snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Gebruikersavatar

Topic starter
cortrans
Lid
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor cortrans » 12 jun 2018 16:52

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dank voor de info Knippie :wink:
Trotse bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder transport staat alles stil
www.beroepschauffeur.bbforum.be

Gebruikersavatar

Topic starter
cortrans
Lid
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor cortrans » 12 jun 2018 17:33

Vreemd, als ik nu in de R-Link store kijk, zie ik nog steeds diezelfde update's staan die ik er vandaag al opgezet heb............
En in de boordcomputer is de app R-link store grijs (kan ik dus niet aanklikken), en als ik op verbinden druk krijg ik weer een error te zien
Afbeelding
Afbeelding

Wat kan hier nu weer de oorzaak van zijn? :fp:
Trotse bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder transport staat alles stil
www.beroepschauffeur.bbforum.be


Knippie
lid
lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor Knippie » 12 jun 2018 18:44

Is de auto aangemeld door de dealert?

Gebruikersavatar

Topic starter
cortrans
Lid
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor cortrans » 12 jun 2018 18:46

Ik zou het niet weten? Hoe kom ik daar achter?
Het is notabele een ex-demo auto.....



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Trotse bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder transport staat alles stil
www.beroepschauffeur.bbforum.be


Knippie
lid
lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor Knippie » 12 jun 2018 19:46

Aan de dealert vragen. Hoe en wat weet ik niet precies, maar de dealer moet de auto ergens aanmelden voor extra services zoals coyote en live traffic. Ook moet je in Rlink bij privacy “data delen” op ja zetten.

Gebruikersavatar

Topic starter
cortrans
Lid
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor cortrans » 12 jun 2018 19:47

Het data delen heb ik op “ja” geklikt


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Trotse bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder transport staat alles stil
www.beroepschauffeur.bbforum.be


Knippie
lid
lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor Knippie » 12 jun 2018 20:32


Gebruikersavatar

Topic starter
cortrans
Lid
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor cortrans » 12 jun 2018 20:38

Dat had ik ook al gevonden, en die stappen gevolgd. Maar toch bedankt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Trotse bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder transport staat alles stil
www.beroepschauffeur.bbforum.be


Knippie
lid
lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor Knippie » 12 jun 2018 20:57

Dan weet ik het ook niet. Het is een kut systeem. Misschien heeft het er ook mee te maken met wat de vorige eigenaar heeft gedaan ofzo. Toch maar ff bij je dealert navragen.

Gebruikersavatar

Gerrit124
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2018 21:10
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor Gerrit124 » 14 jun 2018 20:47

hallo,

In een aantal Rlink2 systemen zit een software bug waardoor er geen updates geinstalleerd kunnen worden.
Dit kan alleen door de dealer opgelost worden. (gratis, omdat het een bug betreft)
Ik heb dit ook bij de hand gehad met mijn Kadjar.
Ondanks het feit dat ik goed thuis ben in computers en electronica vond ik het hele kaart upgrade proces een drama.
Ik ben er bijna een hele dag mee zoet geweest.
Alles moet perse in een vaste volgorde en dan zijn er nog 2 valkuilen:
1. je kunt de updates maar 1x dowloaden naar je usb stick, als er dan iets mis gaat staat je update
niet meer in de Rlink store, dwz, dat gebeurde bij mij omdat mijn usb stick te klein was.
2. Als je usb stick in de auto zit zie je meestal niet of er wel iets gebeurd.
a. voor de fingerprint gewoon 2 minuten wachten met de usb stick in je auto geprikt
b. voor het eigenlijke kaart (of systeem) updaten minstens 30 minuten de stick in de auto geprikt laten.
op een zeker moment komt er een voortgangsbalk. (wachten duurt langggggg)
Tijdens het hele proces de Rlink niet gebruiken.
succes allemaal hiermee,

Ik heb een iphone met TomTom go geinstalleerd, kost 20 euri per jaar, alles inbegrepen, ook flitspalen en max speed!
kaart updates aan de lopende band, fluitje van een cent.
Als ik heel af en toe naar het buiteland moet gebruik ik "waze" is gratis, zitten ook flitspalen in.
Ik gebruik mijn iphone dus om te navigeren, de Rlink2 als DAB radio, dat gaat wel perfect.

Gebruikersavatar

Gerrit124
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2018 21:10
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor Gerrit124 » 15 jun 2018 12:32

update op vorige bericht:

Ik heb gisteravond de Europa 2017.6 update geinstalleerd.
dat ging redelijk, bij de eerste USB stick gebeurde er helemaal niks.
Toen een andere USB stick gebruikt en toen ging het vlekkeloos.
(de Europa upate 2017.6 stond nog in de toolbox!)

procedure:
1. op de PC: 16GB USB stick geformatteerd met FAT 32.
2. in de auto: fingerprint gemaakt. (motor aan, Rlink2 uit laten staan, 2 minuten gewacht, niks te zien op de display)
3. op de PC: Europa update 2017.6 gedownload naar de USB stick middels de Rlink2 toolbox. (ongeveer 45 minuten)
let op: wachten tot dit klaar is!! na 100% voortgang blijven wachten op de melding dat het klaar is!!
4. in de auto: motor aan, Rlink2 uitlaten! USB stick steken en wachten.
na korte tijd verschijnt een update melding op het scherm, instructies opvolgen
het update proces begint nu, op het scherm is een voortgangsbalk te zien, geduld oefenen,
het hele proces duurt ongeveer 35 minuten en eindigt met een melding dat het klaar is.
let op: al die tijd de motor laten lopen! en niet aan de Rlink2 zitten!

Bovenstaande procedure gedaan in een Kadjar met 7.5" horizontaal display en systeem sw 2.2.219.300
Ik vind de kaartaanduiding 2017.6 verwarrend.
De ruwe kaarten zijn idd van Juni 2017 maar voordat deze kaarten beschikbaar zijn voor dowload zijn we een jaar verder.
Het hele update proces is omslachtig vanwege regelgeving en copieer angst bij Renault. (begrijpelijk)
Er kan ook van alles misgaan en dan zit je als leek echt met je handen in het haar.
De ANWB is bezig met de fabrikanten om te bereiken dat het eenvoudiger en goedkoper wordt.
De prijs bij Renault valt wel mee voor autoos vanaf 2017, eerste 3 jaar gratis updates!

Gebruikersavatar

Topic starter
cortrans
Lid
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor cortrans » 15 jun 2018 13:58

Dank voor de heldere uitleg Gerrit124. Zodra ik weer tijd over heb ga ik er mee door


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Trotse bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder transport staat alles stil
www.beroepschauffeur.bbforum.be

Gebruikersavatar

A110
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor A110 » 18 jun 2018 21:17

Ook ik heb een vraag over de map update van mijn Rlink2.

Nu ben ik best handig als automonteur bijt ik mij altijd in een probleem.

Afgelopen zaterdag mijn "nieuwe" 2 jaar oude Megané opgehaald.
Via dit forum ben ik heel wat wijzer geworden hoe ik het Rlink systeem kan updaten.

Ik had software versie 2.2.17.803
Deze heb ik nu zelf kunnen updaten naar 2.2.19.300

Nu is bij deze auto uiteraard de kaartupdate al verlopen. Mijn kaarten zijn/komen uit 2015.06
Via de toolbox blijf ik een kaart update houden van 2015.06 deze heb ik nu al 2x probleemloos gedownload en geïnstalleerd op mijn Rlink2. Maar hij blijft aangeven dat er een kaartupdate is (2015.06) wat kan ik hieraan doen?
Er was ook een verplichte R link update, deze is waarschijnlijk wel uitgevoerd, krijg hiervan geen melding meer, maar ik kan op mijn Rlink2 systeem niet de button R links store aanklikken. Terwijl ik wel verbinding heb, wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Als ik de nieuwste kaart wil hebben zal ik er voor moeten betalen, vind ik ook logisch en ook niet erg maar kan iemand dit bevestigen?

Verder vind ik het systeem tot nu toe goed werken, heb nog geen problemen ondervonden.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Gebruikersavatar

Topic starter
cortrans
Lid
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor cortrans » 21 jun 2018 05:36

Hoi Jeroen,
Om op je laatste vraag terug te komen....... het antwoord is inderdaad “ja”. In de R-link store kun je inderdaad de prijzen zien die Renault vraagt voor een nieuwe kaart en eventueel de live services.
Deze zijn alleen te koop als je betaald met een creditcard.
Van andere betaal systemen (zoals IDeal) hebben ze bij Renault blijkbaar nog nooit gehoord.
Ik heb nog nooit een creditcard gehad en zal deze ook zeker niet gaan aanschaffen, en gebruik mijn TomTom trucker 6000 met livetime kaart update en lifetime live service wel. Dan heb ik ook nog 4x per jaar een kaart update, en niet zoals bij Renault maar 2x per jaar (en dan ook nog oudere versies in plaats van de laatste.......
Echt een gemiste kans en dat voor zo’n duur systeem ........
Trotse bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder transport staat alles stil
www.beroepschauffeur.bbforum.be

Gebruikersavatar

Topic starter
cortrans
Lid
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor cortrans » 30 aug 2018 20:26

Om het geheel nog even af te maken, zodat het verloop ook bekend is........
De dealer is 2 uur bezig geweest, maar kreeg het ook niet voor elkaar. Systeem meerdere keren gereset.......
De dealer heeft contact met Renault Nederland gezocht, en die heeft het account hersteld, waarna alles weer naar behoren werkt.....
Het probleem is dus opgelost.... :dance:
Trotse bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder transport staat alles stil
www.beroepschauffeur.bbforum.be

Gebruikersavatar

A110
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor A110 » 13 okt 2018 16:30

@cortrans: Ik begrijp dat bij jou nu de button app "rlink store" in je auto na het herstellen van je account door RN weer werkt??

Bij mij blijft hij ook grijs en kan ik er niks mee. Loont het de moeite om RN te benaderen of zeg jij, je mist er niks aan aan die app. Verder heb ik geen problemen maar als iets erop zit dan wil ik ook dat het werkt. Ik weet niet of je ook via die app ook een (kleine) systeem update kan uitvoeren. Nu moet ik elke keer op de PC kijken of er een update is. Ik krijg in mijn Rlink2 systeem ook geen meldingen van update's.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Gebruikersavatar

Topic starter
cortrans
Lid
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Berichtdoor cortrans » 13 okt 2018 17:07

De dealer benaderen kan nooit geen kwaad. Of rechtstreeks RN ook werkt weet ik niet.
Ik kan nu de R-link store wel benaderen maar om nu te zeggen dat het nut heeft???
Ik heb bijvoorbeeld de gratis app om mijn mail te lezen gedouwnload, maar krijg het niet eens werkend (kan mijn mail niet ophalen), dus er maar weer afgevlikkerd.
Persoonlijk blijf ik het een “ruk” systeem vinden.......
Gelukkig is de Megane een heerlijke auto (dat maakt weer veel goed)
Trotse bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder transport staat alles stil
www.beroepschauffeur.bbforum.be


Terug naar “R-Link 2”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten