Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Met 4control zou je minder frictie verwachten
En de megane was niet echt veel lichter.
Achterbanden nog 6 mm dus regelmatig voor naar achter
Wisselen bij de winterbanden check.
Iemand met andere banden betere ervaring?
Bij aflevering van mijn occasion stond er 25000 op de teller en zijn ook de 2 voorbanden (kosteloos) vervangen omdat die onder de 2 mm zaten. 19 inch overigens.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016
Ik denk dat het net omgekeerd is met de 4 control. Het systeem zoekt steeds het beste en veiligste rijgedrag op. En volgens mij vergt dat net iets meer van je banden. Je moet in sportstand maar eens plankgas vertrekken. Geen wielspin te bespeuren. Dat vergt ook van je banden + het meeste gewicht ligt op de trekkende wielen en das altijd al een nadeel geweest.
@berenburg: ik dacht dat de meest geprofileerde banden steeds achteraan moeten staan.
Dan even een vraagje:
Welk merk banden staat er onder jullie Talisman??
Bij mij "Continental contisport contact 19"
Op mijn vorige wagen stonden ook continentals. Niet de beste grip maar wel minder sleetgevoelig...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Neen integendeel, want de meesturende achterste wielen verminderen de druk op de voorwielen waardoor (snelle) slijtage wordt tegengegaan. Bovendien slijten spinnende wielen nog steeds sneller dan niet spinnende wielen.
Het is ook geen goed idee om je banden te wisselen van vooraan naar achteraan, ten eerste omdat elke band slijt naargelang de plaats waar hij ligt + het spaart je banden geen millimeter. Autoconstructeurs raden het trouwens ook af.
Ik heb 18" velgen en Michelins. De beste grip heb je naar mijn gevoel met Pirelli's.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
En? Tevreden over? Op mijn vorige wagen, een Duster stonden ook continentals en bij 40.000 km met de fabrieksbanden waren deze nog niet half weg. Mja, een Duster dci 110 valt niet te vergelijken met een Renault Talisman TCe 200.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Aangeraden wordt inderdaad de beste banden achterop, dit omdat je simpelweg de achteras niet kan (misschien met 4 control bijna kon) corrigeren met behulp van het stuurwiel. Dit wordt bij iedere (goede) slipcursus vermeld.
Ook wordt het belang van goede banden vermeld, dit omdat het het enige contact is met de weg...
Vroeger kon je met sommige banden inderdaad wel 80.000 kilometer rijden, maar tegenwoordig is alles terug te leiden naar comfort en hier hoort nu eenmaal een zachter compound bij
Van Michelin staat het bekend dat ze veruit de beste banden hebben in alle omstandigheden. Vroeger toch.
Ik moet de Continentals nog eens goed testen bij hevig regenweer. Maar de Duitsers (Continental) kennende denk ik toch dat deze een hardere compound hebben dan pakweg een Michelin, maar zijn ze mss niet zo evident bij glad wegdek...
Trouwens heeft er iemand al eens het ESC lampje zien knipperen bij regenweer??
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Domi1963 schreef:En? Tevreden over? Op mijn vorige wagen, een Duster stonden ook continentals en bij 40.000 km met de fabrieksbanden waren deze nog niet half weg. Mja, een Duster dci 110 valt niet te vergelijken met een Renault Talisman TCe 200.
Ik heb geen klagen maar heb ook geen vergelijk, nog geen ander merk op deze Talisman gehad. En de band zegt wel iets i.c.m. type auto en gedrag daarvan. Maar goed, ze waren bij aflevering dus vervangen en dus blijkbaar al na 250000 onder de 2 mm. Kan ik in ieder geval voorlopig vooruit.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016
Mij overkwam toch wel iets vreemds; mijn vrouw had nog niet met het navigatiesysteem gereden en moest naar Bremen met de auto om haar zoon van het vliegveld te halen.
We gingen samen in de auto zitten en ik gaf haar een korte uitleg en het koste mij ook wat moeite om POI's te vinden maar uiteindelijk lukte dat. Route ingesteld en ik stapte uit met een draaiende motor en zij nam het stuur over en vertrok. Ongeveer 2 uur later belde ze me op met de vraag waar de sleutel van de auto was, ze had namelijk een melding gekregen deze niet aanwezig was.....oeps, die had ik dus nog bij me! De motor draaide nog en dat moest ook maar zo blijven dacht ik zo en dat was maar goed ook want eenmaal de motor uit dan lukt het niet meer om de auto te starten. Toch wel vreemd dat je op die manier toch kunt wegrijden.
berenburg schreef:Volgens mij gaat er een signaal als je met draaiende motor de sleutel buiten bereik van de auto brengt.
Dat klopt, het signaal kwam binnen maar toch kun je gewoon rijden; ik had verwacht dat de auto na een paar meter wegrijden gewoon stil zou vallen.....qua veiligheid zal het waarschijnlijk ook wel niet zo goed zijn....
In m'n vorige auto, Peugeot 508 Hybrid4, werd dit duidelijk gemaakt door en fel akoestisch signaal
Stil vallen zou gevaarlijk zijn. Je zou bvb net de rijbaan kunnen oprijden en dan stil vallen. Daarom enkel een signaal. Het is wel zo dat, als je de motor wil af zetten, je langer op de knop moet duwen en een waarschuwing krijgt 'kaart niet aanwezig'. Mocht je tijdens het rijden zonder kaart onverhoeds stilvallen door de koppeling bvb te snel te lossen, dan kan je binnen een aantal seconden weer starten. Ook weer uit veiligheidsoverwegingen. Zo is het steeds bij alle Renaultmodellen met handenvrije startkaart geweest.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
DHL schreef:Stil vallen zou gevaarlijk zijn. Je zou bvb net de rijbaan kunnen oprijden en dan stil vallen. Daarom enkel een signaal. Het is wel zo dat, als je de motor wil af zetten, je langer op de knop moet duwen en een waarschuwing krijgt 'kaart niet aanwezig'. Mocht je tijdens het rijden zonder kaart onverhoeds stilvallen door de koppeling bvb te snel te lossen, dan kan je binnen een aantal seconden weer starten. Ook weer uit veiligheidsoverwegingen. Zo is het steeds bij alle Renaultmodellen met handenvrije startkaart geweest.
Ik kan me het goed voorstellen dat het zo geprogrammeerd is....t was voor ons ook alleen maar een 'eye opener'....
Ik zal wel "weer" negatief doen, hier na 16.000km zijn de banden voor bijna weg.
Nog nooit gehad. De vorige waren laagprofiel 20" ook van Continental en daar 42.000km mee gedaan.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Wat betreft lawaai in de auto ligt ook vaak aan de auto zelf en de wielkast isolatie; zeker de Talisman is niet de stilste; over een weg, waar de boer onlangs heeft gereden en veel modder op de weg heeft achtergelaten, wordt het geluid duidelijk doorgegeven en dat was voor mij een verrassing en had ik niet verwacht. M'n vorige auto was duidelijk stiller (peugeot 508 Hydbrid4).
Vooral bij regen kan je dat verschil goed horen. Bij de Espace 4 en 5 is dit zeer goed, geen geruis in de wielkassen van opspattend water. Heb een Latitude gehad en die maakte wel veel lawaai. Hoe zit het bij Talisman ? Hoor je daar het water in de wielkassen opspatten ?
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
En een correcte bandenspanning kan ook wonderen doen. Welke spanning hanteren jullie in de banden van jullie Talisman?
Ik voor 2,6 bars en achter 2,4 bars.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Mijn Espace V staat voor en achter op 2,5 bar. Momenteel 52.000km en banden achter nog zeer goed en voor nog redelijk. Zijn Continental. Overigens net 800km gedaan op 1 tank en was zeker nog niet leeg. Gemiddelde van 5,5l. Vind het wel raar dat een Talisman met dezelfde motor en toch veel betere stroomlijn niet minstens even goed doet als ik dit hier zo lees. Zowel voor banden als voor verbruik.
Dat is toch wel heel weinig. Met mijn vorige Mercedes die inderdaad veel scherper door de bocht ging dan de Espace, deed ik met voorbanden ongeveer 70.000km en met de achterbanden ongeveer 50.000km. Waren Michelin.
Espace 4 doet ook max 30 k met de voorbanden, Michelin of Conti... maakt niet uit. Is 17 duim. En dan moest je gezapig rijden. Mag een hoge wagen niet vergelijken met een lage. Veel meer wrijving in de bochten door hoog zwaartepunt. Zelfs een Scenic is vrij sletig met banden tov een Megane.
17000 Km met je voorbanden is weinig. Is uitlijning wel OK ?
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een opknaprenault gekocht. Ik heb de motor, airbagset en ook de PEB en BCB vanvangen. Ik heb nog wel de originele UHC (icm sleutels), mediabox en stuurkolom. De auto is vandaag door de garage gediagnosticeerd omdat hij niet wilt starten....
Over 2 dagen een trotse bezitter van een captur intens 2020. Nu vraag ik me af wat jullie ervaring is met het geluid van de fabrieksradio? Is dit dof of juist voldoende om lekker een plaatje te draaien :D . Heb hier niet op gelet tijdens...
Hoi mensen, ben al een heel tijdje lid hier (13 jaar of zo), heb altijd in 2e hands Kangoo's (type 1) met DCI-82pk gereden...(express/bestel) maar in maart jl. ben ik na 33 jaar dieselrijden (eerst 20 jaar Citroen BX turbodiesel, vanaf 2010 dus...