besturing auto trekt naar rechts

Stel hier de vragen die met techniek te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
theguruuu
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2009 20:38

besturing auto trekt naar rechts

Bericht door theguruuu »

Hallo mensen :D ,

Renault 19 phase 2 bj 1994.

Van de week stuurkogel links vervangen, op de zelfde lengte schroefas de spoorstang gedraaid en vast gezet.

Zo op oog waren allebij de voorbanden recht.

Na de testrit, de auto trekt heeel lichtjes naar rechts. (de stuur staat naar links)

En nu :?:

Moet ik de linkerstuurkogel richting de rechterband indraaien of richting buiten de auto ?

Ik kan natuurlijk even naar de uitlijnman, maar ja effe kijken of we het zelf kunnen. :twisted:
Er zitten toch nog geen nieuwe banden er onder.

Danks alvast,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


CPTR
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1051
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Bericht door CPTR »

Ik ben ook erg benieuwd wat hier de oplossing voor is!

Sinds december 2008 rij ik een Grand Scenic en deze trekt ook lichtjes naar rechts. Wel zo erg dat je op rechte snelwegen en provinciale wegen toch goed geconcentreerd op de weg moet blijven letten en het stuur moet vasthouden.

Groeten!
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16833
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: besturing auto trekt naar rechts

Bericht door mechanic »

Zoals je al aangeeft, zit het hem dus in het vervangen van de spoorstangkogel. Of het valt je nu juist op omdat je stuur ook iets scheef staat, kan ook. Het is normaal dat de nieuwe niet altijd precies hetzelfde terug gemonteerd wordt als de oude. Persoonlijk gebruik ik altijd een schuifmaat en aftekenen. Hiermee wijkt het nog altijd een beetje af.
Je moet je spoorstan zo afstellen dat je dezelfde kant gesteld word als je stuur scheef staat. Jou stuur staat naar links, dus je draait je linker stuurkogel IN. Omdat je stuurinrichting aan da achterkant van je wielen zit, trekt de kogel de achterkant van het wiel naar binnen, en komt de voorkant naar links. Rechterkogel hoef je niet te stellen, want die heb je niet vervangen. Dit stelt alleen je stuur recht, het scheeftrekken zal hierdoor zeer waarschijnlijk niet opgelost worden. Wissel na het stellen je voorwielen is van links naar rechts, en kijk wat er veranderd. Succes.

[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht