Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.


Topic starter
QuadraPlex
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2019 20:20
Actief als: particulier

Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.

Berichtdoor QuadraPlex » 11 mei 2019 20:29

Moet nog op kenteken gekeurd worden door RDW.
Wie heeft er tips?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.


Topic starter
QuadraPlex
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2019 20:20
Actief als: particulier

Re: Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.

Berichtdoor QuadraPlex » 11 mei 2019 23:03

Oh Ja, vergeten te melden: Het is een 2.2 benzine met bouwjaar 1996 en heeft een ongelooflijke 6700 km gelopen.....alles ziet er dan ook erg ongebruikt uit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Berichten: 1116
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.

Berichtdoor Thomas84 » 13 mei 2019 19:48

Wat leuk zeg! Hij ziet er inderdaad goed uit. Gewoon uit interesse, wat betaal je hier nou ongeveer voor?

Op zoek naar geweest of toevallig tegen gekomen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk


Topic starter
QuadraPlex
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2019 20:20
Actief als: particulier

Re: Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.

Berichtdoor QuadraPlex » 13 mei 2019 20:56

IMG-20190225-WA0004.jpg
Was een buitenkansje.... en een flink risico, vooruit betalen en hopen dat ie vanuit Portugal daadwerkelijk met de boot naar Rotterdam gebracht wordt. Zojuist heeft de chauffeur gebeld en wordt hij om 21:00 een paar straten verder afgeleverd ( de oplegger met 17 meter kan de bocht niet nemen in onze wijk). Dus laatste paar 100 meter maar zelf rijden...heel voorzichtig...5000 euro voor betaald. maar moet misschien nog import, en btw betalen komt er nog 1600 bij (naast APK , kenteken kosten etc.. maar zeker waard voor toekomstig 4x4 campertje :D . Wordt vervolgd....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar

Rvgenderen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jul 2018 12:01
Actief als: particulier

Re: Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.

Berichtdoor Rvgenderen » 07 jul 2019 11:25

Zooo, jaloers! Al enige idee hoe je de indeling wilt gaan hebben? En hoe ben je deze trafic tegengekomen? Echt weinig KM's.. Vast de laatste zgan op deze wereld!


Topic starter
QuadraPlex
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2019 20:20
Actief als: particulier

Re: Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.

Berichtdoor QuadraPlex » 12 aug 2019 18:07

Een 3 weken geleden teruggekomen en 3000 km met onze 4x4 oude zwitserse Brandweerauto afgelegd naar Zweden. 4 dagen in de vakantie nog hard bezig geweest om deze als camper geschikt te maken. Hij heeft nu 2 zonnepanelen met samen 640 Watt, een 24 V LiFePO4 accu met 120 Ampere nominaal vermogen aangesloten op een 5 ! KWatt convertor. Een kleine energiecentrale aan boord dus...Voor mij geen gevaarlijk gastoestel meer aan boord...
We koken op een Medion 3500 Watt Inductie fornuis, hebben een Airco van 300 Watt en een koelkast van 30 Watt, alles alleen op 220 V aangesloten (sommige zaken ook via een 24V->12V convertor mogelijk, maar nog niet nodig gehad..heb ik dus nog niet aangesloten)... Daarnaast nog een waterkoker en een broodrooster mee. Iedere dag de Laptops aan en telefoons in de lader. Bij voldoende zonnig weer en met 3 personen die van de elektriciteit gebruik maken, is de accu na iedere vakantienacht meer nog als 50 % vol gebleven, en dan begint de laadcyclus weer opnieuw. Zowel ieder avond gekookt en ook water voor de afwas mee opgewarmd en steeds lekker koffie gezet!). Deze (veilige) Lithium (cellen) mag je gerust tot 80 % ontladen (een loodaccu maar 50%), Bij ernstige mishandeling zullen LiFePO4 cellen geen brand veroorzaken (zoals Li-ion cellen zoals in een Tesla). Bij een test op het internet schoten ze een betonijzer dwars door 1 cel heen, rookte wel flink, maar geen open vuur. Enig nadeel is dat de cellen absoluut niet geladen mogen worden bij temperaturen onder nul. Op mijn Victron solarlader zit daarvoor een temperatuurbeveiliging. Verder moeten je zorgen dat de 8x3,2 Volt cellen wel steeds dezelfde celspanning houden, maar hier zorgt een zogenaamde " Balancer" aangesloten aan de cellen voor. Beschermd ook voor onder en overlading. Ik heb een type 200 Ampere. Dus bij meer dan 4800 Watt gelijktijdig verbruik wordt er afgeschakeld, dat lukt me zelfs niet met alle apparaten vol aan. Ieder van de 8 cellen mag trouwens kortstondig 300 Ampere leveren zonder schade op te lopen. Hieronder wat foto's van de bouw en enkele vakantie fotos.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Trafic”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten