Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Die verwijtende toon herken ik, die wordt ook veel bij de laadpaal boeren gebruikt. "De Renault Zoe vraagt 13A startvermogen, dit hebben we niet dedicated aan 1 aansluiting op een gemeentepaal" en dat is dus een probleem voor Zoe rijders, niet voor de laadpaal boer. Laat ze een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld ICU, die zeggen gewoon 'onze laadpunten zijn op ALLE auto's getest en werken ook met alle auto's. Bieden gewoon 16A per laadpunt, zoals het hoort. Laadpaalboeren die onderscheid gaan maken op merk en type auto zijn wat mij betreft van te voren al kansloos.Maargoed voorlopig zitten we wel met een lage succesrate bij o.a. Nuon / Heijmans palen te Amsterdam & Utrecht:
Zie https://forum.nuon.nl/elektrisch-rijden ... mpere-2760
En van EVbox kreeg ik deze prachtige quote van hun support desk:
Met andere woorden: "U rijdt renault? Sorry, vergeet EVbox maar, door de schuld van Renault kan je niet bij ons laden."Dit is nog niet geregeld en dit soort beslissingen zullen nooit op zulke korte termijn genomen worden.
Ze weten ervan echter zitten er een stuk meer haken en ogen aan dan ik en u hadden kunnen voorzien.
De instelling heeft ook invloed op al onze openbare laadpunten en zal verder onderzocht moeten worden.
Ook word er hard aan gewerkt deze setting in de nieuwe hardware ontwikkeling mee te nemen.
Voor dit laadpunt is het aangepast en ik begrijp heel erg goed dat u hier een beetje ongeduldig van word.
Wel blijft het een feit dat Renault los van de hele markt ( en alle adviezen ) deze keuze heeft gemaakt.
Beide partijen erkennen al maandenlang het probleem maar doen er vervolgens niets mee omdat 13A startvermogen garanderen per aansluiting 26A vereist en ze daardoor per gemeentepaal in een ander vastrecht catagorie komen (lees: daar wordt het voor hun duurder van). De Zoë Rijder naaien is goedkoper. Volgens mij compleet de omgekeerde wereld. Alsof de Shell ineens zegt, nee sorry, met een Fiat kan je niet bij ons tanken.
Enige wat helpt is óveral en áltijd bij laadproblemen bellen bellen en nog eens bellen. Met EVbox, met Nuon/Heijmans, met alle partijen in die keten tot ze er zó gek van worden dat ze wel iets permanents moeten verzinnen.