ICU Compact met vaste kabel

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door zoe2goe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Altijd verstandig. Electriciteit: niet vrezen, wel respect voor hebben.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door fivari »

krisv5 schreef:Als ik de stekker van de ICU wil doormeten tussen aarding en PP haal ik dan ook best de spanning er af?
Op zich zou er geen spanning mogen op staan, maar je weet maar nooit.
Ik heb al verschillende multimeters "opgeblazen" door een weerstandsmeting uit te voeren op een systeem waar spanning blijkt op te staan. :oops:
Ik meet nu altijd eerst de spanning tussen de twee contacten alvorens de weerstand ertussen te meten. En wanneer er een spanning over de contacten staat, doe ik wijselijk geen weerstandsmeting meer.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
krisv5
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 dec 2015 09:42
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door krisv5 »

Gisteren is de installateur van het laadpunt langs gekomen. Nadat we eerder al uitsluitsel hadden van ICU dat de compact wel degelijk 7,4Kw ondersteund hebben we vervolgens de weerstandswaarde van de stekker gemeten zoals Fivari aangaf, dit was correct en gaf 220Ohm, vervolgens hebben we de ganse laadkabel vervangen met nieuwe stekker (vaste kabel losgehaald en vervangen), daarna hebben we de voedingskabel naar het laadpunt nu rechtstreeks in de meterkast aangesloten (om de invloed van de zonnepanelen uit te schakelen). Ondanks alle pogingen blijft de Pilot op 20Ampere (CanZE) staan en is de afgenomen stroom telkens iets van een 19A.
Men vermoed nu dus toch dat het de auto is die telkens instelt op 20A, dus de Zoe laadt niet op 32A monofase. Dit in tegenstelling tot wat Fivari al aangaf, want bij hem lukt het dus wel. Misschien komt het omdat ik het nieuwe model heb? De R240, productiedatum februari 2016. De vraag wordt nu doorgespeeld naar Renault Belgie en Frankrijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door Nivve »

Heb je al eens een andere Zoe (een QC variant en om het uit te sluiten een R variant daarnaast) laten laden om te zien of het idd de auto is?
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
krisv5
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 dec 2015 09:42
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door krisv5 »

De vraag is doorgespeeld aan Renault Belgie en Renault Nederland. Niemand die het er weet of de Zoe R240 kan laden monofasig 32A. De vraag is nochtans gesteld aan de verantwoordelijken voor het ZE gamma...

ziehier enkele antwoorden van de ''kenners"!

"Ik denk het wel maar weet het niet 100% zeker, in NL gaan de thuis installaties voor 1 fase tot max 16A, ik heb er dus ook geen ervaring mee.
(als je het 100% zeker wilt weten kan je het even vragen aan Adres weggehaald)

Maar ik zie ook nog dat het een R240 (5AQ) is… die kan sowieso niet meer dan 22KW laden…."" (de vraag was of de R240 kan laden met 32A bij monofase!!)

"Aangezien jij meer ZE ervaring hebt, heb jij hierop een antwoord?
Ik vermoed dat inderdaad de wagen op een monofasige aansluiting zelf begrenst op 20A, maar kan jij dat bevestigen?"

"Heren,

Wat moet ik hierop antwoorden?

Het zal wel kloppen wat hier staat maar ik denk dat de meeste mensen thuis toch niet meer hebben dan 20A."

De experts van het ZE gamma weten het dus zelf niet. Triest voor zo'n bedrijf denk ik dan...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door zoe2goe »

Kris,

Het VERSCHIL tussen dealers voor wat het de kennis over het Z.E. gamma betreft is ten hemel schreiend. Ik kan het uit eigen ervaring bevestigen. In het VK verkopen niet-ZE dealers Zoe's, en als je dan een storing hebt ben je helemaal aan de beurt. Ik ben er dan zo een die het zelf maar gaat proberen uit te zoeken. Fivari is er ook zo eentje ;-) Hij heeft inmiddels bevestigd dat de Q210 absoluut 32A monofase laadt. Dat geeft wel een hint, maar geen uitsluitsel over de R240. Als ik zo brutaal ("Dutch") mag zijn: maak samen eens een afspraak, dan kun je het met eigen ogen bepalen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
krisv5
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 dec 2015 09:42
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door krisv5 »

Hoi Jeroen, ter verduidelijking: het betreft hier niet de dealer, wel de verantwoordelijke voor het ZE gamma van Belgie... Die vervolgens ook de vraag heeft doorgespeeld aan after sales mensen uit Nederland. Ik ga binnenkort de Zoe van de dealer ophalen om die te testen aan mijn laadstation, da's een Q210. Als die wel laadt met 32A kunnen we het laadstation volledig uitsluiten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door zoe2goe »

Ah OK, helder. Klinkt inderdaad prutserig.

Goede actie, de 210 even aanpikken. Ik ben wel benieuwd eerlijk gezegd.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door fivari »

Het zou me erg verwonderen mocht de R240 niet enkelfasig aan 32A kunnen laden. Die versie kan niet langer snelladen: de mogelijkheid om aan 43 kW te laden wordt op dat model niet aangeboden. Maximaal laadvermogen bedraagt 22 kW. Dat is 3-fasig 32A. Dus waarom zou dat model niet enkelfasig 32A kunnen laden. Het is toch vooral een kwestie van sectie van de stroomvoerende geleiders.
@ krisv5: waar woon je ergens? Zelf ben ik uit de buurt van Leuven. Dan kunnen we eens bekijken wat het geeft: met jouw laadstation, jouw wagen, mijn wagen en de Fivari-charger en dat dan allemaal nog eens gecontroleerd met CanZe.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
krisv5
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 dec 2015 09:42
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door krisv5 »

Hoogstraten, da's best een eindje van Leuven... Maar altijd welkom mocht je in de buurt zijn! :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door fivari »

Ik stel voor dat jij tot bij mij komt: bij mij kan je tenminste 32A laden :lol:
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
krisv5
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 dec 2015 09:42
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door krisv5 »

@Fivari, hartelijk bedankt voor je aanbod! Voorlopig ga ik Renault, ICU en de installateur het nog verder laten uitzoeken. Momenteel kan ik de tijd toch niet vrij maken om richting Leuven te komen.

Wel kan ik meegeven dat ik vanochtend de Zoe van de garage (Q210) heb geprobeerd aan mijn laadstation. Tegen mijn verwachting in gaf ook hier CanZE aan dat de Pilot Charge op 20A stond ingesteld. Het opgenomen vermogen bedroeg 4,5Kw tijdens het laden. Dus terug bij af, want nu kan ik dus het laadpunt niet langer uitsluiten...

Voor de cijferfreaks: deze Zoe had net geen 9000km op de teller en de SOH bedraagt 90% (gemeten via CanZE, dus niet de /131 formule).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door zoe2goe »

Ik heb vandaag voor de leut, of zoals ze het hier zeggen "omdat het kan", een schakelingetje gemaakt met een ATtiny85 microcontroller die kijkt wat de lader nu eigenlijk echt aangeeft als maximale af te nemen laadstroom. Ziet er op zo'n breadboardje natuurlijk maximaal geek-chaotisch uit, maar het principe is simpel. Krokodilletjes in de stekker aan Aarde (middenpen) en CP (linksboven). Doe net alsof je een auto bent (de twee meest rechtse onderdelen doen dat), maak het signaal geschikt voor de microcontroller (dat doen de volgende drie onderdelen naar links), meet de pulsbreedte, vertaal dat in een stroom-sterkte en laat het rode LEDje via een knipper-patroontje het resultaat weten (dat is allemaal het werk van de microcontroller).
20160528_165812.jpg
Mijn lader gaf . ..... aan, (15 ampere), en dat zegt CanZE ook. Beetje jammer van die ene ampere. Ik zoek nog wel eens uit met een scoop wie er nu echt fout zit, de lader of CanZE en mijn prutsdingetje.

Als je er nou echt niet meer uitkomt met de "deskundigen" soldeer ik het wel op een printje en gooi het in een envelopje.

ps: grrrrr, foto gedraaid. Van boven naar beneden lezen dus.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door zoe2goe »

Nou ja, kon het niet laten. Uiteindelijk "free form" gebouwd en in wat twee componentenhars gegoten voor de stevigheid. USB kabeltje in een power pack of zoiets, krokodilletjes in de stekker en klaar is kees.

http://www.instructables.com/id/SAE-J17 ... er-Checker
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
krisv5
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 dec 2015 09:42
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door krisv5 »

Zoe2goe: ik heb je inmiddels een PM gestuurd! Top!

Officieus zou er een bevestiging zijn vanuit Parijs dat de Zoe afblokt op 20A, cq. de installateur van het laadpunt. Al is de ervaring van Fivari en mijn ZE Dealer dat 32A wel degelijk mogelijk is op de oude Q210. Mijn dealer heeft het ooit zelf geprobeerd met een openEVSE charger/module beweerd hij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door AlexZoe »

Hier een Q210, morgen zal mijn 1 fase aansluiting verzwaard worden naar 40A door de netbeheerder, waarna ik vervolgens (in theorie) met 32A zou kunnen laden thuis. Ik laat even weten wat bij mij het resultaat is.

Bovenstaand overigens met slimme meter communicatie naar de laadpaal toe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
krisv5
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 dec 2015 09:42
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door krisv5 »

Hoi Alex, kan jij uitlezen met CANZE? En welk laadstation heb je? Heel benieuwd...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door AlexZoe »

Hoi Kris,

Ik heb me nog niet verdiept in CanZe, en als het morgen gewoon gaat werken zie ik ook niet direct aanleiding om hier aan te beginnen :-)

Het is een ICU Eve Mini met vaste (Coiled) kabel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door Sordone »

@krisv5, ik heb mijn 22KW mobiele lader op 32 A gezet en op mijn Q210 aangesloten en dat werkt gewoon (totdat mijn 1 fase 16A zekering eruit klapt :wink: )
Hier zijn de plaatjes uit Canze en van mijn Youless adapter. Als iemand in de buurt van Ede een R240 heeft kan die ook getest worden.
@harm otten, mijn km is nu 31920 bij 82% health voor de batterij statistics, bij 29000km was ie 85% :cry2:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
krisv5
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 dec 2015 09:42
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door krisv5 »

@Sordone Bedankt voor de extra bewijslast! :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door AlexZoe »

Van mijn kant een update: Monteur net geweest, kan geen 40A hoofdzekering plaatsen zonder dat de stroom er in de straat vanaf moet. Iets met een metalen plaat dicht bij de hoofdzekering?

Er moet in ieder geval een nieuwe afspraak gemaakt worden waarbij de straat gedurende 2 uur geen stroom heeft.

Dus vooralsnog met 2,6KW laden over mijn 16A zekering

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
krisv5
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 dec 2015 09:42
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door krisv5 »

@zoe2goe ik heb je circuit een aantal keren laten lopen en ik tel wel degelijk 16A, al heb ik af en toe het idee dat het ook 18A kan zijn. Blijft wel de vraag waarom CanZE blijft aangeven 20A? Misschien dat de Zoe toch nog net iets anders reageert dan je circuit?

@Fivari Mijn Renault-dealer heeft me net gebeld dat hij ook jou lader heeft! :-) Ik mag dus een keertje komen testen bij hem of de R240 laadt op 32A monofase. Al was hij er heel zeker van dat dit wel moet kunnen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door zoe2goe »

Mijn conclusie is dan eenvoudigweg dat de lader niet goed is ingesteld of defect is.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door fivari »

krisv5 schreef: @Fivari Mijn Renault-dealer heeft me net gebeld dat hij ook jou lader heeft! :-) Ik mag dus een keertje komen testen bij hem of de R240 laadt op 32A monofase. Al was hij er heel zeker van dat dit wel moet kunnen.
Inderdaad, sinds gisteren (02/06) geleverd. Ik had de link niet gelegd, terwijl ik toch alle info had. Nu begrijp ik ook de vraag naar een speciaal koppelstuk om enkelfasig te kunnen laden op een driefasige (rode) 32A stekker.

[Publiciteit/ON]Uiteraard heeft hij met de Fivari-charger niet alleen een prachtige mobiele en universele lader, maar ook een diagnose-instrument: hij kan de ingestelde stroom systematisch opvoeren, zien wat de pilot doet in de auto via CanZe en zien welke stroom er getrokken wordt met de ingebouwde stroommeter. [Publiciteit/OFF]
Ik ben benieuwd naar het resultaat. Maar mijn prognose blijft dat je Zoe, ook al is het een R240, gewoon 32A zal laden.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door zoe2goe »

^^ I am with fivari ^^ ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door fivari »

Trouwens: ingebouwd in de nieuwe software: de mogelijkheid om een bepaalde hoeveelheid energie te laden. Daarmee kan je het balanceren vermijden. Hoewel af en toe noodzakelijk, schijnt dat balanceren niet zo efficiënt te verlopen. Ik gebruik het nu wanneer ik de dag nadien met zekerheid geen volle batterijlading zal nodig hebben. Gewoon instellen: ik wil 5 kWh laden en de lader springt in sleeping mode vanaf dat de 5 kWh geladen zijn. Of je kan een bepaalde tijd laden: bijvoorbeeld 2 uur instellen en ook dan na die 2 uur, springt de lader in sleeping mode.
En dan is er de monitoring met de hierboven al aangehaalde module ESP8266. Je kan een dashboard creëren waar interesante info bijeen gebracht wordt. De service houdt ook in dat de gegevens uit het verleden bewaard worden.
Screenshot voor de voorbije week:
Monitoring.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door PieterZoe »

Dát mis ik bij het gewone Zoeladen: dat je tot 90% of zoiets kunt laden. Ik ben van openbare laadpalen afhankelijk en dan laad je té vaak steeds naar 100% omdat je niet weet wanneer de volgende laadmogelijkheid zich voordoet. Dat is de reden waarom mijn batterij na 3 jaar op 83% SOH zit.
Mooie functie Fivari!

Overigens is het aantal laadpalen zo toegenomen de laatste 15 maanden (+ je ervaring met range etc) dat ik nu een stuk minder vaak laad dan vroeger

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
krisv5
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 dec 2015 09:42
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door krisv5 »

Het probleem is van de baan. ICU Alfen heeft de laadunit nagekeken en van de nieuwste software voorzien, en daarbij alle basisinstellingen nagekeken. De instellingen waren echter niet conform het afleveringsrapport. Daarenboven heeft ICU het toestel uitgeleverd aan EV-Point in januari 2014, EV-Point heeft het bij mij geïnstalleerd in maart 2016 (?).
In alle geval, de Zoe laadt nu aan 32/1F. Ik ben blij dat ICU als fabrikant dit voor mij heeft willen oplossen, daar het met de installateur (EV_Point) volledig de verkeerde kant opging... Deze bleef halsstarrig beweren dat de Zoe geen 32A/1F ondersteund, was behoorlijk pissig omdat ik zelf contact had gezocht met ICU, Renault Belgie, Circontrol Spanje... Maar ja, als je al 6 maanden zit te wachten op een oplossing en er de laatste 2 maanden geen reacties meer komen op vragen/verzoeken/e-mails aan het adres van de installateur, dan ga ik zelf op onderzoek. En dat ik daarbij halve waarheden en hele leugens ontbloot past natuurlijk niet in hun kraam (die van EV-Point dus). Niet goed voor het imago van de EV-markt, zulke cowboys. Wel een dikke pluim voor ICU hier dus en mijn Renault Dealer, die me steeds heeft bijgestaan met de nodige raad en advies! En ook nog eens dank aan de forumleden ( Zoe2Goe en Fivari in't bijzonder) voor het meedenken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door zoe2goe »

Fijn dat het is opgelost en goed te horen dat ook je dealer goed heeft geholpen. Zo'n installateur, tja, eigenlijk zijn er geen woorden voor.......
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door Nivve »

Dan weet ik waar ik niet moet zijn als ik een laadpaal neem in december :snooty:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht