Ik heb het woord "vuilverbrander" ook wel eens in de mond genomen en inderdaad is het niet het beste woord in de discussie.
Maar omgekeerd krijgen we EV rijders ook het verwijt dat een EV met een kolencentrale verbonden is.
Nou is dat makkelijk te counteren, maar de stemming is gezet jammer genoeg.
Dus het is niet gemakkelijk. Verwijten naar elkaar hoofd slingeren werkt niet positief in de discussie.
Cijfers als kosten per km (pure brandstof / energie kosten per km) lijkt beter te werken.
Ook het grapje omtrent "hoe ver kan je met deze auto komen" dat je net zover komt als met de ICE, maar duurt ietsjes langer gooit de zaak ook om in een wat relaxter sfeer.
Fastned blijf ik een goed initiatief in de stap naar een volledige EV mobiliteit. Alleen is de kW prijs te....
Snap dat het geld moet gaan genereren, maar ietsje minder mag ook wel in de aanloop.
Heb een partijtje certificaten, maar ga voorlopig nog niet bijkopen.
Eerst maar eens de financiële rapportages voorlopig volgen en dan zien we wel weer.
Verder is het feit dat de staat, wanneer het fossiele tijdperk vervaagt, een alternatieve inkomstenbron moet gaan hebben is logisch. Wegenbelasting vrijstelling vind ik dan ook geen goed middel nu. We gebruiken ook de wegen, dus...
Maar belasten van vervuiling (b.v. net als roken op gezondheid, vet en suiker in voeding) vindt ik prima om e.a in goede zin te versnellen.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok