horten en stoten bij koude moter


zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Die pistonpenlagers gaan echt niet zomaar stuk. Downsize blokjes zijn sterker geconstrueerd dan jij denkt.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Die blokjes zijn natuurlijk sterk genoeg, maar als er een factor 100 meer wissellasten optreed slijt 1 en ander 100 keer sneller.
Het valt dan wel ruim binnen de constructiesterkte, maar overschrijd het aantal cycles 100 keer sneller.
Geen 1 benzine blokje is ontworpen voor 2 miljoen km..(20000km x100)
Is echt geen rocketscience.
Maar heeft niet veel nut om er verder over te filosoferen denk ik.
De toekomst zal het ons leren.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door mechanic »

Een pistonpen is niet gelagerd,is gewoon een stukje metaal wat de zuiger aan drijfstang bevestigd. Vastgezet met 2 borgclipjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

Waar haal jij die 100 wissellasten vandaan? De motor loopt misschien bij bepaalde toerentallen/ lasten niet soepel, maar dat verhaal van wissellasten op motor componenten kan ik niet rijmen.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Slijt dat niet dan?
Zit er bovenin de drijfstang geen lagerbusje?

Wissellasten, ik bedoel de wissellast tussen gas erop, en gas eraf.
De tce doet dit zelfstandig, 100 keer per minuut ongeveer, bij constante snelheid rond 2000tpm.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Thomas84 »

Kad in mijn Jar. schreef:Die blokjes zijn natuurlijk sterk genoeg, maar als er een factor 100 meer wissellasten optreed slijt 1 en ander 100 keer sneller.
Het valt dan wel ruim binnen de constructiesterkte, maar overschrijd het aantal cycles 100 keer sneller.
Geen 1 benzine blokje is ontworpen voor 2 miljoen km..(20000km x100)
Is echt geen rocketscience.
Maar heeft niet veel nut om er verder over te filosoferen denk ik.
De toekomst zal het ons leren.
Dan zou ik me eerder druk maken over het fijne start-stop systeem. Zodra de auto start is je smering nog niet optimaal, en juist dan is het cruciaal. De wisseling in belasting merkt de motor niks van, bereken de krachten maar eens als je een keerje tot 4.500/5.000 doortrekt op je lager. Die schommeling bij 2.000 toeren is echt verwaarloosbaar. Ga maar eens na wat voor toerentallen de turbine van je turbo draait tijdens een ritje. Vollast, deellast, gas los.... Die schommeling tijdens t inhouden ga je echt niet merken aan slijtage.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 6360

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Verwijderd 6360 »

Interessante discussies ...

Ik vergelijk het horten en stoten - ben een pechvogel uit België die er ook last van heeft met een Kadjar benzine geleverd in october 2015 - met het rijden met benzine van een te laag octaangehalte. Ik verduidelijk :

Ik reed vanaf 1998 tot 2000 een Laguna die absoluut geen eurosuper 95 kon hebben. Als je een tank eurosuper 95 vulde, gingen de kleppen van de 1800 cc benzinemotor danig aan het kletteren dat je verstijfde van schrik als je het klaaggeluid aanhoorde. Net alsof je dringend een versnelling lager moest schakelen.
Door even octaan 98 te tanken verdween het euvel.

Wat zei m'n garagehouder daar toen over ? Uitkijken ... want blijven rijden met die benzine octaan 95 is moordend voor je motor en in casu de kleppen en zuigers die door ongunstige verbranding en onjuiste ontstekingstijdstip werkelijk "verbrand" geraakten na verloop van tijd ...

Dat is nu exact wat ik vrees voor mijn Kadjar.
Het horten en stoten lijkt verdraaid sterk op hetgeen ik hierboven beschreef.
98 octaan tanken haalt nu uiteraard niks meer uit.

Ben ik er totaal naast als ik ons huidige probleem van horten en stoten vergelijk met de Laguna octaan historie van weleer ?

Benieuwd hoe de ooit genaamde "Régie Nationale Des Automobiles Renault" DAT gaat oplossen ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door mechanic »

De oude motoren reden en rijden prima op euro 95? Denk dat er een ander euvel aan de hand was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 6360

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Verwijderd 6360 »

mechanic schreef:De oude motoren reden en rijden prima op euro 95? Denk dat er een ander euvel aan de hand was.
O ja ? Dat had ik graag geweten. :shock:
Even dit onderwerp verplaatst naar Laguna.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

Enkel bij sommige sportwagens is RON98 echt voorgeschreven. Uiteraard kan het geen kwaad om RON98 te tanken. In dat geval moet je echter niet denken dat het baat heeft bij één tank, dan moet je het dus altijd tanken.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door WillemS »

Sterk opgevoerde motoren hebben behoefte aan een beter ontbrandbaar mengsel en zullen gaan "pingelen" bij ron95 de fabrikant zal dan ron98 gaan voorschrijven. VW doet dat bij de lichtere TSI/GTI motoren(met turbo dus).
Op moderne motoren zit een klopsensor die registreert het "pingelen"en zal een signaal afgeven aan de elektronica die vervolgens ingrijpt door minder brandstof in te spuiten, dit om motorschade te voorkomen. Zit zo'n klopsensor niet met het exact juiste moment aan het motorblok geschroefd dan zal deze niet goed werken, ook kan de sensor defekt zijn of raken. Dat merk je dan omdat de motor niet lekker loopt.(Dit kan met de Laguna van Fluence aan de hand geweest zijn).
Het pingelen komt voor bij lage toeren en zware bealasting,die hoor je het best, en bij hoge toeren, zgn.Highspeed knock, die hoor je praktisch niet. In beide gevallen zal bij langdurig hiermee doorrijden ernstige schade aan en in de motor ontstaan.
mvg Willem S

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

@ WillemS

Vooral met hoge compressie motoren is RON98 een vereiste, zoals de oude M3 motor (E30 tot de F30). Zoals je aangeeft heeft de zogenaamde pingel sensor de noodzaak om RON98 te tanken bij veel motoren kunnen wegnemen. Bij de huidige generatie TSI motoren wordt gewoon aangeraden RON95 of hoger te tanken. Zelfs de hoge compressie motoren van Mazda (SkyActiv = 14:1) kunnen zonder problemen op RON95 rijden.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door larsdijkstra 16v »

in mijn 19 16v tank ik ook altijd goede RON 98 (niet van de Tango bv...) het verschil is duidelijk te merken: soepeler draaien, klimmen in toeren gaat iets makkelijker etc
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

vandaag gesprek gehad met dealer , moet zeggen vrij positief verlopen . is evt bereid de auto om te ruilen voor een gelijkwaardige auto , helaas had hij die niet staan , had wel een andere met minder opties ,dus zou ik moeten inleveren op tov wat ik nu heb.
op de andere optie was hij ook positief , wil zeggen dat hij met RN in overleg ging om na de update een brief te laten versturen waarin wordt gegarandeerd dat het niet van invloed is/was op de levensduur van de auto.
ook een optie/offerte gekregen om een nieuwe te kopen ,helaas gaat dat niet met gesloten beurs, dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden, wordt wederom vervolgt.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door mechanic »

Een eenvoudige f3p motor,de 1.8 8v, of b18u bij Volvo rijdt prima op 95. Zonder motorklop.
Zal niet zeggen dat het niet waar is dat deze op 98 beter draait,maar op 95 moet het zonder problemen kunnen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 6360

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Verwijderd 6360 »

-> aangezien hier een discussie over de Renault Kadjar gevoerd wordt, is het item van 95 en 98 octaan benzine overgeplaatst naar het topic "Laguna".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jan021171
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 87
Lid geworden op: 02 dec 2015 21:05
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door jan021171 »

en is het inmiddels al opgelost ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

nee helaas nog niet , we liggen te ver uit elkaar moet teveel inleveren als ik vernieuw , en 1-1 overzetten hebben ze niet met de zelfde opties , als het goed is belt de dealer morgen met een ander voorstel , anders toch naar de geschillencommissie denk ik, erg jammer
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mp3
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 nov 2014 15:22
Actief als: particulier
Locatie: belgie

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door mp3 »

Shit, hou mijn hart vast, mijne wordt deze of volgende week geleverd
Kadjar bose tce titanium grijs,safety pack,parking pack,leder pack,winterpack downgrade 17’’!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jan021171
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 87
Lid geworden op: 02 dec 2015 21:05
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door jan021171 »

wat ik niet begrijp is dat de mensen die er niet tevreden over zijn en het inhoud zat zijn er geen zaak van maken .
je staat volledig in je RECHT als je de koop doet ontbinden .
brief laten schrijven door een jurist de dealer/renault nederland 2 weken de tijd geven voor reparatie of herstel.
en daarna koop ontbinden auto inleveren en geld terug .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door WillemS »

En zo is het maar net !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Tja Jan, ik zat ook op het randje v.w.b koop ontbinden, maar nu is er een toezegging voor Juni v.w.b. een oplossing..
En deze week word er voor een paar duizend euro aan de auto hersteld (zie ander topic) ...en ik heb er een trekhaak van 1000 euros onder laten zetten een tijdje geleden.
Dat maakt het allemaal wel wat ingewikkelder.
Als de mijne netjes gespoten is straks en het probleem (kleurverschil-ander topic) is daarmee opgelost wacht ik wel tot Juni op de oplossing voor horten en stoten.
Eerlijk is eerlijk, Rlink voldoet na de update aan mijn verwachtingen.(vooral achteruitrijcamera start nu in seconden op!)
Ik maak 80% snelweg kilometers (20000 p/j maar) daardoor horten misschien wel vol te houden tot Juni.
Ik hoop wel voor de zomervakantie probleem-vrij te zijn met de KJ, want dan weer 3500KM in 3 weekjes:-) en dan moet ie echt hard werken.
Duimen v.w.b spuitwerk, dat word het kantelpunt.
Horten en stoten komt goed denk ik, hoop dat de motor niet teveel geleden heeft daarvan.
Ik merk namelijk wel dat als ik de auto start deze bij stationair een raar geluid maakt...
Maar heb het nog even als autofobisch-hypochonder gedrag van mezelf bestempeld:-)
Immer hoopvol op goede afloop.

(doet de TukZon het goed:-)? )
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

Hoi Jan , Heeft mijn advocaat gedaan , ze beroepen hun eigen op het feit dat het probleem te gering is en er een oplossing voor komt (juni) die het vermindert en of oplost , dus gingen niet akkoord met ontbinden , dan moet je verder met evt een rechtszaak of naar de geschillen commissie , laatste vergt veel tijd , en rechtszaak gaf mijn advocaat aan dat het niet zeker is wat die zal beslissen , en ook dan moest er een deskundig oordeel komen van een derde partij
@Kad in mijn Kadjar , kreeg van de dealer te horen dat als het probleem is opgelost dat we dan een brief kregen met daarin de opmerking dat het e.a. gegarandeerd geen invloed heeft op de levensduur van de auto, hoe ze dit nu al kunnen roepen terwijl ze nu nog niet zeker weten of het gaat werken verbaast mij ten zeerste. vandaar dat mijn dealer wel de auto wilde omruilen voor een gelijkwaardig model, helaas had hij die niet op voorraad ,dit omdat ik al de opties heb die er waren en daar ontbrak het bij de voorraad aan.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jan021171
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 87
Lid geworden op: 02 dec 2015 21:05
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door jan021171 »

ja de hyundai tucson doet het naar volle tevredenheid .
sta nog steeds achter de beslissing om de koop te laten ontbinden van mijn kadjar.
ik was er ook mee bezig toen was hij 1 week oud misschien heeft dat er mee te maken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

ik was er ook vanaf week 1 mee bezig , meteen gemeld , maar vertrouwde erop dat er snel een oplossing zou zijn , niet dat het 9 maanden gaat duren ,
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



andreas1
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 okt 2015 13:33
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door andreas1 »

Kadjar Bose benzine van 2 feb. in mijn bezit geen last van hik,wagen en motor rijden soepel.Dus niet ieder Kadjar bezitter
geef last van horten en stoten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

klopt heb ik ook al gehoord , ander forum schrijver had al mail wisseling gezien waarin geschreven stond dat het een bepaalde serie tce motoren betrof , de dealer geeft zelf ook aan dat het probleem alleen de eerste serie betreft en de latere kadjars er geen last van hebben , vandaar ook mijn verbazing dat ze nu al wel aangeven dat de update er in juni komt en de auto gegarandeerd geen vermindering van levensduur van onder vindt
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Ik ben zojuist onverwacht gebeld door RN (naar aanleiding van een eerder contact met hun, vorig jaar) betreffende mijn (onze) klacht over het rijden met horten en stoten, met de mededeling dat nieuwe software nu in testfase is en in Augustus a.s. beschikbaar moet zijn. Er wordt hard aan dit probleem gewerkt teneinde de vele klachten over de Tce 130 benzinemotor op te kunnen lossen. Ongevraagd heeft men mij toegezegd om mij ook tussentijds op de hoogte te zullen houden. Afgesproken dat ze mij in ieder geval in Juni weer gaan contacten.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

zo das lekker dan , weer twee maanden verder dan eerst belooft , ik had juni gehoord en is ook schriftelijk bevestigt ,
gaat lekker die communicatie daar . dan heb ik de auto al 11 maanden , je krijgt sneller een kind.
gaat het maar weer even doorgeven aan de advocaat van de rechtsbijstand. bedankt voor de info.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Capture Orange,
Ik heb gehoord dat je dan wel een setje 19" wielen cadeau krijgt voor geleden leed:-).
Dat maakt ook weer wat goed toch?
Eerlijk is eerlijk, als budget onbeperkt was zou ik graag 19" velgjes hebben... (model:extreme)
Vond 31000 eurootjes wel genoeg voor een niet premium autootje eerlijk gezegd.
Dus heb panodak en de velgjes maar laten liggen destijds..

Hoop el dat het voor de zomer is opgelost...(Juli)
Anders wel echt een super domper....niet dronken en wel hikkend door zuid Frankrijk...:-)
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 63
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rmdkg685 »

vandaag een nieuwe kadjar besteld , wilde niet wachten op de update , ook de dealer kon me geen zekerheid er over geven , zijn goed tot elkaar gekomen , kost me wel geld maar heb ik er wel voor over. zelfde kadjar besteld als we hebben, nu wachten tot levering vermoedelijk half sept.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Hoezo dezelfde Kadjar besteld? Ben je niet bang voor dezelfde problemen?
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Vind ik ook.
Anderzijds zou je versteld staan hoe de waardevermindering van je auto toeslaat na pakweg een half jaar.
Dure grap. :(
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door WillemS »

Ja, de afschrijving is de eerste 2 jaar het grootst, daarna gaat het veel geleidelijker.
Dus wil je een 2e hands, koop dan en wagen van tussen de 2 en 3 jaar oud en rijd deze helemaal op, mits goed onderhouden gaat deze dan nog zeker 15 jaar mee..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Guglielmo schreef:Ik ben zojuist onverwacht gebeld door RN (naar aanleiding van een eerder contact met hun, vorig jaar) betreffende mijn (onze) klacht over het rijden met horten en stoten, met de mededeling dat nieuwe software nu in testfase is en in Augustus a.s. beschikbaar moet zijn. Er wordt hard aan dit probleem gewerkt teneinde de vele klachten over de Tce 130 benzinemotor op te kunnen lossen. Ongevraagd heeft men mij toegezegd om mij ook tussentijds op de hoogte te zullen houden. Afgesproken dat ze mij in ieder geval in Juni weer gaan contacten.
Nou ja, blijkbaar worden jullie in Nederland toch meer "verwend" door Renault als wij Belgen. Met hetzelfde probleem opgezadeld sedert januarii 2016, worden wij bijlange niet zo goed op de hoogte gehouden ...
Zou dat te maken hebben met het feit dat het probleem nauwelijks voorkomt in België ?
Verdraaid zeg, na bijna 30 jaar klant, stelt Renault mij echt teleur. :discuss: :fp:
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

@ captur orange,

Kan je via je rechtsbijstandverzekering niet proberen om de geleden schade (afschrijving) vergoed te krijgen van Renault NL?
Jij wordt nu onterecht geconfronteerd met kosten door een tekortkoming van Renault.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht