De nieuwe ZOE R110

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Berichten: 1784
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor GertjanVB » 26 jul 2018 21:54

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Duurt allemaal wat langer
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW - september 2017 | Zoe Q210 Zen - april 2013 - 22kW


Jopie66
Lid
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor Jopie66 » 27 jul 2018 08:35

Wat duurt er langer? De ontwikkeling van het model? De levering van al ontwikkelde model? Tell me more :wink:

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Berichten: 1784
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor GertjanVB » 27 jul 2018 16:47

Het probleem zit ‘m in de beschikbaarheid van de batterij vermoed ik. Algemeen schaarste heerst op dat gebied. Daarnaast wordt de thuismarkt eerst bediend, vervolgens wat bedrijven die een groot aantal ineens afnemen. Daarna komen wij.
Iemand al eentje besteld en levertijd van de daler mogen vernemen?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW - september 2017 | Zoe Q210 Zen - april 2013 - 22kW

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Berichten: 1784
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor GertjanVB » 08 aug 2018 22:12

In juli zijn de eerste R110’s geproduceerd. De eerste bij mijn dealer komt in wk40. Als je hem nu besteld, komt ie nog net in december.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW - september 2017 | Zoe Q210 Zen - april 2013 - 22kW

Gebruikersavatar

Benedictus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2017 11:32
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor Benedictus » 15 aug 2018 15:51

Ik heb helemaal nog geen rij impressie van deze nieuwe versie gezien. De pers heeft blijkbaar ook nog geen R110 gekregen om te testen.

Productie problemen? Model 3 all over again? ;)
Zouden ze willen bij Renault.. Van Model 3 zijn in juli meer dan 14.000 afgeleverd.

Zal misschien een kwestie van accu aanvoer zijn inderdaad. LG Chem heeft de nieuwe Europese fabriek volgens mij ook nog niet op volle toeren draaien.

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Berichten: 1784
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor GertjanVB » 16 aug 2018 08:54

Ik zou de ZOE niet willen vergelijken met een Model3, de ZOE wordt al vanaf 2012 geproduceerd. Dat ze de motor van de nieuwe ZOE er nu alvast inschuiven zal niet leiden tot grote problemen, maar als er nog dingetjes aangepast of verbeterd moeten worden, moeten ze dat vooral doen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW - september 2017 | Zoe Q210 Zen - april 2013 - 22kW


Stamp
Lid
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor Stamp » 16 aug 2018 19:23

Ben benieuwd naar de Renault Zoe 2.
Volgens een Frans site auto-moto (handig Google vertalen) kom deze in 2019 uit. Als ik het goed begrijp is zij met autosalon Frankfurt 20 sep 2018 te zien.
Een bereik van 600 NEDC met snellader. Dat beloofd wat.
Ben benieuwd of het ook een facelift krijg of gebaseerd op het bestaande model
Q210 uit 2015 sinds jun 2018 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen

Gebruikersavatar

Benedictus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2017 11:32
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor Benedictus » 16 aug 2018 19:29

Zal dan misschien veel techniek met de komende 60 kWh LEAF gaan delen. Die zal begin 2019 toch hopelijk ook wel komen Ik ben heel benieuwd. Die 60 kWh accu en sneller laadtijden maakt elektrisch rijden voor een heel brede groep autorijders veel laagdrempeliger en daarmee een aantrekkelijk alternatief.

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Berichten: 1784
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor GertjanVB » 16 aug 2018 22:52

Het is een complete revamp, de oude Zoe zal niet op de oude lijken vermoed ik.
400 praktische km’s zou mooi zijn, meer als genoeg. Ik las ergens dat de R110 al ca. 500 plus had gehaald met superzuinig rijden.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW - september 2017 | Zoe Q210 Zen - april 2013 - 22kW

Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor MartijnEV » 17 aug 2018 21:19

Frankfurt zou leuk zijn, maar die is dit jaar niet; ik denk dat het de Autosalon van Parijs, de Mondial de l’Auto - vanaf 4 oktober 2018 - zal zijn.
Google Maps kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Twitter: @MartijnEV

Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie - December 2013

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Berichten: 1784
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor GertjanVB » 20 aug 2018 20:12

564km uit 1 batterijlading;
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW - september 2017 | Zoe Q210 Zen - april 2013 - 22kW

Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor PieterZoe » 21 aug 2018 09:49

Interessant. Met auto-translate de ondertitels gelezen. De buitentemperatuur van 38 graden wordt als succesfactor aangemerkt. Nu heb ik zelf bij die warme dagen ook al eens 380km op 40kwh gehaald, maar het blijft toch een opmerkelijk gegeven dat de BMS zulke hogere temperaturen accepteert zonder (veel) te gaan koelen.

Gebruikersavatar

daf55
lid
lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor daf55 » 15 sep 2018 13:03

Heeft 1 van jullie al eens de nieuwe R110 mogen rijden?

Ik heb nu de meeste dealers al wel eens bezocht in de ruime omgeving van Zwolle, de afgelopen tijd, om die nieuwe eens te bekijken en wellicht te rijden. Maar bijna nergens staat er uberhaubt een nieuwe Zoe in de showroom! Ik zou graag ook eens een Bose versie in het echt willen zien.

Ben oprecht serieus aan het kijken om die van ons in te ruilen op een 40 model (intens/limited/bose editie), maar het wordt niet erg enthousiast verkocht in de winkels van Renault. Zijn ze er een beetje klaar mee of?
Renault Zoe Intens sept 2014, Ford Mondeo (2004), Daf 55 (1970), Daf 33 (1967, restauratieproject) en een Mobylette

Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor Luc Weide » 16 sep 2018 12:43

Renault wil toch dat er geen enkele verwarring kan ontstaan over zoiets?


De hele industrie doet niets anders dan verwarring zaaien.

Renault stimuleert met de Zoë het opladen via AC.
(En met 30.000+ openbare oplaadpalen in Nederland vind ik dat heel fijn).

Maar Shell, Esso, etc. zien met dat opladen via AC (in de bewoonde wereld) hun verdienmodel vervliegen.
En die propageren dus DC (langs de snelweg).

De hele auto-industrie beweert dat HUN (toekomstige) modellen ook AC kunnen laden.

Bijvoorbeeld: Mercedes-Benz met hun (op 5 september 2018 gelanceerde) EQC model kan 7,6 kW AC laden.
Maar zij (en alle anderen) zeggen er NIET bij, dat dat met maar 1-fase gebeurt.
En dat je dus een 22 kW oplaadpaal nodig hebt om met 7,6 kW te kunnen laden.
Zie: https://zerauto.nl/mercedes-benz-eqc-komt-medio-2019/

Ik ben benieuwd waar dat heen gaat in de toekomst.

Gebruikersavatar

Benedictus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2017 11:32
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor Benedictus » 16 sep 2018 13:03

Gelukkig geeft Audi bij de Etron aan dat die standaard 11 kW 3 fase aan boord heeft en dat die een upgrade naar 22 kW 3 fase kan krijgen tegen bijbetaling (naast standaard 150 kW CCS!).

Met toekomstige grote accu's is dat ook echt noodzakelijk voor snel thuis of op het werk laden.

Het probleem is dat de VS geen 3 fasen gebruikt. Die nieuwe wereldauto's zoals ook de Kona benutten helaas maar 1 fase. Ik vond het erg teleurstellend dat die Jaguar en Mercedes dat ook hadden. Van een Europese luxe fabrikant mag je toch meer verwachten. Ik neem aan dat Mercedes dat in het productiemodel nog aanpast. Want in tegenstelling tot de Audi, duurt het nog even voor die Mercedes in productie gaat.

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Berichten: 2129
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor zoe2goe » 16 sep 2018 16:30

Jongelui ;-) Lijkt me toch belangrijk om
a) dit draadje bij de R110 te houden
b) wat onduidelijkheden over laden uit de weg te ruimen (zei hij arrogant).

Ik besef wel dat ik met b) helemaal a) te niet doe, maar ja...........

a) het valt wel mee met dat verwarring zaaien vind ik. Snelladen wordt DC met CCS, dat is zo klaar als een klontje. AC en ChaDeMo gaan (in Europa) verdwijnen ***** voor snelladen ***** Dat zou echt niemand moeten boeien, want niemand heeft een snellader thuis. Jammer dat we "over" moeten maar such is life.

b) alle EV's zullen een AC langzaam-laad optie houden.

c) veel auto's gebruiken inderdaad voor langzaamladen een éénfase lader. Om daar 7 kWh mee te laden heb je een 32A systeem nodig. Het is een misvatting dat je daarvoor een 22 kW driefaselader nodig hebt, dat is gewoon niet waar. Wat wel waar is dat in NL niet zo veel 32A éénfase laders staan, noch dat het gemakkelijk is die thuis te installeren omdat de meeste huisaansluitingen of 1x 40A zijn (dus te doen, maar dan heb je niets meer over voor het huis) of 3 x 25, en dan kom je dus niet verder dan zeg 5 kW op één fase.

d) Renault doet dat echt heel goed. Elke ZOE kan op drie fasen tot minstens 22 kW laden en op één fase tot 7kW, ook de nieuwe CCS versie. Het lijkt of iedereen ineens het licht heeft gezien met bv de Kona, maar dat is (naast keurige CCS voor snelladen) een éénfase laadsysteem tot maximaal 7 kW, en zie c) dat gaat in NL niet lekker werken voor thuis. Bedenk dat thuisladen een zéér groot deel van het algemene laadgedrag is, en dat geldt uiteraard niet voor elk individu.

e) Vaak vergeten: Voor een bedrijf / flink kantoor is het peanuts om een 22 kW AC lader neer te zetten. Dat kost nauwelijks meer dan een thuislader. De aansluitcapaciteit is er al en de lader stelt niks voor. Hier is de ZOE dus echt in het voordeel: andere EV's hebben het niet c.q. moet je voor bijdokken (Tesla, Audi zoals Benedictus al aangeeft). Maar dat wil niet zeggen dat Renault ook maar een hint geeft dat ze 22 kW "snelladen" vinden. Dat vinden ze zeer nadrukkelijk niet.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Berichten: 1784
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor GertjanVB » 16 sep 2018 16:47

Kan het niet beter verwoorden...

Wil vooral pleiten voor meer 22kWh laders, maar dat lijkt aan dovemansoren gericht. De 22 kWh(kW) laders die we in elk Frans dorp tegenkwamen geven aan dat het niet onmogelijk is en ze maken het leven zoveel makkelijker, zonder dat snelladen nodig is.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW - september 2017 | Zoe Q210 Zen - april 2013 - 22kW

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Berichten: 2129
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor zoe2goe » 16 sep 2018 22:53

GertjanVB dat komt door de prijsstelling van netwerkaansluitingen. Als ik mij niet vergis zijn die prijspunten opgelegd door de toezichthouder.
3x25A: EUR 195 ex BTW per jaar.
3x35A: EUR 731 ex BTW per jaar.
Ik denk daar sarcastisch achter "Ja, want dat is zakelijk gebruik en dan maakt de prijs niet uit". Het heeft in ieder geval geen enkele relatie met die 10A meer. Voor compleetheid 3x63A: EUR 1386

Edit: voor een aanbieder van een publieke paal (dus niet privé aan een bestaand gebouw of zo) betekent het ook dat de keuze tussen een driefase 11 kW (3x16A) met nog 3x9A speelruimte, of een éénfase 7 kW (1x40A voor dezelfde 195), met overigens ook nog 1x8A speelruimte snel gemaakt is. En dat betekent dan slechts 3.7 kW voor de eenfase-lader-auto's op die publieke punten. Je mag hopen dat
- iedereen die een EV koopt zich echt goed informeert (vergeet het maar);
- de aanbieders proberen de volle 3x25A (18 kW) van die netaansluiting aan te bieden, dan komen die eenfase eigenaren nog ergens (6 kW) op publieke langzaamladers.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor Luc Weide » 17 sep 2018 05:37

En dus zou elk (weg)restaurant voor weinig geld een 22 kW oplaadpaal kunnen aanbieden.
Net als Van der Valk.
In samenwerking met de ANWB.

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Berichten: 2129
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor zoe2goe » 17 sep 2018 10:16

Absoluut. Met de ANWB? Bwaaaahahahhahah!! ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Berichtdoor PieterZoe » 17 sep 2018 13:17

zoe2goe schreef:Edit: voor een aanbieder van een publieke paal (dus niet privé aan een bestaand gebouw of zo) betekent het ook dat de keuze tussen een driefase 11 kW (3x16A) met nog 3x9A speelruimte, of een éénfase 7 kW (1x40A voor dezelfde 195), met overigens ook nog 1x8A speelruimte snel gemaakt is.


En daar komt nog bij dat de Tesla (en in zekere mate ook de Zoe) nog steeds een van de bekendste en meestgebruikte EV is. En die kan gebruik maken van de 3f 11kw.lader. Dus als uitbater van een restaurant etc kun je met een 3f 11kw-punt de meeste waarde leveren aan de doelgroep van EV-rijders. Hoe vervelend het voor al die Ionic-, iPace en e-Golfrijders etc met 6k 1f-onboard lader ook is om bij zo'n 11kw laadpunt slechts met 3.7kw te kunnen laden, ze zijn in de minderheid.

Ik begrijp uit gesprekken met hardware-leveranciers dat de betaalbare DC-thuislader er aan zit te komen: 10kw DC voor thuis met een prijsniveau van onder de € 2000 (en snel zakkend naar € 1000 zo wordt verwacht). Dat is een redelijk prijsniveau in verhouding tot de aanschafkosten van een iPace en bij €1000 ook tot de Hyundai Kona etc. Deze hardware-ontwikkeling hangt samen met de te verwachte behoefte aan V2X (terugleveren van elektriciteit aan gebouw of grid) waarvoor een positieve business case gaat ontstaan op het moment dat teruglevering van zonneopwek niet meer mogelijk is. Voor een V2X-lader is DC-conversie benodigd.

Het is dus nog maar de vraag wat de beste strategie is: een hoogvermogen AC-DC omvormer in de auto (11 of 22kw voor Zoe, Tesla, e-Tronic, DS3) of in de laadpaal. Marketing-wise is er veel aan gelegen om de aaschafprijs van de auto zo laag mogelijk te houden en kosten te 'verbergen' door ze buiten de auto te plaatsen. Let's see


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Algemeen Zoe”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten