2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
S Peez
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Actief als: particulier

2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door S Peez »

Hallo,

Voor ons gezin ben ik op zoek naar een Renault Espace. Nu zijn we bij 2 dealers geweest vandaag. Waarbij we eigelijk negatief verrast werden door hoe de auto's eruit zien. Hun commentaar was : we maken ze pas netjes als ze verkocht worden. Vind dat bijzonder slecht. Bij de 2e dealer in Den Bosch hebben we een proefrit gemaakt met een auto uit 2009. Heerlijke wagen, echter her en der schade. Ja, dat zou allemaal hersteld gaan worden als we hem kopen. Voor mij een no go.
2 officiele dealers waarbij ik nou niet echt een goed gevoel kreeg. Had ook niet het idee dat ze de auto wilden verkopen.

Kortom wil ik me wat meer inlezen in de eventuele gebreken bij zo'n espace, zodat ik beslagen ten ijs kom.

Onze test rit was puur om te kijken hoe de auto is. Dit was een 2.0 benzine. Redelijk lux. Half leer, panorama dak, achterin de hoofsteunen televisie. De auto reed heerlijk en comfortabel.
Dat was echt super. En redelijk vlot.

Als de auto er goed had uitgezien hadden we hem waarschijnlijk gekocht. Jammer dus.

Ok terzake nu.
Waarschijnlijk gaan wij hier een +- 20.000 per jaar rijden met de auto.
Een diesel of gas is dan aan te raden.
Heb zelf een renault megane gehad 4 jaar (nieuw) met gas, en nooit problemen gehad.
Geld dit ook voor een Espace? Bij de dealer waren ze niet mals over gas uitvoeringen. De ellende begint bij de 2 ton was een opmerking van hun.

Op mijn vraag, wat zijn de meest voorkomende issues met deze auto's konden (wilden?) ze niet veel zeggen. Tja je moet ook een beetje geluk hebben was het antwoord.
Alles boven de 2 ton aan km's gingen hun niet meer verkopen, want dat kost hun klauwen met geld ivm garanties.

Kortom een beetje negatief verrast bij de dealers. Ik ging er naartoe van : nou, verkoop eens een auto aan me.
Neen het was een soort moeizaam verhaal bij allebei de dealers.
Ik hoop hier op het forum wat meer te weten te komen, en met een wat positiever gevoel over de Espace.

Dus voor's tegens. Over welke motoren / diesel / gas / Benzine?
Benzine zal wel afvallen, dat word te kostbaar.

alvast dank en hoop dat ik m'n gebruikers naam eer aan kan doen op een dag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door mechanic »

2.0dci is een vrijwel probleemloze motor.
2.2dci laten staan,1.9dci opzich prima,maar wat vaker storingen.
2.0t op lpg zou ik niet doen,de turboloze 2.0 16v kan prima op lpg maar is wat traag.
Kortom,beter de 2.0 diesel nemen. Buiten vlotte remmerij slijtage,een veer die breekt af en toe en de normale zaken een degelijke auto.
Wel veel electronica,waar wel eens wat aan is maar het forum staat vol problemen en oplossingen.
Dat schade gemaakt wordt bij aflevering is niet heel gek.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

larsdijkstra 16v
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Re: 2e hands Espace aankopen. Waar op te letten

Bericht door larsdijkstra 16v »

Kleine schades worden inderdaad pas gemaakt hij aflevering na overleg met klant. Soms wil men hem zo meenemen en gaat 't zelf doen. Van te voren herst…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 26 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken