Brom uit regen sensor en andere vraag
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33
Brom uit regen sensor en andere vraag
Vanmiddag deed ik de sleutel in de gleuf maar omdat ik nog iets moest doen heb ik de auto niet gestart.
Toen viel me op dat er ergens een brom vandaan kwam.
Na even goed geluisterd te hebben vond ik de bron.Geluid komt uit de regen sensor.Als ik de kap vast hou dan wordt het geluid minder.
Nou vraag ik me af wat ik onder deze kap zit wat deze brom zou kunnen veroorzaken? Kreeg de kap niet los anders had ik zelf wel even gekeken.
Verder heb ik sinds kort het probleem dat de auto niet VANZELF op slot gaat als ik weg loop.Moet echt de afstand bediening gebruiken om alles op slot te zetten.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
En als laatste, viel me pas op dat zodra mijn vrouw met haar eigen sleutel gereden heeft de stoelen dan niet automatisch ingesteld worden zodra ik ga rijden.Spiegels worden wel goed gezet.
Als iemand een idee heeft hoor ik dat natuurlijk ook graag
Toen viel me op dat er ergens een brom vandaan kwam.
Na even goed geluisterd te hebben vond ik de bron.Geluid komt uit de regen sensor.Als ik de kap vast hou dan wordt het geluid minder.
Nou vraag ik me af wat ik onder deze kap zit wat deze brom zou kunnen veroorzaken? Kreeg de kap niet los anders had ik zelf wel even gekeken.
Verder heb ik sinds kort het probleem dat de auto niet VANZELF op slot gaat als ik weg loop.Moet echt de afstand bediening gebruiken om alles op slot te zetten.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
En als laatste, viel me pas op dat zodra mijn vrouw met haar eigen sleutel gereden heeft de stoelen dan niet automatisch ingesteld worden zodra ik ga rijden.Spiegels worden wel goed gezet.
Als iemand een idee heeft hoor ik dat natuurlijk ook graag
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
- Actief als: particulier
Re: Brom uit regen sensor en andere vraag
1) Achter de kap zit de binnentemperatuursensor van het aircosysteem.
Daarin zit een klein ventilatortje om de binnenlucht an te trekken, daar komt de brom vandaan.
Kijk of je hem kan schoonmaken, anders vervangen. Zit met paar schroefjes en stekkertje vast.
2) gaat hij wel vanzelf op slot met de sleutelkaart van je vrouw?
Daarin zit een klein ventilatortje om de binnenlucht an te trekken, daar komt de brom vandaan.
Kijk of je hem kan schoonmaken, anders vervangen. Zit met paar schroefjes en stekkertje vast.
2) gaat hij wel vanzelf op slot met de sleutelkaart van je vrouw?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
Topic author - lid
Sleutel van mijn vrouw heb ik niet geprobeerd.Zal dat morgen wel even doen.
Wat de kap betreft, hoe kan ik deze verwijderen?
Wat de kap betreft, hoe kan ik deze verwijderen?
Hide post links |
-
Topic author - lid
Even een update wat sleutel betreft.Gister middag kwam ik thuis en liep naar de voordeur en toen ging de auto van zelf op slot (hoorde de vertrouwde getoeter).
Dacht ff dat alles weer werkte,maar toen ik later weer opstap ging en weer van de auto weg liep,gebeurde er niets.Moest dus de deur via de sleutel knop op slot doen.
Ben nu op mn werk en heb de sleutel van mijn vrouw bij me en die geeft het zelfde probleem.Deur gaat niet vanzelf op slot.
Ook deze sleutel regelt automatisch de stand van de spiegels,maar niet van de stoel.
Dus dat zijn twee dingen die opgelost moeten worden:
-stoel automatisch op juiste stand naar gelang welke sleutel we gebruiken
-slot en alarm vanzelf aan zodra je weg loopt.
Dacht ff dat alles weer werkte,maar toen ik later weer opstap ging en weer van de auto weg liep,gebeurde er niets.Moest dus de deur via de sleutel knop op slot doen.
Ben nu op mn werk en heb de sleutel van mijn vrouw bij me en die geeft het zelfde probleem.Deur gaat niet vanzelf op slot.
Ook deze sleutel regelt automatisch de stand van de spiegels,maar niet van de stoel.
Dus dat zijn twee dingen die opgelost moeten worden:
-stoel automatisch op juiste stand naar gelang welke sleutel we gebruiken
-slot en alarm vanzelf aan zodra je weg loopt.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-