Routeplanner geschikt voor EV.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Sordone
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Routeplanner geschikt voor EV.

Bericht door Sordone »

Recent hebben we een trip gemaakt met onze Zoe naar de Diemelsee. Om beter met de reistijd te kunnen plannen was ik al een poos op zoek naar een geschikte tool. Google maps doet het leuk maar nu ben ik met furkot.com aan de slag gegaan en het bevalt me uitstekend. :clap: Je kan per dag een planning maken en per laadstop de tijd per 5 minuten instellen.
Trips_Furkot.jpg
Tevens kan je een gpx bestand laden met de laadpunten, deze haal ik dan van de Going Electric website maar anderen hebben deze ook (zoals oplaadpalen.nl maar deze ligt nu plat met een 520 error). In de Find tab kan je deze dan laden en gebruiken in de planning.
Import_gpx.jpg
Select_chargepoints.jpg
Ook de export functies zijn goed.
Export_options.jpg
Door een gebruikersnaam aan te maken kan je de trips ook op een mobiel gebruiken. :dance:
Overigens liepen we zowel op de heenweg als de terugweg tegen het probleem aan dat de lader bij Hamminkeln niet via de e-charge app aan te schakelen was. Mails naar Innogy leveren geen reactie op dus nog oppassen hier. Ik heb hem wel alvast in Chargemap gezet.
De lader in Castrop-Rauxel is een particuliere crowdfunded 43KW lader :dance: en werkte perfect. Zowel heen als terug een geldbedrag in de brievenbus gedaan volgens de instructies in Chargemap. In Arnsberg nog een Tesla rijder geholpen om te laden met Plugsurfing. Hij had de Tesla nog niet zo lang en stond er met zijn TNM pasje. :naughty:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Routeplanner geschikt voor EV.

Bericht door Hachy »

Wauw wat een mooie site dat Furkot. Mooie opties om je range per lading vast te stellen, wat je gemiddelde snelheid is etc. Wat ik ook mooi vind is het avoiden van tolwegen. Dit was met de trip naar Parijs verreweg de grootste kostenpost.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Sordone
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Routeplanner geschikt voor EV.

Bericht door Sordone »

Hi Hachy. Die opties heb ik nog gebruikt. Ik was al blij dat je de onderlinge afstanden tussen de laadpunten kan zien en dat je totale tijd goed kan schatten. Enjoy.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Routeplanner geschikt voor EV.

Bericht door GertjanVB »

Goingelectric heeft een grote database en je kunt mooi filteren en exporteren naar een GPX-bestand, maar met deze GPS converter kun je van elke Google Maps site met punten met coördinaten (in ons geval laadpalen) de GPX file halen en deze in Furkot gebruiken (FIND-tab). Dus ook van www.ac-lader.nl enz. Zet je die bestanden in Dropbox oid en maak je die bereikbaar met een internetlink, dan kun je ze ook onderweg in Furkot raadplegen. De gegevens worden niet allemaal overgenomen in Furkot, maar je kunt ze raadplegen dmv FIND en de gewenste punten overnemen in je route.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in