Laadpaal delen
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
Laadpaal delen
Ik ben benieuwd of er animo zou zijn om laadpalen te delen in (nood)gevallen. Ondanks dat het plannen redelijk goed gaat, heb ik nog steeds regelmatig last van "range anxiety". Laatst was ik bijvoorbeeld bij een laatste stop in Abcoude waar ik moest opladen. 5 mooie laadpunten op een parkeerplaats, echter was er markt en dus geen van de palen bereikbaar en ineens heb je een probleem.
Voor mezelf sprekend zou ik het prima vinden als iemand een keer zijn auto bij mijn paal inprikt als het nodig is. Als er genoeg anderen ook zo over denken, dan is daar wellicht een netwerkje voor te verzinnen.
Ook zit ik te denken over wat hier al eerder is geopperd: een mobiel laadstation. Ja, Renault brengt je naar het dichtstbijzijnde laadpunt en ANWB en Tesla verzekeringen bieden deze dienst ook. Maar ik zou liever een service hebben die me ter plaatste bijlaadt zodat ik vanaf dat punt weer verder kan en zelf de route en volgende stop bepaal. Als de service snel genoeg is (bijvoorbeeld binnen 45 minuten weer op weg en laden met 11 kW), zou ik daar 10-15 euro per maand wel voor over hebben. Bij de andere services is het maar afwachten hoe lang je staat te wachten op de auto ambulance en waar je terecht komt.
Voor mezelf sprekend zou ik het prima vinden als iemand een keer zijn auto bij mijn paal inprikt als het nodig is. Als er genoeg anderen ook zo over denken, dan is daar wellicht een netwerkje voor te verzinnen.
Ook zit ik te denken over wat hier al eerder is geopperd: een mobiel laadstation. Ja, Renault brengt je naar het dichtstbijzijnde laadpunt en ANWB en Tesla verzekeringen bieden deze dienst ook. Maar ik zou liever een service hebben die me ter plaatste bijlaadt zodat ik vanaf dat punt weer verder kan en zelf de route en volgende stop bepaal. Als de service snel genoeg is (bijvoorbeeld binnen 45 minuten weer op weg en laden met 11 kW), zou ik daar 10-15 euro per maand wel voor over hebben. Bij de andere services is het maar afwachten hoe lang je staat te wachten op de auto ambulance en waar je terecht komt.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Re: Laadpaal delen
Plugfsurfing is zo begonnen (zeg maar het FON voor Wifi doet) van de laadpunten., maar ze hebben hun focus verschoven naar één betaalsysteem over de west-europese landen. Ik denk echter dat je daar nog gewoon op kan inschrijven. Lijkt me beter dan weer iets nieuws opzettem.
Niet om negatief te zijn (ik hou wel van "samen delen"): met veel paaltjes aan huizen van TMN, waarbij de meeste mensen gastgebruik wel toestaan geloof ik, is dat ook niet meer bar interessant. Het probleem bij al deze "oplossingen" is dat het vaak over 3.7, 7, of als je echt mazzel hebt 11 kW systemen hebt. Je staat dan wel heel lang bij iemand op het pad.
Niet om negatief te zijn (ik hou wel van "samen delen"): met veel paaltjes aan huizen van TMN, waarbij de meeste mensen gastgebruik wel toestaan geloof ik, is dat ook niet meer bar interessant. Het probleem bij al deze "oplossingen" is dat het vaak over 3.7, 7, of als je echt mazzel hebt 11 kW systemen hebt. Je staat dan wel heel lang bij iemand op het pad.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Grappig, nu na bijna 1,5 jaar verder ben ik behoorlijk relaxed geworden. Niet alleen weet ik stiekem dat nul niet meteen stilvallen betekent (er is nog een klein beetje nood) maar eigenlijk is er overal in de randstad wel een oplossing. Met een beetje plannen, geen haast en vooral oplaadpaal.nl bij de hand kom ik overal wel waar ik wil. En zelfs als het tegenvalt, regelmatig die verdraaide Outlanders die alle palen bezetten, dan lukt het wel uit te wijken. In al die tijd, en 21000 kilometer verder, pas 1x echt mijn agenda moeten bijstellen om een half uur bij te laden in een onbekende plek.
Kortom chill
Enne als je in Amsterdam Osdorp bent mag je altijd mijn 11kW lader gebruiken (sssssst gratis).
Kortom chill

Enne als je in Amsterdam Osdorp bent mag je altijd mijn 11kW lader gebruiken (sssssst gratis).
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
De range anxiety neemt bij mij ook steeds meer af, zeker op de terugweg naar huis 
Maar ik merk steeds meer dat ik vertrouw op de rijbereik indicatie en de nog af te leggen afstand. Ik woon plusminus 10 km van de snelweg. Ik durf nu al te rijden op ongeveer 8 km bereik als ik de snelweg afkom. Want ik weet dat ik het laatste stuk (60 km/u weg) dusdanig minder verbruik dan ingeschat dat ik per saldo met een nog resterend bereik van ongeveer 7-10 km thuis kom. Ik ben nog wel wat 'angstig' als ik onderweg ben naar een plek waar ik echt moet laden en dan de vraag of de plek daadwerkelijk vrij is...
(zit nu net te kijken hoe ik vanmiddag makkelijk bij een klant kan komen en weer retour... Moet het net kunnen halen met de fastned stations en anders even kort lurken aan een 11kw lader halverwege om het fastned station te halen.)
En als je dreigt te stranden in de buurt van Heerde, dan mag je altijd even komen laden aan de 11kw lader. En als je geluk hebt is er ook nog koffie/thee. Maar gezien de fastned stations in de buurt...

Maar ik merk steeds meer dat ik vertrouw op de rijbereik indicatie en de nog af te leggen afstand. Ik woon plusminus 10 km van de snelweg. Ik durf nu al te rijden op ongeveer 8 km bereik als ik de snelweg afkom. Want ik weet dat ik het laatste stuk (60 km/u weg) dusdanig minder verbruik dan ingeschat dat ik per saldo met een nog resterend bereik van ongeveer 7-10 km thuis kom. Ik ben nog wel wat 'angstig' als ik onderweg ben naar een plek waar ik echt moet laden en dan de vraag of de plek daadwerkelijk vrij is...
(zit nu net te kijken hoe ik vanmiddag makkelijk bij een klant kan komen en weer retour... Moet het net kunnen halen met de fastned stations en anders even kort lurken aan een 11kw lader halverwege om het fastned station te halen.)
En als je dreigt te stranden in de buurt van Heerde, dan mag je altijd even komen laden aan de 11kw lader. En als je geluk hebt is er ook nog koffie/thee. Maar gezien de fastned stations in de buurt...
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 04 apr 2025 12:06
- Contacteer:
Weet wat je zegt, voor je het weet heb je een Zoe verzameling op de oprit!
Ook mijn laadpunt thuis in Hattem is overdag bereik- en bruikbaar. Maar das ook in de buurt van die in Heerde en Wezep...
Ook mijn laadpunt thuis in Hattem is overdag bereik- en bruikbaar. Maar das ook in de buurt van die in Heerde en Wezep...
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Contacteer:
Mijn oplaadpunt in Uden staat 24h per dag aan en is voor iedereen beschikbaar. Maar ik kan jullie slechts 3.7 kW aanbieden, en koffie natuurlijk. 

Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-