Radio Grand Scenic 2008 dood?
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 06 nov 2024 13:12
- Actief als: particulier
Radio Grand Scenic 2008 dood?
Sedert enige tijd viel mijn radio af en toe uit, maar nu komt er helemaal geen geluid meer uit. Ik heb een Grand Scenic 2008, met zo'n cd-wisselaar in het dashboard en met een schermpje met navigatie en bediening aan het stuur. De DVD-speler en de radio zelf zitten onder rechterstoel. De navigatie doet het, ook het geluid (goed), de radio doet het totaal niet, de cd's spelen nog wel, maar ontzettend krakend geluid. De aux-ingang werkt ook niet.
Wat kan er aan de hand zijn?
Is die radio te vervangen? Kosten? Waar te koop?
Wat kan er aan de hand zijn?
Is die radio te vervangen? Kosten? Waar te koop?
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 17:15
Re: RE: Radio Grand Scenic 2008 dood?
Dat is vrijwel zeker een defecte amplifier/radio onder de stoel. Vervanging bij de dealer is niet goedkoop en aanbod 2e hands aanbod is er weinig. Ik kan je eventueel helpen, maar verdere info graag via de mail.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Re: Radio Grand Scenic 2008 dood?
Hmm, klinkt niet goed. Dank voor je aanbod. Ik weet niet of ik daar gebruik van kan maken, vanwege onze woonplaatsen. Ik woon in Zuid-Limburg...... Maar ik kom er op mogelijk op terug. Dank je in ieder geval.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Re: Radio Grand Scenic 2008 dood? OPGELOST
Nou, het heeft even geduurd, maar:
Een nieuwe tuner/versterker zou volgens dealer €484 gaan kosten. Voor mij niet echt een optie. Via marktplaats in contact gekomen met een andere bezoeker van dit forum. Hij had een 2de hands. Maar uiteindelijk verder gezocht en een bedrijf in Eindhoven tegen gekomen (http://www.verotronics.nl) dat dit soort radio's (maar ook boordcomputers, motormanagmenstsystemen, navigatiesystemen en dashboards) repareert. Zij kenden het euvel en de reparatie was binnen drie kwartier gepiept. Het werkt weer zoals het hoort!!
Ik ben weer blij!!

Een nieuwe tuner/versterker zou volgens dealer €484 gaan kosten. Voor mij niet echt een optie. Via marktplaats in contact gekomen met een andere bezoeker van dit forum. Hij had een 2de hands. Maar uiteindelijk verder gezocht en een bedrijf in Eindhoven tegen gekomen (http://www.verotronics.nl) dat dit soort radio's (maar ook boordcomputers, motormanagmenstsystemen, navigatiesystemen en dashboards) repareert. Zij kenden het euvel en de reparatie was binnen drie kwartier gepiept. Het werkt weer zoals het hoort!!
Ik ben weer blij!!

Hide post links |
-
Topic author - Lid
Oh ja, kosten waren €125 ex. én ik heb weer garantie!!
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 2014 11:57
Ik ben in het bezit van een Scenic 1.5 diesel uit 2007. Kort na aanschaf viel de radio tijdens het rijden uit. Terug naar de garage waar ze met heel veel moeite de radio weer aan de praat kregen. De zekering in het zekeringskastje aan bestuurderszijde was heel. In de garage had men het over een verborgen zekering. Afgelopen maandag hetzelfde verhaal, radio weer uitgevallen. Opnieuw terug naar de garage waar ze 1,5 uur bezig zijn geweest om het euvel op te lossen. Is helaas niet gelukt en moest een afspraak maken om het wel voor elkaar te krijgen. De monteur had het over een zekering in de zekeringkast naast de accu. Om deze te vervangen moet de accu er uit en het kastje gedemonteerd. De zekeringen blijken er op z'n kop in te zitten.
Weet iemand of dit klopt ? Lijkt mij wel heel veel werk voor een zekering van een radio ? Waarom zit er dan een zekering voor de radio in de zekeringkast aan bestuurderszijde ?
Is deze klus zelf te doen ? Ben niet van plan bij herhaald uitvallen steeds terug te moeten naar de garage.
Wie kan helpen/adviseren ?
gr. Henri
Weet iemand of dit klopt ? Lijkt mij wel heel veel werk voor een zekering van een radio ? Waarom zit er dan een zekering voor de radio in de zekeringkast aan bestuurderszijde ?
Is deze klus zelf te doen ? Ben niet van plan bij herhaald uitvallen steeds terug te moeten naar de garage.
Wie kan helpen/adviseren ?
gr. Henri
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut