Zoe in media

Gebruikersavatar

landfort
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 dec 2015 20:32
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door landfort »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik heb dat ooit een keer per ongeluk gedaan, gelijk de auto in storing, geen cruise Control meer....uitgezet en 10 minuten wachten en pfff gelukkig storing weg.
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 103
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door zoe2goe »

Lachen!! Nooit te oud om iets bij te leren ;-)

Ben overigens wel benieuwd hoe de auto remde. Ik bedoel: alleen elektrisch of daadwerkelijk met de frictieremmen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

0111 Mtbiker
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door 0111 Mtbiker »

Je trapt dan met je linkervoet linde rem. Als je dat met de kracht doet waarmee je normaal gesproken zou koppelen dan lijkt dat een noodstop. Als je met je linkervoet op het rechterpedaal en vv. zou doen dan stopt ie zeker minder hard.
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door RudyH »

Vandaag stond ik stil op de vluchtstrook na een korte rem actie. Geen dubbele pedaal actie. Auto gaf de melding "check hillasistant" en kort daarna "check elektro System" en paar sec. daarna schoot de auto in de neutraal bij 120km op de linker rijstrook. De pook stond nog in drive. De auto reageerde niet op de versnelling pook. Op de vluchtstrook de auto helemaal uit gezet en weer aan. Het probleem was daarna verholpen.

Heel apart en nog nooit eerder gehad.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 33
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door VanAssen »

Hallo RudyH, niet gezien in de media of gehoord in de filenieuws vandaag. :wink:
Maar zal een aparte ervaring zijn geweest, vooral op de linker strook van de snelweg.
1 keer gehad dat bij ons de Mondeo diesel er op die manier mee kapte in Frankrijk en je geen drive meer hebt tijdens inhalen.
Niet fijn. :naughty:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BartKers
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 aug 2016 15:14
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Zoe in media

Bericht door BartKers »

zoe2goe schreef:Lachen!! Nooit te oud om iets bij te leren ;-)

Ben overigens wel benieuwd hoe de auto remde. Ik bedoel: alleen elektrisch of daadwerkelijk met de frictieremmen.
Volgens mij 100% frictie remmen: ik hoorde het rauwe roestige geluid van de zelden-gebruikte remmen ;-)
Zoe Intense Q210 (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 18
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Zoe in media

Bericht door Hachy »

Zijdelings gerelateerd; RZOC heeft een nieuw shirt gelanceerd.
Hier te bestellen, gelijk maar effe gedaan dus (€22)

Afbeelding
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 103
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door zoe2goe »

Na wat gebabblel over de Paris Formula E, een mooie aflevering over ZOE, batterij ontwikkeling en life cycle, mooie shots van het productieproces in Flins, en een beetje ballet. Leuk item.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 89
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe in media

Bericht door GertjanVB »

Op ca. 16:00 tijdens het interview van Bobby met Eric Feunteun wordt gewag gemaakt van de pilot in the Netherlands "to charge the battery when it fits the energycompany best"; lombok dus.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 103
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door zoe2goe »

Indeed :-) Is je ook niet opgevallen dat je van terugleveren (lombok) niet veel meer hoort? Daarover is toch echt wel een "voorschot op de waarheid" genomen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 89
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe in media

Bericht door GertjanVB »

Volgens mij werd het project onlangs uitgebreid naar laadpalen en panelen bij de Jaarbeurs. Heer Smit van Renault had snode plannen voor de rest van Nederland, maar daar hoor ik idd weinig van. Ik meen dat er ook maar een beperkt aantal teruglever Zoe's zijn (2)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door Luc Weide »

Als een netbeheerder spanningsvariatie wil opvangen met accu's
dan kan hij/zij dat beter doen met STATIONNAIRE accu's.

De MOBILE accu in mijn auto moet tijdens het parkeren alleen maar worden OP-geladen
en liefst zo snel mogelijk, zodat ik weer verder kan rijden zodra ik daar behoefte aan heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 103
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door zoe2goe »

GertjanVB schreef:Volgens mij werd het project onlangs uitgebreid naar laadpalen en panelen bij de Jaarbeurs. Heer Smit van Renault had snode plannen voor de rest van Nederland, maar daar hoor ik idd weinig van. Ik meen dat er ook maar een beperkt aantal teruglever Zoe's zijn (2)
Er zijn er GEEN bij mijn beste weten, tenzij ik de daadwerkelijke ingebruikname heb gemist. De praatjes in bijvoorbeeld de VPRO rapportage "Doorbraak in Duurzaam" waren zoals gezegd een ernstig voorschot op de waarheid (wij hebben daar thuis een ander woord voor maar dat wil ik hier niet gebruiken). Feunteun heeft het ook alleen nog maar over gemanaged opladen. Het zou mij niets verbazen als dat V2G zachtjes over de horizon verdwijnt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 48
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door PieterZoe »

Er lopen diverse V2G pilots op dit moment in NL. Deze worden uitgevoerd door combinaties van OEM's en CPO's (en hardware-producenten, en energiebedrijven).
Voor volgend jaar staan er een paar honderd V2G chargers op de planning te worden uitgerold. Probleem op dit moment is de levering van de hardware die nog wat traag verloopt.

EV's zijn zeer geschikt voor onbalans en andere V2X toepassingen. Met name omdat in meeste situaties er maar een klein gedeelte van de batterij benodigd is voor de dagelijkse ritten (gemiddelde woonwerkafstand in NL is 25km. Zelfs bij de 'oude' Zoe is dat 2 x 25=50km = 40% van de batterij).
Bovenin gaat het bij balanceren niet om de totale batterijcapaciteit maar om het tijdelijk snel laden en ontladen. Op dit moment wordt er gewerkt aan zakelijke apps die je Outlook calender uitlezen en combineren met je historische rijgedrag om de maximale balans-ruimte vast te stellen. Eigenaren van voertuigen worden gecompenseerd voor gebruik van de batterij (voor de Zoe met huuraccu ken ik de voorwaarden (nog) niet)

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 48
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door PieterZoe »

bovenin=bovendien

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 103
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door zoe2goe »

Yep, maar dat was niet het concept in Lombok! Ik "ageerde" overigens niet zozeer tegen V2G, maar tegen de suggestie dat er in lombok twee ZOEs staan die daadwerkelijk kunnen terugleveren.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door Luc Weide »

Ik ageer WEL tegen V2G.

Tot maart van dit jaar woonde ik in een vrijstaan huis met een privé oplaadpunt van 3,7 kW.
Dan hing Zoë standaard aan het net als ik thuis was.
Ook handig om de airco via de app van te voren aan te zetten als ik weg wilde.
En dan lijkt V2G misschien wel een aardig idee.

Maar nu woon ik in een appartement 5-hoog.
Hopelijk komt het door mij aangevraagde openbare oplaadpunt binnenkort (aangevraagd dd 25-02-2017).
Dan ga ik dus laden als er niemand anders die aansluiting nodig heeft.
En dan lijkt V2G mij zeer ON-praktisch.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 38
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe in media

Bericht door MartijnEV »

Wat moeten ze nu met mijn Outlook agenda?? Bij mij is er geen week hetzelfde, zelfs geen dag is hetzelfde. Geen enkel patroon in te zien. En er zijn vast meer mensen met een agenda zoals die van mij. Big data = Fake data.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 48
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door PieterZoe »

Real-time Martijn.
Geen big data

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 10
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Ik denk dat Eric Feunteun niet het project in Lombok bedoelde maar iets heel anders: Jedlix

Met mijn Models S heb ik meegedaan aan een test in Arnhem op het oude KEMA terrein om te kijken wat de resultaten zijn van het "on demand" opladen van de batterijen, smart charging. De proef is perfect verlopen en sinds die tijd maak ik veelvuldig gebruik van de Jedlix app, per lading kan de besparing oplopen tot wel 10-25%. De proef is nu een paar maanden geleden en toen was er reeds sprake van dat men de proeven met de Zoe binnenkort zou starten zodat de app ook voor de deze auto gebruikt zou kunnen worden.

Saillant detail: Eric Feunteun retweette mijn bericht direct toen ik het bericht van Bobby Llewelyn beantwoordde met: The experiment @ericfeunteun is talking about in the NL at 16:32 is working great, saves me EUR 1.75 per charge on my #modelS @ichargesmart (22-09-2017).
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door Luc Weide »

EVerhard,

Ik heb de Jedlix app al een hele poos (ongebruikt).
Maar mijn accu(tje) is slechts 22 kWh
en ik wil straks het openbare oplaadpunt (11 kW) zo kort mogelijk bezetten.

Heeft V2G dan toch zin voor mij ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 103
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door zoe2goe »

Volgens mij lopen we het risico twee (of meer) discussies door elkaar te halen:
- opladen "on demand" (van in principe de netwerkbeheerder wel te verstaan);
- V2G, waarbij de autoaccu als buffer wordt gebruikt en ook energie kan terugleveren aan het net.

Ad 1: = Jedlix. Ik ben er van overtuigd dat dit een hoge vlucht gaat nemen. In feite heb ik dat op microschaal voor mezelf al in elkaar geknutseld; mijn lader laadt alleen als er nachtstroom is en ik kan de software later slimmer maken door bijvoorbeeld ruimte in de accu te laten om overdag op PV verder te laden. Kort en goed, met een héél klein beetje investeren in wat slimme software is de hele "Oh Mijn God - het elektriciteitsnetwerk stort in als we allemaal elektrisch gaan rijden", wat sowieso al onzin was, helemaal buiten beeld.

Ad 2: = idee Lombok: je "verkoopt" je overschot PV via de pool van op dat moment niet rijdende accu's, en koopt je tekort deels in, allemaal verslimd door verfijningen als "mijn accu kan tot x% ontladen worden voor dit doel", "ik verkoop die prik alleen aan mezelf", etc etc. De kerngedachte daarbij is dat met het gegeven dat auto's 95% van de tijd toch stil staan je die opslag mooi kunt gebruiken voor een "bijna off grid" wijk. Moet je natuurlijk wel een goede mix van woon en werk hebben in de wijk.

Voor wat het waard is: mijn persoonlijke mening is dat on demand opladen het helemaal is, gemakkelijk te belonen en dus te implementeren, en er daarna weinig probleem overblijft om op te lossen met V2G. Bovendien gaan de ontwikkelingen razendsnel, komt de stroom van oude batterijen (heel langzaam, maar zeer zeker en zeer massief) op gang waarmee stationaire toepassingen goedkoper zijn te bouwen, en is de engineering van V2G ronduit complex. Kortom, ik zie het niet gebeuren.

Is V2G wat voor jou Luc? Zeker niet, want je huidige auto kan het niet. Tegen de tijd dat het (wellicht) een optie wordt, is het landschap volledig anders, inclusief het aantal en type laadpunten.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 10
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

V2G is inderdaad een ander verhaal en gaat ook over terugleveren van je auto naar het net toe. De Jedlix app werkt nu alleen nog maar van het net naar de auto toe en is ook daarvoor bedoeld. Het gaat om het smart-chargen van je auto bij voorkeur thuis in de garage, in de app moet je je postcode en huisnummer ingeven. Als ik b.v. 's avonds thuis kom en de auto aan de lader zet dan stel ik de app zo in, dat de auto niet voor de volgende ochtend 8.00 uur vol hoeft te zijn. De app bepaalt dan zelf op welk (goedkoopste) tijdstip de auto geladen wordt wanneer het net het minst belast is. Per keer levert me dat zo'n EUR 1.75 op en wordt keurig op de bankrekening teruggestort!

Zoals gezegd werkt de app voor de Zoe helaas nog niet maar daar wordt wel aan gewerkt is mij verteld door de heren van Jedlix.

In grafiekvorm ziet dat er als volgt uit:
Image-1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Zoe in media

Bericht door Nivve »

EV-pioneer EVerhard schreef:V2G is inderdaad een ander verhaal en gaat ook over terugleveren van je auto naar het net toe. De Jedlix app werkt nu alleen nog maar van het net naar de auto toe en is ook daarvoor bedoeld. Het gaat om het smart-chargen van je auto bij voorkeur thuis in de garage, in de app moet je je postcode en huisnummer ingeven. Als ik b.v. 's avonds thuis kom en de auto aan de lader zet dan stel ik de app zo in, dat de auto niet voor de volgende ochtend 8.00 uur vol hoeft te zijn. De app bepaalt dan zelf op welk (goedkoopste) tijdstip de auto geladen wordt wanneer het net het minst belast is. Per keer levert me dat zo'n EUR 1.75 op en wordt keurig op de bankrekening teruggestort!

Zoals gezegd werkt de app voor de Zoe helaas nog niet maar daar wordt wel aan gewerkt is mij verteld door de heren van Jedlix.

In grafiekvorm ziet dat er als volgt uit:Image-1.jpg
Ik dacht dat Jedlix alleen maar werkte bij openbare palen. Heb ikd at altijd verkeerd gehad?
Juist daarom was ik er niet zo'n fan van; openbare palen moeten juist zoveel mogelijk turnover en dus zo snel mogelijk laden.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 20
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Zoe in media

Bericht door HarmOtten »

Ze doen hun best, maar ik ben niet onder de indruk van hun vergelijkingen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Zoe in media

Bericht door E-mission »

HarmOtten schreef:Ze doen hun best, maar ik ben niet onder de indruk van hun vergelijkingen.
Vooral hun technische kennis is tenenkrommend, denkend dat meer regeneratie een hogere actie radius zou betekenen... arrghh


Sent from my iPhone using Tapatalk
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 48
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door PieterZoe »

Wat ik vooral raar vind, is dat ze dat regenereren niet goed uitleggen. Het zachter of harder instellen van de regeneratie heeft alleen invloed op de werking van het accelerator-pedaal: bij lage regeneratie rol de auto verder door als je het 'gas' loslaat. Maar zodra je rempedaal intrapt, wordt er alsnog maximaal geregenereerd (neem ik aan! net als bij de Tesla).
Dus je houd inderdaad niet meer of minder energie over wanneer je de regeneratie anders instelt.

Verder is de recensie erg anekdotisch. We zien geen vergelijkingen op dezelfde feature (bijv prijs!). Om nog maar te zwijgen over verkrijgbaarheid: de Ampera E wordt in NL maar heel beperkt beschikbaar gesteld. De levertijd is nu al een jaar

Wel mooi dat er inmiddels al zoveel EV's op de markt zijn!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe in media

Bericht door Gliset »

Afbeelding
Via Twitter (geen idee hoe je hier een tweet kunt embedden: link), een taxi bedrijf in Stockholm :clap:

Nou begrijp ik waarom ik zo lang op mijn zwarte moet wachten :mrgreen:
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jdgh72
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jul 2014 12:45
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Zoe in media

Bericht door jdgh72 »

Autopilot in de ZOE; https://tweakers.net/nieuws/131623/rena ... ijder.html

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 37
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe in media

Bericht door renault15.17 »

@Gliset, dat je moest wachten heeft wellicht ook te maken met de 500 (!) ZOE's die ze in Spanje in oktober in gebruik genomen hebben. http://ev-sales.blogspot.nl/2017/11/spa ... -2017.html
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe in media

Bericht door Gliset »

renault15.17 schreef:@Gliset, dat je moest wachten heeft wellicht ook te maken met de 500 (!) ZOE's die ze in Spanje in oktober in gebruik genomen hebben. http://ev-sales.blogspot.nl/2017/11/spa ... -2017.html
:clap:

(Ik luister naar je onderschrift, hopelijk :roll: )
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Aboriginal
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 okt 2016 00:19
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Zoe in media

Bericht door Aboriginal »

Zoë Intens R240/R110/R135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

landfort
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 dec 2015 20:32
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door landfort »

De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 89
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe in media

Bericht door GertjanVB »

Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Zoe in media

Bericht door E-mission »

Leuk stukje Gertjan!


Sent from my iPhone using Tapatalk
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 48
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door PieterZoe »

Mooi artikel Gertjan. Realistisch en positief tegelijkertijd.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht