Gompie67 schreef:Ik heb inmiddels zo'n 6000 km gereden in de 160DCI IP en dit zijn mijn opmerkingen:
- nav: gewoon heel slecht, geluid, kaartweergave en gebruikersinterface is bedroevend, dat dit in 2017 toegestaan is, jammer dat ze de tomtom interface niet meer gebruiken. Ik moet wel compliment maken voor nav weergave op headup display. Uberhaupt vindt ik de hud erg nuttig en zeer duidelijk ook bij felle zon.
- als ik tank (en dat moet ik nu heel vaak) vergrendeld de auto en krijg ik de tankdop niet dicht. Ik moet dan eerst de auto ontgrendelen via een handvat van een portier en dan kan ik de tankdop sluiten.
- adaptive cruise: nuttig maar bij drukker verkeer op snelweg niet bruikbaar. de minimale afstand is te groot en als er iemand invoegt gaat de auto in de ankers. Bij weinig verkeer wel heel nuttig maar het is het net niet. Op 80 km wegen wel heel nuttig.
- park assist: niet mee bestellen, zonde van je geld.
- Ik twijfel ook of deze auto 150.000 km kraak vrij blijft. Ik vindt nu al op slecht wegdek dat het interieur hier en daar wat 'kraakt'.
Verder comfortabele, ruime reisauto en ik moet toegeven de eerste auto waar mensen complimenten over maken. Het blijft een mooie auto in noire amethyste. Ik hoor graag jullie reacties,
G.
- nav: ik heb een Espace met dezelfde Rlink2 en de nav vind ik prima! heel makkelijk te bedienen, veel mogelijkheden, realtime verkeersinfo, groot scherm... wel verouderde kaarten en het Rlink2 systeem op zich kan wel wat updates gebruiken
- tank is idem bij de Espace - is logisch eigenlijk, je sleutel zit in je zak, je wandelt van de auto weg terwijl je aan het tanken bent en dan vergrendelen de deuren en dus ook de tankdop.. ik los dat makkelijk op door de deur bij het uitstappen niet helemaal toe te klappen, maar half, dan vergrendelen de deuren niet
- adaptive cruise: vind ik heel nuttig en rij praktisch alleen daarop, maar niks is perfect en kan inderdaad beter... zou bv. moeten werken vanuit en tot stilstand, evetnueel hogere snelheden dan 140km/h en bij druk verkeer dien je inderdaad regelmatig wat te anticiperen omdat hij anders wat traag herneemt of te bruusk remt.. maar is bij andere merken ook zo (dat anticiperen bedoel ik, het tot stilstand werken is bv. wel veel beter uitgevoerd bij Mercedes of BMW.. maar dan spreek je ook over andere prijzen van auto's)
- park assist: bij de Espace werkt dit echt bijna perfect, gebruik het regelmatig.. werkt dit echt minder goed in de Talisman? Zou denken dat het hetzelfde systeem is? Ik zou het sowieso altijd nemen bij een nieuwe auto als het werkt zoals in de Espace
- een Renault blijft volgens mij nooit kraakvrij
