Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Helemaal eens met avb55. Wek dan niet de illusie dat je de aangegeven temperatuur kunt instellen!
Voor diegenen die over de dieselmotoren schreven: mijn verhaal betreft een 1.2 benzinemotor.
Ik heb een auto gekocht met Climate Control en niet met een handmatige airco...
De definitie van een Climate Control is: Een climate control of climatronic is een automatische airco installatie waarbij je als berijder de temperatuur insteld en de installatie onafhankelijk van buitentemperatuur en omstandigheden de ingestelde temperatuur vast houdt.
Een handmatige airco controleert de temperatuur niet maar blijft de aangegeven luchtstroom aanbieden.
Ik heb een temperatuurmetertje besteld voor in de 12V aansluiting voorin.. Vooralsnog staat de Climate control op 24 graden en dan wordt het een beetje warm.
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist
Hallo, anderhalve week geleden is onze Captur naar de garage geweest o.a. voor het achter blijven van de temperatuur, zoals eerder beschreven.
Men heeft de Climategate control gereset, opnieuw de software ingelezen en ik moest het nu nog maar eens testen en even laten weten of het nu wel voldoet.
Tot nu toe wordt de ingestelde temperatuur nu wel gehaald en het voelt dus ook aangenamer v.w.b. De temperatuur in de auto. Dit in tegenstelling tot er voor.
Wel vindt ik dat als je de CC op "auto" zet, naar mijn menig de luchtstroom te eenzijdig naar het voet/benen gedeelte geleid wordt. Na een ongeveer een uur rijden wordt het me zelfs te warm bij de voeten en kies ik toch een andere ventilatie uitstroom stand(en). Zijn er anderen die dit laatste ook zo ervaren?
Ik ben inmiddels achter hetzelfde gekomen, als je handmatig de openingen op ruit, dasboard en voeten zet is hij veel sneller warm. Het voelt dan ook behaaglijker dan in standje "auto".
Zodra je op "auto" zet, gaat de ventilator minder hard draaien en worden de dashboard openingen dicht gezet. Het duurt dan 33 km (is half uurtje woon-werkverkeer) voordat ik het een beetje warm krijg. Regel ik de uitvoeren zelf (zonder standje "auto") dan is het binnen 5 a 10 minuten al lekker op temperatuur.
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist
@jacobcaptur,
met de reset van de CC is het wel beter geworden. Maar wat je zegt kan ik me ook in vinden, zelf de keuze maken welke uitsroomopeningen de lucht moet komen zorgt er voor dat het sneller behagelijk/warm wordt.
Alleen als de auto echt koud is bv smorgens vroeg, dan blaast de ventilatie ook op "auto" hard maar dat duurt niet erg lang.
Normaal zou een automatische klimaatregeling het echt goed moeten doen. Ik vind persoonlijk 10 minuten rijden erg lang voor je warmte krijgt. Zou daar toch eens laten naar kijken als ik jou was.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Ja heb bij onze Captur dit probleem ook totaal niet. Het blauwe lampje is ook na een paar minuten uit (ca 1.5km in 30km zonne). Bij de Captur heb je van die lamellen die zich sluiten als de motor koud is zodat de motor sneller op temperatuur is.
Ik heb ook geen last van (te) warme voeten zeg maar.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een 28 jaar oude Clio Storia met 147000 km op de teller. De auto rijdt probleemloos. Het enige probleem is dat sinds 5 jaar met enige regelmaat het waarschuwingslampje voor de dynamo gaat branden.
Inmiddels heb ik nu 2 keer de dynamo en...
Hallo leden, sinds vandaag blijft ineens mijn kachelmotor vol draaien met contact en aan uit ik kan deze alleen laten stoppen door de accu pool van de accu los te nemen het is een kangoo 1.9 DTI van jan 2003 weet iemand toevallig wat dit kan zijn,...
Disclaimer: Ik ben nogal een leek op dit gebied, maar vind het interessant om toch wat te leren en stukje bij beetje repareer/reviseer ook ik wel eens onderdelen. :wink:
Tijdens het wegrijden gisteren voelde ik dat de...