Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Misschien een nieuw model???
Want Getrag heeft meerdere 7-traps automaten in het schap liggen welke nog niet gebruikt worden door RENAULT. De vraag is of ze passen op een dwars geplaatste motor...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Domi1963 schreef:Misschien een nieuw model???
Want Getrag heeft meerdere 7-traps automaten in het schap liggen welke nog niet gebruikt worden door RENAULT. De vraag is of ze passen op een dwars geplaatste motor...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Klopt. Maar je hebt gezocht op 7DCT300. Maar als je op de Getrag site zoekt op RENAULT Talisman, dan vind je een 7DCT300 welke maar 300 NM aan kan. Deze bak welke jij vernoemd, wordt misschien gebruikt als de 1.8 TCe in de Talisman komt...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Stoute schoenen aangetrokken en mijn 200Tce laten chiptunen. Wel binnen veilige marges van de bak waardoor de Talisman nu 220pk en 300nm zou moeten hebben. In eerste instantie sceptisch of deze toename het geld waard was. Echter, na chiptuning ben ik er toch wel blij mee. De auto is veel vinniger geworden op het gas en bij flink intrappen krijg ik nu een flinke smile op het gezicht. Voorheen was de koppelcurve vrij vlak waardoor je nooit die push van de turbo en versnelling voelt. Na tunen is dit absoluut wel aanwezig. Met name in de hogere versnellingen gaat ie er hard vandoor.
Voor nu ben ik er in ieder geval tevreden over.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
Oh gaaf! Wat een toeval... zat net weer eens te speuren naar Talisman tuning en 5 minuten later komt jouw bericht binnen.
Waar ben je geweest voor de tuning? Heb je toevallig ook een rollenbank uitdraai gekregen?
Renault Talisman Estate TCe 150 EDC Intens | Gris Cassiopee | 19" Alizarine met Eibach spoorverbreders | Donkerbruin leder | Intens Business Pack | Pack Winter Intens
Imho heeft een rollerbank test alleen nut indien de auto mechanisch is aangepast en/of de optimale afstelling nodig is om de laatste PK's en Nm er uit te krijgen. Daarnaast is iedere bank anders dus een uitdraai zegt dan nog steeds niet veel. Ik weet dus niet of daadwerkelijk 220PK en 300Nm is behaald maar ik voel wel goed het verschil en dat vind ik belangrijker dan een rollerbank uitdraai .
Ik heb de chiptuning laten doen door mobile chiptuning. Goede jongens met veel verstand van zaken en erg behulpzaam. Hebben eerst auto uitgelezen en zagen dat mijn kernwaarden anders waren als hun standaard file. Dus meegenomen en week later, specifiek op mijn auto aangepast, weer ingelezen.
Ik begrijp dat dit niet optimale tuning is maar voor de prijs/kwaliteit/winst verhouding ben ik voor nu tevreden.
Rob
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
Rcupra schreef:Imho heeft een rollerbank test alleen nut indien de auto mechanisch is aangepast en/of de optimale afstelling nodig is om de laatste PK's en Nm er uit te krijgen. Daarnaast is iedere bank anders dus een uitdraai zegt dan nog steeds niet veel. Ik weet dus niet of daadwerkelijk 220PK en 300Nm is behaald maar ik voel wel goed het verschil en dat vind ik belangrijker dan een rollerbank uitdraai .
Ik heb de chiptuning laten doen door mobile chiptuning. Goede jongens met veel verstand van zaken en erg behulpzaam. Hebben eerst auto uitgelezen en zagen dat mijn kernwaarden anders waren als hun standaard file. Dus meegenomen en week later, specifiek op mijn auto aangepast, weer ingelezen.
Ik begrijp dat dit niet optimale tuning is maar voor de prijs/kwaliteit/winst verhouding ben ik voor nu tevreden.
Rob
Gewoon voor en na op de rollenbank om de toename in vermogen en koppel te zien is toch wel leuk hoor en mi een must alsook de vorm van de curve.
Leuk absoluut maar niet als ik dan tweemaal zoveel moet neertellen voor een curve op papier. Ik voel het liever. Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
Nou er lopen heel wat beunhazen in dat circuit dus ik zou altijd een rollenbanktest willen zien want meten is weten. Dat ie sneller voelt geloof ik maar of de chip doet wat hij beloofd?
Meerprijs van een test bij een tuner valt mee want zal rond de 100,- liggen.
Ik heb mijn 150pk laten tunen, maar is gewoon het zelfde motorblok, maar meer afgeknepen. Ben er wel blij mee dat ik het heb laten doen, want de std 150pk heeft wel erg weinig koppel.
Overigens ga ik m deze maand weer origineel maken, want hij gaat terug naar de leasemaatschappij, einde contract.
Renault Talisman Estate TCe 150 EDC Intens | Gris Cassiopee | 19" Alizarine met Eibach spoorverbreders | Donkerbruin leder | Intens Business Pack | Pack Winter Intens
Dank voor de reactie.
Ja met de 150 pk had ik het 100% zeker laten doen.
De 200 pk versie zou van 200 pk / 260Nm naar 225 pk / 300 Nm gaan.
Vraag me nog steeds af in hoeverre je dit zou merken...
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goeden dag allemaal ik hoop dar jullie eigen brandstof tanken weer lekker vol zitten na de kerst.
Ik wil me renault clio v laten chiptunen maar ik lees ook dat het bijna nergens mogelijk is waarschijnlijk vanwegen een blokkade op obd2 poort.
Weet...