ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door PieterZoe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Er lijkt een landelijk (intl?) probleem te zijn bij Renault met de certificaten-server gerelateerd aan Rlink. Bij mij werkt Tomtom live ook niet meer terwijl het abonnement voor alle gerelateerde diensten (connectiviteit etc) wel betaald zijn. Gisteren was zelfs mijn hele Rlink-accoint verdwenen.

Het probleem is bij RNL bekend al wordt het nog niet zo (ruiterlijk) toegegeven.

Wat altijd helpt is (bij uitgeschakelde auto) de minpool van de accu los te halen en 6 min los te laten. Bij opnieuw verbinden worden door Rlink de certificaten opnieuw ingelezen

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door PIPOOO »

PieterZoe schreef:Er lijkt een landelijk (intl?) probleem te zijn bij Renault met de certificaten-server gerelateerd aan Rlink. Bij mij werkt Tomtom live ook niet meer terwijl het abonnement voor alle gerelateerde diensten (connectiviteit etc) wel betaald zijn. Gisteren was zelfs mijn hele Rlink-accoint verdwenen.

Het probleem is bij RNL bekend al wordt het nog niet zo (ruiterlijk) toegegeven.

Wat altijd helpt is (bij uitgeschakelde auto) de minpool van de accu los te halen en 6 min los te laten. Bij opnieuw verbinden worden door Rlink de certificaten opnieuw ingelezen

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Ik mag toch aannemen dat de dealer dit al gedaan heeft?
Grt. Bert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door PieterZoe »

dat zou ik niet zonder meer aannemen. Maar waarom doe je het zelf niet even? Dan ben je weer wat verder met je diagnose

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door PIPOOO »

PieterZoe schreef:dat zou ik niet zonder meer aannemen. Maar waarom doe je het zelf niet even? Dan ben je weer wat verder met je diagnose
Ik ga het proberen. Het heeft verder geen consequenties voor andere apparatuur in de auto?

Wordt komend weekend.

Grt. Bert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Crxtreem
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:32
Actief als: particulier

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door Crxtreem »

Warempel, Ik kijk net op mijn App en ik zie netjes weer de status van mijn auto. :shock:

Denk dat ze toch bij de vrienden van Renault een stekkertje terug in de server hebben geprikt of zo. :fp:

Nu maar eens kijken of het tijdelijk is of dat het weer opgelost is. :pray:
Renault Zoe Bose Q90 Juli 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door PIPOOO »

Crxtreem schreef:Warempel, Ik kijk net op mijn App en ik zie netjes weer de status van mijn auto. :shock:

Denk dat ze toch bij de vrienden van Renault een stekkertje terug in de server hebben geprikt of zo. :fp:

Nu maar eens kijken of het tijdelijk is of dat het weer opgelost is. :pray:

Helaas, bij mij niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 359
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door daf55 »

Wat altijd helpt is (bij uitgeschakelde auto) de minpool van de accu los te halen en 6 min los te laten. Bij opnieuw verbinden worden door Rlink de certificaten opnieuw ingelezen
Gedaan, maar geen verbinding en nu de melding fel oranje:
Elektr. systeem controleren...

:oops:

En nu? Naar de dealer?

Auto rijdt wel gewoon gelukkig.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door PIPOOO »

daf55 schreef:
Wat altijd helpt is (bij uitgeschakelde auto) de minpool van de accu los te halen en 6 min los te laten. Bij opnieuw verbinden worden door Rlink de certificaten opnieuw ingelezen
Gedaan, maar geen verbinding en nu de melding fel oranje:
Elektr. systeem controleren...

:oops:

En nu? Naar de dealer?

Auto rijdt wel gewoon gelukkig.

Ga het nu toch maar niet doen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Crxtreem
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:32
Actief als: particulier

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door Crxtreem »

Heb nu ook de melding op mijn display dat Pack GEOLOC (62) is geactiveerd (12mois dus denk 12 maanden?)

Weet niet of dat een paketje is wat iets met de app te maken heeft?
Renault Zoe Bose Q90 Juli 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door PieterZoe »

Dat is niet lekker. Zou met het loshalen van de min-pool niets te maken moeten hebben.
Heb je de 12v-accu al eens vervangen? misschien was deze al wat zwakker en is het voltage door het loshalen en weer vastmaken van de min-pool op een kritische waarde gekomen waardoor je auto deze melding geeft.
Zoals elders besproken op het forum, is de Zoe gevoelig voor de status van de 12v-accu. Als die het einde van z'n levensduur bereikt en het voltage wat minder wordt, geeft de auto een melding zoals jij hebt gezien. In dat geval is het zaak snel de 12v te laten controleren want bij een nog lager voltage wilt de auto in z'n geheel niet meer opstarten

Maar het kan ook iets anders zijn.

daf55 schreef:
Wat altijd helpt is (bij uitgeschakelde auto) de minpool van de accu los te halen en 6 min los te laten. Bij opnieuw verbinden worden door Rlink de certificaten opnieuw ingelezen
Gedaan, maar geen verbinding en nu de melding fel oranje:
Elektr. systeem controleren...

:oops:

En nu? Naar de dealer?

Auto rijdt wel gewoon gelukkig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 359
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door daf55 »

Gelukkig verdween de opmerking vanzelf gisteravond toen ik nog even weg moest.

Maar nog steeds geen verbinding met de auto via de app.
daf55 schreef:
Wat altijd helpt is (bij uitgeschakelde auto) de minpool van de accu los te halen en 6 min los te laten. Bij opnieuw verbinden worden door Rlink de certificaten opnieuw ingelezen
Gedaan, maar geen verbinding en nu de melding fel oranje:
Elektr. systeem controleren...

:oops:

En nu? Naar de dealer?

Auto rijdt wel gewoon gelukkig.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pjedr
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 apr 2017 17:18
Actief als: particulier

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door Pjedr »

Ik kreeg Pack GEOLOC toen ik de Z.E. SmartCharge app op android ging gebruiken.
Met GO location, kan men zien wanneer je vertrekt vanaf een openbare Slimme Laadpaal.
Of zoals ik als ik thuis laadt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door PIPOOO »

PIPOOO schreef:Bij mij is de TCU unit ook vervangen. Echter zonder resultaat. Begin de ZOE wel een beetje zat te worden. Wel heeel vaak naar de dealer terug voor m.n. updates.
Grt. Bert.
Bij mij is het gisteren opgelost. Via RN, dealer etc. Heeft ongeveer 2 maanden geduurd!

Grt. Bert.

P.s. De dealer treft hier zeker geen blaam.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door PIPOOO »

PIPOOO schreef:
PIPOOO schreef:Bij mij is de TCU unit ook vervangen. Echter zonder resultaat. Begin de ZOE wel een beetje zat te worden. Wel heeel vaak naar de dealer terug voor m.n. updates.
Grt. Bert.
Bij mij is het gisteren opgelost. Via RN, dealer etc. Heeft ongeveer 2 maanden geduurd!

Grt. Bert.

P.s. De dealer treft hier zeker geen blaam.
Heeft ff gewerkt. Sinds 31/10 weer defect. Zucht...

Als ik alles van te voren geweten had.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
rraets
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2017 13:59
Actief als: particulier

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door rraets »

Probleem eindelijk opgelost
Auto heeft 9 weken bij dealer gestaan !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door PIPOOO »

rraets schreef:Probleem eindelijk opgelost
Auto heeft 9 weken bij dealer gestaan !
9 Weken!
Die van mij gaat woensdag wederom naar de dealer. Maar 9 weken is me echt te veel.
Hoe hebben ze het opgelost?
Grt. Bert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door PIPOOO »

ZOE 2 dagen bij de dealer geweest zonder resultaat. Beeldscherm gaat ook al vervangen worden, is defect. Het is gewoon niet goed. Nog 3 jaar rijden dan ben ik van deze auto af.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door Riesbak »

ZE werkt te goed nu, krijg al dagen 5x achter elkaar het stoppen van opladen van de dag ervoor te zien :shock:
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door PIPOOO »

PIPOOO schreef:ZOE 2 dagen bij de dealer geweest zonder resultaat. Beeldscherm gaat ook al vervangen worden, is defect. Het is gewoon niet goed. Nog 3 jaar rijden dan ben ik van deze auto af.

Vanaf vrijdagmiddag tot en met heden al 35 ongevraagde smssen gehad over "Batterijniveau kan niet worden verstrekt etc."

Wordt vervolgt.

Grt. Bert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door PIPOOO »

PIPOOO schreef:
PIPOOO schreef:ZOE 2 dagen bij de dealer geweest zonder resultaat. Beeldscherm gaat ook al vervangen worden, is defect. Het is gewoon niet goed. Nog 3 jaar rijden dan ben ik van deze auto af.

Vanaf vrijdagmiddag tot en met heden al 35 ongevraagde smssen gehad over "Batterijniveau kan niet worden verstrekt etc."

Wordt vervolgt.

Grt. Bert.
Volgens de dealer zou hij het moeten doen. Vanavond ff testen. Ben nu met de fiets.

Grt. Bert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door PIPOOO »

PIPOOO schreef:
PIPOOO schreef:
PIPOOO schreef:ZOE 2 dagen bij de dealer geweest zonder resultaat. Beeldscherm gaat ook al vervangen worden, is defect. Het is gewoon niet goed. Nog 3 jaar rijden dan ben ik van deze auto af.

Vanaf vrijdagmiddag tot en met heden al 35 ongevraagde smssen gehad over "Batterijniveau kan niet worden verstrekt etc."

Wordt vervolgt.

Grt. Bert.
Volgens de dealer zou hij het moeten doen. Vanavond ff testen. Ben nu met de fiets.

Grt. Bert.
Tot op heden werkt alles weer. Ben blij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door Stamp »

Na een update ofzo werkt de app van ZE service vreemd. Het icoontje van de app is groen en het lijkt alsof de gegevens van een internet site wordt gehaald. In Google Chrome wordt een extra blad geopend. De waarde van de accu kloppen wel.
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 359
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door daf55 »

Klopt, dat zag ik ook. In de store van Google werden er ook al opmerkingen bij gemaakt. Op zich heb ik geen moeite met deze oplossing.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door Riesbak »

Mijne werkt ook niet meer, krijg "onbekende fout"te zien (bij IOS en Android), dan moet ik inloggen en geeft de site aan dat het contract verlopen is.

Dat klopt, al maanden, dus Renault gebeld. Vraag en antwoord spel gehad, ik moest via de rlinkstore verlengen etc. Gaat niet, staat bij ZE connect 36 maanden al die tijd dat ik de auto heb op "aanvraag in behandeling", bij ZE interactive kan ik niet verlengen. Helpdesk dacht van wel, dus login gegeven, en een verbaasd antwoord: nee, je kan hier niets doen.

Toen moest ik via rlink in de auto de (staat op gratis) ZE interactive opnieuw kopen, alles werkt tot je op verzenden druk, dan: "deze dienst is momenteel niet beschikbaar".

Geen app dus nu, maar de auto stuurt me nog steeds een SMS al het laden gestopt is, schiet mij maar lek, nu is het wachten op het telefoontje van de tweede lijns helpdesk.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door zoe2goe »

Het probleem zit niet in de auto <> Renault. Dat werkt allemaal zo goed (en soms kwaad) als het altijd doet.

De API Renault <> App is aangepast ( zie https://github.com/edent/Renault-Zoe-API/issues/16 ) en het probleem is dat
- iemand een fijne botch job heeft gedaan rond de uitrol van die aanpassing i.c.m. de uitrol van de app. Het lijkt er bijna op dat ze in paniek de app hebben vervangen door een web wrapper, die het ook niet doet.
- niemand bij Renault NL dat weet. Ik ben inmiddels ook "geholpen" met volkomen standaardantwoorden uit belscriptjes.

De grap is dat mijn eigen programmatuur op NodeRED nog gewoon werkt.

Gewoon maar rustig afwachten is mijn advies. Ik weet niet zeker of Atos hier de schuldige is maar het zou me niets verbazen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door PIPOOO »

zoe2goe schreef:Het probleem zit niet in de auto <> Renault. Dat werkt allemaal zo goed (en soms kwaad) als het altijd doet.

De API Renault <> App is aangepast ( zie https://github.com/edent/Renault-Zoe-API/issues/16 ) en het probleem is dat
- iemand een fijne botch job heeft gedaan rond de uitrol van die aanpassing i.c.m. de uitrol van de app. Het lijkt er bijna op dat ze in paniek de app hebben vervangen door een web wrapper, die het ook niet doet.
- niemand bij Renault NL dat weet. Ik ben inmiddels ook "geholpen" met volkomen standaardantwoorden uit belscriptjes.

De grap is dat mijn eigen programmatuur op NodeRED nog gewoon werkt.

Gewoon maar rustig afwachten is mijn advies. Ik weet niet zeker of Atos hier de schuldige is maar het zou me niets verbazen.
Sorry, hoor maar ik begrijp hier niets van. Bij mij werkt het sinds kort weer normaal. Gisteren is wel mijn beeldscherm vervangen in de auto met als resultaat dat de radio, navigatie etc. nu niets meer doet. Vandaag de auto weer naar de dealer gebracht. Op naar het volgende probleem/oplossing. Ik vermoed dat mijn auto dit jaar al tussen de 10 en 15 dagen bij de dealer heeft gestaan. Ben er echt helemaal klaar mee!!

Grt. Bert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door Riesbak »

Bij mij werkt de app weer: antwoord van Renault:

Omdat het contract in ons systeem bleef hangen op een status waardoor een nieuw contract kon worden aangemaakt hebben wij ons hoofdkantoor gevraagd hierbij te assisteren. Het oude contract is nu stopgezet en wij hebben voor u een nieuw contract van 12 maanden aangemaakt (zie bijlage). U krijgt dat contract van ons als gebaar voor het ongemak hierin.


Alleen staat het nu weer op 3 jaar i.p.v. 1 jaar, shhhhhhh :wink: :mrgreen:
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door OlafH »

Sinds de nieuwe app (denk ik) kan ik de voorverwarming via de app aanzetten als de auto in de diepe slaap is. Omdat ik dit niet vaak meer heb getest en ik denk dat het nauwelijks met de app te maken kan hebben, vermoed ik eigenlijk dat het ergens met een software update van de auto is meegekomen. Ben er wel blij mee met dit weer in elk geval.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door Jopie66 »

Beste mensen heb sinds enkele weken met de app problemen. Kan via de Ios App de klimaatregeling niet op afstand starten.Dat kan wel direct(direct airco aanzetten)maar niet gepland. Ik krijg een foutmelding met onbekende fout:

blob:file:///4ef87a40-a4c9-4505-85c3-c7312dec983f
Bekend??
Via de laptop werk het wel...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door Jopie66 »

f1b1b11b-1f49-438a-aa41-138fe9e24188.jpg
Dit is de foutmelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door Stamp »

Mijn app werkt nog steeds raar.
Icoontje is groen en hij werkt nog steeds via google chrome (opend een tabblad)

Klimaatregeling via de app gebruik ik niet
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door Gliset »

Tien dagen geen gebruik kunnen maken van de app. 11 december had de app voor het laatst de batterij inhoud doorgegeven, daarna niet meer (ondanks laden). Ook op afstand de klimaatregeling aanzetten werkte niet meer. Via Twitter melding gemaakt en snel contact gekregen met Renault NL. Op afstand lukte het Renault ook niet, dus afspraak bij de dealer. Vrijdag auto weggebracht en eind van de middag weer terug. En het werkt allemaal weer. Blij mee, ook met de snelle service van Renault NL. Uiteindelijk al met al 10 dagen zonder gezeten (met wel een rijdende auto natuurlijk).

Op de rekening staat trouwens "A48J herpogrammeren rekeneenheid Telematicasysteem"
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door zoe2goe »

Uit pure interesse: daarvoor zelf geprobeerd de zekering van de TCU (F31) even los te maken?
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door Gliset »

Nee. Ik had al gereageerd via Twitter op die nieuwe app en heb dit toegevoegd. Bovendien, minder dan een jaar oud, dus hun ding. En gelijk ook de beurt geregeld.
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door Jopie66 »

Het blijft irritant dat ik de verwarming alleen kan instellen via de laptop en niet via de smart(I)phone. Ga maar even met de dealer bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: ZE Services My ZE online werkt niet meer sinds 5 maanden

Bericht door Jopie66 »

Ben er nu achter dat het waarschijnlijk een software fout is van de app op de Iphone. Hij doet het namelijk probleemloos op een android telefoon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht