Zoe rijder stelt zich voor!

Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door RudyH »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Zo de ZOE staat op de oprit en te laden met een 220v lader. Moest 1 keer bij laden onderweg. 180KM vanuit Purmerend naar huis. Voor de oplaadpaal ben ik er nog niet uit. Ik heb gekeken naar Laadpaal24 met afstand bediening. gezien ik een domotica systeem thuis heb kan ik het signaal 433mhz opvangen en laten regelen door Domotica. Daarnaast heb ik me ook even verdiept in OpenEVSE. Maar ik denk dat dat meer een hobbymatig project gaat worden. Volgende week maar even goed rond kijken en offertes aanvragen.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 47
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door zoe2goe »

Laadpaal24 systemen zijn volgens mij alleen aan-uit. Zou ik persoonlijk niet op voorsorteren, zeker niet als je een fikse PV en een fatsoenlijk domotica systeem hebt. Na 2020 kun je terugleveren tegen het levertarief wel vergeten. Succes met de keuze!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door RudyH »

Ja ben ik me van bewust. Gezien ik van 8 tot 18:00 niet thuis ben heb ik er na 2020 niet zoveel aan om tijdens de zonuren op te laden. Dus dat valt al af. Het OpenEVSE spreekt me wel heel erg aan en als ITer kom ik daar wel uit met een beetje hulp. Al een paar mooie sites gevonden met zeer goede uitleg. Maar op korte termijn wil ik gewoon sneller laden dan de 12 uur die ik nu doe.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door OlafH »

Bij mij thuis heb ik een 3 fase wallbox van Mennekes laten installeren. Eenvoudig ding zonder allerlei slimme functies, maar doet wat ie doen moet. Inclusief graafwerk (15 meter onder tegels door), 10 meter binnenshuis, aanpassing van de meterkast met de juiste aardlekschakelaar (EV van Doepke) en extra kWh meter was ik € 1.350,- inclusief BTW kwijt. Uiteraard door een erkend installateur gedaan. Het hoeft dus niet zo duur meer te zijn tegenwoordig.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 mar 2015 09:53
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door cosmiccarbon »

Bij mij verandert het geluid van de richtingaanwijzers in de cabine mee met het display, dus als ik de knop rechts naast het display indruk.
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aip
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door aip »

Niet helemaal de rijder, (dat is mijn vrouw), maar zaterdag haalt ze haar 2e hands Zoe op. Toevalligerwijs de autoweek duurtester van weleer, een Witte Intens van 31 mei 2013. Nog 3 jaar 0% bijtelling dus ;)

Ze is benieuwd hoe gaat bevallen, 115-120 km per dag, deels snelweg, deels provenciaal, zonder laadpunt op t werk. Ik ben ook benieuwd..... vermoed dat ik m anders dagelijks kan gebruiken in de winter, en ze mijn V60D6 claimt. We zullen zien!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door GertjanVB »

Ja zie je wel, dat is die ZOE waarin je geen laadpunten kunt vinden! ;-)
Kleine moeite voor de baas om een LoLo neer te zetten voor weinig, hoeft geen hoog vermogen te zijn, 7 of 11kW is al snel mogelijk en de ZOE maakt het niet uit, ook die van de AutoWeek niet.
Je zult zien dat de ZOE een praktische auto is, veel plezier er mee!

O ja; kom ook gezellig naar de ZOE-dag2015 en schrijf je in!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Proton
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 feb 2015 10:47
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Proton »

Laat ik me ook kort voorstellen: deze Zoe-rijder laat meestal zijn vrouw met zijn geleasde Zoe van Maassluis naar 's Gravenzande rijden, ik pak de fiets ;)
Ik werk in de IT met een achtergrond in elektronica.

De auto hebben we nu ruim twee weken en hij bevalt uitstekend, we hebben hem direct goed uitgetest met een tentvakantie (katoenen 6-persoonstent+dochter van één+koelkast+kleren+kookspullen etc past precies) en een langere trip naar het oosten van het land. We hebben gemerkt dat de laadinfrastructuur op het moment voldoende is om de Zoe als enige auto te hebben, al is er wel een en ander aan te merken aan de informatievoorziening, zowel bij laadpalen (prijs is nergens te vinden, een snellader was buiten werking maar volgens de apps beschikbaar) als bij laadfouten (de Zoe kan om diverse redenen weigeren te laden, maar vertelt je niet waarom dus je weet niet of opnieuw proberen of later terugkomen zin heeft).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Casss »

Welkom Proton!
Mijn vrouw rijdt dat zelfde ritje ook regelmatig met een Zoe... :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Proton
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 feb 2015 10:47
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Proton »

Ja, het blijkt weer een kleine wereld :)
En toch 0 laadpalen bij hun werk...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 mar 2015 09:53
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door cosmiccarbon »

Beetje off-topic, maar wel geralateerd:
Na een zeer succesvolle proefrit afgelopen vrijdagavond, en onderhandelingen maandagochtend over prijs en inruil heb ik een prachtig "nieuw" demomachientje gekocht: een Husqvarna Battery Rider. Zeg maar de Renault Zoe onder de zitmaaiers.
Benzine zitmaaiers zijn met hun tweetakt motortjes natuurlijk zo ongeveer de meest onzuinige en vervuilende apparaten die je kunt kopen, nu heb ik deze dus de deur uitgedaan en ben ik weer een klein stapje duurzamer geworden.

Overigens zou ik met volle accu's 90 minuten moeten kunnen maaien, die opgave lijkt wat pessimistisch.
Ik had alles in 74 minuten voor elkaar en had nog steeds de maximale 4 ledjes aan wat 75-100% resterende capaciteit zou moeten weergeven. Argwanend opende ik de kap en mat even de spanning op de accu's, toch nog 12.2 volt wat hoger was dan ik verwacht had.
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door daf55 »

Helaas zijn ze nog wel erg aan de prijs, en 2e hands nog niet beschikbaar. Ik heb daarom toch maar voor een Stiga frontmaaier met benzine gekozen.

Was er maar subsidie mogelijk! ;-)
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Z.E.Paulus »

Vandaag heb ik dus, na me een tijd te hebben verdiept in de mogelijkheden en onmogelijkheden van de Zoe, een jong gebruikte Zoe gekocht.
1 augustus kan ik de Zoe ophalen en dan zal ik wel een aantal foto's posten...
De Zoe is wit van kleur, het is een Intense uitvoering en hij is van mei 2013.
Ik rij de Zoe privé, vandaar mijn keuze voor een jong gebruikt exemplaar.
Mijn naam is dus Paul, kom uit Hoofddorp en ik ben heel blij met mijn aankoop van vandaag....
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door RudyH »

Welkom op het forum en gefeliciteerd met de aankoop. Mocht je dashboard nog de lichte variant zijn zou je deze bij de dealer kunnen omwisselen. Ik heb dit afgelopen week laten doen. Het vervangen valt volgens mijn Renault dealer onder de garantie ook al is de garantie periode voorbij. (maw wordt gratis vervangen ook buiten garantie termijn)
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Casss »

Van harte gefeliciteerd Paul!
Ga je vast geen spijt van krijgen, het is een geweldige auto , die Zoe.
Ik ben inmiddels een 'ervaringsdeskundige' met bijna een jaar een Zoe en 18.500 km verder...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Z.E.Paulus »

Heeft die dashboard wissel van jou te maken met de (hinderlijke) reflectie in het voorruit waar op dit forum over wordt gesproken RudyH? Of was de wissel om een andere reden?
Persoonlijk vind ik juist het contrast tussen de lichte en donkere delen in het dashboard en het interieur heel mooi en een hinderlijke reflectie heb ik nog niet ervaren tijdens de meerdere proefritten die ik gemaakt heb, maar wellicht dat dat bij dagelijks gebruik een ander verhaal gaat worden. Eerst maar een tijdje sturen in de Zoe en dan kijk ik wel even hoe het bevalt...
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door RudyH »

Hallo Paulus , ja heeft te maken met de reflectie. Qua design vind ik het lichte dashboard ook mooier maar met veel tegen zon en vooral als het regend dan is het heel hinderlijk. Er zijn mensen die dan een polaroid bril opzetten en het probleem dan ook weg is. Maar dat vind ik persoonlijk geen optie. Dat renault de dashboard gratis vervangt zegt natuurlijk ook al wat.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Nivve »

Hallo allemaal,


Na een half jaar te 'lurken' op het forum om info in te winnen, wil ik mij bij deze voorstellen op het forum. Als recent afgestudeerde heb ik donderdag mijn eigen Renault Zoe aangeschaft.

De Zoe is tweedehands gekocht bij Auto Bleeker in Purmerend. Het is een witte Zen uitvoering met een erg schappelijke prijs door een aantal (kleine) beschadigingen. Als starter met een beperkt budget vond ik dat geen probleem en was rond 12k voor een luxe-uitvoering een deal die ik niet wilde laten liggen. Ook al zei mijn omgeving dat het rationeel niet compleet uit te leggen was, maar dat heb ik aangenomen als gezonde scepsis zodat ik wist waar ik aan begon :roll:

Mijn situatie is niet heel praktisch (appartement, openbare paal op 500 meter), maar een dag giethoorn in de Zoe (vanaf Lisse) is succesvol geweest. Dus dan kan gewoon woon-werk ook niet zo'n opgave zijn.
Het is overigens een tweede auto, dus ik ben er ook niet compleet afhankelijk van, dat scheelt dan wel.

Eerste reactie na 600+ km gereden te hebben in de drie dagen dat ik hem heb; Wat een goede koop zeg! :lol:

Groet,
Stefan van den Berg
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door RudyH »

Welkom Stefan, ook ik kan je zeggen dat ik zaken heb gedaan met auto Bleeker en er geen spijt van heb gehad.
Het enige min punt is het lichte dashboard wat je overigens kosteloos kan laten omruilen door een renault dealer. Daarnaast kan ik me herinderen dat de witte Zoe ZEN die onlangs bij auto Bleeker stond een gebladerd logo had aan de voorkant. Mocht je toevallig deze ZOE hebben gekocht dan zou je kunnen proberen om het logo te laten vervangen door renault. Valt onder de garantie. In ieder geval veel plezier ermee.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 20
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door HarmOtten »

Welkom Stefan!
Wat fijn dat je nu al zo tevreden bent met je nieuwe Zoe. Veel mensen weten niet dat het echt een hele fijne auto is. Dit is grotendeels te danken is aan het feit dat ie elektrisch rijdt, en bij alle laadpalen relatief snel kan opladen.
Veel plezier ermee!
Kom je 12 september 2015 ook naar de Zoe-dag?
Voor meer info zie: http://zoe-dag2015.tumblr.com
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Nivve »

Beiden bedankt.

Ik heb inderdaad die witte zen aangeschaft waar je het over hebt. Dashboard wist ik van te voren, ik twijfel nog over vervanging. Ziet er nu super uit en met een polaroid heb ik nergens last van..
Dat afgebladderde blauw ga ik nog laten vervangen, maar eventueel haal ik het blauwe er gewoon af. Ik met nog kijken wat het makkelijkst/mooist is. Maar als het toch onder garantie valt, dan is die keuze snel gemaakt. Ik moet nog langs een renault dealer in de buurt, dus daar zal ik informeren.

Over de ZOE dag had ik al gelezen en ik heb me er nu voor ingeschreven. Een betere kans om info in te winnen over mijn nieuwe aanschaf is er natuurlijk niet :dance:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Jsj »

Ik had me al eens voorgesteld in dit topic en ik lees geruime tijd mee maar eindelijk is het dan zover. Binnenkort wordt onze Zoe geleverd. Het is een Gris Neptune Zen met camera geworden van eind 2014 met heel weinig km op de klok/ cq ongebruikt. :D Voorlopig op 16 inch velgen maar ik hoop nog een mooie set Techruns op de kop te tikken...


Op de achtergrond zie je de auto van @Nivve als ik het goed heb. :-)

Afbeelding


Ik zal praktisch altijd thuis laden maar als backup heb ik een New Motion pas aangevraagd en een Flow charge. Hebben jullie nog andere tips qua laadpassen ? (geen vaste kosten/tarief niet zo belangrijk)

De eerste rit zal zijn vanuit Purmerend naar Assen via de afsluitdijk dus ik wil zeker een werkende pas mee !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door BB-One »

Passen: ik heb in de auto een pas van flow charging en voor de zekerheid een New motion en ecotap. Maar in ruim een jaar nooit een ander dan flow charging nodig gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Jsj »

Ik vraag er voor de zekerheid nog eentje aan van Nuon en dan geloof ik het wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 47
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door zoe2goe »

@Jsj: voor nationaal hoef je echt niet nog iets aan te vragen. Internationaal zit je met TMN erg goed. Heel eventueel voor internationaal nog plugsurfing erbij.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Nivve »

Wat een kleine wereld is het dan opeens :D
Lastig te zien, maar de laatste letter lijkt een Z te zijn, dus dat zou heel goed kunnen!

Bij de mijne zaten de techruns erop die ik juist wilde omwisselen voor de EV-banden/velgen. Maar nu moet ik wel bekennen dat ik snel gehecht ben geraakt aan het aanzicht met de mooiere velgen. Gezien die 10 kilometer geen verschil maakt in wanneer ik moet laden is de noodzaak voor ev-banden ook erg geslonken sinds ik de zoe heb.
En ze zijn wat beschadigd, dus je zou ze toch niet willen hebben :wink:

Jsj schreef:Ik had me al eens voorgesteld in dit topic en ik lees geruime tijd mee maar eindelijk is het dan zover. Binnenkort wordt onze Zoe geleverd. Het is een Gris Neptune Zen met camera geworden van eind 2014 met heel weinig km op de klok/ cq ongebruikt. :D Voorlopig op 16 inch velgen maar ik hoop nog een mooie set Techruns op de kop te tikken...


Op de achtergrond zie je de auto van @Nivve als ik het goed heb. :-)

-snip-


Ik zal praktisch altijd thuis laden maar als backup heb ik een New Motion pas aangevraagd en een Flow charge. Hebben jullie nog andere tips qua laadpassen ? (geen vaste kosten/tarief niet zo belangrijk)

De eerste rit zal zijn vanuit Purmerend naar Assen via de afsluitdijk dus ik wil zeker een werkende pas mee !
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Jsj »

Ja klopt.

Ik heb zelfs nog even met je ZOE gereden en oa deze foto gemaakt.

Ik had de mogelijkheid om de velgen te wisselen, maar uiteindelijk niet gedaan omdat ze toch wel behoorlijk beschadigd waren. Maar het staat gewoon mooier de Techruns dus die gaan er vast nog wel komen.

Klein wereldje inderdaad !


Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door VanAssen »

Inderdaad een klein wereldje. Even over de eigen tuinscherm met Jsj gesproken.
Moeders was verbaasd dat ik aan kwam rijden en toch in de kamer zat. :shock:
Heel leuk en hij zou voor mij even op de open dag navragen over de verlichting en me helpen het eventueel te installeren.
Kan zelf niet komen helaas op de 12-9. Maar allen veel plezier gewenst. :thumb:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Jsj »

Komt goed ! Zojuist xenon besteld dus dat gaat er binnenkort al in komen. Vanavond de eerste rit in donker en wat meer licht is geen overbodige luxe..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015 07:15
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door bitman »

hallo,

heb een Witte Dynamique Nav besteld bij Greenhouse, Shrewsbury, UK en word op 11 Nov 2015 afgeleverd uit de fabriek. dan duurt het nog even voordat de Zoe bij de Renault dealer is om afgehaald te worden door mij.
ben geboren in Friesland en woon in Redhill, Surrey, UK en ga de Zoe gebruiken voor dagelijks woon werk verkeer. de Zoe gaat mijn 2006 Subaru XC Forester met over 200000 miles op de klok vervangen. kan thuis geen charge point hebben omdat ik boven een winkel woon en on street moet parkeren maar kan op mijn werk laden. de CEO waar ik werk is helemaal EV gek geworden since ik met een test Leaf op het werk kwam. helaas geeft Engeland (nog) geen subsidie aan bedrijven zoals Scotland dat wel doet. maar we maken zelf een charge point zodat ook anderen kunnen laden :wink:

het wordt niet de eerste Renault die ik heb, in 80s / 90s had ik een 25 Turbo-D uit 1988 die ik gemodificeerd had naar een 25 Turbo-DX. hier mee heb ik 550000 km mee gereden en toen weggegeven aan een vriend. die heeft er nog mee gereden totdat zijn vriendin er een ongeluk mee kreeg en op de kop belande, geen gewonden dus de R25 heeft zich goed gehouden.

ben member van dit NL forum geworden omdat die Engelse op de UK Forums alleen maar zeiken over de Zoe / Renault / etc

ga zeker een reisje naar Nederland maken met de Zoe ergens volgende jaar! dus dat word een leuk avontuur :lol:

helaas ben ik niet in Nederland op 12 Sep 2015 anders was ik zeker even langs gekomen.

groet,
Biton
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 35
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door renault15.17 »

Welkom Biton en succes met het wachten. Ik ben benieuwd hoe je ervaringen zijn.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2014 16:12
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door EVerhard »

IMG_5433 comp.jpg
Vandaag hebben we een volgende stap gezet in het voornemen om ons wagenpark te elektrificeren. We hebben hierbij gekozen voor de volledig elektrische Renault Zoe, een wel overwogen besluit na reeds eerst veel ervaring opgedaan te hebben met dit voertuig. We slaan hiermee het hybride tijdperk eigenlijk over en gaan dus direct voor volledig elektrisch (EV), een techniek die met rasse schreden vooruit is gegaan de laatste jaren.

Aan de voorzijde van ons pand zal een dubbel laadstation worden geplaatst waarbij twee EV's met een hoge laadsnelheid van 22kW kunnen laden. Ook voor derden zal het mogelijk zijn om te komen laden bij Brunink MF.

De komende tijd zult u de Renault Zoe EV, die inmiddels is voorzien van reclame in onze huisstijl in heel Noord-Oost Nederland tegen kunnen komen!

Voor meer informatie: http://www.brunink.nl/news/1/150/elektr ... voer:.html

CPhv9ZHWwAA7IhK.jpg large.jpg
IMG_5429 comp.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door PieterZoe »

Goede keuze Everard :)
Mooie belettering!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2014 16:12
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door EVerhard »

Dank je!
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Nivve »

Wat goed om te zien. En het geel past erg goed bij de zwarte (intens?).
De "0,0l/km" vind ik overigens een erg geslaagde tekst :D

Welkom EVerhard!
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Jsj »

Zoe is bij de wrapper geweest voor het dakje en wat subtiele reclame.

Ik zal binnenkort even foto's maken van het resultaat. Wel een voorproefje...

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in