Recent hebben we een trip gemaakt met onze Zoe naar de Diemelsee. Om beter met de reistijd te kunnen plannen was ik al een poos op zoek naar een geschikte tool. Google maps doet het leuk maar nu ben ik met furkot.com aan de slag gegaan en het bevalt me uitstekend.

Je kan per dag een planning maken en per laadstop de tijd per 5 minuten instellen.
Trips_Furkot.jpg
Tevens kan je een gpx bestand laden met de laadpunten, deze haal ik dan van de Going Electric website maar anderen hebben deze ook (zoals oplaadpalen.nl maar deze ligt nu plat met een 520 error). In de Find tab kan je deze dan laden en gebruiken in de planning.
Import_gpx.jpg
Select_chargepoints.jpg
Ook de export functies zijn goed.
Export_options.jpg
Door een gebruikersnaam aan te maken kan je de trips ook op een mobiel gebruiken.
Overigens liepen we zowel op de heenweg als de terugweg tegen het probleem aan dat de lader bij Hamminkeln niet via de e-charge app aan te schakelen was. Mails naar Innogy leveren geen reactie op dus nog oppassen hier. Ik heb hem wel alvast in Chargemap gezet.
De lader in Castrop-Rauxel is een particuliere crowdfunded 43KW lader

en werkte perfect. Zowel heen als terug een geldbedrag in de brievenbus gedaan volgens de instructies in Chargemap. In Arnsberg nog een Tesla rijder geholpen om te laden met Plugsurfing. Hij had de Tesla nog niet zo lang en stond er met zijn TNM pasje.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, verkocht met 196K km (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.