Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Aboriginal schreef: ↑21 aug 2020 13:11
En,ben je nog geslaagd?
Nee, dat is niet doorgegaan, we zijn verder aan het kijken, een Hyundai Ioniq (met 28 kW accu) komt in beeld. Heeft het voordeel dat de range wat beter is, rond de 200 km, is toch net ff de range meer die ik nodig heb soms, een accu in eigendom en laden met CCS.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Aboriginal schreef: ↑21 aug 2020 13:11
En,ben je nog geslaagd?
Besluit is genomen, we blijven voorlopig doorrijden met de Q210, volgende week een grote beurt en ook rondom nieuwe banden, het gaan Michelin Crossclimat plus banden worden. Geen Michelin EV's meer.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Wij hebben ook besloten nog even door te rijden met de Q210. We zijn hem wel nu op NL kenteken aan het zetten ipv Frans.
Wat raden jullie aan als goedkoopste verzekering?
We hebben uiteindelijk nu pas de opvolger gekocht.
Een R135 Intens 52kWh met koopbatterij van eind Nov 2019 voor 18.900 in Spanje gevonden. Garantie tot eind nov 2024.
Lijkt me een goede prijs toch? deze
We zijn nog aan het dubben of we hem op Spaans kenteken laten staan (we zijn een deel vh jaar daar), of dat we een dealer vragen ons te helpen om hem te importeren. Daar gaan dan kosten af voor die dealer, maar kunnen we waarschijnlijk de 2000,- krijgen. Aan de andere kant is de Spaanse autoverzekering goedkoper....
Zijn wat regels over om ermee in Nederland te rijden:
U moet voldoen aan een aantal voorwaarden om vrijstelling voor bpm en mrb te krijgen bij kort gebruik. Zo moet het gaan om een personenauto, motor of bestelauto (motorrijtuig) dat een buitenlands kenteken heeft en u ter beschikking staat. En mag u de auto niet meer dan 2 weken in Nederland gebruiken.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Lijkt me dan ingewikkeld als ze dat soort regels in Spanje óók hebben...
Zonder dat dit een oproep is om de regels te overtreden: wees er vooral alert op als je een parkeervergunning nodig hebt. Een Franse oud-collega heeft daardoor problemen gekregen met zijn Franse diesel Clio. De auto stond mét bewonersparkeervergunning (op kenteken) geparkeerd, dus was het voor de Douane volstrekt helder dat de auto bij een Nederlands ingezetene hoorde. Dan is een diesel in Nederland ineens heel duur...
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut