Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Het heeft even geduurd, maar vandaag kreeg ik dan eindelijk de i907 van iCarsoft met de post. Waarschijnlijk had Adapter Universe kerstvakantie, en daarna bleek dat de Nederlandse postcode niet in hun systeem paste
Het apparaat voelt degelijk aan, en komt in een mooi etui met rits. Nadat je het via USB aan een PC hangt, of met de OBDII connector aan de auto aansluit, komt het apparaat meteen tot leven. De knoppen voelen stevig aan, en de interface werkt redelijk intuïtief. In de korte tijd dat ik er even mee heb zitten spelen kon ik tijdens het opladen de volgende data al uitlezen:
(De waarden zijn niet allemaal op hetzelfde moment uitgelezen)
Tractiebatterij spanning: 393 V
Laadstroom: 9A
Maximale laadvermogen: nam af van 5 naar 3,7 kW ongeveer. (Dit is een interessante parameter! Deze geeft namelijk aan met welk vermogen de auto maximaal geladen kan worden. En dat is temperatuursafhankelijk! Als je b.v. bij een snellader van 43kW niet de maximale snelheid krijgt, kan je hier dus zien of dit door de auto beperkt wordt.)
Batterij nivo: 93%
Batterij nivo (totaal?): 91% (Dit zou wel eens het batterijnivo kunnen zijn van de gehele accu, dus inclusief de gedeelten die niet gebruikt worden. Maar dat moet ik nog uitzoeken)
Temperatuur-batterij: 12°C (De auto staat bij mij thuis in de garage, en hij was ongeveer 60% vol toen ik 'm aan de laadbox hing)
Temperatuur-Inverter: 26°C
Totale Elektriciteit verbruik: 5452,03 kWh
Km-stand, dezelfde als ook op de display in het dashboard te lezen is: 40345 km
En heel interessant, de Battery health: 100%
Verder kan je de spanning van de batterij per cel (96 stuks) opvragen, alsook de temperatuur per cel.
Maar nog veeeel meer.
Op het Duitse forum vond ik al wel een leuk grafiekje dat iemand m.b.v. de i907 gemaakt heeft: Een deze dagen zal ik wel wat foto/video materiaal posten