de Nieuwe Scenic

Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Thomas84 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Carlovdw schreef:
Carlovdw schreef:Vraagje ivm met de trekhaak
Als je de stekker insteekt van bv caravan of fietsenrek, is het dan nt zo dat de achteruit sensoren uitgaan? Ik heb nl een vaste haak laten monteren. Deze week de caravan er aan en in achteruit een zeer ambetant gepiep dat je dus niet kan uitzetten
Niemand met een trekhaak???
Dat lijkt me niet kloppen. Denk dat de dealer iets vergeten is aan te vinken... Zou eens een belletje doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

Ik zal morgen eens testen of hij bij mij wel uitgaat als ik er een stekker in steek. Ik was altijd gewend om het zelf uit te zetten. Dit kan volgens mij ook wel ergens in het rlink systeem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sp3tter
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 aug 2014 11:51
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Sp3tter »

Thomas84 schreef:
Carlovdw schreef:
Carlovdw schreef:Vraagje ivm met de trekhaak
Als je de stekker insteekt van bv caravan of fietsenrek, is het dan nt zo dat de achteruit sensoren uitgaan? Ik heb nl een vaste haak laten monteren. Deze week de caravan er aan en in achteruit een zeer ambetant gepiep dat je dus niet kan uitzetten
Niemand met een trekhaak???
Dat lijkt me niet kloppen. Denk dat de dealer iets vergeten is aan te vinken... Zou eens een belletje doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ik heb het ook nog niet geprobeerd of hij automatisch uitgaat, maar de sensoren achter kan je wel handmatig uitschakelen in de RLink.
2017: Scenic Collection Tce 115 benzine met Easy Life pack, Technology pack en trekhaak in de kleur Goud
2014-2017: Captur Helly Hansen 0.9 TCE in de kleur Rouge Flammé/Noir met achteruitrijcamera.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

Sp3tter schreef:
Marcello schreef:
Sp3tter schreef:
PSchepers schreef:Vandaag m'n nieuwe Scenic dCi Intense opgehaald. Blij mee !
17 maart besteld en zou pas op 29 sept geleverd worden ....Blijkbaar hebben ze nu bij renault er de vaart nu in .
20170809_122207.jpg
20170809_122222.jpg
Ziet er geweldig uit! Veel plezier ermee! Voorlopig ben je nog een paar dagen zoet om alle functies te vinden en in te stellen.... :dance:
Is het instellen zoveel werk dan, zal toch niet veel anders zijn dan bij de overige Renault types met rlink?
Er zitten zoveel opties op die je aan en uit kan zetten.. en dat per profiel, dus voor je de voor jou ideale instelling hebt ben je wel even bezig.
Maar alleen maar leuk toch? :dance:
Ik kan niet wachten, haha, lijkt me erg leuk om te doen, eindelijk het verlossende woord, as woensdag wordt hij afgeleverd, kunnen we toch nog met de nieuwe wagen op vakantie, 3 dagen later.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Schat schreef:Ik zal morgen eens testen of hij bij mij wel uitgaat als ik er een stekker in steek. Ik was altijd gewend om het zelf uit te zetten. Dit kan volgens mij ook wel ergens in het rlink systeem
Aha. Dt wist ik niet. Tanx.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Verdomme, de eerste kras zit er al op. Ik weet wel dat je dat zoiets nooit kan vermijden, maar kunnen mensen nu echt eens niet voorzichtiger zijn. Ik weet heel zeker dat ik zelf niets geraakt heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

Gister onderweg geweest met fietsdrager. Auto geeft aan dat er een aanhanger is aangesloten en dat de dodehoekdetectie is uitgeschakeld en dus de sensoren aan de zijkant en achterkant zijn uitgeschakeld. Camera doet het wel, dus op de oude manier achteruit rijden.

Oh je en het eerste krasje/buts zat er bij mij al binnen 16 uur op. Dochter van 5 jaar en uitstappen. Je kunt het maar vast gehad hebben. Tweede doet minder pijn hoop ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Kan je ergens instellen hoe lang op voorhand de R-link een flitspaal moet aankondigen? Ik vind de boodschappen soms nogal lang (snelheid en roodlichtcamera, verminder uw snelheid) en dit wordt dan enkele keren herhaalt voor je er ook echt bent. Meldingen uitzetten is geen optie, want ik weet de flitspalen wel graag staan. Alleen melden als de snelheid overtreden wordt is meestal hetzelfde, want ik moet eerlijk toegeven dat ik er wel regelmatig wat over zit. Kan je niet ergens instellen dat je gewoon 100m voor de flitspaal die melding krijgt? Of gewoon een piepsignaal ofzo, want op zich maakt het me niet veel uit of de camera nu flitst voor snelheid of rood licht of allebei. Ik wil gewoon weten waar ie staat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door e3l »

Het is wat zoeken, maar binnen coyote kan dit allemaal aangepast worden.


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

e3l schreef:Het is wat zoeken, maar binnen coyote kan dit allemaal aangepast worden.


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.
Coyote gebruik ik zelf eigenlijk niet. Eerder uit principe, want heb niet veel zin om bij te betalen aan iets :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door e3l »

Is coyote niet juist de app die voor de flitspaal meldingen?


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

e3l schreef:Is coyote niet juist de app die voor de flitspaal meldingen?


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.
Ja waarschijnlijk wel, maar ik vind 200 euro bijbetalen voor 3 jaar best wel weer veel geld. En uiteindelijk werken de gewone flitspaalmeldingen wel, ik wou alleen dat ik ietsje meer kon instellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door DHL »

200 Euro is nog goedkoop voor 3 jaar. ik betaal op een vast toestel 144 per jaar! Ik zou het erbij nemen hoor, heeft mij toch al enkele overtredingen bespaard. Alhoewel het niet waterdicht is natuurlijk, hangt af van hoeveel personen er voor je rijden die Coyote gebruiken.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Gebruik gewoon Waze gratis gps met alle live meldingen van andere gebruikers fille flitspalen afsluitingen evenementen, ... , zou ook werken mat Android auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

DHL schreef:200 Euro is nog goedkoop voor 3 jaar. ik betaal op een vast toestel 144 per jaar! Ik zou het erbij nemen hoor, heeft mij toch al enkele overtredingen bespaard. Alhoewel het niet waterdicht is natuurlijk, hangt af van hoeveel personen er voor je rijden die Coyote gebruiken.

Volgens mijn dealer is Coyote in de eerste instantie ontwikkeld voor de Franse markt, daarnaast zitten de flitspalen ook in je TOMTOM, waarom zou je het dan dubbel op nemen. nu heb je het dubbelop, laten verlopen en verder gaan met TomTom.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sp3tter
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 aug 2014 11:51
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Sp3tter »

apzoeir schreef:Kan je ergens instellen hoe lang op voorhand de R-link een flitspaal moet aankondigen? Ik vind de boodschappen soms nogal lang (snelheid en roodlichtcamera, verminder uw snelheid) en dit wordt dan enkele keren herhaalt voor je er ook echt bent. Meldingen uitzetten is geen optie, want ik weet de flitspalen wel graag staan. Alleen melden als de snelheid overtreden wordt is meestal hetzelfde, want ik moet eerlijk toegeven dat ik er wel regelmatig wat over zit. Kan je niet ergens instellen dat je gewoon 100m voor de flitspaal die melding krijgt? Of gewoon een piepsignaal ofzo, want op zich maakt het me niet veel uit of de camera nu flitst voor snelheid of rood licht of allebei. Ik wil gewoon weten waar ie staat.
Heb eigenlijk wel dezelfde vraag. Ik rijd heel vaak met mijn geluid van de navigatie uit. En zou dan graag vlak voor een flitspaal een piepje horen. In de Captur deed de TomTom het wel op deze manier, maar nu niet meer? Weet iemand waar en hoe dit in te stellen is?
Coyote heb ik altijd laten verlopen, dat is idd alleen voor de Franse markt. De TomTom meldingen werken normaal prima.
2017: Scenic Collection Tce 115 benzine met Easy Life pack, Technology pack en trekhaak in de kleur Goud
2014-2017: Captur Helly Hansen 0.9 TCE in de kleur Rouge Flammé/Noir met achteruitrijcamera.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bruijst
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 apr 2013 13:17
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bruijst »

Goedemorgen,

Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Remko en ik ben sinds medio juli de trotse eigenaar van een Scenic IV 1.5dci intens. Voor de liefhebbers hier een linkje naar de AW reviewsite (waar ook het verbruik wordt bijgehouden): http://www.autoweek.nl/autoreview/44267 ... 110-intens

Ik zit echter met het volgende na een maandje gebruik van de auto:
1 de driehoekige plastic spiegelkap (direct naast het raam) aan bestuurderskant staat aan de bovenkant (het puntje dus) naar buiten. Hij staat dus hol.
WP_20170727_18_52_19_Pro_LI.jpg

2 bij droog weer van die witte vegen op de plastic spiegeldelen, zeg maar tussen raam en spiegelhuis (waar je alleen vanuit de binnenkant tegenaan kijkt, je kunt het net zien op het vorige plaatje).

3 achterklep staat paar mm teveel naar binnen
WP_20170726_06_36_30_Pro_LI.jpg
4 die hoogglans plastic stroken tussen voor- en achterportieren zijn gewoon in te drukken en er zit onderling speling tussen, waardoor:
5 de naad tussen voor en achterportieren 'wisselt steeds'. Nu ligt het voorportier ca. 3-4mm verder naar binnen (dus als je voor bij de auto staat en jij kijkt naar achteren, kijk je dus tegen dat strookje van het achterportier aan).

6 Tenslotte merkte ik nog op dat afgelopen zaterdag er bij het openen van het rechter voorportier er waterdruppels aan de binnenkant (zijde wielkast) op het plaatwerk zaten..

Morgen gaat de auto even terug naar de garage voor punt 1 -3 (dat had ik al gespot), die laatste twee punten zijn eigenlijk pas de afgelopen dagen naar voren gekomen.

Ik vind dit zelf nogal storende detail. Hebben meer mensen te maken met een van bovenstaande punten...? Of heb ik dan toch een maandagmorgen wagen..

Ik heb ook nog een vraag over het afspelen vanaf USB, maar die plaats ik in het R link2 topic.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door DHL »

Ook voor de Belgische markt werkt Coyote zeer doeltreffend. Blijkbaar niet bij jullie. Tomtom geeft inderdaad flitsmeldingen en zelfs meldingen bij mobiele flitsers. Wordt hier minder gebruikt maar is wel goed voor de vaste flitspalen hier. Mobiele worden door te weinig leden niet snel gemeld. Dit zal bij jullie dan omgekeerd zijn, dus beter af met Tomtom in Nederland.
Hier in Belgie had ik het in de Espace inderdaad dubbel.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Hans C »

Coyote en flitspaalmeldingen zijn in Frankrijk sinds enige tijd verboden. Staan redelijk hoge boetes op als ze ontdekken dat je ze toch hebt.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door DHL »

Ja klopt, enige wat ze mogen aanduiden zijn gevaarlijke zones

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Op het instrumentenpaneel staat sinds gisteren een nieuw symbool, maar ik weet niet goed wat het wil zeggen. Ik kan het ook niet terugvinden in de e-guide. Het is een autosymbool met een cirkel rond en die cirkel wordt onderbroken door een pijltje. Pijltje wijzigt van richting tijdens het rijden. Maar niet in de richting die ik uitga en ook niet in de richting die ik uit moet als de GPS op staat. Iemand een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door e3l »

Heb je er wellicht een foto van?


Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Bij deze een foto, ik hoop dat het gelukt is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Als je op je stuur aan de rechterkant duwt, kan je die weg doen. Naast je telefoon knopje heb je een knop en een vierkantje op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Carlovdw schreef:Als je op je stuur aan de rechterkant duwt, kan je die weg doen. Naast je telefoon knopje heb je een knop en een vierkantje op.
Thx, straks eens proberen. Weet je ook wat het juist wil zeggen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Ik ben niet zeker maar denk dat het het symbool is als de gps uitstaat. Als die aanstaat komen dr dan de aanwijzingen te staan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Carlovdw schreef:Ik ben niet zeker maar denk dat het het symbool is als de gps uitstaat. Als die aanstaat komen dr dan de aanwijzingen te staan
Dat denk'k niet, want gisteren 2u met gps op gereden en toen stond het symbool er. Nadien gps uitgezet omdat ik de weg kende en toen stond het er ook. Aanwijzingen van de gps op die plaats heb'k niet gezien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Ok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Ben gaan zoeken maar vind het niet direct. Zou het niet het symbooltje zijn die het noorden aanduid?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door DHL »

Volgens mij is het een compas.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bruijst
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 apr 2013 13:17
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bruijst »

Dit is inderdaad een kompas. Ik kwam hem ook toevallig tegen, nadat ik de cockpitweergave veranderde.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bruijst
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 apr 2013 13:17
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bruijst »

Bruijst schreef:Goedemorgen,

Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Remko en ik ben sinds medio juli de trotse eigenaar van een Scenic IV 1.5dci intens. Voor de liefhebbers hier een linkje naar de AW reviewsite (waar ook het verbruik wordt bijgehouden): http://www.autoweek.nl/autoreview/44267 ... 110-intens

Ik zit echter met het volgende na een maandje gebruik van de auto:
1 de driehoekige plastic spiegelkap (direct naast het raam) aan bestuurderskant staat aan de bovenkant (het puntje dus) naar buiten. Hij staat dus hol.
WP_20170727_18_52_19_Pro_LI.jpg


2 bij droog weer van die witte vegen op de plastic spiegeldelen, zeg maar tussen raam en spiegelhuis (waar je alleen vanuit de binnenkant tegenaan kijkt, je kunt het net zien op het vorige plaatje).

3 achterklep staat paar mm teveel naar binnen
WP_20170726_06_36_30_Pro_LI.jpg

4 die hoogglans plastic stroken tussen voor- en achterportieren zijn gewoon in te drukken en er zit onderling speling tussen, waardoor:
5 de naad tussen voor en achterportieren 'wisselt steeds'. Nu ligt het voorportier ca. 3-4mm verder naar binnen (dus als je voor bij de auto staat en jij kijkt naar achteren, kijk je dus tegen dat strookje van het achterportier aan).

6 Tenslotte merkte ik nog op dat afgelopen zaterdag er bij het openen van het rechter voorportier er waterdruppels aan de binnenkant (zijde wielkast) op het plaatwerk zaten..

Morgen gaat de auto even terug naar de garage voor punt 1 -3 (dat had ik al gespot), die laatste twee punten zijn eigenlijk pas de afgelopen dagen naar voren gekomen.

Ik vind dit zelf nogal storende detail. Hebben meer mensen te maken met een van bovenstaande punten...? Of heb ik dan toch een maandagmorgen wagen..

Ik heb ook nog een vraag over het afspelen vanaf USB, maar die plaats ik in het R link2 topic.
Uitkomst van garagebezoek vanmorgen:
1. Is niet zo heel veel aan gedaan. 'Men kan er weinig mee'
2. Was foutje van poetser. Is gereinigd.
3. Toevallig stonden er twee andere Scenics en je raad het al... die hadden het ook. Ook hier konden ze weinig doen (andere naden gaan open staan, gaat rammelen op slot). Niet opgelost dus.
4. /5. Zie 3. Niet op te lossen volgens deze garage.
6. Is normaal, die dikke rubbers zorgen voor de waterdichtheid naar binnen.
7. Bij linkervoorportier zit er ook een afdekprofiel op de raamstijl (in kleur auto). Ook dit staat bovenaan een beetje naar buiten (bestuurderszijde niet). En toeval of niet; ook die twee andere scenics hadden dit..

Ik ben niet echt tevreden hierover en vind het storende details.. aangezien alle scenics die ik nu van dichtbij heb gezien dit hebben, vraag ik me af of dit iets is waar Renault NL dan maar eens naar zou moeten kijken? Of zit ik (als particuliere koper) te muggenziften...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door DHL »

Nee, is zeker niet muggenziften vind ik. Kan natuurlijk niet inschatten hoe erg het is, maar neem bvb dat kapje van de spiegel. Indien dit langs de buitenkant is, kan dit voldoende zijn om extra windgeruis te hebben. Idem met een deur die op een kiertje zit. Indien de dealer je niet verder kan of wil helpen, zeker naar R NL bellen en je ongenoegen uiten. Probeer samen met hen naar een oplossing te zoeken. Zou wel niet direct boos worden of zo. Is ontgoochelend dat ze die wagen zo leveren, vind ik.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Hans C »

Die laatste zin klopt als een bus DHL.

Als de dealer het niet kan/wil oplossen zou ik ook via de inporteur werken, een beetje teleurstelling mag echt wel weerklinken :-)
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

een vraagje, het volume van de radio verhoogd tijdens het rijden uit zichzelf, en na gelang je langzamer gaat rijden of stil staat gaat het volume weer naar beneden. voor mij een bijzonder irritante instelling, maar ik kan niet vinden waar je dit kunt uitschakelen. wie heeft dit wel kunnen vinden en wil het delen met mij?
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Marcello schreef:een vraagje, het volume van de radio verhoogd tijdens het rijden uit zichzelf, en na gelang je langzamer gaat rijden of stil staat gaat het volume weer naar beneden. voor mij een bijzonder irritante instelling, maar ik kan niet vinden waar je dit kunt uitschakelen. wie heeft dit wel kunnen vinden en wil het delen met mij?
Ben even online naar de e-guide gaan kijken en op pagina 3.18 wordt er iets van gezegd. De instelling zou ergens onder het multimedia item moeten zitten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht