Zoe rijder stelt zich voor!


NeufegliseThierry
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 sep 2017 20:32
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door NeufegliseThierry »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Riesbak schreef:Hoi allemaal,

Ik ben Richard en ga vanaf 12 feb, of als de accuhuur afhandeling vertraging geeft 19 feb een gebruikte Zoe rijden
Hoi Richard: uit nieuwsgierigheid: wat maakt de accuhuur afhandeling uit wanneer je kunt gaan rijden? Ik heb pas maanden nadat ik de auto opgehaald heb (ook 2e hands) een keer het papierwerk voor mekaar gekregen en betaal je gewoon achteraf over de periode.
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Riesbak »

NeufegliseThierry schreef:wat maakt de accuhuur afhandeling uit wanneer je kunt gaan rijden? Ik heb pas maanden nadat ik de auto opgehaald heb (ook 2e hands) een keer het papierwerk voor mekaar gekregen en betaal je gewoon achteraf over de periode.
Volgens de dealer zit het in de afhandeling aanvraag bij Renault, het duurt 3 weken vertelde ze. De dealer wil geen geld aan Renault betalen voor de accu. Als het aan mij ligt haal ik de auto morgen al op.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NeufegliseThierry
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 sep 2017 20:32
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door NeufegliseThierry »

Raar verhaal, in 't ergste geval kost het je dealer een paar tientjes. Je laat een klant toch niet onnodig wachten?
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Inderdaad raar verhaal, is het wel een ZE dealer? Normaal gesproken heeft dit niets met de hele aflevering te maken en wordt de auto direct afgeleverd, de eerste afrekening volgt soms inderdaad zoals hierboven al is geschreven maanden later pas via RCI Nederland.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Riesbak »

Dealer is Stam Amersfoort. De onderhoudsbeurten etc. gaan gebeuren bij de Renault dealer bij mijn werk in Veenendaal of vlak bij huis in Nieuwegein.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door MartijnEV »

December 2013 begon het Zoe avontuur. Vandaag 5 februari 2018 de mijlpaal 100.000!

Afbeelding
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Riesbak »

YaY 100.000 kilometer! Op naar de 200.000! :clap:
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 7
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Gliset »

:clap:

(Vroeger kon je bij VW dan een schildje krijgen. Zoiets ook voor de Zoe, of ontwerp iemand een mooie sticker? :wink: )
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 20
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door HarmOtten »

Dit hoort natuurlijk thuis in Kilometers - mijlpalen...
Wel een mooie mijlpaal.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Knarf93 »

Gefeliciteerd met je 100.000!

Even tussendoor een newbie vraag,

Kan ik met mijn r240 ook bij fastned laden? Bij de 43kw laadpaal? Dat mijn auto gewoon 22kw aftapt ipv 43kw. Maar wel dezelfde aansluiting gebruik. Of werkt dit niet zo en moet ik een specifiek 22kw laadpunt zoeken?
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 20
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door HarmOtten »

Jahoor, ook een R240 of R90 kan gewoon bij Fastned terecht, geen probleem.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NeufegliseThierry
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 sep 2017 20:32
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door NeufegliseThierry »

HarmOtten schreef:Jahoor, ook een R240 of R90 kan gewoon bij Fastned terecht, geen probleem.
Die snap ik niet. De R versie heeft toch geen snellader? Of bedoel je "geen probleem, het laadt alleen een beetje langzaam"?
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Knarf93 »

HarmOtten schreef:Jahoor, ook een R240 of R90 kan gewoon bij Fastned terecht, geen probleem.
Oké toppie, als ik dus een keer wat verder weg wil kan ik daar pauzeren :D. Bedankt!
NeufegliseThierry schreef:
Die snap ik niet. De R versie heeft toch geen snellader? Of bedoel je "geen probleem, het laadt alleen een beetje langzaam"?
De R heeft idd geen snellader, maar gebruikt wel dezelfde aansluiting, vandaar dat ik het mij afvroeg, niet dat ik een keer een route plan waarbij ik tussendoor bij fastned sta en het laden niet werkt.
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NeufegliseThierry
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 sep 2017 20:32
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door NeufegliseThierry »

Nou ben ik best een Fastned fan, maar als je niet snel kunt laden en dus geen abonnement nodig hebt van Fastned (omdat je er niet zo vaak komt), dan is dat wel een heel prijzige kwestie. Dan kun je beter even kort bij de snelweg in de buurt 'm aan een 11 KW paal hangen.
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Nivve »

NeufegliseThierry schreef:Nou ben ik best een Fastned fan, maar als je niet snel kunt laden en dus geen abonnement nodig hebt van Fastned (omdat je er niet zo vaak komt), dan is dat wel een heel prijzige kwestie. Dan kun je beter even kort bij de snelweg in de buurt 'm aan een 11 KW paal hangen.
Je staat dan alleen wel een stuk langer. Bij Fastned laadt je toch nog 22kW en heb je in een half uur toch al snel 70km erbij. Is de prijs wel waard afhankelijk van wat voor planning je hebt.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Knarf93 »

Nivve schreef:Je staat dan alleen wel een stuk langer. Bij Fastned laadt je toch nog 22kW en heb je in een half uur toch al snel 70km erbij. Is de prijs wel waard afhankelijk van wat voor planning je hebt.
Precies dit dus :thumb: , tanken langs de snelweg is altijd duurder, dus die ene blauwe maandag dat ik daar sta maakt mij dat dan ook niet uit. En misschien vind ik onderweg wel een van der valk met 22kw paal, kan ik meteen lekker lunchen ook 8)
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Riesbak »

Ik rij nu vanaf maandag met de Zoe!! Het rijd werkelijk geweldig, zo stil, zo relaxed. Ik heb jaren geroepen dat de Smart de leukste wagen was die ik ooit gehad heb. De Zoe heeft die mening nu al gecorrigeerd: de leukste is zeker de Zoe :D

Zoe is van sept 2015, 22500 km op de teller. Wat me op "niet asfaltwegen" opvalt is dat ik bij de vele hobbeltjes dan een geklapper hoor bij de voorwielen, is dat een normaal Zoe geluid of is het een slijtage / Zoe probleem met de ophanging?

Mocht er een Zoe expert van hier het forum redelijk in de buurt van Nieuwegein wonen kan ik altijd even langskomen voor een luisterend oor, leuke weetjes leren over de Zoe en indien in zijn of haar bezit een Canze doorlichting :wink:

Net bij de Renault dealer hier vlakbij het werk in Veenendaal een simpele vraag gesteld wat een armsteun kost. Antwoord was lastig, begonnen over gaatje in stoel maken en vastzetten dachten ze. Ik dacht dat een Zoe armsteun op de cupholder gezet werd. Dat wisten ze niet, gaan ze opzoeken, ik wordt erover gebeld.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door GertjanVB »

Welkom!

Armsteun is standaard accessoire dat idd over de cupholder geplaatst wordt, geen probleem.

Klapperende vooras;
krakende-vering-sinds-kort-en-versnelli ... 19765.html
topic25020.html
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Riesbak »

Had net dat topic ook gevonden. Denk dat ik maandag als ik vrij ben even langs Stam Nieuwegein ga om het aan te kaarten. Ben benieuwd als het de stang is of het onder de fabrieksgarantie, of de Stam top garantie valt.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door GertjanVB »

Videootje van de armsteun:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Riesbak »

Had ik ook gezien ja, de Renault dealer in Veenendaal had het over een gaatje maken in mijn stoel (WHAAAAAT?, no way), en over een zwarte armsteun, ik wil zo eentje in de juiste kleur van het filmpje.

Heb 2 dagen met een wifi dongle zitten klooien, ding wil echt niet werken met Canze, wifi settings are OK, maar not connected, zucht. Iemand die mijn Zoe wil doorlichten met zijn blauwe tand dongle?
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door GertjanVB »

WiFi = Apple iOS. Wachtwoord dongle bij eerste gebruik: 12345678
Bluetooth = Android OS. Konwei BT Dongle, de juiste

ZOE draadje on-board diagnostics on-board-diagnostics-t17675-598.html

Graag even woon- of verblijfplaats aangeven om de juiste leden te laten reageren.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Riesbak »

Woonplaats Nieuwegein, maar ik graag met de Zoe naar iemand toe, geen straf om erin te rijden.

Wifi dongle vroeg niet om een wachtwoord, settings volgens het draadje geprobeerd. De dongle werkt met eobd-Facile app prima in mijn hopelijk morgen verkochte Opel Zafira.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door E-mission »

Ik zit in Lelystad. Je kan bij mij langskomen vanaf donderdagmiddag (en alle dagen daarna, heb een maand vrij) eventueel als er zich niemand in buurt aanmeldt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Riesbak »

Reuze bedankt voor het aanbod, is niet nodig aangezien zoe2goe ook in Nieuwegein woont, heeeeeeeeel goed thuis is in Canze :wink: vanavond mijn Zoe aan de app hangt. En ik steek ongetwijfeld veel op van een ervaren Zoe rijder.

Ik ben gisteren naar de dealer geweest, 5 maart komen er nieuwe stabilisator stangen op! Ik stelde toen gelijk een belangrijke vraag, hij dacht over hoe lang het zou duren (kan erop wachten, uurtje). Maar nee: wie gaat het betalen?

Ik dacht aan 3 dingen: Renault garantie, Bovag garantie, of Stam topgarantie. Er werd me gelijk verteld dat er voor ons geen kosten aan vastzaken, heb de auto net 1 week :D
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Riesbak »

Kom net thuis van een consult van Dokter zoe2goe :wink: Mijn Zoe heeft ernstig een update nodig: SOH = 76%. Morgen de garage bellen of ze dat ook 5 maart kunnen fixen/updaten.

Wel apart dat ik een email heb van de verkoper in Amersfoort dat ik een geheel nieuwe accu eronder had (JA, in 2015), en toen ik bij de aankoop vroeg of de Zoe alle updates waaronder de belangrijke BMS gehad had: ja was zijn antwoord.

Nee is mijn advies voor de verkopers Stam Amersfoort, zijn aardig, maar het rammelt aan alle kanten, zijn net mijn stabilisatorstangen. Ik weet niet hoe de werkplaats in Amersfoort is, geen ervaring mee, maar dat probeer ik maar niet. Stam Nieuwegein zit hier vlakbij.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door MartijnEV »

Probeer anders eens Stam Leidsche Rijn: dat zijn servicetoppers!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Riesbak »

Als Renault Nieuwegein steken laat vallen ga ik daarheen, bedankt voor de tip!
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Riesbak »

Zoe is weer thuis! En met een heel sterk verbeterde range! Heb de range bruut gereset, en zag direct dat het geslaagd was, toen ik haar net had stond de range met de reset op 155 km, nu op 203. Niet dat je er zo ver mee komt, maar toch leuk!

Wat ze gedaan hebben zijn 8 software updates, moet er nog 1 gebeuren, maar die update kon niet omdat de update zelf een update had :D

Kachel werkt nu weer, heel fijn!

2 stabilisatorstangen vervangen, en ook de voorbanden, profiel aan de zijkant was weggesleten, in het midden nog wel goed. Allemaal garantie gelukkig.

Op eigen kosten ook een armsteun laten plaatsen, maar daar hoef ik maar 50% van te betalen. |De verkoper moest aardig door het stof, en kon zich vinden in dit voorstel.

Afbeelding
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dave_de_W
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mar 2017 12:18
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Dave_de_W »

Zo dat is een verschil, welke software versies heb je nu?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Riesbak »

Geen idee, zit met smart op de bluetooth dongle te wachten. Als die nog lang wegblijft ga ik vragen of ik zoe2goe (weer) mag lastigvallen.

De man achter de balie vanmorgen was vlot met een printje vanaf Renault te overhandigen dat mijn accu nog steeds een SOH van 100% had. Heb mijn klacht direct anders verwoord: mijn Zoe denkt dat de accu nog maar 76% SOH heeft. Hielp nog niet echt, maar ik liet mijn waslijst van sms berichten zien van starten en stoppen bij 99% lading. AHA "u heeft een laadprobleem", zucht, maakt niet uit hoe het genoemd word.

De monteur snapte trouwens wel direct mijn BMS update vraag, prima kerel!
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dave_de_W
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mar 2017 12:18
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Dave_de_W »

Mijn garantie loopt deze maand af en kan wel uitlezen en heb zelf een bereik na reset van 121 km, vandaar is 203 voor mij ongekend. Kan zelf uitlezen, dus als je dat lukt binnen nu en 1,5 week houdt ik me zwaar aanbevolen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Riesbak »

Dave. de bluetooth dongle kwam vandaag binnen, SOH nu 98%. Hieronder screenshots van diverse software:

Zijn thumbnails, je kan er doorheen wandelen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dave_de_W
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mar 2017 12:18
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Dave_de_W »

Top ga meteen kijken wat mijn resultaten zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 35
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door renault15.17 »

Kunnen we weer on topic aub? Dit draadje is voor ZOE rijders die zich voor willen stellen.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Giosan
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2015 11:50
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Giosan »

Wij zullen eind Mei ook eigenaar worden van een Zoe. Geen nieuwe, maar een zwarte Zoe Intens (camera etc) uit 2013 van een eerste particuliere eigenaar bij Bochane in Almere. We ruilen een Chevrolet Spark uit 2010 in. De Zoe heeft 100.000KM op de teller, dat is wel flink, maar na het lezen van ervaringen op dit forum en andere forums gaat het met name om de accu waar toch een lease-constructie aan vast zit. Hij is ook dealer onderhouden maar. De kinderziektes zullen er dan zeker ook wel uit zijn. We hebben er ook gewoon 12m top occassion garantie bijgenomen dus veel zorgen maak ik me niet.

Erg benieuwd. De auto had optisch wat plekjes op de achterbumper (schaaf en deukje) maar hebben wat auto-spuiters in de familie dus dat hebben we voor lief genomen (de prijs was ook best zacht). Ze wordt als 2de auto gebruikt, voor de langere stukken hebben we mijn Clio Estate Intens EDC uit 2017 :)

De proefrit was geweldig, erg unieke ervaring. De batterijaccu leek nog in orde (135km op de GoM, proefrit van ca 5KM en hij ging wel naar de 122 maar dit was met van alles testen en acceleren). Ik heb nog gevraagd of ze echt een meting kunnen doen, dit krijg ik tzt door.

Nog tips of adviezen? Hij wordt nu bij de dealer nog 1 keer nagekeken, en krijgt zo'n standaard schoonmaak van binnen en buiten. Het viel me wel op dat het laad-dopje ook was afgebroken, ik heb dit kenbaar gemaakt maar blijkbaar een erg vaak voorkomend probleem. Aangegeven dat ik het ook prima vind als ze een laad-deskel top regelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in