Zoe rijder stelt zich voor!

Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 20
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door HarmOtten »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@E-mission,
Omdat er altijd veel verwarring is tussen de eenheden kW en kWh, wil ik je graag even verbeteren. Je bedoelde:
Bij laden met 43 kW, kost dat ongeveer een half uur van leeg naar vol (de batterijcapaciteit is 22 kWh netto). Bij de 22 kW laders die je nu op de google kaart vindt, duurt het dus ongeveer een uur.
Vermogen wordt uitgedrukt in Watt, of kilo Watt, afgekort kW.
Energie wordt uit gedrukt in vermogen maal tijd, oftewel Watt uur (Wh), of kWh.

Als je dus 1 uur met een vermogen van 22kW hebt geladen is er 22kWh aan energie verplaatst. (Verliezen even niet meegerekend)

@FreekZE : Welkom :)
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 47
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door zoe2goe »

In de offline wereld ga ik door het leven als Jeroen. Ik heb, na lang wachten op de levering, sinds november 2013 een Zoë life. Ik woon in de omgeving Utrecht en kan met de Zoë prima mijn klantenkring bereiken, zelden meer dan 10 minuten hoeven lopen vanaf een paal, wat ik overigens echt geen probleem vind. Is goed voor mijn lijf!

Auto: is om van A naar B te komen. Gezien de standaard nul-bijtelling, en dus legaal geen kilometer adminstratie nodig om deze te bereiken, wordt de auto ook maximaal voor privé doeleinden gebruikt. De bezineslurper wordt alleen nog maar gebruikt bij een "conflict of interest" met mijn "significant other", waarbij de af te leggen afstand de objectieve doorslag geeft. Geen auto- of gadgetgek, maar ik geef toe dat ik het met mijn ouwe kop wel ongelofelijk geinig vind en niet kan laten om af en toe zo'n petje in een Golf mijn achterbumper te laten bewonderen.

Doel: niet geitewollen-sokken-lullen maar poetsen. Niet praten over milieu en CO2 en wat anderen daar mee zouden moeten doen, maar doen. Voor een woonhuis een fikse PV installatie die ruweg per jaar opbrengt wat de Zoë verbruikt. Z.E. maar dan echt zullen we maar zeggen.

Ben een: Knutselaar, dus statuspagina op het web gemaakt, zo slim mogelijk opladen via besturing van de laadbox. Kijkt met een wantrouwig oog naar met name onze "vriend" Kamp voor wat er gebreuren gaat in 2017, wanneer de terugelever-regeling van eigen energieopwekking waarschijnlijk op de helling gaat. Goed mogelijk dat de oplaad-strategie dan juist moet worden omgedraaid: zo veel mogelijk opladen als de zon schijnt. Nu is die: zo veel mogelijk teruglevern op piek-tarief, en zo veel mogelijk laden op dal-tarief.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 35
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door renault15.17 »

Welkom hier zoe2goe (Jeroen). Hoeveel rij je met de Zoe per maand?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 47
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door zoe2goe »

Ha Dave, in de 6 maanden dat "ze" er is, is er ruim 7000 km mee verstookt. Ik vrees dat ik mijn contractje aan het einde van het jaar maar probeer bij te plussen als het zo doorgaat, ik kom NET te kort lijkt het. Gaat niet om wereldbedragen, maar kilometers buiten het accucontract zijn toch 50% duurder dan binnen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door E-mission »

KM's buiten het huurcontract zijn net zo duur als er binnen. Alleen zijn ze goedkoper als je een contract voor meer KM afsluit. Let op dat je dan ook een rekening krijgt voor die maanden dat je in feite te weinig betaalt hebt (die KM's worden dan wel weer relatief goedkoper dan wat je normaal had bijbetaald bij einde jaar). De huur is dus een zeer goede deal, je wordt niet bestraft zoals met sommige (niet alle) gsm providers.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

volkertb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 mei 2014 18:23
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door volkertb »

Nou, laat ik dan maar eindelijk eens de schoenen aantrekken en mijzelf ook eens aanmelden en voorstellen op dit forum. :D

Gegroet, mede Zoe-rijders! Ik lease sinds augustus 2013 via mijn werkgever een Renault Zoe. Ik heb nog altijd geen spijt van die keuze. In tegendeel zelfs! Het is en blijft een plezier om in dit autootje te rijden. Natuurlijk wist ik als één van de "early adopters" dat ik zo nu en dan tegen allerlei nieuwe zaken aan zou komen, en ik vind dat er uiteindelijk gewoon bijhoren in dit avontuur op het nog weinig begane pad van het volledig elektrische rijden.

Mijn avonturen (ondermeer met mijn Zoe) zijn tevens te volgen op twitter (https://twitter.com/volkertb), waar ik ook MartijnEV al had ontmoet, die mij had uitgenodigd om hier ook eens mijn gezicht te laten zien (hoi, Martijn! :D).

Ik heb zelf veel interessante ervaringen opgedaan, maar tegelijkertijd ben ik zelf ook reuze nieuwsgierig naar de ervaringen en tips van andere Zoe-rijders. Ik kijk uit naar leuke discussies, tips, en anekdotes op dit forum! :thumb:
Rij je nou nog steeds op dode dinosaurussen? :-D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ieism
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jun 2014 10:39
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door ieism »

Hoi,

Even voorstellen: ik ben Ivar en heb gisteren mijn zwarte Zoe Intens gekregen. Na lang twijfelen en proefrijden met allerlei ander EV's was dit toch de beste keuze voor mij. Ik ben van plan zo veel mogelijk elektrisch te gaan rijden, meer dan 20.000 per jaar verwacht ik wel te gaan halen. Voor de hele langer ritten en vakanties heb ik ook nog een tweede autootje.

Een laadpaal/wallbox laat ik op mijn werk plaatsen, en in Amsterdam waar ik woon is geen gebrek aan laadpunten. Voor de rest van Nederland moet ik nog maar eens goed kijken waar ik terecht kan, ik zie nog niet zo veel snelladers met type2 stekker maar ze zijn er vast wel. Wat is de meest up to date app voor het zoeken van laadpunten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door PieterZoe »

Welkom Ieism! actuele (beste) bron voor laadpalen is oplaadpalen.nl. heeft ook app. Beste bron voor 22/43 kw palen is de ac-lader.nl kaart die Martijn bijhoudt en die werkelijk een fantastische tool is voor het rijden van langere afstanden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door MartijnEV »

Welkom ieism! En: goede keuze, de Zoe. Daar zal je geen spijt van krijgen! :-)
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

volkertb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 mei 2014 18:23
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door volkertb »

@ieism Welkom op het forum! Ik zit er zelf ook nog niet zo lang, maar het is hier wel een interessante plek om ervaringen uit te wisselen. :-) Wat betreft sites met actuele informatie over oplaadpunten betreft: vergeet ook Open Charge Map niet. Deze is internationaal, open source en gebaseerd op Openstreetmap. Ik zou graag willen zien dat men die site zoveel mogelijk up-to-date zou houden. Zo staan er op dit moment nog lang niet alle Fastned-stations op, bijvoorbeeld.

Hier is de link: http://openchargemap.org
Rij je nou nog steeds op dode dinosaurussen? :-D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

volkertb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 mei 2014 18:23
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door volkertb »

@MartijnEV Suggestie ter verbetering van de Google Maps overlay die jij bijhoudt op ac-lader.nl: zou je de Fastned-stations daarop misschien gele markers kunnen geven om ze wat duidelijker te onderscheiden? Dat zal in het bijzonder handig zijn zodra ze 43kW AC gaan ondersteunen en mensen specifiek daar een abonnement hebben straks. De stations van The New Motion gaf je namelijk al een aparte onderscheidende kleur. Alvast bedankt! :-)
Rij je nou nog steeds op dode dinosaurussen? :-D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door MartijnEV »

Hoi volkertb, de kleurcodering op mijn kaart staat toegelicht in de linkerkolom: de 43kW locaties zullen een mintgroene markerkleur krijgen. De 22kW locaties blijven zoals nu 'gewoon' groen. Een afwijkende kleur geel is gebruikt om de Renault dealers te kunnen onderscheiden; dit omdat Tesla-rijders daar niet per definitie terecht kunnen (maar de meeste Renault dealers zijn ook heel aardig voor Tesla).

Alle andere aanbieders hebben geen eigen kleur, dit om de kaart objectief te houden.
Ook The New Motion heeft geen eigen markerkleur, waar heb je dat op gebaseerd?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

volkertb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 mei 2014 18:23
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door volkertb »

Oh, okay, ik meende dat opgemaakt te hebben, maar dan had ik het kennelijk mis.

Handige kaart van je, maar zoals gezegd had ik liever iets up-to-date gezien gebaseerd op OpenChargeMap en OpenStreetMap. ;-)
Rij je nou nog steeds op dode dinosaurussen? :-D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door MartijnEV »

Ik vind Openchargemap voor ons Zoe-rijders nutteloos omdat ze de laadlocaties indelen in Level 2 (2kW-39kW) en Level3 (40kW en hoger). Wij willen specifiek de (schaarse) 22kW laadlocaties eruit kunnen pikken, en kunnen afscheiden van de (veel voorkomende) 11kW locaties. Tot nu toe heb ik nog geen enkele app of site gevonden die dat onderscheid duidelijk laat zien. Oplaadpalen.nl begint daarin beter te worden, maar het nadeel daarvan is dat het niet 'open' is en de redactie te weinig kritisch: zo zet Oplaadpalen.nl klakkeloos de incorrecte 22kW-info van EV-Box (namelijk vaak geen 22kW) over in hun database. Ook toont Oplaadpalen laadlocaties van particulieren of bedrijven waar men als gast meestal niet terecht kan/of niet welkom is.
Maar mooiere techniek dan Google Maps: graag! Maar ik heb nog geen alternatief kunnen vinden. Tips: graag!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 47
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door zoe2goe »

@MartijnEV: Vandaag even aan het infuus gelegen bij Renault/Dacia in Schipholrijk (de importeur). Het zijn twee palen, 4 outlets. Eén paal staat voor de hoofdingang, eentjenet een parkeervak naar rechts, zeg maar even voor het gemak bij Dacia. Opladen gratis :-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ieism
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jun 2014 10:39
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door ieism »

Fijne kaart Martijn!

Deze week al een paar keer gebruik van gemaakt, dit weekend eens kijken of ik van Amsterdam tot Duitsland kan komen :)

Over 3 weken krijg ik zelf een 22kw paal op de zaak, helaas niet openbaar want daar is geen plek voor maar als er eens een verdwaalde Zoe rijder in Amstelveen versneld moet laden kan dat. Even een mailtje van tevoren en je bent welkom. info at ivareisma punt nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door E-mission »

Plugsurfing heeft een compleet nieuwe app. Goeie filter ook. Alleen verkeerde database, waarschijnlijk idd van oplaadpalen van ev-box. Je kan de app zelfs gebruiken om Duitse oplaadpalen te gebruiken.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door E-mission »

Om Duitse oplaadpalen mee te betalen (!) wilde ik zeggen.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

velduil
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 jun 2014 18:24
Actief als: professional

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door velduil »

Sinds November 2013 de Zoë in bezit ondanks een wat negatieve reactie van de Z.E. dealer in mijn woonplaats. In Nov. waren ze nog maar slecht te leveren maar een aardige dealer in zeeland importeerde ze uit frankrijk en daar vond ik nog een mooie Zen met achteruit rij camera.

De auto is zakelijk gekocht om gebruik te kunnen maken van de diverse mooie subsidies maar niet verwacht dat hij veel zakelijk zal worden gebruikt. Voornamelijk wordt de auto ingezet om te rijden tussen thuis en wijk bij duurstede een dagelijks ritje van zo'n 50 km. Echter langzaam maar zeker wordt de Zoë zakelijker en zakelijker en wordt hij op maandag en dinsdag ingezet als lesauto. Op die dagen heb ik wel problemen met de actie radius. Hoewel , ik heb een semi openbare laadpaal voor de deur 11kw en na een 1,5 uur is hij weer voor 80% vol.

Tot nu toe hebben we nog geen ervaring met laden onderweg omdat ik nog geen lef genoeg heb om b.v familie in winschoten te bezoeken. Er wacht ons nog een mooie uitdaging

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door daf55 »

Nou, ik mag mij vanaf vanmorgen ook officieel voorstellen als Zoe eigenaar! Nou ja, de handtekening is gezet en de bestelling is geplaatst!

Ik ben Patrick en woon in Hattem. Ik ga hem "zakelijk" rijden, dwz woon-werk verkeer en spaarzaam wat klanten bezoeken. We hebben een brillenwinkel, dus een polariserende zonnebril tegen het wat lichte dashboard is voor ons geen punt...

Het is (hoe verrassend, want meeste gekozen?) een Blanc Nacre Intens geworden. Onze dealer is van Kesteren in Kampen. Die heeft ons erg netjes geholpen.

Omdat ik "eigenwijs" ben en juist geen 17" wielen wil was deze nergens op voorraad en wordt hij besteld voor ons. Helaas nog wel 2 a 3 maanden wachten. Maar dat overleven we wel. Wel hebben we er een armsteuntje en noodkabel bijbesteld, verder is hij standaard. Das al meer dan luxe genoeg als je uit een Suzuki Alto GA (geen accessoires) komt...

Ik ben erg benieuwd hoe ons rijgedrag gaat veranderen als ik de verhalen zo lees. Met ons oude Suzuki Altootje reden we max 8000km per jaar. Dat schijnt nu meer te gaan worden? We gaan het meemaken!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 35
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door renault15.17 »

Welkom hier Daf55 (heb je die ook een?). Wimfried van Kesteren is een echte Renault man en zijn personeel ken ik als erg behulpzaam. :thumb: De armsteun vind ik ook heel erg prettig. Succes met het wachten nog.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door daf55 »

Ja zeker heb ik ook een Daf 55!

Afbeelding

Juist de enorme tegenstelling is nu zo leuk. Wel allebei een "automaat", maar geen schakelmomenten! Alleen het weggedrag en het lawaai scheelt nogal een stukje...

De techniek van de motor stamt trouwens nog af van Renault! Als je een eerste type Twingo hoort rijden klinkt die exact zoals de Daf!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 35
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door renault15.17 »

Fantastisch! Wat een prachtige Daf Patrick. :thumb: Ik ben ook van de klassiekers, zie mijn onderschrift. De R17 is ook een automaat, maar dan een klassieke 3-traps. Daarbij voel je de schakelmomenten natuurlijk wel, maar toch is het superrelaxed rijden.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door MartijnEV »

Mooie DAF!!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Jsj »

Ik heb me ook maar even geregistreerd, ik lees al een poosje mee...

Inmiddels heb ik twee offertes aangevraagd voor een jong gebruikte Zoe.

Mijn huidige Focus diesel gaat hopelijk plaats maken voor een Zoe....

Onze tweede auto (Fiesta benzine) gaat dan plaats maken voor een Ford C-Max op benzine. Deze laatste gaat gebruikt worden voor vervoer van het complete gezin ( 3 kinderen ) naar de dierentuin, familie, verjaardagen en vakantie) < 7.000 km per jaar.

De overige 15.000 tot 20.000 dkm wil ik met de Zoe gaan doen. Ik rij de laatste tijd veel korte stukjes en ik merk dat mijn Dieseltje daar niet goed tot zijn recht komt.

Wel mixed feelings trouwens: Ik rij al vanaf mijn 20 ste diesel en het gevoel van vrijheid met 1000km actie radius geeft een goed gevoel. Maar realistisch.... ik gebruik het bijna nooit.. Ik ben wel echt een auto liefhebber maar diesel is gewoon niet meer de beste optie voor mij. En op benzine rijden is ook een duur grapje tegenwoordig.

Tijdens de ZOE experience is mijn interesse in elektrisch rijden verder vergroot. Ik heb al jaren een pellet kachel en zonnepanelen en ben tevens werkzaam in de wereld van energie zuinige verlichting. Mijn persoonlijke insteek is niet zozeer groen maar gedreven uit besparen en bijdragen aan een beter milieu zonder in te leveren op comfort..

Ik denk dat de ZOE hier wel een bijdrage aan kan leveren...


Voor de beeldvorming nog even een plaatje van onze "ouderwetse" voertuigen...

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 35
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door renault15.17 »

Welkom hier Jsj. De kilometers die je gepland hebt met de Zoe te gaan maken, zullen absoluut geen probleem vormen. Jammer dat Ford de Focus electric zo enorm hoog geprijsd heeft, of niet? Of ben je geen trouwe Ford rijder?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Jsj »

Nee, het hoeft geen Ford te zijn. Mag wel overigens. Ik heb van alles gehad: Veel Fiat en Alfa, Audi en nu Ford.

De Focus electric is geen optie, duur, lelijke achterkant, en minder goed als totaal plaatje tov de Zoe..

Dan liever een I3 voor dat geld..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

IBDL
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 jun 2014 09:04
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door IBDL »

Beste Zoé rijders.

Mijn naam is Paul, en ben sedert oktober 2013 in het bezit van een 3-tal Zoé's (Zen, 17 inch lichtmetalen velgen) ten behoeve van het bedrijf (Import en distributie consumenten elektronica, 2 minuten vanaf de afrit Spijkenisse parallel aan de Groene Kruisweg). Ivm diverse zaken, waaronder laadmogelijkheden, verkeerde verwachtingen, wat technische onvolkomenheden is het bij deze 3 gebleven. (vooralsnog) Gezien de opkomst van de 43kw laadmogelijkheden, en (gelukkig) het afschaffen van de " boete" door Renault voor het snelladen op 43kw begint het voor mij nu echt interessant te worden. Zelf heb ik enkele maanden gereden in een Zoe, tot het moment van levering van mijn Tesla Model S. Ik rij echter nog geregeld in een Zoe bij korte ritten.

Als innoverend bedrijf zijn we erg bewust van de nieuwste ontwikkelingen, ook op het gebied van auto rijden. Wij hebben diverse buitendienst medewerkers en de insteek was (en is nog steeds) om iedereen elektrisch te laten rijden. Echter, we waren ivm de bekende problematiek met laadmogelijkheden, snelheid etc genoodzaakt enkele (zuinige) Renault Clio's diesel te kopen. Als bedrijf hebben wij naast het elektrisch rijden voor ons pand ook geïnvesteerd in o.a. LED verlichting, energie zuinige en zelfs regenererende zaken waaronder en ECO lift. Ik ben geen filantroop, maar wel bewust van o.a. het milieu en probeer een steentje bij te dragen door deze (niet goedkope) investeringen te realiseren. Gelukkig kunnen we dit doen en wie weet, op de lange duur kan het zich wel eens gaan terugverdienen in geldwaarde.

Bij ons pand verwachten we september dit jaar (2014) een 4 tal laadpunten te hebben gerealiseerd op het gedeelte van het eigen terrein welke vrij toegankelijk is vanaf de openbare weg. Hier gaan wij o.a. een 43kw AC station realiseren welke beschikbaar is tijdens onze openingstijden (ma-vr van 08.00 tot 22.00), een 22kw EV-Box met kaartlezer (24/7 beschikbaar, tijdens openingstijden pasje tbv gratis laden te verkrijgen bij de receptie) en 2 punten met diverse aansluitingen waaronder gewoon stopcontact, de blauwe en rode aansluitingen tot een maximaal vermogen van 3x32 a 230v = 22kw. Op het (afgesloten) achterterrein staan nu al reeds 2x22kw en binnen 2x11 kw EV-boxen welke grotendeels zullen vervallen na realisatie van de nieuwe laadpunten aan de voorzijde. We zijn tevens bezig om 187 zonnepanelen te plaatsen tegen het eind van het jaar, dat maakt dan het laden echt groen!

Zolang er géén dikke rijen EV rijders voor de deur zullen staan, zal het laden (en het kopje koffie) gratis zijn voor eenieder. (wil ook het fantastische initiatief van Fastned niet in de weg zitten als ze hun station hier in de buurt openen uiteraard)

Mocht iemand in de buurt zijn van Spijkenisse komen en nu al even willen laden op het achterterrein, stuur dan even een PM, dan regelen we dit.

Veel rijplezier allen!

Gr,
Paul

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 20
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door HarmOtten »

Paul, allereerst welkom op dit forum, en goed om te horen dat je voor je bedrijf voor meerdere ZOE's hebt gekozen! :thumb:
Ik heb wel gelijk een vraag aan je:
Waar heb je precies gehoord of gelezen dat Renault geen extra kosten meer in rekening zal brengen als de ZOE met een snelheid van 43kW geladen wordt?
Tot nu toe heb ik daar namelijk geen officieel bericht van gekregen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

IBDL
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 jun 2014 09:04
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door IBDL »

Dank harmotten,

Renault Nederland heeft mij dit per e-mail bevestigd. Ook staan deze kisten niet meer in de PDF op de website van Renault bij de batterij huur. Ik ben erg blij hiermee, want door de accu huur maakt het rijden met een Zoë al niet goedkoop. Zeker als je 50.000 km per jaar wilt rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 35
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door renault15.17 »

Welkom Paul (en bedankt voor de introductie).

@harmotten: Renault heeft het niet heel uitgebreid gepubliceerd, maar het klopt wel. Er is geen "boete" meer voor 43 kW laden.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ieism
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jun 2014 10:39
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door ieism »

@Paul Super initiatief! Ik snap niet dat zo weinig bedrijven en gemeenten een laadpunt van minstens 22kw aan laten leggen. Het is toch een relatief kleine investering die bijvoorbeeld een restaurant er zo weer uit moet kunnen halen door meer omzet. Voor een gemeente is het helemaal een piepklein bedrag op de jaarbegroting.

Zelf heb ik op de zaak 22kw, omdat dat het maximaal haalbare was in onze situatie. Ik zit in Amstelveen, als eens iemand noodgedwongen moet opladen in die buurt en haast heeft: info apensta ivareisma puntje nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door MartijnEV »

@ieism Dat is fijn, ik kom af en toe in Amstelveen. Mag jouw locatie ook aan ac-lader.nl toegevoegd worden?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroenvanagt
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2014 12:06
Actief als: professional

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door jeroenvanagt »

Beste Zoe rijders,

Mijn naam is Jeroen van Agt. We hebben als OliNo Duurzame Energie in mei 2013 een Renault Zoe Intense aangeschaft.
De aanschaf van de 100% elektrische Zoe past bij de missie van ons bedrijf om over te schakelen naar een 100% duurzame samenleving.

Bij de aanschaf in 2013 hebben ik gelijk geregeld (via stichting e-laad) dat er een publiek oplaadpaal naast mijn huis geplaatst zou worden (ik heb geen eigen oprit) zodat ik de wagen eenvoudig kan laden.

Inmiddels heb ik al behoorlijk wat km erop zitten (> 18.000). Meestal gaat om om lokale ritjes rond Eindhoven, maar soms maken we ook ritten naar Duitsland (opladen bij de RWE palen via een Essent pas die gekoppeld is aan de RWE App), Antwerpen (Belgie) gratis 22 kW laders onder het treinstation in de parkeergarage op vloer -4. In de zomerperiode zijn we ook regelmatig van Eindhoven naar de kust gereden (Domburg) om daar bij een publiek oplaadpaal de wagen weer op te laden voor de terugweg. Door rustig te rijden kan ik Domborg in 1 keer halen vanaf Eindoven. Mijn persoonlijk record staat staat op 185 km :)

De wagen bevalt zeer goed en zelfs met de 'beperkte' range blijk je in de praktijk overal te komen.

[verberg]Het plan was (en is) om uitgebreid te gaan bloggen over de Zoe op onze website http://www.olino.org. Echter vanwege drukte is daar nog niet zoveel van gekomen (maar gaat wel gebeuren :)).

Verder wil ik andere Zoe rijders ook uitnodigen om hun ervaringen te delen op de OliNo website. Hiermee kunnen we nog meer mensen inspireren om 100% elektrisch te gaan rijden. Er staat al een mooi artikel op OliNo van harmotten op de site over zijn vakantie rit naar Zwitserland.

Met vriendelijke groet,

Jeroen van Agt
OliNo.org[/verberg]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

SanderZOE
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2014 21:43
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door SanderZOE »

Al veel gelezen en veel info dankzij alle bijdragen op dit forum kunnen vinden, maar me nog niet netjes voorgesteld. Dus alsnog: Sander is de naam en sinds afgelopen vrijdagmiddag in het bezit van een witte Zoe intens waar het Franse stof nog op zit (import). Interesse in elektrisch rijden had ik altijd al alleen was het nog niet binnen budgettair bereik. Door de lease-actie voor particulieren (ja ik rijd 'm particulier) van Natuur & Milieu (nuelektrisch.nl) veranderde dit. Uiteindelijk na veel wikken en wegen en rekenen toch besloten geen Leaf te leasen maar een Zoe te kopen maar dan tweedehands en direct uit Frankrijk. Scheelt een boel centjes en de auto's zijn nog zo jong (2013 - 6600km) dat er nog fabrieksgarantie op zit.

De bedoeling is dat onze gezinsbak (Scenic) weg zal gaan. We gunnen onszelf nog even wat tijd om te wennen en hopen en verwachten dat het gaat zoals bij velen: het was de bedoeling de benzine-auto aan te houden voor vakanties, lange stukken, veel bagage, maar uiteindelijk wordt de conclusie bereikt: hij wordt nooit meer gebruikt dus we doen 'm weg.

Ben wel heel benieuwd hoe het gaat bevallen - voor werk zie ik het helemaal zitten (ca 27000km per jaar maar zelden meer dan 100km enkele reis) maar met twee kleintjes (bijna 3 en bijna een half jaar oud) en ohja ook nog een hond - en regelmatig veel troep mee want elk weekend gaan we naar onze boot (fanatieke zeilers) ben ik benieuwd hoe het in de weekenden en vakanties gaat bevallen.

De eerste dagen zijn achter de rug. Mijn ervaring is hetzelfde als vele anderen: super. Ik krijg alleen de noodlaadkabel nog niet aan de praat, maar dat zal ik elders wel even 'posten'.

Wordt vervolg na wat meer km's!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18461

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Verwijderd 18461 »

Dag allemaal, ook ik zal me na een tijd alleen meelezen eens voorstellen.
Al bijna 5 jaar houd ik me professioneel bezig met elektrisch vervoer. Van de ZOE was ik meteen enthousiast, maar met de vertraging van de marktstart, het tegenvallende enthousiasme bij dealers en vooral het hele leaserijders/zzp-ers/bijtelling/belastingvoordeelgeweld, waar ik me als particuliere koper bij 'over het hoofd gezien' voelde, werd uitstel afstel.
Nu, bijna twee jaar later heb ik een jong gebruikte ZOE uit Frankrijk gehaald. Zoals Sander hierboven al schrijft: dat scheelt een boel centjes en de fabrieksgarantie zit er nog op. Dat was na een maand veel rijplezier ook prettig: de lader is inmiddels onder garantie vervangen.
Ik woon in Utrecht en laadt regelmatig naast een andere ZOE (van een bedrijf).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in