Dit antwoord heb ik vandaag ontvangen van Renault NL.
Onze helpdesk heeft een aantal aanbevelingen uiteengezet voor een manier waarop u het e-mailaccount van Ziggo mogelijk zou kunnen configureren. Voor het instellen van de inkomende server adviseren wij pop.ziggo.nl:110 te gebruiken. Neem contact op met de e-mailprovider voor de uitgaande server inzake de beveiligingsinstellingen: no/ssl/tls. Wanneer de normale inloggegevens niet werken probeer dan in te loggen zonder @ziggo.nl. U zou ook nog kunnen overwegen eens de verschillende fora te raadplegen om hiermee de ervaring van andere Ziggo gebruikers te lezen. Zodat u mogelijk op de hoogte bent van welke configuratie men gebruikt om een e-mailaccount in te stellen op software van een derde partij. De configuratie zou namelijk hetzelfde moeten zijn voor iedere gebruiker van deze provider. Voor meer informatie over het instellen van uw Ziggo e-mailadres adviseren wij u de website van Ziggo te raadplegen via de link,
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/e- ... stellingen of contact met hen op te nemen.
Wellicht ten overvloede maar hierbij nog een korte instructie voor het instellen van een ander e-mailaccount op uw R-Link systeem;
-Op het R-Link systeem in de auto gaat u naar de pagina van de e-mail waar u de foutmelding ontvangt dat er geen mail gevonden is.
-Vanaf daar naar het + teken in de rechter onderhoek
-Dan kiezen voor parameters
-Andere e-mail account
-Ander
-U komt nu op het scherm met uw e-mail inloggegevens, kies voor volgende
-Het scherm erna heeft rechts onderin 3 keuzes: geen, ssl en tls. Hier kiest u voor geen en bevestigt dit door “aanmelden”
Met het bovenstaande heeft u het beveiligingsniveau teruggebracht voor de inkomende server. Als u op volgende drukt kunt u het proces herhalen voor de uitgaande server.
Aangezien Ziggo een serverbased provider is en geen webbased provider (zoals Gmail, Hotmail en Yahoo) kan dit voor problemen zorgen door de hoogte van beveiliging van uw provider. R-Link wordt aangestuurd door een Franse server en kan dan niet worden toegelaten door uw e-mail provider.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u nog veel rijplezier met uw Renault Captur toe.
Met vriendelijke groet, Kind Regards, Cordialement,
Dhr. W. HALF
Consultant Back Office - Afdeling Klant Relaties
Directie Service & Kwaliteit
Renault Nederland N.V.
Postbus 75784 - 1118 ZX - Schiphol
Tel. : 0800-0303
@:
klantrelaties@renault.nl
www.renault.nl