Over laden. Ik heb een victron setups waar ik het laden mee regel. 3 fases 25a huis aansluting. Wat ik me afvraag is wat het minimale laadniveau is wat de renault nodig heeft.
Ik lees dat je stekkers kan kopen die 1 fase 10 amp overbrengen. Maar betekent dat ook dat ik hem op 3 fase 3,4 amp als ondergrens kan voeden? Of bvk nog veel lager.
Dan kan het systeem het load balanceren langer volhouden voordat hij hem afschakeld. En kan de zonne-energie eerder rechtsreeks in de auto stromen. Vooral dat laatste. Ik heb voldoende piek maar het juist over die lange periode dat er bvb maar 5 amp stroomt.
Ik besef dat hogere stromen efficiënter laden maar lage stromen die voor vrijwel niets het net op stromen vind ik zonde.
How slow can you go
-
Grou_8
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
Jasper79
- Lid - en hoppa, logo 2

Re: How slow can you go
Wat ik zo lees is 6A per fase minimum per fase dus 1 fase 1x6A 3 fase 3x6A laden
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Grou_8
Topic author - repeating visitor

Re: How slow can you go
Ik sprak er vanochtend een vriend over die beter kan zoeken dan ik...
Iig, de renault kan op 2.3A laden. Helaas heeft mijn victron evcs de ondergrens …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Iig, de renault kan op 2.3A laden. Helaas heeft mijn victron evcs de ondergrens …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
can bus probleem
door Mathijs Vaessen » 05 dec 2025 12:20 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 278 -
Laatste bericht door Mathijs Vaessen
05 dec 2025 12:20
-