Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik had net bij Fastned opgeladen tot 90% toen ik weer onderweg ging. Ik had CanZE nog aan staan op de Charge-pagina. Daarop kon ik zien dat de [Max charge power] alweer was gestegen van 14 naar 19kW. Echter, toen ik op dat moment moest remmen, zag ik op de display van het dashboard dat even 31kW aan vermogen geregenereerd werd!
Ik dacht altijd dat het maximale vermogen waarmee geregenereerd kon worden, gelijk was aan het maximale vermogen waarmee op dat moment kan worden opgeladen. Maar blijkbaar is dit niet zo.
Iemand een verklaring hiervoor?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Is mij ook opgevallen. Het lijkt er op dat tijdens remmen, wat toch per definitie kort duurt, flink boven de max kan worden "geladen". Op basis van een paar kleine experimentjes denk ik dat regeneren tot twee maal het maximum laadvermogen mag, uiteraard gecapt op DC 40 kW.
Wellicht kunnen jullie daar ook nog eens naar kijken, dan kunnen we het wellicht nog verfijnen / bevestigen / ontkennen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Ik heb bovenstaande vraag ook op de CanZE blog gesteld en daar kwam iets interessants uit: een Zoe rijder die op een heuvel woont ziet een aantal seconden hetzelfde, maar daarna zakt het geregenereerde vermogen in naar de "Max charge power". Het lijkt er dus op alsof de Zoe een korte overbelasting toestaat. Ik heb nog de vraag uitstaan hoe kort "kort" dan lijkt te zijn. Ik heb op mijn ritje vanmorgen wat geëxperimenteerd en kwam uit op
Overpower = Max charge power * 1.65 + 3.5 kW
Wie nog wat meetpunten wil verzamelen, graag.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn espace IV 3.5 V6 Initiale uit 2009 geeft sinds het koudere weer van afgelopen weken de melding: ESP controleren. Samen met het lampje voor slipgevaar. Het gevolg is dat de auto weliswaar goed start, maar niet harder dan 10 kilometer per uur...
Voor het laden van mijn Megane eTech gebruik ik een Mobilize Charge Pass. Lijkt handig omdat een deel van de MyRenault app wordt gebruikt om gegevens betreffende die pas in te zien, bijvoorbeeld de kosten van per laadsessie. Ook ontvang ik een...