplaatst: 05 jan 2018 15:08
door Hachy
Fernando schreef:I received today from Renault Service my TWO Zoe Q210 with the battery upgraded to 41 kWh.
My cars are the first and second retrofit made in Spain.Only 3 made today.
I recorded a detailed video and pictures showing all process. I must prepare the edited video. I can share with you.
I will start the tests, but I found a BIG problem: Charging in 22 kW pole the time is 3 times more the expected. It is like I am charging at 7 kW but CanZE said 21 kW....6 hours instead 2 hours from 25 % to 99 %. I measured the current and the 3 wires are working at 32 A.
It is very strange.
Someone have detected similar problem?
My Zoe is upgraded 2nd worldwide, i've charged on different 22kW poles without any problems at real 22kW speed. In about 2 hours from 1% to full.
Did you really tested it for 6 hours or was that the time that was displayed on your dashboard?
Re: Batterijwissel
Geplaatst: 05 jan 2018 22:19
door GertjanVB
I was 4th in NL and since the retrofit I’m not able to charge at home at 1-fase at 3,7 kW. All other charging options including 22kW without any problem. Fastcharging is OK compared to my expierences in februar with a Q90. The problem is transferred from Z.E.-dealer to RNL. Today an investigation at home was planned, but unfortunately cancelled.
Ik was nr 4 in NL en sindsdien kan ik thuis niet laden op 3,7 kW. Alle ander laadopties geen probleem, de snelheid van snelladen is ook bevredigend vergeleken met de ervaringen in februari met een Q90. Het onderzoek naar het probleem is door RNL overgenomen van de dealer. Vandaag was een meetsessie thuis gepland die helaas niet is doorgegaan, dus nog even afwachten.