achterlichten bij dagrijverlichting

chrisant
Nieuw lid
Nieuw lid
Actief als: particulier

Re: achterlichten bij dagrijverlichting

Berichtdoor chrisant » 12 aug 2019 22:21

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

PIMB schreef:
Wat me vandaag wel ineens opvalt: als ik de auto nu ontgrendel brandt de DRL (welkomstverlichting) voor niet meer, alleen achter (en de ledjes onder de spiegels).

Weet niet of het 1 met het ander te maken heeft, moet ik eens uitzoeken.

Heb je dit al uitgezocht? Ik zou het raar vinden dat dit met elkaar te maken heeft. Ik sluit niets uit, maar bij de oudere type Kadjar heb ik dit niet gezien.

PIMB
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Berichtdoor PIMB » 13 aug 2019 21:41

chrisant schreef:
PIMB schreef:
Wat me vandaag wel ineens opvalt: als ik de auto nu ontgrendel brandt de DRL (welkomstverlichting) voor niet meer, alleen achter (en de ledjes onder de spiegels).

Weet niet of het 1 met het ander te maken heeft, moet ik eens uitzoeken.

Heb je dit al uitgezocht? Ik zou het raar vinden dat dit met elkaar te maken heeft. Ik sluit niets uit, maar bij de oudere type Kadjar heb ik dit niet gezien.

Nee nog geen tijd voor gehad, ga ik dit weekend mee aan de slag. En ik laat het je weten als ik eruit ben :D
Renault Kadjar TCe EDC 160 (2019)

Mick jagger
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Berichtdoor Mick jagger » 16 aug 2019 08:08

Ik heb de vraag nog een keer bij Renault Nederland neergelegd en dit was de reactie:
Hartelijk dank voor uw reactie op onze mail van vandaag, waarin u vermeld dat u via Renaultforum.nl gelezen heeft dat het mogelijk is om toch uw dagrijverlichting achter aan te zetten.

Op het forum staat dat het uiteindelijk een connector inpluggen is, een stukje software op de laptop en dan een o veranderen in een 1. Een Renault dealer zou deze optie via clip kunnen activeren.

Deze handelingen zijn geen ondersteunde aanpassingen en/of programma. De eventuele schade en/of afwijkende werking van elektronische systemen zijn voor eigen risico.

Dus........
Om deze reactie zie ik af om de achterlichten bij Dagrijverlichting te activeren I.v.m. garantie etc.
Renault Kadjar
TCe 160pk EDC GPF Black Edition

zandbak
lid
lid

Berichtdoor zandbak » 16 aug 2019 10:20

Haha, wat een bangmakerij.
Het werkt bij mij en welke andere Ran rijders prima.
En in geval van de Kadjar kan je gerust zijn op de elektronica, want die is voor het overgrote deel afkomstig uit Nissan, dus geen Frans prutswerk :wink:
Renault Kadjar 1.5 dCI Intens, Pack easy park assist, Titanium grijs

chrisant
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor chrisant » 17 aug 2019 00:16

Wat een onzin reactie van Renault Nederland. Ik heb al ruim een jaar dagrijverlichting achter aan en in die tussen tijd heeft mijn auto een software update voor de motor gehad onder garantie, spruitstuk schoongemaakt onder garantie, grote beurt met APK gehad (zelf betaald natuurlijk) en al twee keer de airco bijgevuld (en lek kunnen ze niet vinden) en dat laatste was ook onder garantie. Daarnaast heb ik dagrijverlichting voor ingesteld dat deze uit gaat wanneer richting aanwijzer aanstaat. Dit moeten ze gewoon wel gezien hebben maar ze hebben er nooit niets van gezegd.

Nobodie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Berichtdoor Nobodie » 17 aug 2019 02:41

Van de week in een heftige bui beland op een drukke snelweg, waarbij je geen hand voor ogen zag. Wel bleef het daglicht van voldoende niveau, want de dimlichten (stand “auto”) bleven uit. Op dat moment ben je blij dat de achterlichten branden! Bij Renault zouden ze zich wat meer in mogen spannen om deze simpel uit te voeren wijziging aan de klant aan te kunnen bieden, in plaats van deze bangmakerij.

proza
lid
lid
Contacteer:

Berichtdoor proza » 17 aug 2019 17:12

borry52 schreef:Ben bij de dealer geweest, vakantieperiode, druk, druk, geen tijd.
Ik wilde daar niet op wachten en heb bij AliExpress een OBD2 Bluetooth ELM327 dongele gekocht voor €7,00.
https://nl.aliexpress.com/item/2014-New ... 4c4d9TXKsP
Werd binnen twee weken bezorgd.

Sorry, dit artikel is niet langer beschikbaar! :(

Heeft iemand een andere link naar een vergelijkbaar exemplaar waarvan we weten dat deze ook werkt? Daarnaast zou ik de ELM327 willen uitlezen met een IOS toestel, of moet dit echt middels de combinatie Windows PC en de ddt4all software?
Renault Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

PedroN
Lid
Lid

Berichtdoor PedroN » 17 aug 2019 17:24

Renault Captur TCe 150 EDC GPF Intens (5/2019)
Two-tone Gris Casiopée / Noir Etoilé KNG + GNE & Easy Life Pack
Dashcam voor: Viofo A119S en achter mini 0806
R-Link versie 11.34413198541-8059. Kaart Europe v1011.v9026

PeterBijns
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor PeterBijns » 21 aug 2019 16:49

Een week geleden via Aliexpress een diagnose stekker (usb) type besteld na een week had ik hem binnen. Heb gelijk de verlichting aangepast zodat altijd de achterlichten branden. Ook de DRL zo ingesteld dat als er richting wordt aangegeven dat de DRL aan de zijde wordt uitgeschakeld welke de richting aangeeft. Leuk maar ook nutteloos effect.............toch maar ingesteld.
Renault Kadjar TCe 130pk Bose 30-06-2017

borry52
Lid
Lid

Berichtdoor borry52 » 21 aug 2019 16:59

PeterBijns schreef:Een week geleden via Aliexpress een diagnose stekker (usb) type besteld na een week had ik hem binnen. Heb gelijk de verlichting aangepast zodat altijd de achterlichten branden. Ook de DRL zo ingesteld dat als er richting wordt aangegeven dat de DRL aan de zijde wordt uitgeschakeld welke de richting aangeeft. Leuk maar ook nutteloos effect.............toch maar ingesteld.

Niet echt nutteloos, bij fel zonlicht valt de richtingaanwijzer veel beter op.
Bij sommige merken wordt de DRL gedimd aan de kant van de richtingaanwijzer voor betere zichbaarheid, dat is bij de Kadjar helaas niet mogelijk.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kadjar”