Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Afgelopen zaterdag inter@ctive verlengd. Maandag erna was helaas mijn account leeg. Geen auto meer in het account en de app geeft de melding dat het voertuig ongeldig is. Het opnieuw invoeren van de auto met vinnummer en activatie code geeft een onbekende melding. Via de chat van Renault geven ze aan dat ik langs de dealer moet rijden, bij de dealer geven ze aan contact op te nemen met Renault NL. Vanmiddag maar even bellen met Renault NL.
Vandaag terug gebeld door Renault NL en heel vriendelijk geholpen, helaas kreeg ook Renault NL mijn account niet aan de gang. Zelfs niet met de nieuwe activering codes en nieuw account. Er wordt door Renault NL verder onderzocht wat het probleem is.
Ik heb een nieuwe telefoon (android) en nu vraagt de app om een activatiecode. Maar als ik de activatiecode van 4 jaar geleden invul, komt er een melding "check geldigheid contract". Iemand enig idee wat te doen?
NB op mijn oude telefoon werkt de app nog prima.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Heb het opgegeven om het te begrijpen. Op mijn iPhone werkt het niet, op de iPad wel. Zelfde activatiecode op beide apparaten gebruikt. Ik gebruik de app niet meer, van de NewMotion app krijg ik een seintje als ze vol is, via SocialCharging krijg ik ook een bericht als ik dat wil. Vele app's hebben ivm een nieuw protocol dergelijke mogelijkheden als je je laadpas koppelt.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Renulault15.17 even Renault Nederland bellen dan schieten ze een call in en wordt je terug gebeld.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en bleek ik in eens een heel ander activatienummer te hebben. Na de nieuwe ingevoerd te hebben was het probleem opgelost. Bij mij gebeurde het ook met het verwijderen en opnieuw installeren van de app.
Ik heb ze ook moeten bellen, maar na doorgeven van VIN-nummer hebben ze het geregeld.
Wel had ik 1x uitval van de Internet verbinding van R-Link, wat zich niet oploste in 1 week.
Maar dat was op te lossen door zekering 21 even eruit te halen.
[quote="Luc Weide"]Ik ben nog steeds verliefd op mijn Zoë.
Maar als die InCompeTente idioten van de R-Link
niet verdomd snel SERVICE gaan leveren,
dan is dit mijn eerste EN LAATSTE Renault.[/quote]
Luc,
Ben het helemaal met je eens. Ik ben er zelfs van mening dat door dit systeem de verkeersveiligheid in gevaar komt. Te veel aandacht nodig om het e.e.a. goed te krijgen. Ik denk hierbij een NP, de kleuren, oude kaart gekregen bij nieuwe auto, verspringen van 2D naar 3D, geen verkeersinfo bij DAB+ etc. Gewoon slecht produkt.
Vandaag een nieuwe app van Renault.
Was wel even weer zoeken naar de activeringscode, maar werkt direct.
De oude kwam met een wat wazige wijziging melding.
Zo ziet ie eruit.
fullsizeoutput_320.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Life Q210 van oktober 2013 -> mei 2017 (87000 km) als VanAssen op dit forum
Zoe Life Q90 van mei 2017 -> april 2020 (30700 km) als VanGieterveen op dit forum
Zoe Intens R135 Intens april 2020 -> ?
serverfout, serverfout, serverfout, serverfout, serverfout, serverfout, etc met registreren activatiecode, hebben ze nu nog steeds die oude PentiumII eraan hangen????
Update 11.47 uur: gelukt! Het werkt!
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Ik kreeg dat ook. App verwijderd en weer opnieuw ingelogd en toen werkte hij weer. Er zitten nog wel wat eigenaardigheden in. Updates op de batterij status kwamen laat door ( hickup ?). Als je “openen” bij “Climate control” drukt dan gaat de airco aan. Opletten dus want de uitknop heb ik nog niet gevonden. Ook als je een airco tijd instelt kan je hem niet verwijderen. Ook hier mee oppassen.
Verder mooie app met nuttige functies zoals de routeplanner via laadpunten.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Hij ververst niet de actuele stand van het laden. Bij de routeplanner bestaan helaas geen Fastned laadplekken, wel Allego.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Verversen laadtoestand inderdaad, ook niet met de Iphone pulldown. Uitloggen en inloggen helpt ook (nog) niet.
Inderdaad jammer dat FN er nog niet bij staat.
Zoe Life Q210 van oktober 2013 -> mei 2017 (87000 km) als VanAssen op dit forum
Zoe Life Q90 van mei 2017 -> april 2020 (30700 km) als VanGieterveen op dit forum
Zoe Intens R135 Intens april 2020 -> ?
Ergens wel actief met updaten batterij status. Zie eerdere post tijdens laden.
Weet nog niet of tijdens actieve laadproces dit frequenter is.
8072653F-90CC-4AD8-B595-30E168FA2531.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Life Q210 van oktober 2013 -> mei 2017 (87000 km) als VanAssen op dit forum
Zoe Life Q90 van mei 2017 -> april 2020 (30700 km) als VanGieterveen op dit forum
Zoe Intens R135 Intens april 2020 -> ?
Via Google vond ik een site van iemand die sinds een maand een Zoë rijdt en die had ook GEEN activatiecode.
Bleek dat haar auto nog niet was aangemeld en dat is achteraf geregeld.
Ik heb ook nog geen activatiecode !!!
Ik krijg de indruk dat ze bij Renault oude schoenen weggooien
VOOR ze nieuwe hebben geïnstalleerd.
Ik neem aan dat ik vandaag of morgen of overmorgen (als ze tijd hebben bij Renault)
wel een email krijg met zo'n activatiecode.
Vragen bij de dealer.
Bij onze eerste Zoë (nieuw) moest ik er ook om vragen toen ik er tegen aan liep bij de eerste ZE-app.
In 2013 was men er nog niet aan gewend.
Bij onze tweede Zoë (ook nieuw) kreeg ik hem er direct bij.
Wel bewaren.
Zoe Life Q210 van oktober 2013 -> mei 2017 (87000 km) als VanAssen op dit forum
Zoe Life Q90 van mei 2017 -> april 2020 (30700 km) als VanGieterveen op dit forum
Zoe Intens R135 Intens april 2020 -> ?
Ik had de activatiecode onderaan in het mailtje staan die ik gisteren ontving met het verzoek de nieuwe app te downloaden.
Tijd tot vol kun je zien door de resterende kilometers even naar links te swipen.
Sms melding dat de auto vol is en dat er iets fout gaat bestaat helaas niet meer. En ook de laadhistorie is weg.
[quote="Mrtn83"]Ik had de activatiecode onderaan in het mailtje staan die ik gisteren ontving met het verzoek de nieuwe app te downloaden.
Oh, je hebt me op een idee gebracht. Mailbox gecontroleerd en inderdaad zat het mailtje dat je bedoelde in de SPAM-box. Gelukt nu! Dank voor het me op het goede spoor zetten
Kak, activeringscode... niet te vinden natuurlijk en geen email van Renault gehad. Bah. Morgen de dealer maar eens bellen.
Wel bijzonder dat dit zo van de een-op-andere dag in gang gezet is...
Dit is wel een lekker plaatje. Ook in de auto, maar nu ook in de app.
12EE71A5-832F-43D3-A279-F7CA14144040.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Life Q210 van oktober 2013 -> mei 2017 (87000 km) als VanAssen op dit forum
Zoe Life Q90 van mei 2017 -> april 2020 (30700 km) als VanGieterveen op dit forum
Zoe Intens R135 Intens april 2020 -> ?
Of zoals in mijn geval mailden ze de verkeerde activatie code. Gelukkig had ik de goede op mijn Google Drive....
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Stamp schreef:Hoelang de laadsessie ongeveer duurt geef de app ook niet aan.
Als je aan het laden bent dan komen er twee "balletjes" onder in het scherm met de halfronde cirkel (bij iOS). Je kan dan naar rechts swippen in de cirkel en dan geeft ie de laadtijd aan. Terug naar links kom je weer in het percentage scherm. Het is even een weetje en een standaard app functie.
Het updaten heb ik nog niet op snelheid kunnen betrappen. Daar zal een app of server update misschien verbetering in brengen. Mogelijk komt de laadhistorie dan ook terug. Of de sms/e-mail functies.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hierbij de link naar een Wikipedia achtige site met technische info over de Twingo 3. Elektrische schema’s, onderhoud, plaats van sensoren enz. enz…. Wel in het Frans maar met Google Translate met de camera gaat het prima.
Nog steeds krijg ik bij updates van de software in mijn auto de melding dat 0% is gedaan.
Nu zie ik in mijn contracten de volgende melding:
Pack remote services is in behandeling.
ik heb de garage al gemaild (4 en 8 april, dus snel zijn ze niet) en...
nu heb ik een setje op de sloop gezien in het leer,
is dit zo 1 op 1 over te zetten onze kadjar komt uit 2016 en de nieuwe set uit 2019
zal alleen een stroom kabel moeten leggen voor de verstelling
Ik heb een paar nieuwe koplampen gespot op het internet, zogenoemde “angel eyes”. Ik vind deze er geweldig uitzien en wil deze graag bestellen. Maar volgensmij zijn dit led lampen, en in de beschrijving staat de de “elektrische...