Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en deze woensdag ontvang ik mijn Zoe Intense QuickCharge! Dat is net op tijd voor de jaarlijkse camping reis die mijn vrouw en ik te ondernemen in de richting van het zuiden van Frankrijk, en dit jaar zijn we van plan om er te komen in onze Zoe, een hele uitdaging! We zullen vertrekken vanaf Amsterdam op 19 juli.
Ik ben benieuwd naar ervaringen op dit forum om te kijken of we goed voorbereid op reis gaan en of we nog dingen vergeten zijn. We hebben uitgebreid onderzoek gedaan, hebben een Kiwhi pass en een laadkabel voor incidenteel gebruik (+ een 3-polig CEE stekker omvormer, 20m kabel) erbij. Onze route is uitgestippeld in Google maps (we nemen de Auxerre, Avallon, Macon route, niet de Bourges route). Rood is 43kwh opladen, groen is 22kwh, geel zijn onbetrouwbare punten, en bruin zijn kampeerplekken.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Ik heb NL en BE niet geplot, maar dat komt volgens mij wel goed (met The New Motion pas). De afstanden tussen laadpunten lijkt in orde te zijn, behalve voor Parijs --> Auxerre, maar we zullen daar ergens kamperen en opladen. De eerste belangrijke stopplaats is "Camping - Rue de la Grappe Fleurie" en we willen verder reizen naar "Domaine des Chênes Blancs ". Na een paar weken zullen we via dezelfde route terugreizen.
Belangrijke vragen die ik zou willen bespreken zijn:
1. Is onze route haalbaar? Zijn er knelpunten waar we over na moeten denken?
2. Wat is de betrouwbaarheid van de oplaadpunten op deze route? Welke opties hebben we als een punt niet werkt?
3. Hebben we de juiste passen om op reis te gaan? We willen een Bricomarche en E Leclerc pas aanvragen als we langs hun winkels komen, om er voor te zorgen dat we daar als backup kunnen laden. Zoals gezegd hebben we al een Kiwhi pass.
4. Moeten we nog ergens anders voor oppassen?
Bij voorbaat dank voor al jullie hulp, ik post onze ervaring als we terug zijn!
Rob
Met de Zoe naar Zuid Frankrijk!
-
kapiteinrob
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
fivari
- Lid

- Contacteer:
Re: Met de Zoe naar Zuid Frankrijk!
Waarschijnlijk heb je er wel rekening mee gehouden dat heel wat laadstations in Frankrijk een type 3 aansluiting hebben.
Je vermeldt je CEE koppelstuk. Heb je dan ook een occasionele lader voor je Zoe? Voor laden onderweg is die niet erg bruikbaar, wel om tijdens een overnachting terug vol te laden.
Voor de rest: snelheid is alles. Wanneer het nipt wordt, is er maar één oplossing: de snelheid minderen. Wat ook erg scheelt is in de slipstream van een vrachtwagen of bestelwagen hangen.
Er zijn ook al enkele laadstations van de Corri-door geïnstalleerd. Misschien liggen ze wel op jouw route. Je hebt er opnieuw een andere kaart voor nodig.
Succes en houd ons op de hoogte.
Je vermeldt je CEE koppelstuk. Heb je dan ook een occasionele lader voor je Zoe? Voor laden onderweg is die niet erg bruikbaar, wel om tijdens een overnachting terug vol te laden.
Voor de rest: snelheid is alles. Wanneer het nipt wordt, is er maar één oplossing: de snelheid minderen. Wat ook erg scheelt is in de slipstream van een vrachtwagen of bestelwagen hangen.
Er zijn ook al enkele laadstations van de Corri-door geïnstalleerd. Misschien liggen ze wel op jouw route. Je hebt er opnieuw een andere kaart voor nodig.
Succes en houd ons op de hoogte.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezenwww.fivari.be
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
kapiteinrob
Topic author - repeating visitor

Re: Met de Zoe naar Zuid Frankrijk!
Hallo Fivari,
Klopt, de route die ik heb geplot op My Maps (Google) betreft enkel laadpunten met een Type 2 aansluiting (voor Zoe dus). We hebben ind…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Klopt, de route die ik heb geplot op My Maps (Google) betreft enkel laadpunten met een Type 2 aansluiting (voor Zoe dus). We hebben ind…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 13 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Monteur gezocht zuid Holland voor gs4
door Intens140 » 23 dec 2025 22:25 » in Handige handen gevraagd/aangeboden -
Reacties: 0
Weergaves: 256 -
Laatste bericht door Intens140
23 dec 2025 22:25
-
-
-
Reacties: 14
Weergaves: 2632 -
Laatste bericht door Michel078
16 apr 2026 22:05
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 119 -
Laatste bericht door M10
10 apr 2026 17:45
-
-
van diesel naar benzine
door zuinigrijder » 05 dec 2025 18:00 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 9
Weergaves: 753 -
Laatste bericht door mechanic
18 dec 2025 16:09
-
-
-
android auto dongel blijft zoeken naar telefoon
door stesan » 06 mar 2026 20:21 » in Electronica Captur 2 -
Reacties: 1
Weergaves: 226 -
Laatste bericht door stesan