2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Forumregels
Een kleine richtlijn waar je 'welke-vraag' zou kunnen plaatsen.

Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, Dynamo, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, velgen, banden, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Stoelen, Deuren, Schuifdak(en), Bumper, Airco, Raammechanieken etc, dat soort dingen
Plaats reactie

Topic author
S Peez
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 okt 2016 14:23
Actief als: particulier

2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door S Peez »

Hallo,

Voor ons gezin ben ik op zoek naar een Renault Espace. Nu zijn we bij 2 dealers geweest vandaag. Waarbij we eigelijk negatief verrast werden door hoe de auto's eruit zien. Hun commentaar was : we maken ze pas netjes als ze verkocht worden. Vind dat bijzonder slecht. Bij de 2e dealer in Den Bosch hebben we een proefrit gemaakt met een auto uit 2009. Heerlijke wagen, echter her en der schade. Ja, dat zou allemaal hersteld gaan worden als we hem kopen. Voor mij een no go.
2 officiele dealers waarbij ik nou niet echt een goed gevoel kreeg. Had ook niet het idee dat ze de auto wilden verkopen.

Kortom wil ik me wat meer inlezen in de eventuele gebreken bij zo'n espace, zodat ik beslagen ten ijs kom.

Onze test rit was puur om te kijken hoe de auto is. Dit was een 2.0 benzine. Redelijk lux. Half leer, panorama dak, achterin de hoofsteunen televisie. De auto reed heerlijk en comfortabel.
Dat was echt super. En redelijk vlot.

Als de auto er goed had uitgezien hadden we hem waarschijnlijk gekocht. Jammer dus.

Ok terzake nu.
Waarschijnlijk gaan wij hier een +- 20.000 per jaar rijden met de auto.
Een diesel of gas is dan aan te raden.
Heb zelf een renault megane gehad 4 jaar (nieuw) met gas, en nooit problemen gehad.
Geld dit ook voor een Espace? Bij de dealer waren ze niet mals over gas uitvoeringen. De ellende begint bij de 2 ton was een opmerking van hun.

Op mijn vraag, wat zijn de meest voorkomende issues met deze auto's konden (wilden?) ze niet veel zeggen. Tja je moet ook een beetje geluk hebben was het antwoord.
Alles boven de 2 ton aan km's gingen hun niet meer verkopen, want dat kost hun klauwen met geld ivm garanties.

Kortom een beetje negatief verrast bij de dealers. Ik ging er naartoe van : nou, verkoop eens een auto aan me.
Neen het was een soort moeizaam verhaal bij allebei de dealers.
Ik hoop hier op het forum wat meer te weten te komen, en met een wat positiever gevoel over de Espace.

Dus voor's tegens. Over welke motoren / diesel / gas / Benzine?
Benzine zal wel afvallen, dat word te kostbaar.

alvast dank en hoop dat ik m'n gebruikers naam eer aan kan doen op een dag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16028
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door mechanic »

2.0dci is een vrijwel probleemloze motor.
2.2dci laten staan,1.9dci opzich prima,maar wat vaker storingen.
2.0t op lpg zou ik niet doen,de turboloze 2.0 16v kan prima op lpg maar is wat traag.
Kortom,beter de 2.0 diesel nemen. Buiten vlotte remmerij slijtage,een veer die breekt af en toe en de normale zaken een degelijke auto.
Wel veel electronica,waar wel eens wat aan is maar het forum staat vol problemen en oplossingen.
Dat schade gemaakt wordt bij aflevering is niet heel gek.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door larsdijkstra 16v »

Kleine schades worden inderdaad pas gemaakt hij aflevering na overleg met klant. Soms wil men hem zo meenemen en gaat 't zelf doen. Van te voren herstellen gebeurt eigenlijk nooit, dus zoals je hebt ervaren is heel normaal
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door kaleido 1 »

De ervaringen zijn misschien vreemd , maar is tegenwoordig bij de meeste dealers normaal , ze repareren pas als ze met de klant een overeenkomst hebben , anders geven ze al bij voorbaat geld uit , wat misschien niet hoeft.
Controleer alle electrische componenten goed , let op bijgeluiden.
Ben even kwijt of de 2.0 dci een riem heeft , anders even kijken wanneer hij moet , anders mee bedingen in de koop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door DHL »

2.0 dci heeft ketting... dus daar heb je normaal geen kosten aan.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
S Peez
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 okt 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door S Peez »

Dank voor de duidelijke tips.
De auto die we getest hebben in Den Bosch was een benzine. Was wel heel compleet trouwens. 3 afstandsbedieningen. Tv in de auto, panorama dak, en nog van alles. Met testen had ik het idee dat bij het sturen naar links het wat "aanliep" niet altijd, maar bijvoorbeeld een rotonde rond gebeurde het wel eens.
Uiteindelijk wel blij achteraf dat hij er zo "belabberd" bij stond, anders hadden we nu een benzine auto gehad, en we toch meer km's maken. We kijken nu uit naar een 2.0 dieseltje.
Kan zo'n diesel een beetje meekomen? Vond de Benzine best wel pittig voor zo'n grote auto.

Ondertussen ben ik me een beetje aan het inlezen over de type's. En volgens mij hebben we een initiale uitvoering gehad.
Denk dat we daar weer naar op zoek gaan, en een uitvoering met een panorama dak. Dat rijd heerlijk. Zelfs met een openmaak vond ik de herrie best meevallen. Had verwacht dat het een enorm gefluit zou zijn. Niks van dat.

Zit nu te dubben of we voor een dealer auto gaan / andere vak garage, of via een particulier.
Dealer geeft mij waarschijnlijk een wat zekerder gevoel. Aan de andere kant worden er niet zo heel veel van 2009 aangeboden heb ik zo het idee die aan alle wensen voldoen. Dus dat kan betekenen dat de zoektocht dan toch even gaat duren.

Wil aankomende weken ook even bij de buren gaan kijken. Bijvoorbeeld een Citroen C8. Metsubsidie(Mitsubishi) schijnt ook wat te hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door Noreply »

Afgelopen maand heb ik ook gekeken naar een soortgelijke Espace ivm schade aan mijn eigen Espace. Dit is inmiddels netjes gerepareerd. Wel heb ik een proefrit gemaakt in o.a. deze Espace: http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as. 25th-Uitvoering, is alleen in Duitsland geleverd. Is een uitvoering net onder de Initiale, zonder elektrische stoelen, maar verder wel lekker vol en met de motor met het hoogste vermogen. Aardige verkoper, auto heeft een eigenaar gehad (incl hond) en onderhoudshistorie is bekend. Wellicht interessant. Aanbod is verder redelijk beperkt in NL, je kan ook even over de grens kijken op http://www.mobile.de. Verder vind ik de Espace een klasse beter dan de Mitsubishi of Citroën.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16028
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door mechanic »

Meen dat de 2.0dci van 150-180pk gaat,kom je zeker prima in mee.
Dealer heb je vaak een redelijke garantie. Particulier niks,maarja als het een flink bedrag scheelt kun je daar wel wat voor versleutelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Derk GTT
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 mei 2013 13:26
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door Derk GTT »

De versie die je gereden hebt was waarschijnlijk een Dynamique.

Deze uitvoering hebben wij ook en is half leer, en zijn ook geregeld voorzien van extra opties zoals het panoramadak en de tv's.

T.o.v. de initiale mis je dan alleen verwarmde stoelen, keyless entry en xenon.

Succes met zoeken, de latere versies (vanaf 2006) zijn redelijk betrouwbare auto's. Wij doen hem in ieder geval nog niet weg (213.000km 2.0T '08 benzine)
'08 Renault Espace Dynamique 221.000 km
'08 Suzuki Burgman 400 Limited 67.000 km
'09 Citroen C1 99.500 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door GTMart »

T.o.v. de initiale mis je dan alleen verwarmde stoelen, keyless entry en xenon.
En de rest....parkeersensoren, airco van achter bedienbaar, vol leder, elektrisch verstelbare stoelen met geheugen, zelf dimmende binnen én buitenspiegels, apart te openen achteruit, rolgordijnen achterin, verlichting been ruimte etc etc.

Verwarmde stoelen en de andere zaken kunnen ook op een dynamic zitten als deze er destijds extra bij zijn besteld.

Persoonlijk is de afkomst en onderhoudshistorie het belangrijkste bij een gebruikte Espace, de rest qua uitvoering en kleur zijn leuk maar in mijn ogen niet doorslaggevend voor een aankoop.

Ik heb nog wel een digitale folder van de Espace 2007, kun je al die verschillen zien, stuur maar pb.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door DHL »

Zesde zetel, armsteunen achteraan, zijdelingse airbags achter,...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
S Peez
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 okt 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door S Peez »

Dank allen voor de duidelijke feedback.
Hier kunnen we wat mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
S Peez
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 okt 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door S Peez »

Toch weer een verandering.

Gezien dat we geen ervaring hebben met zo'n grote "bus" hebben we besloten dat we nu niet direct veel geld gaan uitgeven voor het onbekende. Hebben hier best serieus over zitten praten.
We gaan een soort try-out doen.
Ik heb een afspraak staan om een Espace III te bezichtigen.
Dat is een 3.0 v6. Leer van binnen en ziet er zo op de foto's netjes uit.
Apk keuring is redelijk recent gedaan.

Het idee hier achter is dat we eerst met relatief weinig geld gaan kijken of we met zo'n groot voertuig uit de voeten kunnen. Als we ontdekken dat het goed is voor ons gezin, dan gaan we waarschijnlijk voor een jongere uitvoering volgend jaar. Of deze moet zo goed bevallen en weinig onderhoud hebben. Goed is goed natuurlijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door DHL »

Reken wel op vrij dure onderhoudskosten op zo'n 3.0 V 6

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
S Peez
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 okt 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door S Peez »

Als de kosten te hoog gaan oplopen dan stoppen we met het project en mits goed bevallen de ruimte, en we kunnen redelijk comfortable met z'n 6 reizen dan gaan we serieus naar wat jonger kijken.

We zijn ons zeker bewust dat aan zo'n oude auto best wat risico's kleven.
Aan de andere kant heb ik toch ook wel het forum goed door gespit en zie ik toch ook wel positieve ervaringen met een relatief oud beestje. Er zit (aanname van mijn kant) waarschijnlijk (een stuk?) minder electronica in zo'n auto dan de latere modellen.

En geld denk ik voor elke auto, je moet er ook een beetje geluk mee hebben. Onze 1e auto is een nieuwe duitser niet de goedkoopste en we blazen er in een half jaar tijd 2 turbo's er doorheen. Dat is nieuw. Gelukkig garantie. Anders waren we failliet :) Daar stonden we langs de snelweg met de kids en hond... Niet blij.
Voor deze duitser heb ik 4 jaar een (nieuwe) megane station gehad op gas. En zag alleen de garage aan de binnenkant wanneer er een beurt nodig was. Nooit geen issues. Nooit laten staan. Alleen de radio ontvangst was totaal K.U.T. schijnt een kwaaltje te zijn. Nu luisterde ik toch alleen maar cd'tjes dus geen issue. Dus heb daar nooit iets mee gedaan.

Nu zegt dit niet heel veel, echter helpt het wel mee. De gesprekken die ik reeds heb gehad met de verkoper (particulier) waren zeer prettig. Zit een berg papier aan onderhoud boekjes bij en bonnen. Die gaan we ook eens rustig bekijken natuurlijk voordat we het geld overhandigen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16028
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door mechanic »

De automaten van deze 3.0 v6 zijn niet heel best. Neem er bij voorkeur een waar je van weet dat deze vervangen is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EspaceIII-fan
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2013 20:36
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door EspaceIII-fan »

Proficiat met je juiste keuze voor de Espace III en niet dat insect van een Espace IV (sorry, eigenaars). Wat een prachtige en heerlijke auto, vooral de 3 liter Initiale. Ja je moet een beetje geluk hebben. De grootste killers zijn versnellingsbak en distributieriem. Deze laatste moet om de 120.000 vervangen en daarvoor moet de motor er half uit. Dus duur. Laat dan ook direct de bougies vervangen want de achterste zijn ook onbereikbaar normaal.
De versnellingsbak heeft vaak rond de 200.000 hulp nodig. Wij hebben hem laten reviseren en daarna weer prima. Op naar de 400.000. Ook kun je in plaats daarvan de bakolie vervangen, dat helpt als tussenoplossing. Onderdelen zijn ruimschoots te krijgen via onderdelenlijn of nieuw. Aanraders hier: www.mijnautoonderdelen.nl en www.onderdelendirect.nl. Of misterauto, maar hier lijkt levertijd soms langer omdat het uit buitenland komt. Zoeken op kenteken en dan (laten) monteren. Veel rijplezier!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
S Peez
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 okt 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door S Peez »

Dank voor de reacties. En dank EspaceIII-Fan.Altijd leuk om dit soort reacties te lezen.

We gaan een proefrit doen natuurlijk. Volgens de huidige eigenaar schakelt het gewoon goed en loopt de motor perfect.
Er is recent een apk gedaan. Mocht de distributie riem niet helemaal jofel zijn, dan moet dat neem ik aan vermeld staan op het keur rapport? En als hij erg slecht zou zijn dan mag ik verwachten dat hij niet goed gekeurd zou zijn?

Geweldig dank voor de linken. De voor bumper en achterbumper hebben wat gebruikers schade mocht ons dat dwars gaan zitten dan kan ik de linken gebruiken. Op zich ergeren wij ons niet direct aan wat (kleine)schade aan de buiten kant. Zolang we binnen maar droog en behaaglijk zitten en dat we met ons gezin veilig aan komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16028
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door mechanic »

Distributieriem heeft niets met een apk keuring van doen.
Geen historie betekend vervangen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
S Peez
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 okt 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door S Peez »

Zal sowieso checken hoe dat ervoor staat, en of daar melding van is bij onderhoud papieren.

Vervangen is volgens mij nogal kostbaar toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door GTMart »

Als je deze door de dealer laat vervangen met het onderhoud kan dat net zo veel zijn als je voor de auto betaald hebt !
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
S Peez
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 okt 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door S Peez »

Hij gaat sowieso niet naar een dealer. Heb hier al jaren voor de oude auto's een betrouwbare garage. Daar gaat hij dan weer naartoe.
Maar goed als blijkt dat de riem vervangen moet worden dan gaat de koop niet door.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

barrybalk
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 nov 2012 10:05
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door barrybalk »

Nou ik ben ook op voor een nieuwe auto en zit nu te kijken naar een Espace IV, komend van een III (die ik eigenlijk mooier vind), maar best veel onderhoud kwijt geweest de laatste jaren en hoop dat ik met een wat nieuwere IV hier wat minder last van ga krijgen. Geleerd tot zover:
Kijk naar een phase II
2.0 dci
Onderhoudsboekjes, Distributieriem (en verder??)

Mijn eisen zijn eigenlijk niet zo hoog, we gebruiken m voor vakanties en uitjes, voor woon werkverkeer komt er een kleintje bij wanneer nodig.
6/7 zits vanwege 4 kinderen
Automaat
Het liefst met Winterbanden, maar ja...

of kan toch beter maar weer voor een III gaan, zo lastig...ik hoor graag jullie tips :)
Espace IV - phase 2 - blauw metallic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16028
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door mechanic »

Wat scheelt er aan je espace 3 dan?
Als daar de grootste kosten al gemaakt zijn wellicht slim om nog door te rijden?
Een 2.0dci heeft een distributieketting,en is in theorie onderhoudsvrij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

barrybalk
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 nov 2012 10:05
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door barrybalk »

Reparatie kosten gaan richting 3000 euro... en dan nog niet zeker of door APK heen.

Bobine vervangen aan moeilijke zijde (motor er half uit) en dan waarschijnlijk de bougies. Remschijven verkeerd gemonteerd (blijkbaar), remleidingen verroest en moeten vervangen worden, iets bij het voorwiel (klemmetje en iets waar vet inzit), motor middensteun moet vervangen worden... dat was het zo ongeveer wel, oh en de uitstoot waardes waren te hoog, maar dat komt waarschijnlijk voor slechte bobine.
Espace IV - phase 2 - blauw metallic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EspaceIII-fan
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2013 20:36
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door EspaceIII-fan »

Klinkt niet rampzalig, lijkt me. Kijk of je de reparatiekosten omlaag krijgt door een 'mannetje' in te schakelen en zelf onderdelen te scoren. Zoals Renault-monteurs die voor zichzelf beginnen en de auto goed kennen. Op eBay.de zijn ook heel goedkope remschijven (met lage verzendkosten) te vinden die prima voldoen. Suc6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EspaceIII-fan
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2013 20:36
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door EspaceIII-fan »

Oja en dat blok hoeft er niet helemaal uit.
ik las in een oud onderwerp door Rojo69:
"Voor mensen met Japanse handjes hoef je niet per sé het blok eruit te halen.
Ik ken een garagebedrijf die het blok laat zitten met de riem vervangen."

Dat is www.euro-cars.nl in Hellevoetsluis. Contact: Richard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16028
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door mechanic »

Hetgeen wat je opnoemt is belachelijk voor €3000.
Die prijs kan vast door 3.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

barrybalk
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 nov 2012 10:05
Actief als: particulier

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door barrybalk »

Zal zo'n mannetje proberen, iemand hier in de buurt wist misschien wel iemand.

Bedankt voor het meedenken.
Espace IV - phase 2 - blauw metallic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht