Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Het net lijkt zich steeds meer te sluiten, het probleem wordt steeds duidelijker zichtbaar.Feiten:
* Sinds 2015-2016 worden er door bepaalde laadpaal-leveranciers goedkoop laadpaaltjes geplaatst op 3x25A net aansluiting, met 2 sockets.
* Dit gaat voor de meeste auto's goed maar recente Zoe's hebben hier problemen mee.
* Gemeentes en deze leveranciers willen niet betalen voor een voldoende zware netaansluiting
* Nuon / EVbox proberen -uiteraard- hun bezuinigingsmaatregel door Renault opgelost te krijgen door het minimaal vereiste startvermogen van Renaults naar beneden te laten bijstellen.
* Wat tegelijk geen garantie is voor toekomstige problemen met andere autofabrikanten die ook een fors startvermogen vereisen.
* Buitenlandse EV fabrikanten houden geen rekening met deze problemen vanwege dat de 3x25A netaansluiting (17kW max) een typisch Nederlands' (verzonnen) product is.
* In het buitenland spelen deze problemen derhalve ook niet.
De Zoe rijder hangt er met z'n klapperende disco laadpaal tussenin en het enige wat hij kan doen is bij alle partijen zoveel mogelijk herrie schoppen over dat je op steeds minder laadpalen kunt laden en problemen ondervindt bij laadpaal van type x/y.