Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Vandaar dat je laatst aan de grijze paal stond @VelduilEr zijn op dit moment registratieproblemen bekend.
Ons technisch team probeert dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Neem contact met ons op via het contact formulier zodat wij uw account handmatig kunnen activeren
Laadprobleem Zoe
-
zoe2goe
- Gerespecteerd lid

- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
velduil
- Lid

- Posts in topic: 3
- Berichten: 54
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 14 jun 2014
- Laatste bezoek: 17 jan 2019 00:31
- Actief als: professional
-
Wytze
- Lid

- Posts in topic: 9
- Berichten: 70
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 26 jun 2016
- Laatste bezoek: 24 apr 2022 11:23
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Nou mijn post is gebaseerd op de contacten met Jeroen Hogenstijn. De commerciële enthousiaste EV verkoper. Het feit dat ik bij proefrit zo de werkplaats in reed en even een praatje maakte met een ook al enthousiaste monteur die gewoon technische vragen ging beantwoorden zonder dat de receptionist ingreep, en het feit dat het een kleine vestiging is.zoe2goe schreef:Wytze adviseert Renault Nieuwegein. Ik neem aan dat hij daar goede ervaringen heeft en dat is top.
Daarbij werd ik in Hilversum netjes geadviseerd ivm EV contact op te nemen met Jeroen om mijn vragen gewoon goed te kunnen beantwoorden.
Kortom, een goede ervaring.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
velduil
- Lid

- Posts in topic: 3
- Berichten: 54
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 14 jun 2014
- Laatste bezoek: 17 jan 2019 00:31
- Actief als: professional
Re: Laadprobleem Zoe
Waarschijnlijk is Jeroen een bevlogen persoon maar ik krijg net een offerte per mail van 1 van zijn collega's om mijn huidige Zoë in te ruilen op een nieuwe en deze persoon wist mij wekelijk niets te vertellen over de nieuwe Zoë. hij wist niet welke type,s er waren of wat de verschillen zijn. hij deed wat ik op het internet ook kan doen en configureerde het volgende in elkaar. Dus hoewel ze vriendelijk zijn daar moet je echt de juiste persoon treffen.
nog even de offerte hier onder mijn Zoë is precies 3 jaar oud en nog geen 60 duizend op de teller
Koop offerte voor een nieuwe Renault
ZOE Q90 Intens Quickcharge - Batterijhuur 26.690,00
Opties (totaal***) € 195,00
Extra's (totaal***) € 89,00
Rijklaar imp. + Afleverpakket € 764,09
Blanc Nacre QNC Harmonie Carbon Foncé € 695,00
Subtotaal 28.558,00
af / Inruilwagen 7.500,00
af / Korting 1.000,00
Totaal factuurbedrag (incl. BTW) € 20.058,00
nog even de offerte hier onder mijn Zoë is precies 3 jaar oud en nog geen 60 duizend op de teller
Koop offerte voor een nieuwe Renault
ZOE Q90 Intens Quickcharge - Batterijhuur 26.690,00
Opties (totaal***) € 195,00
Extra's (totaal***) € 89,00
Rijklaar imp. + Afleverpakket € 764,09
Blanc Nacre QNC Harmonie Carbon Foncé € 695,00
Subtotaal 28.558,00
af / Inruilwagen 7.500,00
af / Korting 1.000,00
Totaal factuurbedrag (incl. BTW) € 20.058,00
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
hugovdw
- lid

- Posts in topic: 46
- Berichten: 136
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 17 nov 2016
- Laatste bezoek: 02 dec 2021 10:53
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
<frustratie>
Net de Zoe opgehaald bij Bochane Almere: ze zeggen dat ze de laadunit hebben vervangen, maar helaas: hij spuugt de laders allemaal uit. Behalve 1 langzame lader..
Ik heb zo'n simpele diagnose tool en heb de Zoe uitgelezen, waarbij ik maar liefst 6 foutcodes lees.. Morgen weer terug naar Bochane Almere..
Even for the record: ik heb de auto op 5/12 gekocht, op 7/12 opgehaald, op 12/12 bij Almere neergezet en nu op 16/12 opgehaald. Dus welgeteld twee dagen mee kunnen rijden.. Word er moedeloos van.. (oh ja, geen reactie op e-mails, ik word niet teruggebeld en Bochane Zeist, Pa***k Sch****r, geeft aan dat ik morgen maar weer naar Bochane Almere moet rijden. Ik betaal dus a) wel accuhuur, b) 14500 euro voor een auto die ik niet kan gebruiken en ik word van hot naar her gestuurd. Ik ben echt nu al klaar met Renault, Bochane en de Zoe.. ik ga zo maar even mijn S7 op zijn staart trappen..
</frustratie>
Net de Zoe opgehaald bij Bochane Almere: ze zeggen dat ze de laadunit hebben vervangen, maar helaas: hij spuugt de laders allemaal uit. Behalve 1 langzame lader..
Ik heb zo'n simpele diagnose tool en heb de Zoe uitgelezen, waarbij ik maar liefst 6 foutcodes lees.. Morgen weer terug naar Bochane Almere..
</frustratie>
2020 Zoe -R50 First Edition
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
HarmOtten
- Donateur

- Posts in topic: 60
- Berichten: 1175
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadprobleem Zoe
Tsja, de auto kan er niks aan doen. De mensen die 'm verkopen wel! Maar ik snap je frustratie. Laat even weten hoe het afloopt.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
zoe2goe
- Gerespecteerd lid

- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Ik heb een tabel met wat ik denk dat alle foutcodes zijn. Veel foutcodes zijn overigens geen foutcodes. Kapotte lamp blijft er, na te zijn vervangen ook in staan, maar goed.
Ik heb absoluut niet de waarheid in pacht, maar als we morgen even moeten kijken, moet je me maar even PM-en.
Ik heb absoluut niet de waarheid in pacht, maar als we morgen even moeten kijken, moet je me maar even PM-en.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
hugovdw
- lid

- Posts in topic: 46
- Berichten: 136
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 17 nov 2016
- Laatste bezoek: 02 dec 2021 10:53
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Vanochtend van 09:00-10:30 bij de dealer geweest en daar laadde hij bij 1 oplaadpunt wel en op het andere niet.. helaas zeiden de foutcodes de 'monteur' weinig, dus ben ik weer met vervangende auto vertrokken. 9 vd 11 dagen vervangend vervoer..
2020 Zoe -R50 First Edition
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
hugovdw
- lid

- Posts in topic: 46
- Berichten: 136
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 17 nov 2016
- Laatste bezoek: 02 dec 2021 10:53
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
we zijn vier dagen later en helaas heeft Bochane Almere nog helemaal niets met de auto gedaan. Ik heb nu maar contact gezocht met Bochane Groep en Renault NL om te kijken of zij wat kunnen doen. #ikwivanmijnautoaf.nl
2020 Zoe -R50 First Edition
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
GertjanVB
- Donateur

- Posts in topic: 42
- Berichten: 1880
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Laadprobleem Zoe
@hugovdw tamelijk apart dat je met een kluitje in het riet wordt gestuurd. Van Bochane Almere heb ik altijd goede berichten gehoord en Karin van Hattum was daar altijd een promotor van het eerste uur van de ZOE. Enfin, ik hoop dat je via Renault Klantrelaties (Renault Nederland via 0800-0303) mogelijk wel verder bent gekomen. Elders op dit forum wordt positief gesproken over de wijze waarop ze het de laatste tijd oppakken. Los daarvan is onderzoek van de ZOE wel bewerkelijk, er moet contact gemaakt worden met Frankrijk om zaken uit te lezen en garantietechnisch goed te regelen. Je wilt daarover dan uiteraard wel correct geïnformeerd worden zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Mijn ervaring is dat er lieden zijn die dat fantastisch doen, maar er lopen er helaas ook een (beperkt) aantal rond die niets met een EV te maken willen hebben. Ik hoop dat je er op korte termijn naar tevredenheid uitkomt.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Wytze
- Lid

- Posts in topic: 9
- Berichten: 70
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 26 jun 2016
- Laatste bezoek: 24 apr 2022 11:23
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Ik volg dit op de voet omdat juist dit soort vraagstukken, ik wilde het netjes verwoorden, mij ernstig doen twijfelen of ik er nu wel of niet eentje wil/moet kopen.
Je hebt 5 jaar garantie op de elektronica en aandrijving. Maar wat daarna.
Je bent overgeleverd aan dit soort bedrijven met bijbehorend gedrag. Onderdelen die enkel en alleen bij Renault te koop zijn. Er is nog geen zich specialiserende groep techneuten buiten Renault. Je kunt geen kant op.
Dat gebruikte ZOE rijden wordt een hele dure hobby met een beetje pech.
Zeer teleurstellend gedrag van Bochane en totaal niet ook maar een beetje gedreven om het probleem te vinden, een oplossing te bieden en daarover te communiceren.
En jij bent dan nog een klant die net vorstelijk heeft betaald voor een gebruikte ZOE. Ik ga er 1 uit Frankrijk halen.
Als ik het bovenstaande verkeerd interpreteer hoor ik het graag en neem ik mijn woorden terug. Maar dit lees ik met afschuw tussen de regels door.
Je hebt 5 jaar garantie op de elektronica en aandrijving. Maar wat daarna.
Je bent overgeleverd aan dit soort bedrijven met bijbehorend gedrag. Onderdelen die enkel en alleen bij Renault te koop zijn. Er is nog geen zich specialiserende groep techneuten buiten Renault. Je kunt geen kant op.
Dat gebruikte ZOE rijden wordt een hele dure hobby met een beetje pech.
Zeer teleurstellend gedrag van Bochane en totaal niet ook maar een beetje gedreven om het probleem te vinden, een oplossing te bieden en daarover te communiceren.
En jij bent dan nog een klant die net vorstelijk heeft betaald voor een gebruikte ZOE. Ik ga er 1 uit Frankrijk halen.
Als ik het bovenstaande verkeerd interpreteer hoor ik het graag en neem ik mijn woorden terug. Maar dit lees ik met afschuw tussen de regels door.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
hugovdw
- lid

- Posts in topic: 46
- Berichten: 136
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 17 nov 2016
- Laatste bezoek: 02 dec 2021 10:53
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Gisteren een day-by-day overzicht gestuurd naar Bochane Groep en Renault NL, daar is snel op gereageerd, excuses aangeboden en blijkbaar wordt er vandaag weer een nieuwe laadunit geplaatst (de tweede in een week); mijn vertrouwen in de auto en in Bochane is sub-zero inmiddels, maar we wachten nog even af..
2020 Zoe -R50 First Edition
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
MartijnEV
- Gerespecteerd lid

- Posts in topic: 54
- Berichten: 1548
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Laadprobleem Zoe
Ik hoop dat dit gaat werken voor je, want het is zo'n heerlijke auto (als het allemaal werkt). Hopelijk kan het genieten alsnog snel voor je beginnen! Mijn ervaring met Renault (product en service) is tot nu toe prima tot uitstekend.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
zoe2goe
- Gerespecteerd lid

- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Ditto
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
hugovdw
- lid

- Posts in topic: 46
- Berichten: 136
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 17 nov 2016
- Laatste bezoek: 02 dec 2021 10:53
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Dank!
Het blijkt een TCS unit te zijn die het laden blokkeerde. Die is nu ook vervangen en ze maken nog een paar testrondjes morgenochtend alvorens de auto terug te geven. Klinkt plausibel en ben zeer benieuwd. Ook wordt morgenochtend de laadpaal24 nagekeken om zeker te zijn dat die het ook goed doet. Dus misschien kunnen we morgen dan echt gaan Zoe-ven. Wordt vervolgd
Het blijkt een TCS unit te zijn die het laden blokkeerde. Die is nu ook vervangen en ze maken nog een paar testrondjes morgenochtend alvorens de auto terug te geven. Klinkt plausibel en ben zeer benieuwd. Ook wordt morgenochtend de laadpaal24 nagekeken om zeker te zijn dat die het ook goed doet. Dus misschien kunnen we morgen dan echt gaan Zoe-ven. Wordt vervolgd
2020 Zoe -R50 First Edition
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
GertjanVB
- Donateur

- Posts in topic: 42
- Berichten: 1880
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Laadprobleem Zoe
@wytze: fouten moeten niet verbloemd worden, maar niet alles en iedereen over 1 kam scheren, aub. Er zijn genoeg positieve berichten te noteren. Straks ga je met je eigen geïmporteerde ZOE, toch weer bij een Renault dealer langs om garantie te claimen bij een defect. Daarnaast is het gewoon nieuwe techniek, dus dat je niet alles uit het rek bij de groothandel kan halen snap ik ook. Ik heb probleempjes gehad en die zijn netjes verholpen en ik heb er geen financiële pijn van gehad.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Wytze
- Lid

- Posts in topic: 9
- Berichten: 70
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 26 jun 2016
- Laatste bezoek: 24 apr 2022 11:23
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Zeker Gertjan,
Maar techniek die nieuw is en bij 1 leverancier te koop is, maakt mij heel erg benauwd.
Als berijder van auto's die ik altijd zelf heb kunnen repareren, en nog steeds kan, maakt deze uitvallende techniek mij bijna panisch.
Ik ben al zo ver dat ik er niet een wil hebben die ouder is als twee jaar. Heb ik nog 3 jaar garantie tenminste op de elektronica en elektrische aandrijving.
Ik begrijp dat voor velen hier de gang naar een dealer heel gewoon is.
Ik kom er zelden of nooit.
Voor mij is ZOE rijden dus ook niet alleen een stap naar EV rijden maar ook overleveren aan een dealerorganisatie.
Maar techniek die nieuw is en bij 1 leverancier te koop is, maakt mij heel erg benauwd.
Als berijder van auto's die ik altijd zelf heb kunnen repareren, en nog steeds kan, maakt deze uitvallende techniek mij bijna panisch.
Ik ben al zo ver dat ik er niet een wil hebben die ouder is als twee jaar. Heb ik nog 3 jaar garantie tenminste op de elektronica en elektrische aandrijving.
Ik begrijp dat voor velen hier de gang naar een dealer heel gewoon is.
Ik kom er zelden of nooit.
Voor mij is ZOE rijden dus ook niet alleen een stap naar EV rijden maar ook overleveren aan een dealerorganisatie.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
hugovdw
- lid

- Posts in topic: 46
- Berichten: 136
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 17 nov 2016
- Laatste bezoek: 02 dec 2021 10:53
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Nou, de (schoongewassen, wasstraat maar ja) Zoe vanmiddag opgehaald en bloemen voor de overlast ontvangen, dus weer blijmoedig op weg. Daar mijn vrouw jarig is vandaag, gingen we even uit eten en uiteraard met de Zoe (want dat kon). De auto kon niet thuis laden (Laadpaal24 perikelen), dus even wat bijgeladen tijdens het boodschappen doen (EVB bij AH, werkte prima, ander laadpunt in de buurt werkt niet). Heerlijk gegeten en op de terugweg wilde we nog even bijladen, daar we morgenochtend de auto willen gebruiken en dus niet thuis kunnen laden. No way, José, voor het eerst geconfronteerd met bijgaand beeld... Iemand tips? Ik word er nu echt moedeloos van..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2020 Zoe -R50 First Edition
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
GertjanVB
- Donateur

- Posts in topic: 42
- Berichten: 1880
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Laadprobleem Zoe
Haha, niet te vergelijken met een fiatje 600 dat klopt.
De afhankelijkheid van mensen die dieper in de techniek kunnen kijken dan wijzelf is bij tijd en wijle "vervelend"
Wat weer leuk is dat wij veelal beter kunnen vertellen waar ze moeten kijken.
Nochtans blijft het dealercontact beperkt tot 1 keer per jaar. Voor de wat oudere exemplaren nog een keer het motorlager vervangen, de TCU en een enkele keer de BCB en dan hebben we het wel gehad. Normaliter. Het blijft natuurlijk nieuwe technologie en onverwachte dingen gebeuren, dan is er vertrouwen noodzakelijk. Het mooie is dat we hier de ervaringen kunnen delen en dus beter beslagen ten ijs kunnen komen, om te vertellen waar er gekeken moet worden....
@hugovdw: contact uit, 6 minuten niets doen. Dan is alles over en andere lader proberen. In wasstraat liever niet voor onderkant wassen kiezen. "Normale" laadpalen kunnen problemen geven door slechte aarde. Andere EV's stellen mindere eisen. In mijn buurt kan ik er zo drie noemen waar ik niet hoef te komen, inclusief 1 voor de deur bij een installateur. Je bent in de situatie dat je je buurt moet verkennen en zoeken naar de betrouwbare palen. Dat thuis werkt zou wel heel erg prettig zijn natuurlijk. Snelladers zijn wat dat betreft veel betrouwbaarder.
De afhankelijkheid van mensen die dieper in de techniek kunnen kijken dan wijzelf is bij tijd en wijle "vervelend"
Wat weer leuk is dat wij veelal beter kunnen vertellen waar ze moeten kijken.
Nochtans blijft het dealercontact beperkt tot 1 keer per jaar. Voor de wat oudere exemplaren nog een keer het motorlager vervangen, de TCU en een enkele keer de BCB en dan hebben we het wel gehad. Normaliter. Het blijft natuurlijk nieuwe technologie en onverwachte dingen gebeuren, dan is er vertrouwen noodzakelijk. Het mooie is dat we hier de ervaringen kunnen delen en dus beter beslagen ten ijs kunnen komen, om te vertellen waar er gekeken moet worden....
@hugovdw: contact uit, 6 minuten niets doen. Dan is alles over en andere lader proberen. In wasstraat liever niet voor onderkant wassen kiezen. "Normale" laadpalen kunnen problemen geven door slechte aarde. Andere EV's stellen mindere eisen. In mijn buurt kan ik er zo drie noemen waar ik niet hoef te komen, inclusief 1 voor de deur bij een installateur. Je bent in de situatie dat je je buurt moet verkennen en zoeken naar de betrouwbare palen. Dat thuis werkt zou wel heel erg prettig zijn natuurlijk. Snelladers zijn wat dat betreft veel betrouwbaarder.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
hugovdw
- lid

- Posts in topic: 46
- Berichten: 136
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 17 nov 2016
- Laatste bezoek: 02 dec 2021 10:53
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
@GertjanVB Thanks, works like a charm. Ik wist niet dat ik geen hobbies meer nodig zou hebben na aanschaf van een Zoe; het lijkt wel een dagtaak. 
"In wasstraat liever niet voor onderkant wassen kiezen" --> ik kom niet meer bij! Waar zit dat waslabel op de auto? In de kraag?
Ik was mijn auto's eigenlijk sinds een paar jaar alleen nog met de hand (bit of a detailing nerd geworden), dus dat komt wel goed..
"In wasstraat liever niet voor onderkant wassen kiezen" --> ik kom niet meer bij! Waar zit dat waslabel op de auto? In de kraag?
2020 Zoe -R50 First Edition
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
GertjanVB
- Donateur

- Posts in topic: 42
- Berichten: 1880
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Laadprobleem Zoe
Daarom ben je hier aan het goede adres
Dat label is er niet. De handleiding en het stickertje onder de motorkap geven aan dat daar niet met hoge druk gespoten mag worden. Voor de rest kun je je gang gaan (je kunt ook door plassen rijden), maar persoonlijk was ik met de hand en zou ervoor kiezen niet de onderkant te reinigen omdat ze dan met die hoge druk sproeiertjes werken.
Dat label is er niet. De handleiding en het stickertje onder de motorkap geven aan dat daar niet met hoge druk gespoten mag worden. Voor de rest kun je je gang gaan (je kunt ook door plassen rijden), maar persoonlijk was ik met de hand en zou ervoor kiezen niet de onderkant te reinigen omdat ze dan met die hoge druk sproeiertjes werken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
hugovdw
- lid

- Posts in topic: 46
- Berichten: 136
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 17 nov 2016
- Laatste bezoek: 02 dec 2021 10:53
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Waslabel was een geintje; als die laadunit thuis zou werken, zou de irritatie al een stuk minder zijn. En eerlijk is eerlijk, ik vind het een charmant autootje en heerlijk voor in de stad.
Fijne dagen allemaal!
Fijne dagen allemaal!
2020 Zoe -R50 First Edition
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
landfort
- lid

- Posts in topic: 26
- Berichten: 148
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 06 dec 2015
- Laatste bezoek: 09 feb 2018 22:50
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Hallo Hugo, blij dat je ook de goede kant van de Zoe ziet. Ik herken wel veel van onze begin periode hoor, ook problemen met een lp24 lader via een concurrerende website en een succesrate van ongeveer 50% bij openbare laders...
We hebben er inmiddels 30.000 km mee gereden in 1 jaar, voornamelijk woon-werk en kunnen leven met de beperkingen, sterker nog we zijn er erg blij mee, toch zal mijn volgende elektrische waarschijnlijk niet van Renault zijn.
We hebben er inmiddels 30.000 km mee gereden in 1 jaar, voornamelijk woon-werk en kunnen leven met de beperkingen, sterker nog we zijn er erg blij mee, toch zal mijn volgende elektrische waarschijnlijk niet van Renault zijn.
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Wytze
- Lid

- Posts in topic: 9
- Berichten: 70
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 26 jun 2016
- Laatste bezoek: 24 apr 2022 11:23
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Fiat 600 is wel erg simpele techniek.GertjanVB schreef:Haha, niet te vergelijken met een fiatje 600 dat klopt.
Maar tot de eeuwwisseling kom ik er zelf zonder hulp wel uit.
En tot 2010 is er genoeg toegang tot kennis, onderdelen en eventueel betaalbare vaardigheden inclusief analyse apparatuur.
Nieuwere auto's heb ik nog nooit gehad.
Maar de ZOE kent nog geen circuit met kennisdragers buiten de dealer. En zelfs daar geeft het soms uitdagingen begrijp ik.
Dus je begrijpt de barrière.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
zoe2goe
- Gerespecteerd lid

- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Volkomen waar, maar waar ik me persoonlijk wel aan stoor is dat het hier en daar in de verwijtende zin wordt gebruikt. Renault is een van de snelst opschalende OEMs van BEVs, zijn m.i. zeer coulant in het oplossen van (vaak dure) problemen, maar het dat de merkloze garage om de hoek er niks van weet is "een groot probleem". Ja, d'uh!!!! Nieuwe techniek, nieuwe onderdelen, nieuwe alles (in de aandrijflijn tenminste)...... Wie kent een "garage om de hoek" die aan het investeren is in kennis, kunde, diagnose-apparatuur voor wat voor EV dan ook? En dat is de schuld van de OEMs? Dacht het niet hoor. Op zijn hoogst zou je kunnen stellen dat de OEMs geen belang hebben bij de merklozen, maar a) is dat niks nieuws en b) is dat door Europese regelgeving min of meer afgedekt: ze moeten in rede toegang hebben tot diagnose-systemen en onderdelen van de OEMs (CLIP schijnt ruim 2000 euro te kosten).
En dan nog: je kunt je banden, ruitensproeier, remblokjes, koplampen, accu, weet ik veel door Friet-van-Piet laten doen. Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik laat de aandrijflijn liever maar door de dealer doen. En die onderdelen zijn duur ja. Maar de garantie-termijn genereus.
Allemaal een simpel gevolg van nieuwe techniek die nog niet mainstream is, maar dat wel vlot wordt.
LP24: Hele goedkope laadpunten, hoewel de techniek van AC laden zo simpel is, daar kan eigenlijk niks mee misgaan. Ik houd het op een rotte plug of een onjuiste aansluiting (aardfout of fases verkeerd verbonden). En ja, de ZOE wil graag dat het goed is aangesloten, waar andere EV's vaak een oogje dichtknijpen. Ze krijgen daar aardig "flac" voor, mijns inzien onterecht. Het draagt bij aan de kwaliteit van de infrastructuur.
Oh, weten jullie wie de lader maakt? Siemens
En dan nog: je kunt je banden, ruitensproeier, remblokjes, koplampen, accu, weet ik veel door Friet-van-Piet laten doen. Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik laat de aandrijflijn liever maar door de dealer doen. En die onderdelen zijn duur ja. Maar de garantie-termijn genereus.
Allemaal een simpel gevolg van nieuwe techniek die nog niet mainstream is, maar dat wel vlot wordt.
LP24: Hele goedkope laadpunten, hoewel de techniek van AC laden zo simpel is, daar kan eigenlijk niks mee misgaan. Ik houd het op een rotte plug of een onjuiste aansluiting (aardfout of fases verkeerd verbonden). En ja, de ZOE wil graag dat het goed is aangesloten, waar andere EV's vaak een oogje dichtknijpen. Ze krijgen daar aardig "flac" voor, mijns inzien onterecht. Het draagt bij aan de kwaliteit van de infrastructuur.
Oh, weten jullie wie de lader maakt? Siemens
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Hachy
- Donateur

- Posts in topic: 93
- Berichten: 811
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 06 apr 2016
- Laatste bezoek: 19 aug 2021 23:39
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: Laadprobleem Zoe
Die verwijtende toon herken ik, die wordt ook veel bij de laadpaal boeren gebruikt. "De Renault Zoe vraagt 13A startvermogen, dit hebben we niet dedicated aan 1 aansluiting op een gemeentepaal" en dat is dus een probleem voor Zoe rijders, niet voor de laadpaal boer. Laat ze een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld ICU, die zeggen gewoon 'onze laadpunten zijn op ALLE auto's getest en werken ook met alle auto's. Bieden gewoon 16A per laadpunt, zoals het hoort. Laadpaalboeren die onderscheid gaan maken op merk en type auto zijn wat mij betreft van te voren al kansloos.
Maargoed voorlopig zitten we wel met een lage succesrate bij o.a. Nuon / Heijmans palen te Amsterdam & Utrecht:
Zie https://forum.nuon.nl/elektrisch-rijden ... mpere-2760
En van EVbox kreeg ik deze prachtige quote van hun support desk:
Beide partijen erkennen al maandenlang het probleem maar doen er vervolgens niets mee omdat 13A startvermogen garanderen per aansluiting 26A vereist en ze daardoor per gemeentepaal in een ander vastrecht catagorie komen (lees: daar wordt het voor hun duurder van). De Zoë Rijder naaien is goedkoper. Volgens mij compleet de omgekeerde wereld. Alsof de Shell ineens zegt, nee sorry, met een Fiat kan je niet bij ons tanken.
Enige wat helpt is óveral en áltijd bij laadproblemen bellen bellen en nog eens bellen. Met EVbox, met Nuon/Heijmans, met alle partijen in die keten tot ze er zó gek van worden dat ze wel iets permanents moeten verzinnen.
Maargoed voorlopig zitten we wel met een lage succesrate bij o.a. Nuon / Heijmans palen te Amsterdam & Utrecht:
Zie https://forum.nuon.nl/elektrisch-rijden ... mpere-2760
En van EVbox kreeg ik deze prachtige quote van hun support desk:
Met andere woorden: "U rijdt renault? Sorry, vergeet EVbox maar, door de schuld van Renault kan je niet bij ons laden."Dit is nog niet geregeld en dit soort beslissingen zullen nooit op zulke korte termijn genomen worden.
Ze weten ervan echter zitten er een stuk meer haken en ogen aan dan ik en u hadden kunnen voorzien.
De instelling heeft ook invloed op al onze openbare laadpunten en zal verder onderzocht moeten worden.
Ook word er hard aan gewerkt deze setting in de nieuwe hardware ontwikkeling mee te nemen.
Voor dit laadpunt is het aangepast en ik begrijp heel erg goed dat u hier een beetje ongeduldig van word.
Wel blijft het een feit dat Renault los van de hele markt ( en alle adviezen ) deze keuze heeft gemaakt.
Beide partijen erkennen al maandenlang het probleem maar doen er vervolgens niets mee omdat 13A startvermogen garanderen per aansluiting 26A vereist en ze daardoor per gemeentepaal in een ander vastrecht catagorie komen (lees: daar wordt het voor hun duurder van). De Zoë Rijder naaien is goedkoper. Volgens mij compleet de omgekeerde wereld. Alsof de Shell ineens zegt, nee sorry, met een Fiat kan je niet bij ons tanken.
Enige wat helpt is óveral en áltijd bij laadproblemen bellen bellen en nog eens bellen. Met EVbox, met Nuon/Heijmans, met alle partijen in die keten tot ze er zó gek van worden dat ze wel iets permanents moeten verzinnen.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
HarmOtten
- Donateur

- Posts in topic: 60
- Berichten: 1175
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadprobleem Zoe
Een Zoe (Q210) kan ook gewoon met 10A opgeladen worden. Duurt alleen wel veel langer, maar kan wel.
Als de paal geen 13A kan leveren, dan wordt deze informatie toch gewoon van te voren van de paal doorgegeven aan de auto?
Normaal werkt het zo: De paal geeft de maximale stroomsterkte door aan de auto, en de auto zorgt er voor dat die daar niet overheen gaat.
Dus waar gaat het in dit geval dan fout?
Als de paal geen 13A kan leveren, dan wordt deze informatie toch gewoon van te voren van de paal doorgegeven aan de auto?
Normaal werkt het zo: De paal geeft de maximale stroomsterkte door aan de auto, en de auto zorgt er voor dat die daar niet overheen gaat.
Dus waar gaat het in dit geval dan fout?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
zoe2goe
- Gerespecteerd lid

- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Ik dacht dat 8A het minimum was. Ze start zeker bij 10 want zo heb ik mijn omalader ingesteld. Fivari kan er meer van zeggen want die heeft vast geëxperimenteerd met de settings op OpenEVSE.
Anyway, wat betreft laden zijn er heel wat "ZOE fairytales (tm)", zoals "bij start van laden neemt ze een impuls van enkele honderden amperes". Riiiiiight.
Ik probeer EV-Boxen net als LoLo's hardgrondig te mijden. Te veel problemen mee gehad. Lolo zelfs een keer mijn kabel opgevreten. Godzijdank was het overdag en kon de eigenaar de stroom eraf en erop zetten. Wat een prutsdingen. Zal ook wel komen omdat het er veel zijn (zelde probleem als de ZOE zelf heeft
) en zal ook echt wel eens met sloppy installatiewerk te maken hebben.
Anyway, wat betreft laden zijn er heel wat "ZOE fairytales (tm)", zoals "bij start van laden neemt ze een impuls van enkele honderden amperes". Riiiiiight.
Ik probeer EV-Boxen net als LoLo's hardgrondig te mijden. Te veel problemen mee gehad. Lolo zelfs een keer mijn kabel opgevreten. Godzijdank was het overdag en kon de eigenaar de stroom eraf en erop zetten. Wat een prutsdingen. Zal ook wel komen omdat het er veel zijn (zelde probleem als de ZOE zelf heeft
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Hachy
- Donateur

- Posts in topic: 93
- Berichten: 811
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 06 apr 2016
- Laatste bezoek: 19 aug 2021 23:39
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: Laadprobleem Zoe
Nou ja, ik heb al een aantal EVboxen gehad die bleven klapperen. Zeg maar het disco-effect. 60x uit-en aan voordat hij soms op 1 Fase gaat laden. (als je geluk hebt) Als je dan EVbox belt en ze stellen het startvermogen hoger in, dan zijn er *spontaan* geen problemen meer.
Het valt wel op dat het vrijwel altijd om EVbox hardware gaat. Ook in die Heijmans/Nuon palen, te herkennen aan de gekleurde ringen. Maar juist omdat ze de grootste zijn in laadpalen-land moeten ze er imho wat aan doen, als je voor ééntje belt kan het worden aangepast, maar voor allemaal de aanpassing doorvoeren is dan ineens ingewikkeld (?).
Het vervelende bij EVbox is tevens dat je ze alleen tijdens kantoortijden kunt bellen.
Dus in het weekend ergens aan een EVbox laden blijft gewoon gokken.
Het valt wel op dat het vrijwel altijd om EVbox hardware gaat. Ook in die Heijmans/Nuon palen, te herkennen aan de gekleurde ringen. Maar juist omdat ze de grootste zijn in laadpalen-land moeten ze er imho wat aan doen, als je voor ééntje belt kan het worden aangepast, maar voor allemaal de aanpassing doorvoeren is dan ineens ingewikkeld (?).
Het vervelende bij EVbox is tevens dat je ze alleen tijdens kantoortijden kunt bellen.
Dus in het weekend ergens aan een EVbox laden blijft gewoon gokken.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
PieterZoe
- lid

- Posts in topic: 31
- Berichten: 941
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 04 jul 2013
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
@Hatchy
Ik kan bij vrijwel alle openbare laadpalen in Amsterdam zonder problemen laden en heb er erg veel gestest (want als 'oplaadnomade' beschik ik niet over een eigen laadpaal en sluite de auto dus op alle mogelijke openbare oplaadpunten aan). Daaronde vallen ook expliciet de NUON/Eneco EVbox-laders (met de gekleurde ringen) want die zijn vorig jaar in rap tempo geplaatst als vervanging van de oude laadpalen.
Als je problemen hebt met de openbare EV-box laders, dan is er vrijwel zeker iets mis met je auto. Meest waarschijnlijk is dat de software en/of hardware van je BCB defect.
Als je wilt, kan ik een oplaadpaal in Amsterdam waar jij problemen bij ondervindt met mijn auto testen. Het is me al opgevallen dat leenauto (Zoe) van mijn Renaultdealer ook bij sommige EVbox-opladers problemen oplevert, en van die leenauto weet ik dat de BCB defect is...
Ik kan bij vrijwel alle openbare laadpalen in Amsterdam zonder problemen laden en heb er erg veel gestest (want als 'oplaadnomade' beschik ik niet over een eigen laadpaal en sluite de auto dus op alle mogelijke openbare oplaadpunten aan). Daaronde vallen ook expliciet de NUON/Eneco EVbox-laders (met de gekleurde ringen) want die zijn vorig jaar in rap tempo geplaatst als vervanging van de oude laadpalen.
Als je problemen hebt met de openbare EV-box laders, dan is er vrijwel zeker iets mis met je auto. Meest waarschijnlijk is dat de software en/of hardware van je BCB defect.
Als je wilt, kan ik een oplaadpaal in Amsterdam waar jij problemen bij ondervindt met mijn auto testen. Het is me al opgevallen dat leenauto (Zoe) van mijn Renaultdealer ook bij sommige EVbox-opladers problemen oplevert, en van die leenauto weet ik dat de BCB defect is...
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Hachy
- Donateur

- Posts in topic: 93
- Berichten: 811
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 06 apr 2016
- Laatste bezoek: 19 aug 2021 23:39
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: Laadprobleem Zoe
Hi Pieterzoe,
Bijzonder, de auto is nog geen zes maanden oud. Ik heb de meeste laadpalen waar ik problemen mee had aangemeld bij Heijmans, waardoor ik niet zeker weet of daar het probleem nu nog speelt, maar ik had o.a. problemen bij de laadpaal op Krugerplein 21, EVB-P1542141 en de EVB-P1539188 aan de Pazzanistraat 1, Amsterdam, Die laatste heb ik niet aangemeld; dus als je eens in de buurt bent kan dat wel een interessante test zijn.
Op vrijwel alle niet-EV boxen heb ik _geen_ problemen. Toen ik EV box belde met dit fenomeen zeiden ze dat het probleem bij hun bekend was. Ik heb geen problemen met EVnet/E-Laad, LMS, 11kW thuislader, Greenflux, Allego en vrijwel alle snelladers doen het ook prima. Denk je nog steeds dat dit aan m'n BCB ligt?
zie ook dit topic met onder andere dit filmpje van het bewuste gedrag. Sordone, Zoe2goe, BartKers en RudyH lijken dezelfde issues te hebben als ik.
Bijzonder, de auto is nog geen zes maanden oud. Ik heb de meeste laadpalen waar ik problemen mee had aangemeld bij Heijmans, waardoor ik niet zeker weet of daar het probleem nu nog speelt, maar ik had o.a. problemen bij de laadpaal op Krugerplein 21, EVB-P1542141 en de EVB-P1539188 aan de Pazzanistraat 1, Amsterdam, Die laatste heb ik niet aangemeld; dus als je eens in de buurt bent kan dat wel een interessante test zijn.
Op vrijwel alle niet-EV boxen heb ik _geen_ problemen. Toen ik EV box belde met dit fenomeen zeiden ze dat het probleem bij hun bekend was. Ik heb geen problemen met EVnet/E-Laad, LMS, 11kW thuislader, Greenflux, Allego en vrijwel alle snelladers doen het ook prima. Denk je nog steeds dat dit aan m'n BCB ligt?
zie ook dit topic met onder andere dit filmpje van het bewuste gedrag. Sordone, Zoe2goe, BartKers en RudyH lijken dezelfde issues te hebben als ik.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
OlafH
- lid

- Posts in topic: 16
- Berichten: 786
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Laadprobleem Zoe
Zou hier ook verschil per auto kunnen zijn? Ik heb namelijk ook nagenoeg nooit laadproblemen, waar dan ook. Heel incidenteel bij een Fastned station van het lijstje, maar dat is echt maar een enkele keer geweest.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
zoe2goe
- Gerespecteerd lid

- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Zoals gezegd, 13A is echt niet de minimale startstroom die de paal moet wensen te leveren. 10 werkt zeker, 8 het minimum (maar ik weet niet zeker of ze dan ook meteen start)
Die EV-Boxen vinden het grappig om aan "ramp up" te doen om volkomen onduidelijke redenen. Misschien willen ze volstrekt onnodig heel aardig zijn voor de netwerkbeheerder of zo, moeder de vrouw ramt de elektrische oven ook gewoon aan hoor. Hoe dan ook geeft dat vervelende en m.i. volstrekt onnodige problemen. Het is me een raadsel waarom ze er aan begonnen zijn en een nog groter raadsel waarom ze er niet al lang geleden afscheid van hebben genomen.
PS: nav het bericht van OlafH Misschien is het handig als iedereen het bouwjaar en type (Q210 / R240) in zijn footertje zet?
Die EV-Boxen vinden het grappig om aan "ramp up" te doen om volkomen onduidelijke redenen. Misschien willen ze volstrekt onnodig heel aardig zijn voor de netwerkbeheerder of zo, moeder de vrouw ramt de elektrische oven ook gewoon aan hoor. Hoe dan ook geeft dat vervelende en m.i. volstrekt onnodige problemen. Het is me een raadsel waarom ze er aan begonnen zijn en een nog groter raadsel waarom ze er niet al lang geleden afscheid van hebben genomen.
PS: nav het bericht van OlafH Misschien is het handig als iedereen het bouwjaar en type (Q210 / R240) in zijn footertje zet?
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Hachy
- Donateur

- Posts in topic: 93
- Berichten: 811
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 06 apr 2016
- Laatste bezoek: 19 aug 2021 23:39
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: Laadprobleem Zoe
Voorbeeld van een ev-box laadpaal die het nog nooit gedaan heeft, getest met 2 Zoe's:
https://vimeo.com/197824960
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
https://vimeo.com/197824960
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
jdgh72
- Lid

- Posts in topic: 20
- Berichten: 95
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 13 jul 2014
- Laatste bezoek: 29 mei 2019 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Laadprobleem Zoe
@zoe2goe; ik meende dat voor 3 fase laden het minimum wel degelijk 13 ampère is. Iemand met een fivari mobiele lader zou dat kunnen uittesten.
Bij onze zweefclub hebben we een 3 fase lader geïnstalleerd. Die hadden we eerst ingesteld op 10 ampère, maar in die stand bleef de Zoë wachten (status controle). Pas bij 13 ampère ging die laden. Maar dat is wel voordat mijn BCB en later nog motor is vervangen en ik ben ongetwijfeld enige software updates verder.
Het gedrag van uit het filmpje heb ik nog nooit meegemaakt.
Verstuurd vanaf mijn P9000 met Tapatalk
Bij onze zweefclub hebben we een 3 fase lader geïnstalleerd. Die hadden we eerst ingesteld op 10 ampère, maar in die stand bleef de Zoë wachten (status controle). Pas bij 13 ampère ging die laden. Maar dat is wel voordat mijn BCB en later nog motor is vervangen en ik ben ongetwijfeld enige software updates verder.
Het gedrag van uit het filmpje heb ik nog nooit meegemaakt.
Verstuurd vanaf mijn P9000 met Tapatalk
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
fivari
- Lid

- Posts in topic: 34
- Berichten: 676
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Laadprobleem Zoe
Ik heb alvast het enkelfasig laden even getest:
6A ingesteld ==> weigert te laden, dashboard kleurt rozig.
8A ingesteld ==> Canze geeft 7A als pilotsignaal, een Wattmeter geeft 7,7A en 1213W met cos phi van 0,66
10A ingesteld ==> Canze geeft 9A, wattmeter meet 9,6A en 1808W met cos phi van 0,80
12A ingesteld ==> Canze geeft 11A, wattmeter meet 11,2A en 2281W met cos phi van 0,87
14A ingesteld ==> Canze geeft 13A, wattmeter meet 13,1A en 2763W met cos phi van 0,91
16A ingesteld ==> Canze geeft 16A, wattmeter meet 15,7A en 3374W met cos phi van 0,94
18A ingesteld ==> Canze geeft 18A, wattmeter meet 17,3A en 3750W met cos phi van 0,95
20A ingesteld ==> Canze geeft 20A, wattmeter meet 19,5A en 4271W met cos phi van 0,96
Eigenaardig is dat Canze bij de eerste meting (8A ingesteld) driefasig weergeeft.
Bij gelegenheid zal ik eenzelfde oefening doen bij 3-fazig laden.
6A ingesteld ==> weigert te laden, dashboard kleurt rozig.
8A ingesteld ==> Canze geeft 7A als pilotsignaal, een Wattmeter geeft 7,7A en 1213W met cos phi van 0,66
10A ingesteld ==> Canze geeft 9A, wattmeter meet 9,6A en 1808W met cos phi van 0,80
12A ingesteld ==> Canze geeft 11A, wattmeter meet 11,2A en 2281W met cos phi van 0,87
14A ingesteld ==> Canze geeft 13A, wattmeter meet 13,1A en 2763W met cos phi van 0,91
16A ingesteld ==> Canze geeft 16A, wattmeter meet 15,7A en 3374W met cos phi van 0,94
18A ingesteld ==> Canze geeft 18A, wattmeter meet 17,3A en 3750W met cos phi van 0,95
20A ingesteld ==> Canze geeft 20A, wattmeter meet 19,5A en 4271W met cos phi van 0,96
Eigenaardig is dat Canze bij de eerste meting (8A ingesteld) driefasig weergeeft.
Bij gelegenheid zal ik eenzelfde oefening doen bij 3-fazig laden.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezenwww.fivari.be
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2044 Weergaves
-
Laatste bericht door daf55
-
- 14 Reacties
- 2427 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 2 Reacties
- 529 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 1 Reacties
- 440 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 301 Weergaves
-
Laatste bericht door ZOEIZOE
-
- 1 Reacties
- 559 Weergaves
-
Laatste bericht door PrimaTMan