snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

Hallo experts :wink:

Ik heb gisteren mijn (bijna) nieuwe Mégane IV afgeleverd gekregen met een 8,7 inch R-link 2 systeem.
De auto is precies 2 jaar oud nu, en de kaart is nog nooit geupdated.
Ik probeer van alles maar waar moet ik beginnen??
Is er ergens een handleiding die door een leek makkelijk te begrijpen is?
En waar kan ik zien welke firmware er op zit, en welke kaart hij heeft?
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door Knippie »

Ff goed dit forum doorneuzen want daar staat op verschillende plekken wat en wie iets moet doen. Op basis van jouw info moet je denk ik eerst Rlink updaten en als de auto nog recht heeft op updates, zie je die in de Rlink store.

Ook moet de auto zijn aangemeld door de dealert. Kortom ff op zoek naar jouw versie van Rlink. Kan je vinden in het menu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

Het is in ieder geval een R-link 2 met groot scherm.
Maar waar vind ik dat serie nummer van dat apparaat?
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door Knippie »

Heb je al geprobeerd te zoeken? Ik weet het ook niet uit mijn hoofd maar gewoon ff in rlink duiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

Er staan op dit forum zo veel berichten over de R-link 2, dat het ondoenlijk is om voor een leek duidelijkheid te krijgen.
Daarom ben ik op zoek om een duidelijke handleiding "van A tot Z" te krijgen......
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

In de R-link store wordt er gevraagd naar een R-link serienummer, kan iemand mij vertellen waar ik dat vind???
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door brownie »

cortrans schreef:Hallo experts :wink:

Ik heb gisteren mijn (bijna) nieuwe Mégane IV afgeleverd gekregen met een 8,7 inch R-link 2 systeem.
De auto is precies 2 jaar oud nu, en de kaart is nog nooit geupdated.
Ik probeer van alles maar waar moet ik beginnen??
Is er ergens een handleiding die door een leek makkelijk te begrijpen is?
En waar kan ik zien welke firmware er op zit, en welke kaart hij heeft?
https://www.renault.nl/veelgestelde-vra ... ink-2.html

Sent from my U_Pro using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door PaulZ »

Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

PaulZ en Brownie, hier kan ik meer mee, alvast mijn dank :D
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

de stand van zaken tot nu toe.........
Een nieuwe USB stick gekocht, en deze geformateerd met FAT32, daar een update van R-link op gezet, en deze in de auto geplaatst.
Na een tijdje geeft hij aan dat de updates mislukt zijn......... dit 2x geprobeerd, resultaat het zelfde (updates mislukt)
De USB opnieuw aan de computer gehangen, en nu kwam er in de R-link store updates te zien.
Deze updates (kaart van Europa V1506, Coyotes series v2, en R-Link store) is hij nu op de USB stick aan het downloaden.
Morgen deze maar weer eens in de auto aansluiten en kijken wat er gebeurd......... :think:
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

Nog een vraag??
Moet ik ook nog een account of iets dergelijks aanmaken in de R-link 2 in de auto, of staat die al rechtstreeks in verbinding via het account op de computer thuis???
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door Knippie »

Een account in de rlinkstore is nodig. Belangrijk bij Renault is volgorde... dus eerst de USB in de auto voor de zgn. fingerprint en dan naar de rlinkstore met die USB. Dan zie je alle updates waar je recht op hebt of nodig hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

Top dank je voor deze info


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

De stand nu: De USB stick heb ik in de auto geladen, en alle update's zijn gedaan (zegt hij).
Er is een kaart update gedaan en een update van de R-link en van Coyote.
Volgens de foto van de gegevens die ik gemaakt heb voor de installatie en een foto van erna is er echter niets veranderd!!!!!!!!!!
Kijk ik nu in de R-link store op mijn laptop, dan geeft hij nog steeds aan dat er update's zijn van de R-link, Coyote en een kaart update.......
Afbeelding
Wat doe ik fout????

Volgens mijn info staat dit er nu op:
Afbeelding
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door Knippie »

Heb je de auto gekocht bij een Renault dealert? Zo ja, mag je hem zeggen dat het een flapdrol is. Er is nl nieuwe software voor je Rlink beschikbaar 2.2.19.300 maar om die te kunnen installeren heb je eerst 2.218 nodig. En deze kan alleen door de dealer erop worden gezet. Dit moet jouw dealer (Renault) weten omdat het al een jaar speelt...

Vanaf die 2.2.18 kan je dan 2.2.19 downloaden en ook nieuwe kaarten. Vraag me aub niet waarom het zo omslachtig is....;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

Contact met de dealer gehad, morgen om 10.30 uur kan ik langs komen, en verzorgen ze alsnog de update........
Wel slordig dat dit niet direct voor aflevering gebeurd is :cry2:
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door Knippie »

Tja.. vind ik ook.. Helaas bij Renault vinden ze dat normaal geloof ik... Erg jammer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

We zijn weer een stap verder.......
De dealer heeft zijn excuus gemaakt, bleek om een communicatie fout te gaan tussen de verkoper en de werkplaats, dat de update's nog niet gedaan waren (oké, kan gebeuren, voor deze keer :wink: )
De software is bijgewerkt naar versie: 2.2.19.300 dus dat moet nu goed zijn......
Onderweg naar huis heeft de kaart zichzelf bijgewerkt van versie: 9.12.80.642449 naar versie: 9.12.80.689874.
Is dit de laatste kaart versie, of moet ik nu alsnog een "verse" kaart kopen???

Nog een vraag? Ik overweeg om een Tomtom Live service abonnement te kopen, is dit aan te raden????
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door Knippie »

De meest recente kaartversie os 2017.6 geloof ik. Das dus al een jaartje oud. Zelf ben ik erg tevreden over TomTom live. Maar er zijn hier ook mensen die het waardeloos vinden... Is persoonlijke overweging..

Als je rechtsboven bij de zoekfunctie wat key woorden invult, kom je heel gemakkelijk bij discussies over dat onderwerp. Daarin kan je dan lezen wat de mensen stoort of juist niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

Dank voor de info Knippie :wink:
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

Vreemd, als ik nu in de R-Link store kijk, zie ik nog steeds diezelfde update's staan die ik er vandaag al opgezet heb............
En in de boordcomputer is de app R-link store grijs (kan ik dus niet aanklikken), en als ik op verbinden druk krijg ik weer een error te zien
Afbeelding
Afbeelding

Wat kan hier nu weer de oorzaak van zijn? :fp:
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door Knippie »

Is de auto aangemeld door de dealert?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

Ik zou het niet weten? Hoe kom ik daar achter?
Het is notabele een ex-demo auto.....



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door Knippie »

Aan de dealert vragen. Hoe en wat weet ik niet precies, maar de dealer moet de auto ergens aanmelden voor extra services zoals coyote en live traffic. Ook moet je in Rlink bij privacy “data delen” op ja zetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

Het data delen heb ik op “ja” geklikt


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door Knippie »

https://www.renault.nl/veelgestelde-vra ... ink-2.html

Hopelijk word je hier wijzer van...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

Dat had ik ook al gevonden, en die stappen gevolgd. Maar toch bedankt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door Knippie »

Dan weet ik het ook niet. Het is een kut systeem. Misschien heeft het er ook mee te maken met wat de vorige eigenaar heeft gedaan ofzo. Toch maar ff bij je dealert navragen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gerrit124
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2018 21:10
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door Gerrit124 »

hallo,

In een aantal Rlink2 systemen zit een software bug waardoor er geen updates geinstalleerd kunnen worden.
Dit kan alleen door de dealer opgelost worden. (gratis, omdat het een bug betreft)
Ik heb dit ook bij de hand gehad met mijn Kadjar.
Ondanks het feit dat ik goed thuis ben in computers en electronica vond ik het hele kaart upgrade proces een drama.
Ik ben er bijna een hele dag mee zoet geweest.
Alles moet perse in een vaste volgorde en dan zijn er nog 2 valkuilen:
1. je kunt de updates maar 1x dowloaden naar je usb stick, als er dan iets mis gaat staat je update
niet meer in de Rlink store, dwz, dat gebeurde bij mij omdat mijn usb stick te klein was.
2. Als je usb stick in de auto zit zie je meestal niet of er wel iets gebeurd.
a. voor de fingerprint gewoon 2 minuten wachten met de usb stick in je auto geprikt
b. voor het eigenlijke kaart (of systeem) updaten minstens 30 minuten de stick in de auto geprikt laten.
op een zeker moment komt er een voortgangsbalk. (wachten duurt langggggg)
Tijdens het hele proces de Rlink niet gebruiken.
succes allemaal hiermee,

Ik heb een iphone met TomTom go geinstalleerd, kost 20 euri per jaar, alles inbegrepen, ook flitspalen en max speed!
kaart updates aan de lopende band, fluitje van een cent.
Als ik heel af en toe naar het buiteland moet gebruik ik "waze" is gratis, zitten ook flitspalen in.
Ik gebruik mijn iphone dus om te navigeren, de Rlink2 als DAB radio, dat gaat wel perfect.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gerrit124
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2018 21:10
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door Gerrit124 »

update op vorige bericht:

Ik heb gisteravond de Europa 2017.6 update geinstalleerd.
dat ging redelijk, bij de eerste USB stick gebeurde er helemaal niks.
Toen een andere USB stick gebruikt en toen ging het vlekkeloos.
(de Europa upate 2017.6 stond nog in de toolbox!)

procedure:
1. op de PC: 16GB USB stick geformatteerd met FAT 32.
2. in de auto: fingerprint gemaakt. (motor aan, Rlink2 uit laten staan, 2 minuten gewacht, niks te zien op de display)
3. op de PC: Europa update 2017.6 gedownload naar de USB stick middels de Rlink2 toolbox. (ongeveer 45 minuten)
let op: wachten tot dit klaar is!! na 100% voortgang blijven wachten op de melding dat het klaar is!!
4. in de auto: motor aan, Rlink2 uitlaten! USB stick steken en wachten.
na korte tijd verschijnt een update melding op het scherm, instructies opvolgen
het update proces begint nu, op het scherm is een voortgangsbalk te zien, geduld oefenen,
het hele proces duurt ongeveer 35 minuten en eindigt met een melding dat het klaar is.
let op: al die tijd de motor laten lopen! en niet aan de Rlink2 zitten!

Bovenstaande procedure gedaan in een Kadjar met 7.5" horizontaal display en systeem sw 2.2.219.300
Ik vind de kaartaanduiding 2017.6 verwarrend.
De ruwe kaarten zijn idd van Juni 2017 maar voordat deze kaarten beschikbaar zijn voor dowload zijn we een jaar verder.
Het hele update proces is omslachtig vanwege regelgeving en copieer angst bij Renault. (begrijpelijk)
Er kan ook van alles misgaan en dan zit je als leek echt met je handen in het haar.
De ANWB is bezig met de fabrikanten om te bereiken dat het eenvoudiger en goedkoper wordt.
De prijs bij Renault valt wel mee voor autoos vanaf 2017, eerste 3 jaar gratis updates!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

Dank voor de heldere uitleg Gerrit124. Zodra ik weer tijd over heb ga ik er mee door


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door A110 »

Ook ik heb een vraag over de map update van mijn Rlink2.

Nu ben ik best handig als automonteur bijt ik mij altijd in een probleem.

Afgelopen zaterdag mijn "nieuwe" 2 jaar oude Megané opgehaald.
Via dit forum ben ik heel wat wijzer geworden hoe ik het Rlink systeem kan updaten.

Ik had software versie 2.2.17.803
Deze heb ik nu zelf kunnen updaten naar 2.2.19.300

Nu is bij deze auto uiteraard de kaartupdate al verlopen. Mijn kaarten zijn/komen uit 2015.06
Via de toolbox blijf ik een kaart update houden van 2015.06 deze heb ik nu al 2x probleemloos gedownload en geïnstalleerd op mijn Rlink2. Maar hij blijft aangeven dat er een kaartupdate is (2015.06) wat kan ik hieraan doen?
Er was ook een verplichte R link update, deze is waarschijnlijk wel uitgevoerd, krijg hiervan geen melding meer, maar ik kan op mijn Rlink2 systeem niet de button R links store aanklikken. Terwijl ik wel verbinding heb, wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Als ik de nieuwste kaart wil hebben zal ik er voor moeten betalen, vind ik ook logisch en ook niet erg maar kan iemand dit bevestigen?

Verder vind ik het systeem tot nu toe goed werken, heb nog geen problemen ondervonden.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

Hoi Jeroen,
Om op je laatste vraag terug te komen....... het antwoord is inderdaad “ja”. In de R-link store kun je inderdaad de prijzen zien die Renault vraagt voor een nieuwe kaart en eventueel de live services.
Deze zijn alleen te koop als je betaald met een creditcard.
Van andere betaal systemen (zoals IDeal) hebben ze bij Renault blijkbaar nog nooit gehoord.
Ik heb nog nooit een creditcard gehad en zal deze ook zeker niet gaan aanschaffen, en gebruik mijn TomTom trucker 6000 met livetime kaart update en lifetime live service wel. Dan heb ik ook nog 4x per jaar een kaart update, en niet zoals bij Renault maar 2x per jaar (en dan ook nog oudere versies in plaats van de laatste.......
Echt een gemiste kans en dat voor zo’n duur systeem ........
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cortrans
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door cortrans »

Om het geheel nog even af te maken, zodat het verloop ook bekend is........
De dealer is 2 uur bezig geweest, maar kreeg het ook niet voor elkaar. Systeem meerdere keren gereset.......
De dealer heeft contact met Renault Nederland gezocht, en die heeft het account hersteld, waarna alles weer naar behoren werkt.....
Het probleem is dus opgelost.... :dance:
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: snap er totaal niets meer van, wie helpt mij

Bericht door A110 »

@cortrans: Ik begrijp dat bij jou nu de button app "rlink store" in je auto na het herstellen van je account door RN weer werkt??

Bij mij blijft hij ook grijs en kan ik er niks mee. Loont het de moeite om RN te benaderen of zeg jij, je mist er niks aan aan die app. Verder heb ik geen problemen maar als iets erop zit dan wil ik ook dat het werkt. Ik weet niet of je ook via die app ook een (kleine) systeem update kan uitvoeren. Nu moet ik elke keer op de PC kijken of er een update is. Ik krijg in mijn Rlink2 systeem ook geen meldingen van update's.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht