Pagina 3 van 4

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 16 sep 2013 13:40
door 10 DS 17

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

nieuwe velgen
CIMG2508.JPG
CIMG2509.JPG

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 16 sep 2013 15:49
door WillemS
Dit wordt wel heel VET. Laat me raden 8" breed?
En wat zie ik op Internet?
Dauphine-Gordini.jpg
mvg WillemS

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 16 sep 2013 18:12
door 10 DS 17
81/2" voorworden ze iets smaller.
moet ook nog een spacer tussen ben bang dat het een beetje te dicht bij de demper zit.
Mooie wagen maar is mij een beetje te veel tuperware.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 16 sep 2013 21:17
door ericon
Errug dik!

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 16 sep 2013 21:26
door WillemS
Nou 8,5" dat wordt dan wel een spacer van 1,5 @ 2 cm om de band wat ruimte te geven.
Zit idd veel plastic aan. Zou leuk zijn als je het front zo origineel mogelijk houdt, dus met chromen bumper en alleen op de plaats van de klep voor res.wiel een mooie opening.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 16 sep 2013 22:47
door 10 DS 17
nix,geen bumpers die gaten zijn dicht gelast.
Klopt moet inderdaad een flinke spacer tussen.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 17 sep 2013 18:29
door 10 DS 17
motorkap klaar.
CIMG2513.JPG
CIMG2516.JPG

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 17 sep 2013 20:56
door G12
je gaat als een speer Herman!

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 17 sep 2013 21:03
door 10 DS 17
Jazeker.
Zit te wachten tot de buizen van de rolkooi komen maar de computer van die machine schijnt geen zin meer te hebben.
Allle deuren en spatborden liggen bij de straler en wou eigenlijk de koets van de week klaar hebben.
Volgende maand effe een motor halen bij Veban.
Daarna begint het leukste.
m1dywo1bq5ik_800.jpg

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 19 sep 2013 10:32
door 10 DS 17
Dubbele besturing is een beetje overdreven.
CIMG2521.JPG
CIMG2522.JPG

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 19 sep 2013 21:10
door 10 DS 17
Dashboard in de verbouwing.
CIMG2525.JPG
CIMG2529.JPG

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 19 sep 2013 23:42
door ericon
Manoman wat gaaf!

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 20 sep 2013 20:53
door 10 DS 17
Schiet lekker op
CIMG2531.JPG
CIMG2532.JPG
CIMG2533.JPG

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 20 sep 2013 21:32
door WillemS
Ja, je gaat rap. Hoe gaat dat met de pedalen, lijkt me weinig ruimte met die plaat en paal.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 20 sep 2013 21:45
door 10 DS 17
Alles is een stuk naar achteren verschoven
CIMG2497.JPG
CIMG2496.JPG

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 21 sep 2013 08:46
door WillemS
Nou begrijp ik het !! Vandaar ook die uitsparing voor de rembooster, het maar 15 cm schat ik.
De bestuurder kan bijna via de achterdeur instappen dan :lol:

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 23 sep 2013 18:46
door 10 DS 17
Rolkooi en uitlaat spruitstuk zijn ook gereed.
CIMG2534.JPG
CIMG2535.JPG
CIMG2537.JPG
CIMG2538.JPG

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 23 sep 2013 20:51
door WillemS
Dat is een HEEL MOOI spruitstuk ! Zelf gelast?
Zo op het oog zijn alle 4 de uitlaatbuizen evenlang dank zij de bochten.
Je mag wel een extra ventilator achterin plaatsen om de warmte weg te krijgen.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 23 sep 2013 20:57
door 10 DS 17
Ja die heb ik zelf gemaakt.
Heb een half jaar in de ontwikkeling gezeten bij Faurecia.
Heb toen nog al eens wat schroot meegenomen.
Warmte valt mee,het is RVS en dat straalt weinig warmte af.
Gietijzer straalt meer af.
Had gelukkig nog een flens liggen van de RS 182 waar ik toen prototypes van heb gemaakt in 2002.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 23 sep 2013 21:03
door WillemS
Gaaf he, dat je zo je ervaringen kunt gebruiken.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 26 sep 2013 21:48
door S_Branten
Herman is dit niks voor achter in je Dauphine.

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... htm?ca=4_s

Je moet hem dan volgens mijn alleen laten keuren bij de NASA, in plaats van in de garage.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 26 sep 2013 22:20
door 10 DS 17
Krijg we niet door de keuring ben ik bang.
Is niet zo moeilijk te bouwen trouwens, basis is een standaard v6.
Of een Safrane biturbo opvoeren, die bakken koop je voor weinig.
Nee officieel mag ik maar 15 kw per 100 kilo,dus voor de keuring komt er een f16 ie in en daarna een RS 182.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 26 sep 2013 22:38
door WillemS
Dit is de PRV motor uit de fabriek in Douvrin(Peu,Ren,Volvo maar zit ook in de Lorean), is afgeleid van een v8 met een V van 90 graden.
De Bi-turbo in de Safrane is gekieteld door Hartge dacht ik. zijn er niet zoveel meer van.
Laatst nog een PRV Meeting van geweest in Nederland.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 26 sep 2013 22:57
door 10 DS 17
Waar ik die doffes van heb gekregen heeft een stuk of wat.
Maarschijnt weinig belangstelling voor te wezen.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 28 sep 2013 12:31
door 10 DS 17
Hermans superdemper die werkelijk meer effekt geeft.
Niet zo als die zogenaamde sportdempers, die geven net zoveel effekt verhoging als een tennisbal op je trekhaak
CIMG2544.JPG

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 28 sep 2013 14:10
door 10 DS 17
Klaar
CIMG2546.JPG
CIMG2547.JPG
CIMG2549.JPG

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 28 sep 2013 15:09
door WillemS
Ja, dat kan ik me voorstellen dat ze dempen bij stationair en een beetje gas, bij volgas gaan de decibellen wel omhoog maar gelukkig zit alles achterin.(wat is de vulling eigenlijk?)
Weet wel iemand die nog belangstelling heeft voor een Bi-turbo. Hij heeft er al 2.
Probleem is natuurlijk de onderdelen, zoals b.v. schokdempers met luchtbalg, die rotten allemaal weg.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 28 sep 2013 15:22
door 10 DS 17
Deze
1266512_10201094587064752_172684270_o.jpg
Ze zijn bezig om deze te verbouwen naar coilover voor een megane.
Zit geen vulling in. Deze dempt beter dan een sportdemper en heeft een betere flow.
Heb er heel wat gemaakt in het verleden en werken goed.
Onderdelen zal wel moeilijk worden ja Denk dat hier in Zweden nog wel het een en ander ligt,

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 28 sep 2013 16:03
door WillemS
Je brengt me op een idee, heb nog een Kat. liggen van de Safrane, en de reflectiedemper van m'n Avantime is aan z'n eind.
Ik haal het monoliet uit de kat, ligt toch los, en maak een pijp met gaten en las die erin. Diameter van de pijpen zijn gelijk.
Overigens die demper van jou gaat een mensenleven mee gelet op de dikte van het materiaal.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 28 sep 2013 16:59
door 10 DS 17
Ja die gaat nooit meer af. Dit had ik liggen, is een beetje zwaarder dan 1,5 mm

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 29 sep 2013 17:16
door S_Branten
Herman bij de einddemper van de 17 Turbo van jou, zat daar ook geen vulmiddel in?
Ik heb de pijp schoongemaakt en bij mijn onder de Gordini gehangen.
Alleen in de einddemper daar rammelt iets, zou dit roest kunnen zijn.
Het verbindingsstuk van RVS naar spruitstuk, was namelijk nogal verroest toen ik hem eronder vandaan trok.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 29 sep 2013 17:25
door 10 DS 17
Nee volgens mij niet.
Kan wezen dat het plaatje die in de pijp van de demper zit gelast is losgegaan.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 01 okt 2013 20:57
door 10 DS 17
CIMG2559.JPG
CIMG2561.JPG
CIMG2562.JPG
Vandaag geen tijd gehad voor de Dauphine.
Had een klant die een Spruitstuk nodig is voor zijn Megane coupe.
Komt een turbo op.

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 01 okt 2013 21:24
door WillemS
Weer zo'n kunststuk, je mag met recht het sigarenkistje 180 graden draaien!
Niet te bescheiden zijn.
mvg WillemS

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 02 okt 2013 21:35
door 10 DS 17
beetje extra ventilatie
CIMG2563.JPG
CIMG2565.JPG
CIMG2567.JPG

Re: Maxi Dauphine

Geplaatst: 02 okt 2013 21:43
door WillemS
Schijfkoeling dus, maar wel met een dikwandige pijp, je hebt ook wel wat gewicht nodig voorin.
Streef je naar een neutraal stuurgedrag, of toch een beetje onderstuur.