Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik snap het airco verhaal niet. Ik zet hem meestal in dit koude weer op 22 graden AUTO en dat gaat prima. In het begin is verbruik wat hoger tot ie op temperatuur is, dan blijft het bij 1 kW. Als ik de opwarm fase wil verkorten ivm range ga ik voor 20 graden. Of het moet echt koud zijn. Maar nooit hoeven hannesen met de airco zoals omschreven, AUTO werkt erg goed in mijn geval.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Ik kan dit onderschrijven E-mission, ik heb nooit problemen met de verwarming, zoals ik elders al eerder schreef staat hij altijd op 23 graden, AC uit, aanjager op stand 3, richting van blaaslucht op boven en beneden en auto in ECO modus, altijd heerlijk warm. Op het Duitse forum heb ik gelezen dat een slecht werkende verwarming kan liggen aan de klep die de buiten- en binnenluchtstroming regelt. Als deze continue open staat krijg je het niet warm in de wagen! Na een bezoek aan de garage en vervanging van de klep waren de problemen over.
Ik zal eens kijken of die klep het probleem is. Maar ik ben een andere kwaliteit van climate control gewend dan dat ik nu heb. Het hoort gewoon te zijn dat je je temperatuur instelt en klaar. Ik wil niet hoeven draaien en drukken om het comfortabel te krijgen.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Dat werkt ook, in ieder geval bij mij; temperatuur instellen en knopje "auto" indrukken.
Koude lucht is mogelijk een wat overmatige, maar kortstondige, correctie op de ingestelde temperatuur. Ik vind het "verse lucht" mijn ega "koude lucht, brr"
Discussies over de airco overigens hier vervolgen
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW
Hierbij stel ik me voor, nieuw forumlid en Zoe-rijder Jean-Pierre.
Sinds 1 December 2014 in particulier bezit van een Zoe Zen, kleur zwart, die nu op 16" Michelin winterbanden staat, gekocht bij Terwolde in Groningen.
Na enkele tropenweken (beetje doorgedramd en 220V stekker van Terwolde kunnen lenen) werd de thuislader eind December geplaatst - helaas 1-fase, een weekje later kwam de correcte 3-fase lader.
Tot nu toe heb ik ruim 4000 km gereden. De Zoe vervangt een Volvo V50 T5 waarmee ik 12.000 km per jaar reed, en komt naast een Volvo V70 T4F, waarmee we 18000 km per jaar reden maar zoals het er nu uitziet ga ik op jaarbasis meer kilometers met de Zoe maken dan met de V70 (16000 om 14000 schat ik zo).
Onze Zoe gebruiken we vooral voor woon-werkverkeer (zelf 50 km per dag, vriendin 70 km per dag en er is maar 1 dag per week dat we beiden werken), familiebezoekjes (kilometer of 50 retour) en natuurlijk de boodschappen.
Stroom komt voor een deel uit mijn 16 SunTech zonnepanelen die de afgelopen jaren een redelijke overproductie gaven ten opzichte van mijn verbruik thuis.
Bij de aanschaf van de Zoe heb ik een klein bedrag gefinancierd tegen een lage rente, wat me verlengde garantie en 4 jaar gratis onderhoud opleverde. De financiering mag ik elk moment aflossen - echt een aanrader dus!
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen
Welkom! Veel plezier met je Zoe. Ik heb hetzelfde als jij, een te lage inschatting van het aantal kilometers met de Zoe. Had het op 15.000 / jaar geschat en met de S60 de rest. Maar het liefst laat ik de S60 staan en zoef ik met de Zoe, dus het zullen wel een stuk meer Zoe kilometers worden.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Welkom cosmiccarbon! Getuigd van lef om in die blinde vlek (laadpalen) bovenin in een Zoe te gaan rondrijden. Veel plezier en doe je voordeel met dit forum. Je bent uiteraard van harte uitgenodigd op de ZOE-dag dus schrijf even in!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW
Hoewel ik al in het Twizy deel van het forum actief was zal ik me toch maar even voorstellen
Michel, 43 jaar, wonend in Sittad, momenteel eigenaar van een oude BMW 3 serie en een Twizy en als alles volgens plan verloopt per 25 maart eigenaar van een ZOE waarbij de BMW en de Twizy worden ingeruild.
Als auto liefhebber gebeurt dat inruilen een beetje met gemengde gevoelens, vooral bij de Twizy, maar goed, ik heb ook geen zin om voor 2 elektrische auto’s alleen al € 125 per maand met RCI af te tikken.
De Zoe betreft een demo auto, bijna 2 jaar oud, ZEN uitvoering in wit metallic.
Welkom michel04. Wel wat laat, ik zie de post nu net. Je bent al druk met posten zie ik. Terwijl jij de Twizy weg doet, zat ik te kijken of die Twizy er niet bij kan. Er wordt zo veel gebruik gemaakt van de ZOE, dat het batterijcontract naar boven moet worden bijgesteld en we een centrale agenda voor het gebruik van de ZOE hebben moeten instellenr. Veel van die ritjes kunnen ook prima met een Twizy. Maar idd, die batterijhuur! Voor de ZOE OK, voor de Twizy wat te veel van het goede.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW
Ik ben inderdaad al actief op het forum, als elektronicus ben ik erg geïnteresseerd in de techniek.
Ik heb met een dubbel gevoel afscheid genomen van de Twizy, maar functioneel en rationeel kijkend was het logisch om mijn oude BMW en de Twizy in te ruilen op de ZOE.
Hoe ik er ook aan rekende, in mijn geval is het veel goedkoper om 4000-5000 extra kilometers voor de ZOE te contracteren dan een Twizy erbij te houden.
Hallo allemaal, afgelopen week was het dan zo ver; splinternieuwe Zoe Intens geleverd door Auto Bleeker B.V. uit Purmerend. Netjes thuis afgeleverd en we zijn er helemaal mee in onze nopjes. Jullie hadden mij de afgelopen maanden misschien al in dit forum gezien, want ik was al wat huiswerk aan het maken geweest.
Dit is hem dan:
Inmiddels ook een 14kW (20A 3-fase) laadpunt aangesloten (je bent altijd welkom en krijgt er wifi en een kopje koffie bij (Scholverbos 61, Rijen). Heb laadpassen binnen van ANWB en TheNewMotion. Vrouwlief vroeg zich nog af of het geluid van de knipperlichten zachter of uit konden; iemand nog een tip?
----
Renault Zoe (intens, 2014)
Renault Espace III (2001)
Pieter, mooie uitvoering. En een 14kw lader voegt veel extra rijplezier op een dag toe. Geluid van de knipperlichten: wat bedoel je daarmee? Het bliepgeluidje als je de auto afsluit? Dat kun je uitzetten middels een zekering (zoek op dit forum naar zekering). Het relaisgeluid van de richtingaanwijzer in de cabine kan volgens mij niet aangepast worden
In de nieuw Zoe schijn je het type geluid bij de knipperlichten te kunnen veranderen. Daf55/Patrick (onder anderen) weet daar meer van. Purmerend - Rijen is een leuke afstand. Goeie dealer dat ie hem helemaal kwam brengen! Alles wat je van ver haalt is lekker, wat is er zo speciaal aan Dealer Bleeker in Purmerend?.
Ohja: welkom op het forum en denk nog even aan de ZOE-dag in Lelystad!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW
Hierbij stel ik me ook even voor.
Ik ben Rudy, 34 jaar en woonachtig in Venray. Wij rijden al 12 jaar Ford. Onze huidige en 3de Ford is een Mondeo station uit 2012. Aanstaande donderdag mogen wij onze ZOE van 10-2013 ophalen bij de bekende Dealer uit Purmerend. De ZOE wordt gebruikt als 2de auto als woon werk verkeer. Wij zijn zeer benieuwd hoe de ZOE ons gaat bevallen in de toekomst. Dagelijks(werkdagen) zal er ongeveer 110km mee worden gereden.
Welkom! Mooi hoor al die nieuwe ZOE-rijders. Mooie dagafstand, volstaat met 's nachts 1 keer vol laten lopen. Zonnepanelen?
Ga me eens verdiepen in die Bleeker
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW
Mooi, lekker duurzaam
Dan begrijp ik dat het "grijze" import is. Import van gesubsidieerde Franse Zoe's. Zo pak je toch korting die ze hier niet willen geven. Heeft die Bleeker toch een mooi gaatje in de markt gevonden.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW
Toen ik 1.5 jaar geleden rondshopte wisten installateurs nog van niks en waren de beste deals van de energiemaatschappijen. Ik ben toen bij Nuon (Keba box) uitgekomen. Mocht je daar ook uitkomen, raad ik je aan nadrukkelijk naar een bestuurbaar model te vragen (de "basic" kan op afstand alleen aan-uit). Met een PV installatie is het op termijn slimmer als je vloeiend de laadstroom kunt bijregelen, dan kun je teruglevering minimaliseren.
De nieuwe Lolo's van TMN zijn ook wel mooi en niet te duur. Zijn bovendien te koppelen aan een Slimme meter. Om redenen irrelevant voor deze post vind ik dat allemaal niks, maar als je het toch al hebt wellicht wel de moeite waard.
Tenslotte bouwt forumlid "fivari" opladers op basis van OpenEVSE. Met een sethe verloopkabel erbij kun je op krachtstroom, een gewone stekker, een franse stekker, etc etc laden. Ook is OpenEVSE software-bestuurbaar.
Succes!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Zo de ZOE staat op de oprit en te laden met een 220v lader. Moest 1 keer bij laden onderweg. 180KM vanuit Purmerend naar huis. Voor de oplaadpaal ben ik er nog niet uit. Ik heb gekeken naar Laadpaal24 met afstand bediening. gezien ik een domotica systeem thuis heb kan ik het signaal 433mhz opvangen en laten regelen door Domotica. Daarnaast heb ik me ook even verdiept in OpenEVSE. Maar ik denk dat dat meer een hobbymatig project gaat worden. Volgende week maar even goed rond kijken en offertes aanvragen.
Laadpaal24 systemen zijn volgens mij alleen aan-uit. Zou ik persoonlijk niet op voorsorteren, zeker niet als je een fikse PV en een fatsoenlijk domotica systeem hebt. Na 2020 kun je terugleveren tegen het levertarief wel vergeten. Succes met de keuze!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Ja ben ik me van bewust. Gezien ik van 8 tot 18:00 niet thuis ben heb ik er na 2020 niet zoveel aan om tijdens de zonuren op te laden. Dus dat valt al af. Het OpenEVSE spreekt me wel heel erg aan en als ITer kom ik daar wel uit met een beetje hulp. Al een paar mooie sites gevonden met zeer goede uitleg. Maar op korte termijn wil ik gewoon sneller laden dan de 12 uur die ik nu doe.
Bij mij thuis heb ik een 3 fase wallbox van Mennekes laten installeren. Eenvoudig ding zonder allerlei slimme functies, maar doet wat ie doen moet. Inclusief graafwerk (15 meter onder tegels door), 10 meter binnenshuis, aanpassing van de meterkast met de juiste aardlekschakelaar (EV van Doepke) en extra kWh meter was ik € 1.350,- inclusief BTW kwijt. Uiteraard door een erkend installateur gedaan. Het hoeft dus niet zo duur meer te zijn tegenwoordig.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Niet helemaal de rijder, (dat is mijn vrouw), maar zaterdag haalt ze haar 2e hands Zoe op. Toevalligerwijs de autoweek duurtester van weleer, een Witte Intens van 31 mei 2013. Nog 3 jaar 0% bijtelling dus
Ze is benieuwd hoe gaat bevallen, 115-120 km per dag, deels snelweg, deels provenciaal, zonder laadpunt op t werk. Ik ben ook benieuwd..... vermoed dat ik m anders dagelijks kan gebruiken in de winter, en ze mijn V60D6 claimt. We zullen zien!
Ja zie je wel, dat is die ZOE waarin je geen laadpunten kunt vinden!
Kleine moeite voor de baas om een LoLo neer te zetten voor weinig, hoeft geen hoog vermogen te zijn, 7 of 11kW is al snel mogelijk en de ZOE maakt het niet uit, ook die van de AutoWeek niet.
Je zult zien dat de ZOE een praktische auto is, veel plezier er mee!
O ja; kom ook gezellig naar de ZOE-dag2015 en schrijf je in!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW
Laat ik me ook kort voorstellen: deze Zoe-rijder laat meestal zijn vrouw met zijn geleasde Zoe van Maassluis naar 's Gravenzande rijden, ik pak de fiets
Ik werk in de IT met een achtergrond in elektronica.
De auto hebben we nu ruim twee weken en hij bevalt uitstekend, we hebben hem direct goed uitgetest met een tentvakantie (katoenen 6-persoonstent+dochter van één+koelkast+kleren+kookspullen etc past precies) en een langere trip naar het oosten van het land. We hebben gemerkt dat de laadinfrastructuur op het moment voldoende is om de Zoe als enige auto te hebben, al is er wel een en ander aan te merken aan de informatievoorziening, zowel bij laadpalen (prijs is nergens te vinden, een snellader was buiten werking maar volgens de apps beschikbaar) als bij laadfouten (de Zoe kan om diverse redenen weigeren te laden, maar vertelt je niet waarom dus je weet niet of opnieuw proberen of later terugkomen zin heeft).
Beetje off-topic, maar wel geralateerd:
Na een zeer succesvolle proefrit afgelopen vrijdagavond, en onderhandelingen maandagochtend over prijs en inruil heb ik een prachtig "nieuw" demomachientje gekocht: een Husqvarna Battery Rider. Zeg maar de Renault Zoe onder de zitmaaiers.
Benzine zitmaaiers zijn met hun tweetakt motortjes natuurlijk zo ongeveer de meest onzuinige en vervuilende apparaten die je kunt kopen, nu heb ik deze dus de deur uitgedaan en ben ik weer een klein stapje duurzamer geworden.
Overigens zou ik met volle accu's 90 minuten moeten kunnen maaien, die opgave lijkt wat pessimistisch.
Ik had alles in 74 minuten voor elkaar en had nog steeds de maximale 4 ledjes aan wat 75-100% resterende capaciteit zou moeten weergeven. Argwanend opende ik de kap en mat even de spanning op de accu's, toch nog 12.2 volt wat hoger was dan ik verwacht had.
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut