Talisman Kinderziektes


TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ghia schreef:
berenburg schreef:Geen kraak en rammel meer na bezoek aan dealer
Af en toe wat eigenwijze rlink trekjes maar die worden steeds minder en steeds meer genieten
Met het R-link-systeem zit het wel goed nu na al die updates.
Maar mijn dealer is vermoedelijk selectief doof (of gewent) aan al die irritante rammels.
Heb jij rammelende hoofdsteunen,head-up dislay, deuren en sierlijst op de middenconsole gehad? :P
Updates? Ik ben dan nog aan het wachten op de update die voor mij de problemen oplost.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik heb sinds vorig jaar eind Maart zo'n 6-tal updates gehad (alvolgens de garage).
Daarbij heb ik geen last meer van zwart scherm, blokkerend scherm, blokkerende toetsen, wegvallende volumeregeling enz.
De verbinding van m'n smartphone is iets anders, maar met deze wagen heb ik echt geleerd om enorm veel compromissen te sluiten :P
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Idd geen rammeltjes, r-link geeft geen storing meer
Zelfs dab + doet het nu goed.
Heerlijk cruisen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

@berenburg
Gebruik jij de combinatie dab+ en Coyote?
Ik heb hier ergens gelezen dat deze combinatie elkaar zou storen...
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

Mils schreef:@berenburg
Gebruik jij de combinatie dab+ en Coyote?
Ik heb hier ergens gelezen dat deze combinatie elkaar zou storen...
Ik gebruik die tesamen en heb vaak problemen. Wegvallen DAB en coyote die geen netwerk vind.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

TBiRD schreef:
Mils schreef:@berenburg
Gebruik jij de combinatie dab+ en Coyote?
Ik heb hier ergens gelezen dat deze combinatie elkaar zou storen...
Ik gebruik die tesamen en heb vaak problemen. Wegvallen DAB en coyote die geen netwerk vind.
als je Coyote uitzet schijnt het veel beter te worden
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Momenteel rij ik zonder Coyote ( reeds vervallen ) maar geen deftig ontvangst met DAB, maar verder plaats ik die maar dan gewoon.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Even storing gehad heeft zichzelf opgelost
Coyote oke
En dab oke

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MarcelP »

Ik lees hier dat een nieuwe Talisman bij oplevering toch nog wel wat schoonheidsfoutjes kan hebben. Is het anders een idee om een nieuw topic te starten met een lijst met punten waar je goed op moet letten als je je nieuwe auto af gaat halen? Als iedereen zijn ideeen toevoegt ontstaat er snel een goede checklist. :thumb:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

MarcelP schreef:Ik lees hier dat een nieuwe Talisman bij oplevering toch nog wel wat schoonheidsfoutjes kan hebben. Is het anders een idee om een nieuw topic te starten met een lijst met punten waar je goed op moet letten als je je nieuwe auto af gaat halen? Als iedereen zijn ideeen toevoegt ontstaat er snel een goede checklist. :thumb:
Mooi idee, maar kun je beter in dit topic verder gaan, anders is er weer een nieuw topic zoals bv 3 topics over Android auto etc :wink:
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2012
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nikk »

Op bijvoorbeeld zn voorloper forum http://www.lagunaclub.nl/forum/ is er een rubriek waarin er per type aangegeven wordt waar op te letten. Vindt ik wel handig.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MarcelP »

Zal ik dan de aftrap geven voor zo'n checklist? Wanneer je een aanvulling hebt, knip en plak dan de huidige lijst in je bericht en vul deze aan:

Waar moet je opletten bij het afleveren van de auto?
1. Controleer de juiste aansluiting van de deuren en panelen op de carrosserie
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Vanochtend maar weer eens bij de dealer geweest want was 3 graden en de voortrein klappert als een Fiat Panda uit '85. Ik kom binnenlopen en vertel mijn verhaal en medewerker zegt: alleen met koud weer he! Ik heb de estate en heb hetzelfde en word er ook gek van! Hij vet de rubbers voortrein in en dan is het tijdelijk weg maar hij verwacht een terugroepactie. Rondje gereden met een monteur en deze was ook verbaasd want hoorde het ook aan zijn kant rammelen. 15e staat ie op de lijst dus ben benieuwd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Lj-75
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 okt 2016 05:53
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Lj-75 »

larsdijkstra 16v schreef:
TBiRD schreef:
Mils schreef:@berenburg
Gebruik jij de combinatie dab+ en Coyote?
Ik heb hier ergens gelezen dat deze combinatie elkaar zou storen...
Ik gebruik die tesamen en heb vaak problemen. Wegvallen DAB en coyote die geen netwerk vind.
als je Coyote uitzet schijnt het veel beter te worden
Ik heb Coyote verwijderd... maar heeft geen invloed op het DAB+ ontvangst... ik zou zeggen bijna DAB-...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

Frankko schreef:Vanochtend maar weer eens bij de dealer geweest want was 3 graden en de voortrein klappert als een Fiat Panda uit '85. Ik kom binnenlopen en vertel mijn verhaal en medewerker zegt: alleen met koud weer he! Ik heb de estate en heb hetzelfde en word er ook gek van! Hij vet de rubbers voortrein in en dan is het tijdelijk weg maar hij verwacht een terugroepactie. Rondje gereden met een monteur en deze was ook verbaasd want hoorde het ook aan zijn kant rammelen. 15e staat ie op de lijst dus ben benieuwd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb dit precies ook. Als je vertrekt is het precies alsof je grip verliest en doorslipt. Ook een automaat?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Mag niet klagen , na driemaal naar een dealer geweest te zijn nu geen problemen meer dab werkt in het hele land
En voortrein en achter trein problemen opgelost door diverse nieuwe onderdelen , stoel ook weer in orde na plaatsing nieuwe reken module.
Kortom pluim voor de dealer terwijl ik deze auto daar niet gekocht heb.maar wel keurig behandeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

TBiRD schreef:
Frankko schreef:Vanochtend maar weer eens bij de dealer geweest want was 3 graden en de voortrein klappert als een Fiat Panda uit '85. Ik kom binnenlopen en vertel mijn verhaal en medewerker zegt: alleen met koud weer he! Ik heb de estate en heb hetzelfde en word er ook gek van! Hij vet de rubbers voortrein in en dan is het tijdelijk weg maar hij verwacht een terugroepactie. Rondje gereden met een monteur en deze was ook verbaasd want hoorde het ook aan zijn kant rammelen. 15e staat ie op de lijst dus ben benieuwd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb dit precies ook. Als je vertrekt is het precies alsof je grip verliest en doorslipt. Ook een automaat?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Heeft niets met de automaat van doen maar met ophanging cq rubbers stabilisatorstangen. Ze vermoeden dat het te stak zit en bij koud weer is de rubber hard. Gevolg is dat bij de kleinste oneffenheden het rammelt in de voortrein.

Vond het prettig dat een medewerker daar hetzelfde had en zowel hij als de monteur het onacceptabel vinden. Niets ergerlijker dan niet serieus genomen worden.

Klachten zijn bekend en komen meer voor dus ze vermoeden een terugroepactie. Ik raad daarom ook iedereen aan die dit herkent zich te melden bij je dealer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

Weet er iemand of er kortelings nog een update voor de R-link aankomt?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Geen idee werkt nu prima
Ik sla de update over

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gompie67
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Gompie67 »

Ik heb inmiddels zo'n 6000 km gereden in de 160DCI IP en dit zijn mijn opmerkingen:

- tank: wie bedenkt het om een auto in dit segment een tank van 45 liter te geven? Ik kom uit een auto waar 75 liter diesel in kon en reed op 1 tank naar zuid frankrijk maar dit is belachelijk
- nav: gewoon heel slecht, geluid, kaartweergave en gebruikersinterface is bedroevend, dat dit in 2017 toegestaan is, jammer dat ze de tomtom interface niet meer gebruiken. Ik moet wel compliment maken voor nav weergave op headup display. Uberhaupt vindt ik de hud erg nuttig en zeer duidelijk ook bij felle zon.
- dab+ ontvangst beroerd , mijn indruk is dat juist in de 'stad' dab niet goed werkt en juist in buitengebied wel ok is.
- als ik tank (en dat moet ik nu heel vaak) vergrendeld de auto en krijg ik de tankdop niet dicht. Ik moet dan eerst de auto ontgrendelen via een handvat van een portier en dan kan ik de tankdop sluiten.
- adaptive cruise: nuttig maar bij drukker verkeer op snelweg niet bruikbaar. de minimale afstand is te groot en als er iemand invoegt gaat de auto in de ankers. Bij weinig verkeer wel heel nuttig maar het is het net niet. Op 80 km wegen wel heel nuttig.
- park assist: niet mee bestellen, zonde van je geld.
- Ik twijfel ook of deze auto 150.000 km kraak vrij blijft. Ik vindt nu al op slecht wegdek dat het interieur hier en daar wat 'kraakt'.

Verder comfortabele, ruime reisauto en ik moet toegeven de eerste auto waar mensen complimenten over maken. Het blijft een mooie auto in noire amethyste. Ik hoor graag jullie reacties,

G.
Talisman ip 160 dci noir amethyste - full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik wil niet negatief zijn maar na 14.000km ben ik er zo goed als klaar mee.
Ik hoop bijna dat ze 'm stelen (leg zelfs graag mn sleutels klaar) Het blijft een zeer fraaie wagen. Maar door zijn (mijn) euvels gaat ie prima richting Laguna 2, wat een spijt van deze wagen. Maar hiermee bedoel ik niet dat een andere wagen/merk beter is.

Binnenkort gaat de auto terug binnen om het schuren van de deuren tegen te gaan, hopelijk deze keer wel in orde.
Onlangs een nieuwe zetelhoes gehad... om te janken gewoon. Zelf nog moeten de hoes herplaatsen, kom ik tot de constatatie dat de mousse van de zetel zelfs gescheurd is. Als extraatje werkt de zetelventilatie nu niet meer. Zucht. Ik zoek een perfecte dealer die misschien de slogan Passion for life kan waarmaken :'(
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PvL
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 nov 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PvL »

Nu ruim 8000 probleemloze kilometers gemaakt, wat een heerlijke auto.
Tankinhoud is inderdaad kleiner dan voor heen, maar daar valt mee te leven. Schijnt een trend te zijn om een kleinere
tank te leveren, je komt het bij meer nieuwe modellen tegen.
DAB+ kan inderdaad beter.
Navigatie ervaar ik niet als een probleem.
Rammeltjes en kraakjes komen niet voor.
Bij ACC is de minimale afstand geen probleem, er komt dan echt niemand tussen. Werkt bij druk verkeer ook goed.
Kortom, stap elke dag met veel plezier in deze mooie auto.
Renault Talisman Estate DCI 130 EDC Initiale Paris Cosmos Blue, Gris/Noir, panoramadak en adaptive cruise control.
Februari 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Lj-75
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 okt 2016 05:53
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Lj-75 »

PvL schreef:Nu ruim 8000 probleemloze kilometers gemaakt, wat een heerlijke auto.
Tankinhoud is inderdaad kleiner dan voor heen, maar daar valt mee te leven. Schijnt een trend te zijn om een kleinere
tank te leveren, je komt het bij meer nieuwe modellen tegen.
DAB+ kan inderdaad beter.
Navigatie ervaar ik niet als een probleem.
Rammeltjes en kraakjes komen niet voor.
Bij ACC is de minimale afstand geen probleem, er komt dan echt niemand tussen. Werkt bij druk verkeer ook goed.
Kortom, stap elke dag met veel plezier in deze mooie auto.
Mee eens, ik zit al sinds Januari op de 12.000km.. Natuurlijk stoor ik me aan de kleine rariteiten van de Rlink 2, maar ik houd me vast aan de aangekondigde update.. Auto rijdt prima en de 130 PK Diesel met EDC is erg soepel.. Kortom, ook hier, wel een tevreden Talisman klant.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Can2
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2016 15:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Can2 »

De meeste problemen herken ik gelukkig niet.

Ik heb twee problemen met het multimediasysteem;
- DAB+ is inderdaad erg slecht. Wisselt vaak naar FM of valt helemaal uit.
-- zijn er al mensen die hier een oplossing voor weten?

- Ik heb een usb stick met muziek in de auto. Maar nu springt die bijna iedere rit automatisch van de radio naar de usb. Hebben meer mensen dit probleem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door zandbak »

De USB lezer van het R-link 2 systeem is zeer gevoelig voor partitie fouten op de USB stick, daar waar Windows of de Mac er geen probleem van maakt (het probleem zelfs niet kunnen detecteren). Het was voor mij dus ook even zoeken waar ik de oplossing moest zoeken. De uiteindelijke oplossing is nogal technisch, opgelost met het re-alignen van de partitie met gparted in linux.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Can2
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2016 15:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Can2 »

zandbak schreef:De USB lezer van het R-link 2 systeem is zeer gevoelig voor partitie fouten op de USB stick, daar waar Windows of de Mac er geen probleem van maakt (het probleem zelfs niet kunnen detecteren). Het was voor mij dus ook even zoeken waar ik de oplossing moest zoeken. De uiteindelijke oplossing is nogal technisch, opgelost met het re-alignen van de partitie met gparted in linux.
Bedankt voor de reactie. Ik ga dan in ieder geval even de USB-stick opnieuw formatteren en de muziek opnieuw erop zetten. Misschien dat dat al helpt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cabool
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:27
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Cabool »

Gompie67 schreef:Ik heb inmiddels zo'n 6000 km gereden in de 160DCI IP en dit zijn mijn opmerkingen:

- nav: gewoon heel slecht, geluid, kaartweergave en gebruikersinterface is bedroevend, dat dit in 2017 toegestaan is, jammer dat ze de tomtom interface niet meer gebruiken. Ik moet wel compliment maken voor nav weergave op headup display. Uberhaupt vindt ik de hud erg nuttig en zeer duidelijk ook bij felle zon.
- als ik tank (en dat moet ik nu heel vaak) vergrendeld de auto en krijg ik de tankdop niet dicht. Ik moet dan eerst de auto ontgrendelen via een handvat van een portier en dan kan ik de tankdop sluiten.
- adaptive cruise: nuttig maar bij drukker verkeer op snelweg niet bruikbaar. de minimale afstand is te groot en als er iemand invoegt gaat de auto in de ankers. Bij weinig verkeer wel heel nuttig maar het is het net niet. Op 80 km wegen wel heel nuttig.
- park assist: niet mee bestellen, zonde van je geld.
- Ik twijfel ook of deze auto 150.000 km kraak vrij blijft. Ik vindt nu al op slecht wegdek dat het interieur hier en daar wat 'kraakt'.

Verder comfortabele, ruime reisauto en ik moet toegeven de eerste auto waar mensen complimenten over maken. Het blijft een mooie auto in noire amethyste. Ik hoor graag jullie reacties,

G.
- nav: ik heb een Espace met dezelfde Rlink2 en de nav vind ik prima! heel makkelijk te bedienen, veel mogelijkheden, realtime verkeersinfo, groot scherm... wel verouderde kaarten en het Rlink2 systeem op zich kan wel wat updates gebruiken
- tank is idem bij de Espace - is logisch eigenlijk, je sleutel zit in je zak, je wandelt van de auto weg terwijl je aan het tanken bent en dan vergrendelen de deuren en dus ook de tankdop.. ik los dat makkelijk op door de deur bij het uitstappen niet helemaal toe te klappen, maar half, dan vergrendelen de deuren niet
- adaptive cruise: vind ik heel nuttig en rij praktisch alleen daarop, maar niks is perfect en kan inderdaad beter... zou bv. moeten werken vanuit en tot stilstand, evetnueel hogere snelheden dan 140km/h en bij druk verkeer dien je inderdaad regelmatig wat te anticiperen omdat hij anders wat traag herneemt of te bruusk remt.. maar is bij andere merken ook zo (dat anticiperen bedoel ik, het tot stilstand werken is bv. wel veel beter uitgevoerd bij Mercedes of BMW.. maar dan spreek je ook over andere prijzen van auto's)
- park assist: bij de Espace werkt dit echt bijna perfect, gebruik het regelmatig.. werkt dit echt minder goed in de Talisman? Zou denken dat het hetzelfde systeem is? Ik zou het sowieso altijd nemen bij een nieuwe auto als het werkt zoals in de Espace
- een Renault blijft volgens mij nooit kraakvrij :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Cabool schreef:
Gompie67 schreef:Ik heb inmiddels zo'n 6000 km gereden in de 160DCI IP en dit zijn mijn opmerkingen:

- nav: gewoon heel slecht, geluid, kaartweergave en gebruikersinterface is bedroevend, dat dit in 2017 toegestaan is, jammer dat ze de tomtom interface niet meer gebruiken. Ik moet wel compliment maken voor nav weergave op headup display. Uberhaupt vindt ik de hud erg nuttig en zeer duidelijk ook bij felle zon.
- als ik tank (en dat moet ik nu heel vaak) vergrendeld de auto en krijg ik de tankdop niet dicht. Ik moet dan eerst de auto ontgrendelen via een handvat van een portier en dan kan ik de tankdop sluiten.
- adaptive cruise: nuttig maar bij drukker verkeer op snelweg niet bruikbaar. de minimale afstand is te groot en als er iemand invoegt gaat de auto in de ankers. Bij weinig verkeer wel heel nuttig maar het is het net niet. Op 80 km wegen wel heel nuttig.
- park assist: niet mee bestellen, zonde van je geld.
- Ik twijfel ook of deze auto 150.000 km kraak vrij blijft. Ik vindt nu al op slecht wegdek dat het interieur hier en daar wat 'kraakt'.

Verder comfortabele, ruime reisauto en ik moet toegeven de eerste auto waar mensen complimenten over maken. Het blijft een mooie auto in noire amethyste. Ik hoor graag jullie reacties,

G.
- nav: ik heb een Espace met dezelfde Rlink2 en de nav vind ik prima! heel makkelijk te bedienen, veel mogelijkheden, realtime verkeersinfo, groot scherm... wel verouderde kaarten en het Rlink2 systeem op zich kan wel wat updates gebruiken
- tank is idem bij de Espace - is logisch eigenlijk, je sleutel zit in je zak, je wandelt van de auto weg terwijl je aan het tanken bent en dan vergrendelen de deuren en dus ook de tankdop.. ik los dat makkelijk op door de deur bij het uitstappen niet helemaal toe te klappen, maar half, dan vergrendelen de deuren niet
- adaptive cruise: vind ik heel nuttig en rij praktisch alleen daarop, maar niks is perfect en kan inderdaad beter... zou bv. moeten werken vanuit en tot stilstand, evetnueel hogere snelheden dan 140km/h en bij druk verkeer dien je inderdaad regelmatig wat te anticiperen omdat hij anders wat traag herneemt of te bruusk remt.. maar is bij andere merken ook zo (dat anticiperen bedoel ik, het tot stilstand werken is bv. wel veel beter uitgevoerd bij Mercedes of BMW.. maar dan spreek je ook over andere prijzen van auto's)
- park assist: bij de Espace werkt dit echt bijna perfect, gebruik het regelmatig.. werkt dit echt minder goed in de Talisman? Zou denken dat het hetzelfde systeem is? Ik zou het sowieso altijd nemen bij een nieuwe auto als het werkt zoals in de Espace
- een Renault blijft volgens mij nooit kraakvrij :)

Grappige is dat je bij ieder onderwerp iets probeert goed te praten. Serieus!!! Je deur half open laten staan om te voorkomen dat de auto afsluit tijdens het tanken.... No way! Dat moet een fabrikant ondervangen.

Nog vreemder is dat ik dit probleem niet heb dus ze hebben allemaal verschillende kwalen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cabool
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:27
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Cabool »

Huh? Waarover heb jij het? Dit is geen defect, maar volkomen normaal. Je sluit alle deuren, wandelt naar tankstation, en terwijl je tankt ga je een meter of zo van de auto en dan vergrendelt die. Is toch de bedoeling van keyless entry?? En uiteraard vergrendelt die dan automatisch mee de tankdop. Dus eenvoudige oplossing, je sluit de deur, maar niet in het slot... dan vergrendelt die niet als je verder weg gaat van de auto.

of je blijft dichtbij de auto staan. Dan is er ook geen probleem. Of je legt de sleutel in de auto... waarom doe je zo moeilijk? Ik heb de indruk dat je niet goed weet wat de bedoeling is van keyless entry...

Ik begrijp niet goed wat ik zou goedpraten? Of wat hier niet goed zou aan werken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Volgens mij praten jullie langs elkaar heen.... keyless entry lijkt mij inhouden dat de auto vergrendelt als je bij de auto wegloopt (na 1 of 2 meter ofzo). Als je uitstapt om te tanken, dan loop je vaak achter de auto langs om de slang te pakken. In mijn ogen zou de auto dan niet moeten vergrendelen. Als je vervolgens gaat betalen weer wel natuurlijk.

Of is er een andere definitie??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cabool
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:27
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Cabool »

Zo werkt het exact. Althans bij de Esapce. Mogelijk werkt het bij de Talisman anders en dan heb ik niks gezegd. :) Van zodra je achter de auto loopt blijft die ontgrendelt, tot je bv. een meter of zo van de auto wegloopt, bv. om te gaan betalen aan een automaat. Als je dan terug aan je auto komt is de tankdop vergrendelt en moet je dus manueel terug de deuren ontgrendelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Denk t ook. Als je uit de auto de stapt met sleutel in de zak en achter de auto langs loopt om een te tanken hoort hij niet te sluiten. Zodra je 1m wegloopt wel natuurlijk maar dat is logisch.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

Talisman langs achter naar tankdop lopen sluit ook niet, langs voor sluit hij wel. Ik loop gewoon langs achter rond, open de tankklep en ga dan naar de automaat met de tankkaart.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Hans C »

Knippie schreef:Volgens mij praten jullie langs elkaar heen.... keyless entry lijkt mij inhouden dat de auto vergrendelt als je bij de auto wegloopt (na 1 of 2 meter ofzo). Als je uitstapt om te tanken, dan loop je vaak achter de auto langs om de slang te pakken. In mijn ogen zou de auto dan niet moeten vergrendelen. Als je vervolgens gaat betalen weer wel natuurlijk.

Of is er een andere definitie??

Heren, de logica, waar zitten de sensoren van de keyless, linker en rechter voordeur, waarschijnlijk klink, en koffer. De deuren sluiten als je ongeveer 1-meter van de auto bent. Gezien de kop van de motorkap op ongeveer 2 meter van een sensor zit, sluiten de deuren. Simpel toch??? Bovenstaande is vrij logisch, totaal onnodige discussie??
Ik reed gisteren een Talisman, een lener van de garage, en effectief, als je voor om loopt gaat de wagen dicht, langs achter niet.
In mijn Megane gaat de keyless nog met knoppen voor toe en sensor voor open te doen en wat blijkt als ik voor de wagen sta kan mijn vriendin de wagen ook niet openen. Achteraan wel, en de card zit in mijn portefeuille in de voor zak van mijn jeans.


Alles normaal zou ik zeggen. Dus Knippie, verstandige zet om dit te plaatsen.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Gisteren even geprobeerd en inderdaad. Eens je het weet, prima :-) Nu nog al de rest van de gekkigheden/gebreken ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Elmac »

Ghia schreef:Gisteren even geprobeerd en inderdaad. Eens je het weet, prima :-) Nu nog al de rest van de gekkigheden/gebreken ;)
Staat gewoon in de handleiding hoor.... Als je vóór de auto langsloopt sluit 'ie af, achterlangs niet. Dat is ook toch de meest logische route om bagage uit de achterklep te halen of te gaan tanken?

Afbeelding
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht