Grandtour 2019.. bose edition subwoofer

Topic starter
Dolfke3D
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Actief als: particulier

Grandtour 2019.. bose edition subwoofer

Berichtdoor Dolfke3D » 16 apr 2019 08:31

Beste,

Daar het basgeluid van de links achteraan geplaatste subwoofer voor geen meter klinkt zou ik graag een nieuwe bijplaatsen.
Ik heb gezien dat de huidige subwoofer (20cm) een speciaal klein stekkertje heeft ingeplugd.
Dat zal vanaf de r-link console komen is mijn gedacht.
Ik zie nergens een stroomkabel of dergelijke dus ga ik ervan uit dat de stroom word voorzien via dat stekkertje waar ook het audiosignaal doorloopt naar de subwoofer.

Iemand kaas gegeten over deze materie.
Heeft er iemand überhaupt al eens iets veranderd aan zijn subwoofer ofzo.

Graag suggesties...

mvg Rudolf
Renault Talisman 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Domi1963
lid
lid

Re: Grandtour 2019.. bose edition subwoofer

Berichtdoor Domi1963 » 16 apr 2019 09:12

Dolfke3D schreef:Beste,

Daar het basgeluid van de links achteraan geplaatste subwoofer voor geen meter klinkt zou ik graag een nieuwe bijplaatsen.
Ik heb gezien dat de huidige subwoofer (20cm) een speciaal klein stekkertje heeft ingeplugd.
Ik zie nergens een stroomkabel of dergelijke dus ga ik ervan uit dat de stroom word voorzien via dat stekkertje waar ook het audiosignaal doorloopt naar de subwoofer.

Graag suggesties...

mvg Rudolf

Ben je zeker dat je subwoofer links zit?
Bij mij zit deze in de vloer ingebouwd in het reservewiel en kan gemakkelijk weggenomen worden met een grote schroef. En volgens de brochure zit hij nogsteeds op dezelfde plek. Ik moet zeggen dat ik heel goeie bassen heb. Bij mij zitten er 4 of zes dikke draden aan. Ik weet het niet zeker meer.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault Talisman Grandtour Initiale Paris Energy TCe 200 EDC Full option, behalve panoramisch open dak in “ Gris Platine”

Topic starter
Dolfke3D
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Berichtdoor Dolfke3D » 16 apr 2019 10:57

Ja ik ben zeker, heb model 2019.. kleine aanpassingen.
Ik heb linksachter een klep aan de zijkant met in die wand een uitsparing waar de subwoofer inzit.
Dat word mooi afgesloten door tapijt met twee draaiknopjes zoals de vloer ook sluitingen heeft.
Aan de rechterkant is ook zo'n uitsparing die je kan afsluiten maar die is leeg om rommel in te steken.
Het gat van het reservewiel is leeg, langs 1 kant zit er een potkrik + sleutel voor bouten, aan de andere kant een compressor voor banden op te pompen...

Dus mijn subwoofer zit tegen de carrosserie linksachter vast gevezen. tussen de wielkast en het linker achterlicht.
Renault Talisman 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Domi1963
lid
lid

Berichtdoor Domi1963 » 16 apr 2019 11:02

En er komen maar 2 draden op toe?
Dan is het al gene aktieve subwoofer maar een gewone. Ik heb een aktieve subwoofer welke van de digitale versterker van bose komt. Er zitten 4 draden op en is dus een aktieve subwoofer. En die klinkt best aardig diep.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault Talisman Grandtour Initiale Paris Energy TCe 200 EDC Full option, behalve panoramisch open dak in “ Gris Platine”

Topic starter
Dolfke3D
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Berichtdoor Dolfke3D » 16 apr 2019 19:35

IK zal van de week hem eens van dichtbij fotograferen samen met de bekabeling zover dat lukt

rvdgaag
lid
lid

Berichtdoor rvdgaag » 17 apr 2019 17:14

Alleen de IP uitvoeringen hebben een actieve sub, de andere modellen hebben bij een Bose audio installatie een passieve en missen dus de punch in het laag.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Domi1963
lid
lid

Berichtdoor Domi1963 » 17 apr 2019 17:20

rvdgaag schreef:Alleen de IP uitvoeringen hebben een actieve sub, de andere modellen hebben bij een Bose audio installatie een passieve en missen dus de punch in het laag.

Dat had ik al gedacht! Toch niet eerlijk, je betaald voor een Bose installatie en dan krijg je nog niet eens hetzelfde. Ik wist dat er verschil was tussen een sedan en een estate, maar dat ze in een minderwaardige estate ook al beginnen te prutsen...

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.

rvdgaag
lid
lid

Berichtdoor rvdgaag » 18 apr 2019 16:07

Tja, Renault is en blijft geen premium merk maar een volume fabrikant, daar telt het dubbeltje.

Een vergelijkbare BMW 3 series kost zo 10 a 15K meer dus het is wel te begrijpen.

sebastiaan1977
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Berichtdoor sebastiaan1977 » 21 apr 2019 11:37

Zouden jullie kunnen bevestigen met een foto dat er twee verschillende subwoofers zijn, want het is dan niet eerlijk dat de initale paris een actieve en de andere talisman esate een passieve subwoofer heeft..
Talisman Estate Tce150 EDC intens 2017

rvdgaag
lid
lid

Berichtdoor rvdgaag » 22 apr 2019 09:44

Hoezo, een IP is toch ook fors duurder, dan kan je verwachten dat er verschillen zijn.

royvl
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor royvl » 23 apr 2019 11:18

Dolfke3D schreef:Beste,

Graag suggesties...

mvg Rudolf

Beste,

Ik heb ook een subwoofer bijgeplaatst en de kabel die is aangesloten op de orginele kabel is alleen High Input. Plus en massa moet je dus zelf nog trekken.
Ik heb een sub met versterker geplaatst met high input aansluiting, ik heb zowel orginele als de nieuwe sub aangesloten en klinkt een stuk beter.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Talisman”