Wat krijg jij terug voor je Zoe bij inruil?

Plaats reactie

Topic author
4f4hogehoed
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 26 feb 2025 21:21
Actief als: particulier

Wat krijg jij terug voor je Zoe bij inruil?

Bericht door 4f4hogehoed »

Ik heb hier een offerte voor inruil op een R5 e-tech van 39000€. Maar ik schrok toch wel van het lage bedrag wat ze voor mijn Zoe teruggeven. Bij deze start ik een topic met de vraag wat jij voor je Zoe terug krijgt of hebt gekregen.

Mijn voorbeeld:
Zoe Ze 50 110 (zonder CCS)
bouwjaar 15-12-2020
km stand 86000
koop accu
import uit duitsland bij km stand 7 (nieuwprijs Nederland destijds ca 37000 €)
pack winter en 16 inch lichtmetalen velgen
Staat; showroomstaat van binnen en buiten, geen enkel krasje. Onderhoud periodiek uitgevoerd en banden nog in prima staat.

Inruilwaarde op nieuwe R5 electric: 7700€ . Zonder inruil krijg ik 200€ korting op een R5. Eerlijk gezegd vind ik het een lachertje....

Weliswaar geen CCS maar als ik een vergelijkbare Zoe zou moeten aanschaffen met enigszins vergelijkbare km stand en koopaccu, leert autotrack dat ik tussen de 13000 en 15000 moet uitgeven. Op basis hiervan blijf ik nog effe lekker doorrijden met de trouwe Zoe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Aboriginal
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 20 dec 2024 12:17

Re: Wat krijg jij terug voor je Zoe bij inruil?

Bericht door Aboriginal »

Dat gaat idd nergens over,bij inruil van mijn vorige Zoe in 2020,ben ik bij 5 grote dealers langs geweest in de Randstad,daar zat € 5000,- verschil,tussen laagste en hoogste inruilbedrag.Ik zou er ff een dagje voor uit trekken om een rondje te maken,succes.
Zoë Intens R240/R110/R135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46

Bericht door Pleiades »

Ik denk dat veel dealers en handelaren proberen te anticiperen op de toestroom van 4%-bijtellers die eind december massaal de markt op zullen komen. Dat zou de prijzen flink kunnen drukken.

€7.700,- is daarintegen wel heel erg weinig. De vervangingswaarde bij de verzerkering zal al rond de €14.000,- liggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
4f4hogehoed
Lid
Lid
Laatste bezoek: 26 feb 2025 21:21

Bericht door 4f4hogehoed »

Ik ga de auto oprijden en afwachten wat EV's in de toekomst doen als ik straks nog meer wegenbelasting ga betalen dan onze 7 zitter :)
Het aanbod op de website van de betreffende renaultdealer, leert mij dat als het inruilmoment nu al daar was, mijn auto morgen voor een kleine 10.000 euro meer dan de inruilwaarde weer in de showroom zou staan. Zou over een halfjaar natuurlijk weer iets minder zijn dan dat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fuegomaster
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 30 nov 2024 11:31

Bericht door fuegomaster »

Dat is net geen 30.000 euro afschrijving over 4jaar vergeleken met de nieuwprijs, of anders gezegd plusminus 640 euro afschrijving per maand :shock: :shock: Dan mag je met recht spreken van een stealer in plaats van een dealer qua inruilbod.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mastah
lid
lid
Laatste bezoek: 29 apr 2025 15:20

Bericht door Mastah »

Het aanbod dat je hebt gekregen is echt te laag. Zeker voor een model met de koop-accu.

Overigens zou ik niet die €37000 als referentie van de nieuwprijs gebruiken.
Voor €37k kan je de R135 intens met nog een extra optie krijgen. De R110 zat al lager in de catalogusprijs, en op Nederlandse modellen was de CCS-optie altijd inclusief. Vervolgens heeft niemand de catalogusprijs afgetikt, want je kon altijd onderhandelen over de prijs, en Renault "verdubbelde" vaak al sowieso de SEPP-subsidie, dus er ging in 2020 al €8000 van de nieuwprijs af voordat je aan die onderhandeling begon...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

tim106gti
Lid
Lid
Laatste bezoek: 16 dec 2024 11:14

Bericht door tim106gti »

Inruilprijzen zijn echt heel erg laag. Net mijn Zoe R135 met uit 12-2019 met 90.000 km particulier verkocht voor 13.500. Dealer wilde uiteindelijk nog 12.500 geven. De auto zakelijk gereden met 4% bijtelling en aftrek van alle kosten. Maar van 37K afschrijven naar 13,5K voelt niet heel erg prettig. 2e hands in zo'n auto of nu bijvoorbeeld de Model 3 stappen is een veel verstandigere beslissing.

R5 voor 39K is wel enorm overpriced.....heb zelf privé de Model Y gekocht voor 40.050 (na korting en Sepp). We waren 4,5 jaar erg blij met de Zoe maar de Tesla is echt wel veel meer auto (voor hetzelfde geld) dan de R5 voor 39K!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Anouk55
Net ingestapt
Net ingestapt
Laatste bezoek: 03 mar 2025 10:15

Bericht door Anouk55 »

Ik heb afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik maar €4000 terugkrijg voor m’n Zoë ZE40 uit 2019 met slechts 38.000 km op de teller. Nou dan rijd ik nog lekker even door.
Ik heb het nu op MP gezet. Mijn man moet van z’n werk over naar 100% elektrisch en met een caravan wordt dat knap lastig. Mijn auto moet dus een benzinemotor worden. Maar voor €4000 vind ik dat veel te zonde.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mastah
lid
lid
Laatste bezoek: 29 apr 2025 15:20

Bericht door Mastah »

Ik zou eens informeren bij andere garages, als je wel echt de behoefte hebt aan iets anders.
Volgens ANWB koerslijst zou een ZE40 2019 met 38k ongeveer €13.500 waard moeten zijn met batterij in eigendom en €10.000 met huur.

Die €4.000 is gewoon een onzin bod.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Anoukvn55
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 03 mar 2025 10:18

Bericht door Anoukvn55 »

Dank voor dat bericht. Geeft me toch wat meer houvast. Hij staat nu voor €10.950 op marktplaats. Ach ja, een andere verkoper wilde er zelfs nog minder voor geven, zat op de €3.000. De enige reactie was dat ze geen kopers zouden hebben en tja, ik had geen snellader waarop ik aangaf dat het laden van 20% tot 80% in een uur ging. Combineer en pas je rijgedrag aan. Ze proberen er echt nu een slaatje uit te slaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

daf55
Lid
Lid
Laatste bezoek: 04 apr 2025 12:06
Contacteer:

Bericht door daf55 »

Ik heb vorige week eens gekeken bij Lynck&Co, de 02. Best mooi ding, kost ongeveer 38000 alles er op en aan.
Krijg 11000,- terug.

R5 en R4 lijken mij ook te duur voor wat ze bieden aan ruimte tov andere aanbieders.
Ik ben niet vies van Chinees eten, maar echte oosterse auto's met rare namen, daar waag ik mij ook niet aan.

De afschrijving in 5 jaar en 35000km is mij teveel, ik rij lekker door met de Zoe!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut