Pagina 3 van 3

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Geplaatst: 29 dec 2019 01:59
door sawespace

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Welke bougies heb je uiteindelijk gekocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Geplaatst: 29 dec 2019 08:47
door yup
sawespace schreef:Welke bougies heb je uiteindelijk gekocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ik heb niets gekocht/besteld, ik ga de volgende bougies halen:

NGK Bougie PFR6G-9 (4377)

Vrijwel alle grote auto onderdelen sites laten deze bougie zien en ik heb even de NGK catalogus gecontroleerd en daar zie je deze ook voor dit motorblok. Zijn rond de 10-11 euro per stuk.

Overigens rond de 120 km gereden na het tanken van 98 en nog steeds geen motorlampje meer gezien. Probleem lijkt weg. (bougies ga ik alsnog vervangen).

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Geplaatst: 29 dec 2019 11:13
door nikk
Om te reproduceren zou je dan eigenlijk weer een paar tanken E10 moeten draaien om te zien of het oplichten van het lampje dan terugkomt.

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Geplaatst: 29 dec 2019 14:31
door mechanic
Sommige motoren zijn nu eenmaal wat 'gevoeliger' voor e10 brandstof dan anderen.

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Geplaatst: 30 dec 2019 11:33
door c7rl
yup schreef:
sawespace schreef:Welke bougies heb je uiteindelijk gekocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ik heb niets gekocht/besteld, ik ga de volgende bougies halen:

NGK Bougie PFR6G-9 (4377)

Vrijwel alle grote auto onderdelen sites laten deze bougie zien en ik heb even de NGK catalogus gecontroleerd en daar zie je deze ook voor dit motorblok. Zijn rond de 10-11 euro per stuk.

Overigens rond de 120 km gereden na het tanken van 98 en nog steeds geen motorlampje meer gezien. Probleem lijkt weg. (bougies ga ik alsnog vervangen).
Welke type motor heeft je grande , heb dat denk ik gemist....

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Geplaatst: 31 dec 2019 13:44
door yup
mechanic schreef:Sommige motoren zijn nu eenmaal wat 'gevoeliger' voor e10 brandstof dan anderen.
Klopt, een maat van me heeft een BMW 328i (245 pk) en die loopt gewoon belabberd op E10, maar goed dat is wel een 2.0 met behoorlijk veel vermogen. Andere bekende van me heeft een Honda Hybrid en die heeft hetzelfde probleem als ik, als hij E10 tankt motorlamp aan en ook zelfde foutmelding. Zodra er 98 in zit is de fout weg, en dit is sinds oktober toen E10 verplicht werd gemaakt.

Dat hele E10 gedoe gaat nog eens feest worden denk ik. Ik ga wel bij de volgende tank gewoon E10 proberen puur om te kijken of het probleem terug komt en of de auto een hoger verbruik heeft, want dan kan ik net zo goed 98 tanken als die zuiniger daarop loopt.
c7rl schreef:
yup schreef:
sawespace schreef:Welke bougies heb je uiteindelijk gekocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ik heb niets gekocht/besteld, ik ga de volgende bougies halen:

NGK Bougie PFR6G-9 (4377)

Vrijwel alle grote auto onderdelen sites laten deze bougie zien en ik heb even de NGK catalogus gecontroleerd en daar zie je deze ook voor dit motorblok. Zijn rond de 10-11 euro per stuk.

Overigens rond de 120 km gereden na het tanken van 98 en nog steeds geen motorlampje meer gezien. Probleem lijkt weg. (bougies ga ik alsnog vervangen).
Welke type motor heeft je grande , heb dat denk ik gemist....
2.0T 170 pk benzine.

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Geplaatst: 31 dec 2019 18:24
door c7rl
Dat E10 is gewoon rommel, ik tank in duitsland aan de grens altijd E5 95 waar het wel gewoon te krijgen is dit land is gewoon achterlijk..

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Geplaatst: 02 jan 2020 16:06
door yup
c7rl schreef:Dat E10 is gewoon rommel, ik tank in duitsland aan de grens altijd E5 95 waar het wel gewoon te krijgen is dit land is gewoon achterlijk..
Volgens mij hebben bepaalde pompstations hiero wel E5, alleen de grote grap in dit verhaal is dat die E5 net zo duur, of bijna net zo duur is als euro 98. Wat heb ik daar dan aan denk ik dan :fp:

Buiten dat om, vandaag een beetje met een uitleesapparaat gespeeld, ik heb wel het gevoel dat de auto niet snel warm wordt, het duurt echt 2-3 km in stadsverkeer voordat er een streepje bij komt (op de temp meter). De temperatuur schommelt tussen de 83 en 85 graden op het OBD-apparaat (wanneer ie helemaal warm is), is dat goed? Ik heb het idee dat ik pas de volle 5 streepjes krijg na 7-8 km rijden ofzo... Maar hij blijft wel warm, het is niet zo dat de temperatuur opeens zakt als je stilstaat. Overigens wordt de kachel na een paar 100 meter warm, en voordat de auto op bedrijfstemperatuur is gewoon heet.

Zit hier een losse thermostaat op of zo eentje met hele behuizing dat een godsvermogen kost ?

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Geplaatst: 02 jan 2020 16:16
door Thomas84
Mijn Espace schommelt ook tussen de 83 en 85 graden als hij warm is. Is normaal. Vanaf 80 graden geeft hij al 5 blokjes.
Die warmte lucht kan komen van de elektrische verwarming die erin zit, weet alleen niet of een benzine dit ook heeft, mijn diesel wel.
Een motor moet gewoon opwarmen en als de kachel er aan zit te trekken dan kan dit even duren. Ga maar eens een stukje tijden met een koude motor met de ventilator op standje 1 of zelfs uit. Kijk dan maar eens je snel je koelwater op temperatuur is, die schiet omhoog.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Geplaatst: 02 jan 2020 17:09
door mechanic
De f4r heeft een losse thermostaat welke evt zo te vervangen is,dus inderdaad zonder complete behuizing.

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Geplaatst: 03 jan 2020 14:06
door yup
Thomas84 schreef:Mijn Espace schommelt ook tussen de 83 en 85 graden als hij warm is. Is normaal. Vanaf 80 graden geeft hij al 5 blokjes.
Die warmte lucht kan komen van de elektrische verwarming die erin zit, weet alleen niet of een benzine dit ook heeft, mijn diesel wel.
Een motor moet gewoon opwarmen en als de kachel er aan zit te trekken dan kan dit even duren. Ga maar eens een stukje tijden met een koude motor met de ventilator op standje 1 of zelfs uit. Kijk dan maar eens je snel je koelwater op temperatuur is, die schiet omhoog.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Vandaag was het rond de 7-8 graden en binnen 2-3 km had ik 4 blokjes, misschien is het normaal wanneer het echt superkoud is.
mechanic schreef:De f4r heeft een losse thermostaat welke evt zo te vervangen is,dus inderdaad zonder complete behuizing.
Goed om te weten, dat scheelt weer.