Om maar eens een oud draadje nieuw leven in te blazen: ook na het schoonmaken bleef de lichtopbrengst nogal tegenvallen. Na wat zoeken ben ik terechtgekomen bij
Retrofitlab.
Na wat mail correspondentie ben ik uiteindelijk daarheen gegaan om een andere projector te passen. De originele Valeo projectors zijn ongeveer de kleinste die er zijn, waardoor alleen de
Mini H1 Bi-xenon paste. Met een H1 naar D2S adapter en een D2s naar D1S adapter was het zaakje passend en werkend te maken. Voordeel hierbij is dat Audi een tijdje in de A4 dezelfde projectors heeft gebruikt. Daardoor was er een bijna pasklaar verloopbracket (nodig omdat de bevestigingspunten van de oude en nieuwe projectors iets verschillen). Bijna pasklaar, omdat Audi kennelijk iets dunnere boutjes heeft gebruikt, waardoor de gaten in de bracket iets uitgeboord moesten worden.
In plaats van de reeks adapters kun je ook kiezen voor een andere ballast. Ik heb ervoor gekozen de installatie (incl. bekabeling) van de auto zoveel mogelijk intact te laten.
Onderstaande foto's tonen het verschil. Beide zijn gemaakt met dezelfde camera instellingen. De onscherpte komt door de belichtingstijd van 2s en de afwezigheid van een statief. Lichtkleur van de lampen is in beide situaties 4300K.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.