Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Inmiddels ben ik keurig teruggebeld door de vestigingsmanager en ZE-specialist van R Nieuwdijk Aalsmeer (een erg fijne dealer trouwens). RNL heeft hem laten weten dat de batterijwissel pas in Q2 gaat gebeuren en dat RNL en RCI nog bezig zijn de voorwaarden - en prijs - vast te stellen.
Kortom: we speculeren een boel met z'n allen (en ik doe daar ook aan mee : ) maar er is nog geen officieel standpunt van Renault op dit moment
Dan is de nuttige capaciteit van de nieuwe accu toch 36,5kW: (3100/3500)*41 = 36,5 KW
We hebben op video staan dat Wim Klein van Renault, verantwoordelijk voor ZE, het bedrag van €3.500,00 noemt.
(Ik weet het; zonder lokale toeslagen....)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW
Nou als RCI bedragen communiceert, (tegen mij zeiden ze ook €3500) dan spreken ze elkaar wel tegen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
GertjanVB schreef:Dan is de nuttige capaciteit van de nieuwe accu toch 36,5kW: (3100/3500)*41 = 36,5 KW
We hebben op video staan dat Wim Klein van Renault, verantwoordelijk voor ZE, het bedrag van €3.500,00 noemt.
(Ik weet het; zonder lokale toeslagen....)
Ha, ha, erg leuk! Hopelijk krijgen we niet nog lagere prijzen te horen : )
Zojuist bij de dealer geweest en gevraagd om zo snel als mogelijk de nieuwe accu in te bouwen. Monteur ging komende week op cursus voor de wissel vertelde ze en dat niet alleen de accu vervangen wordt maar ook iets bij de motor dacht hij.
Smartrix-Zoe schreef:Zojuist bij de dealer geweest en gevraagd om zo snel als mogelijk de nieuwe accu in te bouwen. Monteur ging komende week op cursus voor de wissel vertelde ze en dat niet alleen de accu vervangen wordt maar ook iets bij de motor dacht hij.
Ik moet regelmatig afstanden van rond de 160km rijden en dat gaat me gewoon veel tijd opleveren. Die 3500 euro is dan een stuk minder dan een nieuwe Zoe en ik heb nog 16 maanden garantie op alles. (verlengde garantie).
Ook mag ik dacht ik nog MIA aanvragen op deze accu. Scheelt ook weer.
Zelfde hier. Mijn Zoe is nog geen jaar oud en wat extra range zou de inzetbaarheid fors vergroten. Dus zodra de mogelijkheid er is en het bedrag helder is, gaat ook hier de grotere accu er in.
Dat is wel een interessante vraag. Want bij de MIA aanvraag van de auto heb ik de accu ook niet meegenomen. Dus als een nieuwe accu in aanmerking komt voor de MIA regeling, dan had ik bij de oorspronkelijke aanvraag deze dus ook mee moeten nemen...
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Als je het ziet als verbetering van je bedrijfsmiddel dan is het een investering. Of je het nu daadwerkelijk eigenaar van wordt ja of nee.
Bij de Mia regeling staat namelijk
Verbetering van een bedrijfsmiddel
Kosten van verbetering van een bestaand bedrijfsmiddel maakt u om een bedrijfsmiddel geschikter te maken voor het gebruik binnen uw onderneming. Kosten van verbetering komen in aanmerking voor investeringsaftrek, als het bedrijfsmiddel zelf ook in aanmerking komt voor de aftrek. Onderhoudskosten zijn in het algemeen geen kosten van verbetering.
Investeren
Voor de investeringsregelingen betekent investeren: het aangaan van een verplichting ter zake van de aanschaf of verbetering van een bedrijfsmiddel, of het maken van voortbrengingskosten voor een bedrijfsmiddel.
Ik denk dat je misschien toch maar eens eerst met de inspecteur moet bellen. Omdat de accu niet van jou is of wordt, ben jij niet degene die de MIA kan aanvragen. Bij full operational lease is het ook de leasemaatschappij die MIA op een auto aanvraagt. Als je de accu koopt kun je zonder twijfel MIA aanvragen, maar bij huur betwijfel ik dat.
Dit werpt de volgende vraag op: Vraagt Renault de MIA aan bij huuraccu's? En zou dit de huurprijs kunnen beïnvloeden?
Edit: Of kan Renault geen MIA aanvragen omdat het te verbeteren bedrijfsmiddel niet van hun is maar van jou?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Hallo, ben nieuw hier.
De batterij van onze ZOE (06/2015) is gedegenereerd tot onder de 75% en moet vervangen worden.
Dan voel ik er wel voor meteen maar te upgraden naar de 40kWh batterij (voor de "juiste" prijs)
Iemand anders die dat ook aan de hand heeft?
Overigens hebben wij een Quickcharge, waarvoor geen 22 kWh meer wordt aangeboden.
Zit er eigenijk verschil in de batterijen tussen de R en de Q? (zou leuk zijn als we hierdoor automatisch een 40kWh moeten krijgen)
@Martijn S,
Het zou inderdaad leuk zijn als je dan automatisch zonder bijbetalen een 41kWh batterij zou krijgen, maar daar zou ik niet op rekenen. De 22kWh batterij worden immers ook nog gemaakt voor het ZOE Entry model. Omdat ze nu toch al de batterij gaan vervangen, waarvoor vervoer en inbouw nodig is, zou je kunnen vragen of je dan tegen een gereduceerde meerprijs een 41kWh batterij kan krijgen.
De batterijen voor de Q en R modellen zijn hetzelfde.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Vrij normaal gebruik.
Woon-werk is 25km enkeltje, Den Haag - Rotterdam
21K km nu op de teller.
Kennelijk idd een slechte batterij.
Ga vragen wat t extra kost om een 41kWh te krijgen (gelet dat ie toch al vervangen moet worden, en we een hoop voortdurende ellende met de auto hebben)
Die 75% is een berekend getal. In mijn geval was de snelle "degradatie" te wijten aan foute software. Zou bij jou ook zo kunnen zijn.
Of je dat door de dealer wil laten onderzoeken of gewoon hoppa voor de grote batterij wil gaan is natuurlijk je eigen keus
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen
Waar ik wat voor vrees, is dat de gewisselde batterijen gebruikt zullen worden om de 75% SOH-batterijen te vervangen. Je krijgt dan bij het bereiken van de SOH 75% weliswaar een andere batterij, maar helemaal geen nieuwe. Soms is een lage SOH te wijten aan het falen van slechts één van de cellen in serie. Het lijkt mij niet uitgesloten dat zo'n batterijen dan gereviseerd worden en opnieuw in circulatie komen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
zoe2goe schreef:Zou ook helemaal niet erg zijn zolang je leased toch?
Lijkt mij ook geen probleem. Bij een eigen batterij 'voelt' het misschien wel moeilijk. Maar bij lease - zou het mij niet uitmaken. Als het maar goed werkt.
(Bovendien: we moeten zo veel mogelijk naar de circulaire economie toe, waarbij hergebruik en afvalvermindering voorop moet staan. Zie de fantastisch goede documentaire van gisteravond van VPRO Tegenlicht - 'Het Antropoceen')
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
@werikw het lijkt erop dat km-stand niet de meest bepalende factor is voor achteruitgang van SOH. Het gaat eerder op levensduur en aantal (en soort) laadcycli)
Naast de al lopende ingebrekestelling heb ik de status van de accu uitgelezen en de Zoe geeft aan dat die op 80% staat (2 jaar oud, nog geen 20k km op de teller). Heb dit gedeeld met de dealer zodat ze dit mee kunnen/moeten nemen in hun voorstel en in hun overleg met RNL. Immers, doorrekenend mer de huidige degradatie (ja, natte vinger werk I know), zou het zomaar kunnen dat de accu over 6 maanden op of onder 75% komt te staan... food for thought voor accuwissel naar nwe type.. ik zal de uitkomst delen indien bekend.
Elke dag een flinke lading, maar niet helemaal vol is niet erg. Elke dag een beetje tot 100% blijkt funest. De batterij hoeft niet elke dag vol, dus sla een dagje over als het kan.
Dat is wat ik uit de ervaringen op het forum destilleer.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW
Gisteren weer even contact gehad met Bochane en zij gaven aan dat RNL momenteel probeert duidelijkheid te krijgen (en dan ook te kunnen verschaffen) omtrent de mogelijkheid tot accuwissel. Het schijnt dat men nog niet weet hoe, wat, hoeveel etc omtrent deze mogelijkheid.. Eigenlijk gaven ze aan dat ze niet veel meer weten dan de geruchten die, ondermeer op dit forum, de rondte doen. Dus ze konden niet bevestigen:
- dat/of het überhaupt mogelijk zal zijn en zo ja, welke vereisten er dan gelden (welke modellen/modeljaren in aanmerking komen)
- zo ja, per wanneer dit mogelijk zal zijn
- wat de range zal zijn voor de omgekatte Zoe's tov de R/Q90's
- wat de kosten zullen zijn
RNL en Bochane zullen me contacteren zodra ze het weten (als onderdeel van een claim).
GertjanVB schreef:Elke dag een flinke lading, maar niet helemaal vol is niet erg. Elke dag een beetje tot 100% blijkt funest. De batterij hoeft niet elke dag vol, dus sla een dagje over als het kan.
Dat is wat ik uit de ervaringen op het forum destilleer.
Kan ik beamen, >80K kilometers en nog steeds rond te 88-90% SOH.
Laad dan ook zelden geheel vol, alleen als voor een rit het "noodzakelijk" is.
Laadsnelheden alle soorten die maar beschikbaar zijn.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Hmm... ik zet op doordeweekse werkdagen altijd bij thuiskomst de auto aan de 3x16A thuislaadpaal, en laad hem dan gewoon tot 100%, en rijd de volgende ochtend 100km naar kantoor, en daar ook meteen aan de lader tot 100%, en eind van de dag weer terug. En daarmee van 86% in mei 2016 naar 98% SOH in december 2017 gegaan... Geen peil op te trekken dus, dat SOH algoritme...
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Mijn Zoe uit 2013 (42.000 km) heeft nu een batterijgezondheid van ca 85%.
Ik laad de Zoe circa 4 maal per week meestal tot 99% vol. Ik ga laden wanneer er minder dan 40 km over is aan range.
Het zou toch zonde zijn om altijd tot 80% te gaan laden (inleveren 20% van je range) en dan er mogelijk na enige jaren achter te komen dat je er weinig mee opgeschoten bent...
Zeker voor een gehuurde batterij zou ik er al helemaal niet aan beginnen. Stel je kunt de achteruitgang van de batterij gezondheid wel enigzinds vertragen. Dan krijgen mogelijk de gebruikers van de volledige range (helemaal vol laden) eerder een veel betere / of nieuwe vervangende batterij bij het passeren van de 75% batterijgezondheid.....
Ik verkies twee scenario's , 1) het vol tot 100% laden maakt niet zo veel uit en de achteruitgang blijft ver boven de 75% = prima of 2) Het leidt snel tot een daling onder de 75% = ook goed.
MartijnEV schreef:Hmm... ik zet op doordeweekse werkdagen altijd bij thuiskomst de auto aan de 3x16A thuislaadpaal
Wow, wat een weelde. Thuis een 3,7 kWh snurk dinges maar gaat veranderen als de ZE40 binnen is.
MartijnEV schreef:Geen peil op te trekken dus, dat SOH algoritme...
Inderdaad, niet te begrijpen "nog".
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
In reactie op mijn mail met verzoek offerte en termijn richting RCI.
"In antwoord op uw vraag m.b.t. de “battery upgrade” kan ik u vertellen dat dit in de nabije toekomst mogelijk zal zijn (naar schatting juli 2017).
De kosten hiervoor bedragen eenmalig €3.500,-."
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut