Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Hallo! Vorige week is bij mijn Scenic (2007, 1.6, LPG) de distributieset vervangen. Samen met een oliewissel. Sindsdien valt het mij op dat de motor, als deze koud is, mooier is gaan lopen. Maar eenmaal op temperatuur hoor ik een nadrukkelijk tikkend geluid. Met name bij stationair. Wat ik erover lees op internet ligt de oorzaak vermoedelijk bij de klepstoters. Als dit de oorzaak is, kan dit dan op de langere termijn gevolgen hebben voor de motor?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sinds begin september in het bezit van een Twingo uit 2015. Circa 2 weken geleden op de snelweg een tikkend, krakend trillend gevoel onder m’n gaspedaal. Nagekeken door de garage maar niets gevonden. Ook de afgelopen dagen af en toe gevoel van tikje...
Mijn ventilatie blaast links warme en rechts koude lucht. Ook als ze allebei op koud staan ingesteld. Ik denk dat er een klep blijft hangen. Heeft iemand een schema of ideeën waar ik dit mee kan oplossen?
Onze Captur heeft al heel lang een raar kloppend geluid bij het laten opkomen van de koppeling.
Echter, het geluid lijkt de laatste tijd iets erger te zijn geworden.
Onze Captur 0.9 tce hebben wij nieuw aangeschaft in 2016 en de eerste keren dat het...
Hallo beste leden ik,heb pas een twingo gekocht uit 2015 en een grote beurt laten geven en ik hoor een snerpend geluid bij de aandrijving ,de monteur zei dat is je multi riem dus die heb ik laten vervangen met nieuwe rollen maar het geluid is er nog...
Wanneer je op de snelweg rijdt sneller dan 100km dan gaat het volume harder en bas zwaarder.
Dit viel me al eerder op maar dacht zal wel tot me vrouw ook aangaf of ik dat steeds deed.
Is dit op te lossen? Ik wil...
Ik heb een renault scenic uit 2005
Nu heb ik het probleem dat als ik terug schakel een bonk linksvoor hoor, al de motersteunen zijn vervangen,zou het van de subframe rubbers af kunnen komen die versleten zijn ,met opschakelen geen bonk geluid...