Ik ben benieuwd of er animo zou zijn om laadpalen te delen in (nood)gevallen. Ondanks dat het plannen redelijk goed gaat, heb ik nog steeds regelmatig last van "range anxiety". Laatst was ik bijvoorbeeld bij een laatste stop in Abcoude waar ik moest opladen. 5 mooie laadpunten op een parkeerplaats, echter was er markt en dus geen van de palen bereikbaar en ineens heb je een probleem.
Voor mezelf sprekend zou ik het prima vinden als iemand een keer zijn auto bij mijn paal inprikt als het nodig is. Als er genoeg anderen ook zo over denken, dan is daar wellicht een netwerkje voor te verzinnen.
Ook zit ik te denken over wat hier al eerder is geopperd: een mobiel laadstation. Ja, Renault brengt je naar het dichtstbijzijnde laadpunt en ANWB en Tesla verzekeringen bieden deze dienst ook. Maar ik zou liever een service hebben die me ter plaatste bijlaadt zodat ik vanaf dat punt weer verder kan en zelf de route en volgende stop bepaal. Als de service snel genoeg is (bijvoorbeeld binnen 45 minuten weer op weg en laden met 11 kW), zou ik daar 10-15 euro per maand wel voor over hebben. Bij de andere services is het maar afwachten hoe lang je staat te wachten op de auto ambulance en waar je terecht komt.
Laadpaal delen
-
OlafH
Topic author - lid

- Actief als: particulier
Laadpaal delen
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
zoe2goe
- Gerespecteerd lid

Re: Laadpaal delen
Plugfsurfing is zo begonnen (zeg maar het FON voor Wifi doet) van de laadpunten., maar ze hebben hun focus verschoven naar één betaalsysteem over de west-europese landen. Ik denk echter dat je daar nog gewoon op kan inschrijven. Lijkt me beter dan weer iets nieuws opzettem.
Niet om negatief te zijn (ik hou wel van "samen delen"): met veel paaltjes aan huizen van TMN, waarbij de meeste mensen gastgebruik wel toestaan geloof ik, is dat ook niet meer bar interessant. Het probleem bij al deze "oplossingen" is dat het vaak over 3.7, 7, of als je echt mazzel hebt 11 kW systemen hebt. Je staat dan wel heel lang bij iemand op het pad.
Niet om negatief te zijn (ik hou wel van "samen delen"): met veel paaltjes aan huizen van TMN, waarbij de meeste mensen gastgebruik wel toestaan geloof ik, is dat ook niet meer bar interessant. Het probleem bij al deze "oplossingen" is dat het vaak over 3.7, 7, of als je echt mazzel hebt 11 kW systemen hebt. Je staat dan wel heel lang bij iemand op het pad.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
| Hide post links |
-
avdvee
- lid

Re: Laadpaal delen
Grappig, nu na bijna 1,5 jaar verder ben ik behoorlijk relaxed geworden. Niet alleen weet ik stiekem dat nul niet meteen stilvallen betekent (er is no…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 3 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht