Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV


VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Dat is inderdaad in België. Ik doe gemiddeld 13000 km per jaar. Dus na 1 jaar was het onderhoud A omdat ik nog geen 30000 km had. Na 2 jaar stond de teller op 24000km dankzij de lockdown en hebben ze dan onderhoud B uitgevoerd. Aangezien de olie dient vervange' te worden na 30000km of 2 jaar wat eerst komt.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door GTMart »

dankjewel, dacht ik al.... hier in NL A beurt 143,00 en B beurt 228,00 zonder kosten filters en vv.

Best wel veel verschil eigenlijk en voor mij een overweging daar de grens Belgie en duitsland binnen 15 minuten te bereiken.

Let wel op met de lange olieinterval beurten dat eerder olie wisselen is aan te bevelen op problemen met bv distributieketting te voorkomen.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

Nou hier dan een bericht van de topic starter😀, we hebben de scenic nu bijna 3 jaar en35000 km verder zijn er na een paar kleine dingen (afkloppen) alleen maar positieve ervaringen. Wel is de r-link super traag maar daar stoor ik mij al niet meer aan , gebruik Apple CarPlay , heb de scenic nu op de Wintersloffen staan want heb er direct een paar Böse velgen bij gekocht op MP , en dat komt nu wel goed uit met al die sneeuw in het oosten van Nederland.
De stoelen incl stoelmassage is heerlijk helemaal als je rugpatient bent, dacht eerst wat een flauwekul Marja het zit erop , totdat je het een keer gebruikt, heerlijk .
Heb er wel een haaienvin antenne op laten zetten en die werkt goed, was incl montage 199 euro, aanbieding, verbruik is 7 op 100 gemiddeld maar is ook een grote auto, de automaat is echt een topper, lekker vlot en de motor loopt heerlijk.
Alle opties zoals ; auto inparkeren, Headup display, led koplampen, keyless entry enz enz heerlijk.
Echt nog steeds blij mee maar..............
Ga we inruilen? Rijden we door...... andere scenic? Nieuwe Captur hybride, moeders heeft wel belang bij een captur RS line hybride die binnenkort uitkomt. Want de Scenic is best groot vindt ze vooral met parkeren , het is net of alle parkeerplaatsen smaller worden en daar moet ik haar wel gelijk in geven😎
Hiervoor 2 Capturs gehad en een Kadjar. Captur van de eerste generatie was een leuke auto alleen een beetje pech meegehad maar allemaal opgelost door de dealer.
Hebben eerder onze scenic ingeruild voor de eerste Captur en daar had ik achteraf een beetje spijt van , scenic is net een klasse hoger en mag je natuurlijk niet vergelijken, en de Captur is nu een hele ander auto als de eerste uitvoering.
Nou dat wilde ik even mededelen en nog steeds erg tervreden en blij met de Scenic.
Wordt vervolgd.................
Dus we wachten af of de RS line hybride Captur iets voor ons is
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



eesjmv
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2021 18:04
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door eesjmv »

Beste lotgenoten,

Ben sinds kort ook eigenaar van een Grand Scenic uit 2017, echt wel heerlijke auto om te rijden en leuk met al die gadgets erin.
Enige nadeel tot nu is dat de spiegel bijrijderskant niet elke keer inklapt bij op slot gaan, ook wel een keer niet is uitgeklapt.
Is dit een bekend euvel bij dit type bwjr?
En de speling vd motorkap vond ik ook wel vreemd maar zag niet echt steldopjes oid, mss iemand hier een goede tip voor dit euvel?

Alvast vriendelijk bedankt,

Grt Erik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rotech
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jan 2019 19:06
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Rotech »

Hallo iedereen!

Binnenkort gaan wij onze voorste banden moeten vervangen. Welke banden raden jullie aan voor de Renault Grand Scenic Bose edition 140 TCe? All seasons?

Alvast bedankt!

Mvg

Ronald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 678
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door scarface450 »

Sowiso 4 banden die identieke eigenschappen hebben
Geen AS als je nog 2 zomerbanden hebt natuurlijk.
Ik heb op mijn GSIII Goodyear AS steken. +- 10 jaar met de originele Conti's gereden en dit afgewisseld met Alpin A4 Michelin in de winter. Nu geen wissel meer dus. Ik geraak zelfs niet van mijn winter-stalen velgen vanaf...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Intens140
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 mei 2023 09:47
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Intens140 »

Wie weet of het plaatsen van de massagestoel zoals uit de bose/initiale plug and play is voor in de intens? Of komt er veel meer bij kijken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht