@RudyH en @Nivve, Ik heb gewoon gebeld met Renault Nederland en kreeg contact met Dhr. Kees van Tilburg. Ik heb hem uitgelegd dat ik problemen had bij een aantal Fastned stations en bij EV-Boxen. Daarna werd ik door de dichtsbijzijnde Z.E. dealer gebeld (Segerink en Wolbers Apeldoorn) om een afspraak te maken om het
Fastned probleem te onderzoeken. Over EV-box is niet gesproken verder.
Eerst hadden ze wat firmwares geupdatet maar dat hielp helaas niet, tijdens het maken van een zgn 'Filmpje' (monitoren van het laden met een laptop) klapte de auto eruit bij een Fastned met middenspanningstrafo. Daar was ik opzich wel blij mee want hierdoor was het probleem goed gereproduceerd én vastgelegd. Zo'n filmpje is verplicht en moest naar RNL opgestuurd worden, zo vertelde de monteur. Dat schijnt nodig te zijn om toestemming voor een het plaatsen van een nieuwe lader (onder garantie) te krijgen.
@Hugo ik denk dat jij ook een probleemlader/bcb hebt. Nuon heeft een paar dagen geleden teruggekoppeld dat 95% van hun Nuon/Heijmans palen nu op 12.5A startvermogen staat ingesteld. Dit was tot nu toe altijd een succesvolle workaround voor het 'ev-box/discopaal' probleem. Maar als ik jou was zou ik ook proberen een nieuwe lader te regelen.
//update Gisterenavond met -4 graden bij de Hucht ook een langere laadsessie uitgevoerd, ik weet de percentages niet meer exact, was volgens mij van 40 naar 70% geladen en dan iets van 5kWh in 10 minuten. Geklokt, rond de 20-25 sec per geladen procent, dus volgens mij een normale 43kW sessie. En hij klapte er niet uit, kleinigheidje waar ik erg blij mee ben

Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1