Pagina 3 van 3
Re: Safety Pack
Geplaatst: 15 mei 2016 17:40
door Kad in mijn Jar.
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Snelheid is afstand maal tijd.(:-))
De auto meet het verschil tussen afstand nu en afstand na een vaste interval telkens opnieuw.
Daarmee verkrijgt de auto het gegeven: naderings-snelheid tot een (bewegend) object.
MP3, zoals ik enkele post geleden aangaf: bij jouw KJ werkt het schijnbaar niet idd.
Mijn KJ heeft de optie niet dus kan me alleen op logica baseren.
Kun je het aan en uit zetten in het menu? (excuus voor de domme vraag, want dat heb je waarschijnlijk al lang geprobeerd uit te zoeken...)
Re: Safety Pack
Geplaatst: 15 mei 2016 17:46
door Tricky001
@DHL Neen eigenlijk niet verschoten want in beide gevallen was het een situatie die ik zag aankomen en die ik als (veilig) ingeschat had.
De persoon die een u-turn maakte voor mij,was meer dan vlot genoeg om voor mij uit te zijn eer dat ik hem bereikt zou hebben.
De andere die rechts afsloeg was ook een héél vlotte chauffeur waarvan ik zeker wist dat die op tijd weg was.
Ik denk dat het systeem reageert op een snelle benadering zonder dat jezelf gas terugneemt.
Dus mensen,vertrouw er op dat het systeem wel werkt als het echt nodig is,maar het uitlokken is volgens mij onmogelijk hoor.
Enkel dat de wagen uit zichzelf remt heb ik nog niet meegemaakt

Re: Safety Pack
Geplaatst: 15 mei 2016 17:54
door mp3
@kad in mijn jar .... Ja kan het in en uitschakelen, daar blijft het ook bij, geen verdere instellingen niets nada
Re: Safety Pack
Geplaatst: 15 mei 2016 17:55
door Kad in mijn Jar.
geen gevoeligheids instelling?
Re: Safety Pack
Geplaatst: 15 mei 2016 20:14
door DHL
Ik volg Tricky helemaal. Zelf uitlokken is risico nemen....
MP3, wat zou je dan willen instellen aan het systeem?
Re: Safety Pack
Geplaatst: 15 mei 2016 20:16
door Kad in mijn Jar.
ik zou het systeem minimaal aan willen kunnen zetten.
Re: Safety Pack
Geplaatst: 15 mei 2016 20:17
door mp3
Afstand of tijd tot voorligger.
Een beetje systeem uitwerking
Re: Safety Pack
Geplaatst: 16 jun 2016 22:01
door janpeter
Gisteren voor het eerst een waarschuwing van het systeem gehad. Ik reed met een gangetje van 50 km/u achter een rijtje auto's aan op de Fernpass in Oostenrijk. Ineens moest de eerste auto van het rijtje stoppen voor een trekker die brutaal de weg op draaide. Hele rijtje dus op de rem en ik ook. Was niet een heel spannende situatie en ik was dan ook verbaasd een indringende pieptoon te horen. Ik had voldoende tijd even naar het dashboard te kijken en zag inderdaad een rode waarschuwing centraal in het display, net als in het filmpje. Even later stond ik een meter of 5 achter m'n voorganger stil en stopte het signaal. Het systeem heeft niet meegeremd en ook ABS hoefde niet in actie te komen.
Leuk dat het systeem eens van zich liet horen. Maar ik kan niet anders concluderen dan dat het systeem niet betrouwbaar is. Ik heb in de ruim 20.000km die ik nu in de Kadjar gestuurd heb 'spannendere' situaties meegemaakt en daar liet het systeem niets van zich horen. Veel meer dan een 'gadget' is het in mijn ogen dan ook niet. Ik had meer van het systeem verwacht en zou potentiële kopers aanraden deze optie niet te nemen omdat ik het achteraf zonde van het geld vind.
Zeker ook omdat de Blind-spot-warning die ook in het Pack zit ook al niet goed werkt. Ten eerste worden zeer regelmatig auto's in de dode hoek niet gedetecteerd. Wanneer het regent is het helemaal feest. De LED's gaan dan regelmatig branden terwijl er niets in de dode hoek zit.
Re: Safety Pack
Geplaatst: 17 jun 2016 16:36
door Tricky001
Is inderdaad bij mij ook al gebeurd hoor,situaties die ik volledig onder controle had en het systeem reaggeert en andere keren dat je zou verwachten dat het reaggeert doet het gewoon niks
dode hoeksensor vind ik wel oké,enkel niet bij regenweer.
Re: Safety Pack
Geplaatst: 17 jan 2017 16:39
door Brokit
Ik heb 25.000 km in 6 maanden mijn Kadjar gereden en het safety pack lijkt een groot raadsel is. Bij mijn dealer weten ze niet wat het moet doen, hoe het werk en wanneer het werkt. Wel heeft Renault Benelux mij verteld dat het systeem een radar en actief nood rem stop systeem heeft. op Blz 2.34 geeft de handleiding aan dat wanneer tijdens het rijden tussen de 30 en 140 het risico bestaat op een botsing een signaal op het instrumenten paneel rood op zal lichten en de rem actie bij afremmen wordt versterkt of bij niet remmen het systeem de remmen inschakelt.
Niet te verwarren met het noodstopbekrachtigings systeem op blz 2.32. Bij mij gebeurd helemaal niks. Maar dat kan ook niet daar er geen Radar op mijn wagen gemonteerd is die links op de auto zou moeten zitten (voor de auto staand ) zie Blz 2.34. Heeft 1 van jullie een Radar ontdekt op de wagen? Ik ben al bij verschillende dealers geweest en heb gemerkt dat zij zelf totaal geen idee hebben van wat ze nu precies verkocht hebben of verkopen. uiteraard willen ze dit niet laten escaleren daar de achteraf plaatsing een dure kwestie zal zijn. Het feit blijft het is mij als een actief systeem verkocht en ik betaal ervoor dus wil ik er ook gebruik van kunnen maken, lees op kunnen vertrouwen. Iemand een idee welke weg te bewandelen misschien zelfs als collectief?
Re: Safety Pack
Geplaatst: 17 jan 2017 16:51
door mp3
hey Brokit ...
Been there done that, heb deze thread gestart... blijft een mysterie, volgens mij een zinloze, niet uitgewerkte optie.
nergens bij renault kunnen ze er wat over vertellen, zelfs technische niet ....
Re: Safety Pack
Geplaatst: 17 jan 2017 17:26
door Brokit
En heeft iemand van jullie dei het safety pack als optie heeft genomen de Radar gevonden die aanwezig zou moeten zijn zoals vermeld in het handleiding boekje op blz 2.34. Bij mij zit er nergens een Radar zoals ik die ken van andere auto merken die met zo'n systeem werken en waar het remsysteem wel automatisch ingrijpt zoals het in de handleiding van Renault staat beschreven.
Re: Safety Pack
Geplaatst: 18 jan 2017 00:32
door Hans C
Ik kan maar 1 ding zeggen, als je de systemen aan boord hebt moet je erop vertrouwen.PUNT
Ik rij veel met Renault, nog wel geen Kadjar, maar wel de nieuwe Megane, Talisman, ook Rangerover van het goedkoopste tot het duurste, Jaguar, Citroen enz.
Maar laatst met een Grand Picasso met alle toeters en bellen 400 km onderweg geweest, ACC aan en dan komt er een, toevallig NLer die het nodig vindt om met 100 op de 3-strook te komen waar ik aan 125 kwam aanstormen. Giga remmaneuver!!
Gewoon vertrouwen op die systemen, als je ze nodig hebt zijn ze er!!!!!!!!! En je rijdt nog altijd zelf met de wagen, de zelf rijdende wagen bestaat nog niet, maar veel hulpmiddeltjes al wel
