wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door Kata »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

bompa schreef: 13 jun 2020 22:39 Ik had geen echte problemen, buiten de euronorm 4 waardoor ik dus niet in de LEZones mag komen. Pas nog een boete gekregen door naar de Ikea te rijden :(

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
Ja, is wel erg met die LEZ zaken.

Ik moet een dezer dagen met een voertuig van ons naar de technische controle. Ik ga gewoonlijk naar degene die op de Noorderlaan (Antwerpen) is gelegen. Maar met dat voertuig kan ik daar dus niet meer gaan omdat die net binnen de LEZ ligt en mijn wagen daar sinds begin dit jaar niet meer in mag. :fp:

In elk geval -> ik kom sowieso al niet meer graag in " 't stad " en sinds de LEZ al helemaal niet als ik écht niet moet.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bompa
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2012 21:01
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door bompa »

Allez hier nog maar eens posten... auto is ondertussen geleverd en ben er al een paar weekjes mee aan het rijden. Tot nu toe geen klachten :)

Afbeelding
------------------------------------------
Renault Grand Scenic Bose Edition Dci 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door Kata »

Knap hoor! Hou wel van het zwart. Ook goed om horen dat je geen klachten hebt. Je hoort namelijk nogal veel opmerkingen ivm windgeruis en slecht zich in de spiegels bij regenweer.

De levering van de onze staat voor binnen een 14-tal dagen gepland. Was normaal gezien vorige of deze week geweest maar hadden de kleur nog gewijzigd.

Spannend allemaal...

Al een oplossing ivm winterbanden of had u daar geen nood aan?
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bompa
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2012 21:01
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door bompa »

Ik heb er eerlijk gezegd nog niet bij stilgestaan (winterbanden), ik heb geen last van windgeruis (?) of slecht zicht bij regen.
Ik ben wel blij dat ik de 150pk versie heb genomen, in Sport-modus is de motor wel pittiger maar maakt hij ook wel serieus lawijt.
------------------------------------------
Renault Grand Scenic Bose Edition Dci 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door Kata »

bompa schreef: 19 okt 2020 19:42 Ik heb er eerlijk gezegd nog niet bij stilgestaan (winterbanden), ik heb geen last van windgeruis (?) of slecht zicht bij regen.
Ik ben wel blij dat ik de 150pk versie heb genomen, in Sport-modus is de motor wel pittiger maar maakt hij ook wel serieus lawijt.

Ok, ik heb het probleem dat we toch ook al eens op wintersport gaan (misschien de komende tijd niet ivm hét virus) en dan hebben we écht wel winterbanden nodig. Je kan ook voor all-seasons gaan maar dat is eigenlijk een soort tussenoplossing.

En wat dat "lawijt" betreft -> Het Bose systeem kan ook serieus lawijt maken dus zal nog meevallen zeker? :D
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



De Verschrikkelijke
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mar 2020 20:48
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door De Verschrikkelijke »

Winterbanden op de Scenic 4 is geen probleem.
(ik zou niet weten wat het probleem zou moeten zijn? mis ik waarschijnlijk nog een draadje?)
winterband scenic4.jpg
De scherpte van het sturen is er dan wel vanaf :fp:
En het verbruik gaat ook behoorlijk omhoog.
1 seizoen mee gereden.

Zou mooi wezen dat ze de ruitisolatie "voor" nu beter onder controle hebben.
Het ligt een beetje hoe je "in de wind" rijd en met welke snelheid.
Bij mij is het soms zo dat ik het geruis aan de bijrijderszijde nog meer hoor dan de bestuurderszijde waar ik dan vaak zit :dance: .
En het zichtveld van de voorste zijruiten is met regen ook beduidend slechter dan van de Scenic 3.
Maar hier hebben meer auto's last van en is niet alleen een scenic 4 kwaaltje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ex: Twingo 1
ex: Twingo 1 Comfort
ex: Kangoo 1.4 Alize
ex: Kangoo 1.6 16v Oase LPG
ex: Scenic II 1.6 16v Dynamic/Comfort LPG
ex: Scenic III 1.4 Tce 130PK Grand 7P Bose
nu: Scenic IV 1.3 Tce 140PK EDC Grand 7P Bose met panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bompa
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2012 21:01
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door bompa »

Het geluid (van de Bose-installatie dan) is inderdaad geweldig.
Het is ook mijn eerste DAB+ radio, ik had graag wat meer voorkeurstations gehad (nu 12) maar dat zijn luxeproblemen. Het signaal valt ook wel vaker weg dan ik zou willen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

------------------------------------------
Renault Grand Scenic Bose Edition Dci 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door Kata »

De Verschrikkelijke schreef: 19 okt 2020 22:09 Winterbanden op de Scenic 4 is geen probleem.
(ik zou niet weten wat het probleem zou moeten zijn? mis ik waarschijnlijk nog een draadje?)

winterband scenic4.jpg

De scherpte van het sturen is er dan wel vanaf :fp:
En het verbruik gaat ook behoorlijk omhoog.
1 seizoen mee gereden.

Zou mooi wezen dat ze de ruitisolatie "voor" nu beter onder controle hebben.
Het ligt een beetje hoe je "in de wind" rijd en met welke snelheid.
Bij mij is het soms zo dat ik het geruis aan de bijrijderszijde nog meer hoor dan de bestuurderszijde waar ik dan vaak zit :dance: .
En het zichtveld van de voorste zijruiten is met regen ook beduidend slechter dan van de Scenic 3.
Maar hier hebben meer auto's last van en is niet alleen een scenic 4 kwaaltje.
Betreffende de winterbanden vroeg ik me gewoon af of het mogelijk was om bijvoorbeeld stalen velgen met winterbanden op te monteren en dan liefst geen 20 Inch velgen. De keuze voor stalen velgen heeft te maken met het feit dat sneeuwkettingen monteren op alu velgen niet echt een aanrader is. Je hebt ook andere oplossingen zoals Spike Spiders enz. maar dat draagt ook niet echt mijn voorkeur weg.
Bij onze laatste Scenic waren dat 16 Inch types en daar was ik qua grip en verbruik wel tevreden over.

Ik snap eigenlijk ook niet dat ze op zo'n wagen om persé 20 Inch velgen te kunnen gebruiken daar 195 type banden op zetten. Vermoedelijk is dat omdat je aan 55 hoogte zit en bij nog bredere banden naar 50 moet gaan. Dus wel mooi maar in mijn ogen niet echt beter.

In elk geval ben ik er nog niet uit -> Toch bredere banden (minstens 205) monteren en het misschien iets mindere comfort erbij nemen of niet?

En qua winterbanden is het dus ook even bekijken wat er zoal mogelijk is qua velggrootte.

Ivm het windgeruis zal het idd ook wel van af hangen hoe je in de wind rijdt. Maar ook daar hoor je over de Scenic 4 precies toch meer klachten tov de 3.

Toegevoegd in 1 minuut 37 secondes:
bompa schreef: 19 okt 2020 22:40 Het geluid (van de Bose-installatie dan) is inderdaad geweldig.
Het is ook mijn eerste DAB+ radio, ik had graag wat meer voorkeurstations gehad (nu 12) maar dat zijn luxeproblemen. Het signaal valt ook wel vaker weg dan ik zou willen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
DAB+ is de toekomst maar zoals je zegt toch wel even wennen qua beperkingen van zenders. Niet alles wat nieuwer is is beter vind ik. Of ik ben te oud om me er snel aan te kunnen aanpassen. ;-)
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



De Verschrikkelijke
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mar 2020 20:48
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door De Verschrikkelijke »

Er kunnen ook gewoon 20inch stalen velgen besteld worden bij de dealer met de winterbanden en sensoren erop.
Ik zelf vond dit alleen niet bij dit typeauto staan.
Bij de vorige Scenic had ik wel stalen velgen met apart wieldoppen erop.
Daar had ik ook een maat kleiner onder zitten, 16 inch winter en alu zomervelgen 17 inch.
Hierdoor waren de wangen van de banden hoger waardoor de auto een stuk nerveuser droeg.
Met rotondes voelde je de wagen veel meer rollen over zijn voorbanden heen en bij harde wind voelde hij een beetje "wiebelig" aan.
Maar de banden waren wel een stuk goedkoper.
Vreemd genoeg merkte ik hier geen verschil in verbruik met de zomer-/winterbanden.

Nu denk ik als u een kleinere velgen onder de auto zou willen dat dit alleen nadelig gaat uitpakken.
-Ik denk dat de prijs van een stalen velg niet heel veel zou uitmaken
-De prijs van een band van een kleiner velg kunnen nog wel eens hoger zijn.
-Het weggedrag komt komt met een kleinere velg niet ten goede (nerveus/wiebelig).
Omdat de Scenic 4 allemaal dezelfde wielmaat hebben, zijn dan ook deze maat een stuk voordeliger dan als je hiervan zou afwijken.
Ik zou het bij de "normale" standaard maatvoering houden.


DAB+ is echt een vooruitgang.
Zeker met deze geluidsinstallatie blijft het geluid altijd zuiver als het volume wat harder staat :clap: .
Het probleem is nu alleen dat het in Europa niet altijd werkt (nog geen ondersteuning).
Hoe zuidelijker hoe moelijker het ontvangst is en noordelijker des te beter.
Nederland is de dekking bijna altijd goed, Belgie is al minder en Frankrijk en zeker Spanje is dekkingsgraat nog ver te zoeken.
De trip naar Noorwegen (heeft nog alleen DAB, FM bestaat niet meer) is DAB nooit uitgevallen.
ex: Twingo 1
ex: Twingo 1 Comfort
ex: Kangoo 1.4 Alize
ex: Kangoo 1.6 16v Oase LPG
ex: Scenic II 1.6 16v Dynamic/Comfort LPG
ex: Scenic III 1.4 Tce 130PK Grand 7P Bose
nu: Scenic IV 1.3 Tce 140PK EDC Grand 7P Bose met panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door Kata »

Bedankt voor de uitleg. :thumb:

Dan worden het gewoon stalen 20Inch velgen met winterbanden op denk ik. Maar niet van bij de dealer want weet uit ervaring dat je bij de bandenboer goedkoper gesteld bent. Het uitzicht van die winterbanden/velgen combinatie interesseert me zo niet, het gaat me op dat moment over de veiligheid maar ik begrijp wel dat niet iedereen hetzelfde gedacht heeft en daar heb ik alle begrip voor.

De winterbanden/velgen van onze vorige wagen kwamen ook niet van de Merkvertegenwoordiger (evenals de bandendruksensors trouwens).

Nu alleen nog zien te weten komen of ze bij de 4 hetzelfde type sensors hebben gebruikt. Dan doe ik mijn setje winterbanden/velgen van de 3 weg zonder sensors en gebruik de sensors voor de 4.

Eigenlijk wel een beetje spijtig want de voorste winterbanden van de 3 waren in januari nog maar net vernieuwd en heb er amper km's mee kunnen rijden. :-(
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door nikk »

Dit jaar wel op wintersport Kata? Ben zelf lang niet geweest en wil wel weer eens een keertje ( voor de kinderen ) maar twijfel of het dit / begin volgend jaar wel verstandig is om te boeken. Gok of het allemaal een beetje te doen is / doorgang kan vinden.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



De Verschrikkelijke
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mar 2020 20:48
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door De Verschrikkelijke »

Hier wordt ik blij van.
Eindelijk iemand die veiligheid voor uiterlijk kiest.
Er is ook helemaal niks mis mee met stalen velgen voor je winterbanden.
Het heeft ook nog een voordeel als je toch nog iets glijd en tegen een stoeprand komt, dan is de schade meestal wel te overzien.
17 jaar heb ik ook op staal gereden, maar sinds deze auto alu velgen.
Deze heb ik voor een koopje op marktplaats weg gehaald samen met de sensoren (allemaal nieuw in doos/zakjes).
Ik denk niet dat ik voor dit geld stalen velgen en sensoren kon kopen :D .
Maar met deze auto rij ik waarschijnlijk alleen in Nederland.
Dus ik heb geen sneeuwkettingen nodig en kan mij het wel goed voorstellen dat u daardoor ook voor stalen velgen kiest.
Wat ik wel grappig vind is dat er nog iemand hier op het forum dezelfde velgen heeft.
Die heeft hier ook een foto van geplaatst (blauwe Scenic als ik me goed herrinner).
ex: Twingo 1
ex: Twingo 1 Comfort
ex: Kangoo 1.4 Alize
ex: Kangoo 1.6 16v Oase LPG
ex: Scenic II 1.6 16v Dynamic/Comfort LPG
ex: Scenic III 1.4 Tce 130PK Grand 7P Bose
nu: Scenic IV 1.3 Tce 140PK EDC Grand 7P Bose met panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door Kata »

nikk schreef: 23 okt 2020 20:01 Dit jaar wel op wintersport Kata? Ben zelf lang niet geweest en wil wel weer eens een keertje ( voor de kinderen ) maar twijfel of het dit / begin volgend jaar wel verstandig is om te boeken. Gok of het allemaal een beetje te doen is / doorgang kan vinden.
Ons appartement is al geboekt nikk. Maar net als bij onze zomervakantie hebben we een paar voorwaarden waaraan we ons gaan houden:

1. Als het niet mag dan gaan we gewoonweg niet. Ons voorschot zijn we dan misschien wel kwijt maar kan ook dat we een tegoedbon krijgen voor volgend jaar.
2. We gaan zoals je kan opmaken uit mijn antwoord op een appartement. We koken normaal gezien zelf ons potje maar gaan af en toe ook op restaurant. Zijn de eetgelegenheden dicht (of enkel voor hotelgasten bijvoorbeeld) zal het elke dag potje koken denk ik.
3. Contacten zijn dus beperkt en we zijn sowieso niet voor de drukte. Is het ons té druk waar we zijn (of bijvoorbeeld in de skilift want vraag me wel af hoe ze eea gaan regelen qua afstand en dergelijke) of vertrouwen we het niet rijden we een skigebied verderop om te skieën. En loopt het écht de spuigaten uit keren we gewoon terug naar huis of wordt het eens een "niet-ski" maar misschien een "wandel eens een bergop/af" vakantie. :think:

Ik denk dat dat gewoonweg de veiligste manier is. Soms erger ik me er aan dat er mensen zijn die zeggen dat het aan die verdomde vakantiegangers is te wijten dat het virus vrij spel heeft. Ik zeg dan steeds -> je kan overal het virus oplopen/verspreiden als je u niet gedraagt. Deze zomer in Italië geweest en we voelden ons daar veiliger tov in ons thuisland als ik de beelden zag en de verhalen hoorde. Het zijn gewoonweg de mensen die geen verantwoordelijkheid opnemen die het verspreiden en die heb je overal.

Maar ik heb alle begrip voor uw bezorgdheid of eea wel kan doorgaan. Zeker als je er zoals u toch ietwat naar uitkeek om nog ns te gaan. Is momenteel idd écht moeilijk want het gaat elke dag een totaal andere kant op. :-(

Ik hoop voor u dat de mogelijkheid op een veilige skireis er toch nog in zit.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door Pepone »

Ja, hoop ik ook.

"On topic" dan maar weer.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door Kata »

De Verschrikkelijke schreef: 24 okt 2020 00:03 Hier wordt ik blij van.
Eindelijk iemand die veiligheid voor uiterlijk kiest.
Er is ook helemaal niks mis mee met stalen velgen voor je winterbanden.
Het heeft ook nog een voordeel als je toch nog iets glijd en tegen een stoeprand komt, dan is de schade meestal wel te overzien.
17 jaar heb ik ook op staal gereden, maar sinds deze auto alu velgen.
Deze heb ik voor een koopje op marktplaats weg gehaald samen met de sensoren (allemaal nieuw in doos/zakjes).
Ik denk niet dat ik voor dit geld stalen velgen en sensoren kon kopen :D .
Maar met deze auto rij ik waarschijnlijk alleen in Nederland.
Dus ik heb geen sneeuwkettingen nodig en kan mij het wel goed voorstellen dat u daardoor ook voor stalen velgen kiest.
Wat ik wel grappig vind is dat er nog iemand hier op het forum dezelfde velgen heeft.
Die heeft hier ook een foto van geplaatst (blauwe Scenic als ik me goed herrinner).
Afgaande op uw verhaal zou ik dezelfde keuze gemaakt hebben denk ik. Als het een koopje was nam ik de eventuele lakschade aan de velgen er dan wel bij. Maar daar hebt u geen problemen mee denk ik.

In elk geval heeft mijn broer me de namiddag een sms gestuurd dat er bij de dealer 3 witte Grand Scenics op de parking staan. Dus wie weet kan ik hier weldra onze ervaringen met een dCi150 delen. :pray:
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door Kata »

Ja hoor, zonet bericht gekregen van de dealer dat onze wagen er staat én de papieren ook. Enkel even wachten tot de trekhaak gemonteerd is.
Ik dacht dat die van fabriek af zou gemonteerd zijn want is originele wegklapbaar type van Renault zelf. Blijkbaar moet de garage die dus nog zelf plaatsen...

Van zodra we de wagen hebben maak ik een vers (wagen)voorsteltopic aan en zal hier ook onze 1e bevindingen plaatsen.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door Kata »

Zo, wagen gisteren uiteindelijk opgehaald. :dance: Trekhaak bleef langer weg dan verwacht maar is dan uiteindelijk toch in orde gekomen. :thumb:

1e rijindruk is eigenlijk al goed meegevallen. Automaat doet het echt prima, is enkel wennen aan het "kruipen" bij stilstand voor een rood licht of zo.

Nadeel is dat er zo veel toeters en bellen op de wagen staan (een deel zelfs gewoon niet verwacht) dat het even zal duren vooraleer we alles (of toch het grootste gedeelte kennen).

Morgen of zo ook eens een (wagen) voorstel topic plaatsen met de 1e bevindingen. Of moest zijn dat dat niet de gewoonte is, dan laat ik het wel gewoon zo.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



De Verschrikkelijke
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mar 2020 20:48
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door De Verschrikkelijke »

Eindelijk, gefeliciteerd!
Dat je hem had gekregen las ik net in een andere topic.
Veel rijplezier ermee! :D
ex: Twingo 1
ex: Twingo 1 Comfort
ex: Kangoo 1.4 Alize
ex: Kangoo 1.6 16v Oase LPG
ex: Scenic II 1.6 16v Dynamic/Comfort LPG
ex: Scenic III 1.4 Tce 130PK Grand 7P Bose
nu: Scenic IV 1.3 Tce 140PK EDC Grand 7P Bose met panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bompa
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2012 21:01
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door bompa »

Proficiat! Ik rijd er ondertussen al een tijdje mee rond, ken ook ondertussen alle 'toeters' :) inclusief het verborgen engineering menu. Voorlopig nog niet veel aan gehad, alleen de automatische volume controle wat aangepast, voor de rest werkt er niet veel.
------------------------------------------
Renault Grand Scenic Bose Edition Dci 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door Kata »

Haha, dat verborgen engineeringsmenu interesseert me wel (voor als ik ooit de rest onder de knie heb). Je mag me altijd een berichtje sturen met de acties die ik moet ondernemen om daar in te geraken.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bompa
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2012 21:01
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door bompa »

Als je direct reageert op iemand wil je dan niet de 'citaat' knop gebruiken.Moderator
.
Er staat een grote thread over dit onderwerp in dit forum:
engineer-modus-activeren-r-link2-hacking-t27673.html

Maak het je gemakkelijk want het is véél lezen...
------------------------------------------
Renault Grand Scenic Bose Edition Dci 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door Kata »

Ok. Bedankt!
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door Kata »

Ondertussen +- 5300 km op de teller. Tot vandaag heel tevreden van de wagen. Wel ff wennen dat die na starten en in Drive of achteruit zetten soms even wacht alvorens echt aan te zetten maar is niet heel erg storend.

Voor de rest valt de wegligging ondanks de niet echt brede banden mee. Zal wel te maken hebben met de grote velgen waardoor er dunnere banden op gemonteerd zijn. Dat betekent dan weer minder zachte/beweeglijke flanken denk ik.

In het begin viel het me ook op dat de koelfan na stoppen en verlaten van de wagen soms wel tot 7 minuten bleef nadraaien. Was al gewend van andere wagens dat de koelfan even een 10-tal seconden tot een halve minuut nadraaide maar bij deze auto is het écht wel extreem lang. De dealer zei dat dit komt omdat er ivm de AdBlue uitvoering de temperatuur soms redelijk hoog wordt en dan is dat nakoelen nodig als je de motor net op het moment dat de temperatuur hoog is stillegt. Leek me min of meer logisch maar toch van plan om dat verhaal eens uit te zoeken.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door Kata »

Km's staan intussen al op + 18.000. Nog steeds tevreden over de aankoop, was even wat wennen aan alle toeters en bellen maar gaat ons ondertussen goed af.

Wel nog steeds dat minutenlang nadraaien van de fan wat ik eigenlijk toch wel storend vind, al was het maar omdat dat te pas en te onpas gebeurt -> kom je na je nachtshift stilletjes je oprit op gereden, stop je de motor en dan als je bent uitgestapt gaat die fan nog minutenlang staan draaien en dat zo goed als naast het (in de zomer open staand) slaapkamerraam van de buren...
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door nikk »

Schakelaartje om de fan aan en uit te zetten monteren. Deden we vroeger in auto's inbouwen als de regeling om de fan in te laten komen niet meer werkte.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: wie heeft er een Grand Scenic dCi 150?

Bericht door Kata »

Ok nikk, heb ik ook al aan gedacht. Maar in de vroegere wagens ging die fan gewoon even aan omdat de motortempschakelaar (of aan de radiator zelf) nog even over zijn "schakelpunt" ging en dan stopte de fan er na een halve minuut al terug mee. Maar nu duurt het écht zo lang dat ik vermoed dat er een heel systeem achter zit en ik wil dat niet verstoren of in de fout laten gaan met alle gevolgen vandien. Vraag is wat er juist allemaal gebeurt. Ik denk dat ik volgende keer eens ga proberen om de wagen terug te starten en de motor een paar tellen laat draaien alvorens ik hem terug uitschakel. Wie weet helpt dat wel?
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht